Battlefield 3 vs. Modern Warfare 3

Medlem
Skrivet av OmniJapanese:

Förstår inte allt gnäll angående origin och battlelog. Under betan så hade jag i princip inga problem med varken origin eller battlelog. Däremot gillar jag inte origin eller steam(avskyr båda något oehört) men battlelog är det inga större problem på.

Ser framemot BF3, så grymt roligt spel tillsammans med polare, där MW3 känns mer lonewolf ugh no ty.

Samma här, har haft Origin sedan jag fick Mass effect gratis där, i början var det lite sisådär med stabiliteten men idag är det mycket bättre.
Samma sak gäller Battlelog, när Battlefield 3 var i alpha trial i somras så fungerade varken det, Battlelog eller Battlefield 3 som det skulle för mig.

Eller har jag förstått det hela fel och gnället om Origin handlar inte så mycket om stabilitet utan mer om att det inte är steam?

Hah, jag kommer ihåg allt gnällande när steam var nytt. xD
Idag så verkar dock de flesta inte vilja släppa steam. :S


signatur

The cake is a lie.

Medlem

På papper vinner självfallet Battlefield, men jag är ändå ganska säker på att Modern Warfare kommer sälja mer.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem

Har förbokat BF3 i ren förtvivlan, vill inte spela public utan klanspel, och
där hyser jag ingen större tilltro till DICE eller EA.

Lär spela ToR och fortsätta med LoL som är ett av få stora spel som
faktiskt satsar på E-sport, även om jag aldrig kommer spela stora turneringar.
Menar deras utvecklare pumpar in 5 miljoner dollar i nästa säsong.
Tråkigt att FPS gått så mycket mot casual, tror inte heller på nya CS...

Dice lovar mycket, håller lite. Det är inte heller samma utvcklare som till BF2 vilket
det låte rpå FZ, de är väl typ 2 snubbar kvar eller så, om man bortser från städtanten och
hon i växeln.

Medlem

Angående punkt 9: Förut sade de att man inte behövde origin för att spela bf3, bara för att regga det. Det startas ju ändå via browsern. Har det alltså blivit ändring på detta FZ?

KoP
Medlem

Att en del människor kan bli så hetsiga över något såsom spel. Nu är det dags att börja skärpa sig och ta det för vad det är: Lek. Troligtvis kommer man själv köpa BF3, men inte vid release. Finns för många andra intressantare spel man måste beta av i backloggen först.

Medlem
Skrivet av Gh0me:

Vilka har förhandbokat sitt BF3 förresten?

Jag har varje morgon varit ute och sopat gatorna från klockan 07:03 tom 07:48 i 943 dagar för att få ihop tillräckliigt med pengar för att kunna köpa en ny dator som klarar BF3 (nästan) på max.

Så svaret är ja: Jag har förhandsbokat spelet.

Min dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1014848/maxad-bf3-dator


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem
Skrivet av warh0g:

Förresten, tänk om man gillar båda?! Tänk om man har PC och Mac?! Tänk om man Xbox och PS3?!
The horror!

https://www.youtube.com/embed/AWLBljvEG-M

Haha.. riktigt bra!


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Jag älskar spelstilen i CoD-spelen och då syftar jag på SP. Det går snabbt att komma in i det och det är enkelt att spela och så jäkla mycket action (scriptad till viss del) men sån är jag. Jag kommer självklart skaffa BF3 också och spela SP där.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Precis exakt så som jag själv tyckte och tänkte när jag satt och läste. Ser fram emot båda spelen då de kommer vara roliga på sitt sätt.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem
Skrivet av KoP:

Att en del människor kan bli så hetsiga över något såsom spel. Nu är det dags att börja skärpa sig och ta det för vad det är: Lek. Troligtvis kommer man själv köpa BF3, men inte vid release. Finns för många andra intressantare spel man måste beta av i backloggen först.

Det är väl inte konstigare än att folk hetsar upp sig över sporter som t.ex fotboll... Där folk orsakat skador som kostat samhället många miljoner att reparera... Då tycker jag nog att hets på ett forum är bättre.

Skrivet av Kuci:

Du glömde fordon, det är en väldigt stor skillnad. Hitboxen är sjukt dålig i betan, och den var väldigt, "random" i BF2.

Fordon är dock också en del av bandesignen... Men visst, det är en stor del i BF3.

Sen spelar det ingen roll hur dålig hitboxen var i betan. Dem har sagt att den är mycket bättre i skarpa versionen, och jag väljer att tro på dem.

