Systemkraven för Rage

Medlem

Lätt som en plätt ^^

Medlem

Inga problem!

Medlem

Skönt med PC-exklusiva spel då datorn för en gångs skull får spänna musklerna lite. Om Rage var ett multi-platformsspel hade kraven varit drygt en tredjedel

Medlem
Skrivet av Schluug:

Skönt med PC-exklusiva spel då datorn för en gångs skull får spänna musklerna lite. Om Rage var ett multi-platformsspel hade kraven varit drygt en tredjedel

Jag vill inte vara elak men... Rage släpps till 360 och PS3 också.
Det är därför kraven är så pass låga som de är.

Medlem

Lite kul att grafikkorts minumum och rekommenderat är ungefär samma grafikkort.

Medlem

Det kan man ju Maxa rätt hårt.

OM dustin skickar tillbaka mitt Modekort någon gång som lade av efter en vecka. Vart utan dator i 2 månader nu.

Ett tips. Handla aldrig på dustin, deras leveranser är snabba och priserna helt okej men händer något din produkt är de helt värdelösa. Det tar ca 1,5 vecka för dem att svara på ett mail och när man väl får svar hjälper det en inte eller svarar på ens fråga för fem öre. Fruktansvärt inkompenent företag.

Komplett i fortsättningen!

Medlem
Skrivet av NexusSolo:

Med rekommenderad hårdvara har jag 12GB RAM till övers. Tryggt.

E-penisen växer!

Om bara Inet kan få tummen ur och skicka mina grejer så är det lugnt!


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av firsov:

Det kan man ju Maxa rätt hårt.

OM dustin skickar tillbaka mitt Modekort någon gång som lade av efter en vecka. Vart utan dator i 2 månader nu.

Ett tips. Handla aldrig på dustin, deras leveranser är snabba och priserna helt okej men händer något din produkt är de helt värdelösa. Det tar ca 1,5 vecka för dem att svara på ett mail och när man väl får svar hjälper det en inte eller svarar på ens fråga för fem öre. Fruktansvärt inkompenent företag.

Komplett i fortsättningen!

Rekommenderar Inet!

Medlem
Skrivet av firsov:

Det kan man ju Maxa rätt hårt.

OM dustin skickar tillbaka mitt Modekort någon gång som lade av efter en vecka. Vart utan dator i 2 månader nu.

Ett tips. Handla aldrig på dustin, deras leveranser är snabba och priserna helt okej men händer något din produkt är de helt värdelösa. Det tar ca 1,5 vecka för dem att svara på ett mail och när man väl får svar hjälper det en inte eller svarar på ens fråga för fem öre. Fruktansvärt inkompenent företag.

Komplett i fortsättningen!

Kontakta din konsumentombudsman och sedan Dustin.
Ett fel ska vara avhjälpt inom rimlig tid och enligt konsumentverket så är det mellan 2-4 veckor.
Du har rätten att få produkten utbytt nu även om de inte hittat eller avhjälpt felet. Men det är alltid bäst att ha någon i ryggen (ARN) när man bråkar med företag. Dock kan det bero på priset hur villiga de är att ge med sig och bara byta ut varan. En laptop för typ 10 000 lär de inte vilja byta ut men ett moderkort som kanske kostar runt en 1500-3000kr kan ju funka.

Medlem
Skrivet av Friberg:
Skrivet av firsov:

OM dustin skickar tillbaka mitt Modekort någon gång som lade av efter en vecka. Vart utan dator i 2 månader nu.

Rekommenderar Inet!

Skulle haft ett moderkort just nu, från Inet. Men leveransen från Inets leverantör är försenad och de vet inte när den kommer.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Inaktiv

dags för ny dator nu...

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av Friberg:
Skrivet av firsov:

OM dustin skickar tillbaka mitt Modekort någon gång som lade av efter en vecka. Vart utan dator i 2 månader nu.

Rekommenderar Inet!

Skulle haft ett moderkort just nu, från Inet. Men leveransen från Inets leverantör är försenad och de vet inte när den kommer.

Ah det var tråkigt att höra, vilket moderkort är det?

Medlem

Grymmt!
Jag som tänkt löpa ny dator.
Då är det bara krana upp det på den här
häcken till laptop som knappt klarar att andas
under spel som l4d och cs:s.

Inaktiv

Dom där kraven var ju ingenting.