Skrivet av fall:
Skrivet av Höglund:
Skrivet av fall:

Ja, Modern Warfare är ett bättre spel för att det säljer mer.

Does not compute.

Du har din uppfattning om spelet, jag har min. Spelar ingen roll vad vi säger egentligen eftersom det bara handlar om försäljningssiffror. Om det nu var så att MW3 är jättedåligt skulle det inte säljas lika många. Och eftersom det är uppföljaren på MW2 med dedikerade servrar så kommer det troligtvis sälja som smör.

Försäljningssiffror har dock lite att göra med hur bra ett spel är, då dem oftast baseras på förväntningar snarare än många timmars testande.

Rent tekniskt så verkar inte MW3 ha något som helst att sätta emot BF3. BF3 har/kommer ha allt som MW3 har och mycket mer.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av verifier:
Skrivet av Gh0me:

Vilka har förhandbokat sitt BF3 förresten?

Jag har varje morgon varit ute och sopat gatorna från klockan 07:03 tom 07:48 i 943 dagar för att få ihop tillräckliigt med pengar för att kunna köpa en ny dator som klarar BF3 (nästan) på max.

Så svaret är ja: Jag har förhandsbokat spelet.

Min dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1014848/maxad-bf3-dator

Den kommer nog inte komma i närheten av max, tyvärr

...Om du nu inte kör på väldigt låg upplösning.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Om man kollar på olika internet affärer vilket som är mest förhandsbokat så vinner Battlefield 3 rätt stort!


signatur

¯\_(ツ)_/¯

Inaktiv

Denna diskussion kommer aldrig komma någonstans, plus att jag tycker att det är meningslöst att göra denna jämförelse när spelen inte har släppts. Gör den om 2 månader så kanske jag skulle bry mig mera.

Och till er som säger att MW3 och BF3 har lika många bokningar...

Webhallen PC bokningar
Förbokningstoppen
1: Battlefield 3 - Limited Edition inkl f
2: Star Wars - The Old Republic inkl Pre-..
3: Battlefield 3 - Limited Edition x 2 - ..
4: The Elder Scrolls V (5) - Skyrim
5: Diablo III (3)
6: Call of Duty - Modern Warfare 3 inkl f..
7: Star Wars - The Old Republic - Collect..
8: Star Wars - The Old Republic x 2 - Bud..
9: Mass Effect 3 - N7 Collectors Edition
10: Football Manager 2012 (Engelska)

Och ja, listan ser likadan ut oavsett konsol, MW3 ligger på 5-6 plats och BF3 toppar.

Inaktiv
Skrivet av Dunder:
Skrivet av verifier:
Skrivet av Gh0me:

Vilka har förhandbokat sitt BF3 förresten?

Jag har varje morgon varit ute och sopat gatorna från klockan 07:03 tom 07:48 i 943 dagar för att få ihop tillräckliigt med pengar för att kunna köpa en ny dator som klarar BF3 (nästan) på max.

Så svaret är ja: Jag har förhandsbokat spelet.

Min dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1014848/maxad-bf3-dator

Den kommer nog inte komma i närheten av max, tyvärr

...Om du nu inte kör på väldigt låg upplösning.

Upplösningen påverkar ytterst lite oavsett. Men den där datorn kommer knappast upp i max, 460, I3 och 667 minne kommer du klara att köra spelet med, men inte långt.

Medlem

Sist jag kollade i vår butik hade vi nästan 400 bf bokningar.. känns rätt hyfsat mw3 har ungefär350 bokningar vilket också är bra med tanke på att bf är inne på sin sista förhandsbokningsvecka, medans mw3 inte kommit dit ännu får även säga att jag tycker båda spelen är riktigt bra på olika saker, bf3 tactical flashlight blev jag grymt impad på i betan, trodde först det vår en bugg, man såg inte ett skit ju ;P Kommer förmodligen inskaffa båda när pengarna tillåter det... :l

Medlem

Säkert inte uppskattat av nån. Men detta är vad jag tycker.

BF3 var det jag såg fram emot. Betan var Kattskit. Ren skit. Medal of Duty. (och kom inte och använd Beta argumentet. vi är så närma release så spelet kommer inte ändras mer än balans och småsaker)

MW3 kan vara nått, men seriöst? its the same fucking game. som vanligt. köpt MW/MW2/blackops.. same game. Kul en stund dock. MW orginalet var nog bäst. och BF1942.


signatur

Bara gör det.

Medlem
Skrivet av Kuci:

Jag kommer att skaffa båda spelen och ifall om nån tror att jag är nån MW3 fanboy så kan jag säga att jag inte är det, jag vill bara att folk inte ska försvara DICE eller BF serien såfort CoD nämns.
Om något, så är konkurrens bra mellan två företag eftersom de då får en press på sig att hela tiden överträffa den andres produkt

Det du säger är helt korrekt. Utan konkurrens utvecklas och förbättras inte nya prudukter och ideér.
Och det är det som stör, iaf mig något enormt, att Activision som i det här fallet helt styr vad utvecklarna skall ta fram maler på med sin gamla betrodda Hollywood modell. De är på topp och bryr sig inte ett smack om konkurrenter.

Det dom har tagit fram är en billig och snabb produktions metod och en marknadsförings modell som fungerar oehört bra för dem. Där produkten inte får förändras för mycket för att hamna utanför ramarna för då blir investerare och annat marknadsförings folk nervösa.

Resultatet känns ungefär som "Absolut Music 36" och lika innovativt som en Big Mac & Co.
Spelet säljer för att det är lättillgängligt och de kommer undan alldeles för billigt enligt mig jämfört med studios som faktiskt anstänger sig.

Ta tex Fifa och NHL som också släpps årligen men som ändå lyckas komma med något nytt, fräscht och omarbetat varje gång(nästan). Om det så handlar om t.ex speldyamik, grafik eller fysik.
Sen ser man Activision metoden. De vill inget, bara köra med det som funkar så länge det genererar pengar.

Activision: - Varför laga något som inte är trasigt!?
Sledgehammer: - Det är en Porsche från -76, den rullar ju för fan! Skaffa glasögon! :\

Medlem
Skrivet av Groggo:

BF3 var det jag såg fram emot. Betan var Kattskit. Ren skit. Medal of Duty. (och kom inte och använd Beta argumentet. vi är så närma release så spelet kommer inte ändras mer än balans och småsaker)

Betan var ett par månader gammal kod, sluta komma med skitsnack, det är klart dem hinner fixa massor innan release.

Skrivet av Brandter:

Upplösningen påverkar ytterst lite oavsett. Men den där datorn kommer knappast upp i max, 460, I3 och 667 minne kommer du klara att köra spelet med, men inte långt.

Upplösningen påverkar massor, kolla på vilket grafikkortstest som helst.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av verifier:
Skrivet av Gh0me:

Vilka har förhandbokat sitt BF3 förresten?

Jag har varje morgon varit ute och sopat gatorna från klockan 07:03 tom 07:48 i 943 dagar för att få ihop tillräckliigt med pengar för att kunna köpa en ny dator som klarar BF3 (nästan) på max.

Så svaret är ja: Jag har förhandsbokat spelet.

Min dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1014848/maxad-bf3-dator

Om jag vore dig, för att inte bli jättebesviken med dina nya prylar, skulle jag ändra lite i listan.

GeForce GTX 560Ti
4 GB DDR2 ...minst
500W Nätagg

Varför floppy?

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av verifier:
Skrivet av Gh0me:

Vilka har förhandbokat sitt BF3 förresten?

Jag har varje morgon varit ute och sopat gatorna från klockan 07:03 tom 07:48 i 943 dagar för att få ihop tillräckliigt med pengar för att kunna köpa en ny dator som klarar BF3 (nästan) på max.

Så svaret är ja: Jag har förhandsbokat spelet.

Min dator: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1014848/maxad-bf3-dator

Om jag vore dig, för att inte bli jättebesviken med dina nya prylar, skulle jag ändra lite i listan.

GeForce GTX 560Ti
4 GB DDR2 ...minst
500W Nätagg

Varför floppy?

Han har tagit 6GB DDR2, det är snarare hastigheten som är lite låg...

400w nätagg räcker gott och väl.

Sen har han antagligen en anledning till han väljer en floppy, så det spelar väl mindre roll...


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

BF3 kommer äga, det visste jag första gången jag såg det

Har inget emot Origin, fick Dead Space 2 gratis där så jag är tacksam

Medlem

Why all this hate?

Kan inte alla bara få tycka som de själva vill?
I min mening så blev COD sämre efter MW1, men jag äger fortfarande alla codspel som har släpps
och kommer antagligen skaffa MW3 också. O jag har förbokat BF3 och äger alla tidigare delar i BF serien.
Och i det stora hela så är det TVÅ OLIKA SPEL. O folk gillar olika, jag säger inte att folk är dumma i huvet bara för dom gillar nått jag inte gillar.
Fan väx upp.


signatur

"We Want Fun And We Wanna Get Wasted" - Andrew W.K

Medlem

varken mw2...ops jag mena mw3 eller bf3 kommer ge mig några pengar för att jag hejar på dom men jag gillar det mer realistiska varianten om man säger så

Medlem

Förstår inte allt det här tjafset om CoD hit och BF dit. Smaken är som baken, tu delad.