Medlem

Låter som riktig jävla bullshit de där systemkraven. Aldrig i livet att en sån dator borde ligga på recommended men som vanligt luras företagen för att folk ska tro att deras datorer faktiskt kommer klara av spelen men sen när man installerar det inser man att man kommer sitta på 30 fps som bäst med lägsta på allt.

Medlem

Uppgraderade hela jävla datorn bara för det här spelet.

Medlem
Skrivet av Friberg:

Ah det var tråkigt att höra, vilket moderkort är det?

Asus P8Z68-V Pro.
https://www.inet.se/artikel/1901988/asus-p8z68-v-pro


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av Cane:

Låter som riktig jävla bullshit de där systemkraven. Aldrig i livet att en sån dator borde ligga på recommended men som vanligt luras företagen för att folk ska tro att deras datorer faktiskt kommer klara av spelen men sen när man installerar det inser man att man kommer sitta på 30 fps som bäst med lägsta på allt.

Jaså? Har jag inte råkat ut för.

Medlem

Det är ju tillgängligt även i en konsollversion så man kan ju räkna med att det räcker med en snigeldator.

Oj, det var ju inte lite utrymme; dags att radera pinsamma semesterbilder från hårddisken alltså.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Att lista systemkrav för spel som både släpps till pc och konsoll känns lite som att man får höra samma specs till alla spel i tio år. Av någon anledning.


signatur

Förövrigt anser jag att Red Dead Redemption skall släppas till PC.

Medlem
Skrivet av Cane:

Låter som riktig jävla bullshit de där systemkraven. Aldrig i livet att en sån dator borde ligga på recommended men som vanligt luras företagen för att folk ska tro att deras datorer faktiskt kommer klara av spelen men sen när man installerar det inser man att man kommer sitta på 30 fps som bäst med lägsta på allt.

Rekommenderat är allting på mediuminställningar med halvdana effekter och stabil 30fps.
Så du kan ju plussa på det dubbla om du vill köra på max.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Det roliga med "systemkravsnyheter" är att det inte blir mycket prat om själva spelet, det blir mer ett nytt sorts forum för ungdomar som vill visa sin e-penis och skriva ut sina datorspecs


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem

Inga problem där inte!

Medlem
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mosoloa1:

Det är väl ingen som säger att du måste tanka ner 25 GB? Man får väl en skiva med 25 GB release material och får tanka ner patchar motsvarande några MB? Om man inte skulle köpa det digital det vill säga.

Precis.. mosoloa har rätt. Troligen kommer spelet ligga på 10-15 GB och sen är det patchar, modar, DLC som är inräknat i framtiden. Aldrig att spelet kommer pumpa över 25 GB... det är väl inget World of Warcraft heller.

Varför skulle det vara så? Jag gissar på att du har fel då man aldrig räknar in patchar, modar och dlc i systemkraven. Spelet har väl helt enkelt högupplösta texturer vilket wow inte har...

Medlem

gött ska bygga min nya data t veckan och så har jag förbokat rage- anarchy edition

Medlem

Detta som är felet när ett spel tar för lång tid på sig att göras. Det känns redan gammalt innan det kommer ut.

Medlem
Skrivet av Loading:

Detta som är felet när ett spel tar för lång tid på sig att göras. Det känns redan gammalt innan det kommer ut.

aa de skulle ju släppts våren 2010 så känns lite så men samtidigt så kanske vi slipper buggar som tex oblivion

Inaktiv
Skrivet av flyawaynille:
Skrivet av showerguy:
Skrivet av mosoloa1:

Det är väl ingen som säger att du måste tanka ner 25 GB? Man får väl en skiva med 25 GB release material och får tanka ner patchar motsvarande några MB? Om man inte skulle köpa det digital det vill säga.

Precis.. mosoloa har rätt. Troligen kommer spelet ligga på 10-15 GB och sen är det patchar, modar, DLC som är inräknat i framtiden. Aldrig att spelet kommer pumpa över 25 GB... det är väl inget World of Warcraft heller.

Varför skulle det vara så? Jag gissar på att du har fel då man aldrig räknar in patchar, modar och dlc i systemkraven. Spelet har väl helt enkelt högupplösta texturer vilket wow inte har...

Av tidigare erfarenheter så sätter väl oftast spelutvecklarna högre systemkrav på hårddisk biten? Spelet är då inte 25 GB.. sätter jag mitt hjärta på.

Medlem

Ge mig vad man behöver för att maxa...

123
Skriv svar