Eftersom jag bara spelat BF3 beta så kan jag ju bara säga nåt om det. Och jag kan gladeligen erkänna att jag var jävligt less på det i början för jag tyckte att man bara dog hela tiden samt att man inte såg någon. Efter 2 dagars spelande så hade jag dock lärt mig att BF3 är väldigt mycket mer oförlåtande mot den som springer runt och försöker vara rambo än vad BF2:BC2 var. I BC2 var ju Carl Gustav och sprintknappen ens två bästa vänner.
Men som sagt. Efter ett tag så lärde man sig att hålla ner huvet och gärna liggar kvar nån sekund extra o kolla mot den där stenen innan man smög vidare för annars tittar garanterat nån fram där o så är man död. Men det bästa känslan i BF3 är när man som squad får igång ett samarbete mellan klasserna som gör att man slår ut mål på mål och tar flaggor/apterar bomber etc. Det är dom grejerna av det lilla vi fått pröva i betan som jag gillar mest med spelet.

Angående Battlelog och Origin så kan jag inte säga att det är sämre än nåt annat. Klart att det inte funkar smidigt i beta-stadie när inte allt är implementerat o klart än och dessutom är det ju nåt helt nytt så man är helt enkelt inte van vid gränssnittet. Det var lite samma här att efter ett par dagar så lärde man sig var allt fanns och sen hade då iaf jag inga problem med varken battlelog eller origin.

Tror att många som klagar på BF3 efter att ha testat betan glömmer att det just var en beta. Inte den färdiga produkten som man betalat massa pengar för i förväg.

Medlem
Skrivet av Introx:

Förstår inte allt det här tjafset om CoD hit och BF dit. Smaken är som baken, tu delad..

Förstår inte allt det här tjafset om att man inte förstår tjafset om CoD och BF...

Det är två moderna FPS som är på rak kollisionskurs, självklart kommer det skapa debatt och heta diskussioner.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Kuci:

Jag kommer att skaffa båda spelen och ifall om nån tror att jag är nån MW3 fanboy så kan jag säga att jag inte är det, jag vill bara att folk inte ska försvara DICE eller BF serien såfort CoD nämns.
Om något, så är konkurrens bra mellan två företag eftersom de då får en press på sig att hela tiden överträffa den andres produkt

Det du säger är helt korrekt. Utan konkurrens utvecklas och förbättras inte nya prudukter och ideér.
Och det är det som stör, iaf mig något enormt, att Activision som i det här fallet helt styr vad utvecklarna skall ta fram maler på med sin gamla betrodda Hollywood modell. De är på topp och bryr sig inte ett smack om konkurrenter.

Det dom har tagit fram är en billig och snabb produktions metod och en marknadsförings modell som fungerar oehört bra för dem. Där produkten inte får förändras för mycket för att hamna utanför ramarna för då blir investerare och annat marknadsförings folk nervösa.

Resultatet känns ungefär som "Absolut Music 36" och lika innovativt som en Big Mac & Co.
Spelet säljer för att det är lättillgängligt och de kommer undan alldeles för billigt enligt mig jämfört med studios som faktiskt anstänger sig.

Ta tex Fifa och NHL som också släpps årligen men som ändå lyckas komma med något nytt, fräscht och omarbetat varje gång(nästan). Om det så handlar om t.ex speldyamik, grafik eller fysik.
Sen ser man Activision metoden. De vill inget, bara köra med det som funkar så länge det genererar pengar.

Activision: - Varför laga något som inte är trasigt!?
Sledgehammer: - Det är en Porsche från -76, den rullar ju för fan! Skaffa glasögon! :\

Activision har "utvecklat leveling systemet" för FPS som är rätt så standard, jag kan ha fel självklart men jag anser att det är så.

Håller dock med dem om att inte laga något som inte är trasigt, hade spelet varit "trasigt", så hade defenitivt inte sålt lika bra.

Jag håller också med dig om att det känns lite som "Absolut Music 36" men vilka sportspel och bilspel blir inte omförnyade nästan varje år?

Medlem
Skrivet av FUtech:
Skrivet av Kuci:

Jag kommer att skaffa båda spelen och ifall om nån tror att jag är nån MW3 fanboy så kan jag säga att jag inte är det, jag vill bara att folk inte ska försvara DICE eller BF serien såfort CoD nämns.
Om något, så är konkurrens bra mellan två företag eftersom de då får en press på sig att hela tiden överträffa den andres produkt

Det du säger är helt korrekt. Utan konkurrens utvecklas och förbättras inte nya prudukter och ideér.
Och det är det som stör, iaf mig något enormt, att Activision som i det här fallet helt styr vad utvecklarna skall ta fram maler på med sin gamla betrodda Hollywood modell. De är på topp och bryr sig inte ett smack om konkurrenter.

Det dom har tagit fram är en billig och snabb produktions metod och en marknadsförings modell som fungerar oehört bra för dem. Där produkten inte får förändras för mycket för att hamna utanför ramarna för då blir investerare och annat marknadsförings folk nervösa.

Resultatet känns ungefär som "Absolut Music 36" och lika innovativt som en Big Mac & Co.
Spelet säljer för att det är lättillgängligt och de kommer undan alldeles för billigt enligt mig jämfört med studios som faktiskt anstänger sig.

Ta tex Fifa och NHL som också släpps årligen men som ändå lyckas komma med något nytt, fräscht och omarbetat varje gång(nästan). Om det så handlar om t.ex speldyamik, grafik eller fysik.
Sen ser man Activision metoden. De vill inget, bara köra med det som funkar så länge det genererar pengar.

Activision: - Varför laga något som inte är trasigt!?
Sledgehammer: - Det är en Porsche från -76, den rullar ju för fan! Skaffa glasögon! :\

Activision har "utvecklat leveling systemet" för FPS som är rätt så standard, jag kan ha fel självklart men jag anser att det är så.

Håller dock med dem om att inte laga något som inte är trasigt, hade spelet varit "trasigt", så hade defenitivt inte sålt lika bra.

Jag håller också med dig om att det känns lite som "Absolut Music 36" men vilka sportspel och bilspel blir inte omförnyade nästan varje år?

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Kuci:

Du glömde fordon, det är en väldigt stor skillnad. Hitboxen är sjukt dålig i betan, och den var väldigt, "random" i BF2.

Fordon är dock också en del av bandesignen... Men visst, det är en stor del i BF3.

Sen spelar det ingen roll hur dålig hitboxen var i betan. Dem har sagt att den är mycket bättre i skarpa versionen, och jag väljer att tro på dem.

Alltså, du kan ju inte direkt "ta bort" features/skillnader bara för att det inte passar, spelen är VÄLDIGT olika, både när det gäller gameplay och när det gäller de mesta andra.

Hitboxen var skit i BF2, "fixades" och blev bruten i en patch sen så fixade de den, men det tog minst 2 år om jag inte minns fel.

Att tro att betans hitbox kommer bli "jätte mycket" bättre, tvivlar jag starkt på.

Jag antar att allting handlar om nätverkskoden och latency/"lag".

Medlem

Som en expert i ämnet sa så är det som att jämföra GT5 vs Forza 4

Need for speed: Arcade feeling game 10/10

GT5. Reality feeling game 10/10

MW3: Arcade feeling game 10/10

BF3: Reality feeling game 10/10

jag är med för reality känsla men kommer absolut testa båda innan jag dömer någon!

Medlem
Skrivet av Kuci:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Kuci:

Du glömde fordon, det är en väldigt stor skillnad. Hitboxen är sjukt dålig i betan, och den var väldigt, "random" i BF2.

Fordon är dock också en del av bandesignen... Men visst, det är en stor del i BF3.

Sen spelar det ingen roll hur dålig hitboxen var i betan. Dem har sagt att den är mycket bättre i skarpa versionen, och jag väljer att tro på dem.

Alltså, du kan ju inte direkt "ta bort" features/skillnader bara för att det inte passar, spelen är VÄLDIGT olika, både när det gäller gameplay och när det gäller de mesta andra.

Hitboxen var skit i BF2, "fixades" och blev bruten i en patch sen så fixade de den, men det tog minst 2 år om jag inte minns fel.

Att tro att betans hitbox kommer bli "jätte mycket" bättre, tvivlar jag starkt på.

Jag antar att allting handlar om nätverkskoden och latency/"lag".

Ja, spelen kanske äv VÄLDIGT olika, men dem är också VÄLDIGT lika... Beroende på vad man tittar på.

Dem som testat den skarpa versionen säger att det blivit mycket bättre, så det är vad jag hoppas på.

Det spelar ingen roll hur hitboxen var i BF2, detta är BF3.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Skriv svar