Counter-Strike: Global Offensive officiellt

Medlem
Citat:

Dels en molotov som skapade en brandmatta som sinkar spelare och dels en som ger ifrån sig skottljud och som därmed kan lura motståndarna i fällor.

Hm, njaa..

"Valve har bland annat tagit själv av erfarna spelare" tagit "själv"? hoppas det hjälpte...

Medlem
Skrivet av Loading:

Alla vi som hatar Valve klappar nu *klapp klapp* ALLA vi som hatar Valve klappar nu!

*Klapp klapp*

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64

så länge konsol versionen inte på värkar PC versionen så ska det nog gå bra. och ni som är negativa. Köp in mästerverket då, det är ingen som tvingar er


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Medlem

CT med molotovs... snyggt, snälla gör om 1.6 men gör grafiken som TF2, skulle vara hur coolt som helst...

Medlem

Fan va roligt att de släpper det till konsol! Spenderade ohälsosamt många timmar med CSX på live för sju-åtta år sen - fråga mig inte varför


signatur

The king stays king.

Medlem

Skönt att se någonting annat än CoD-kloner.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Brukade spela ordentligt mycket CS1.6 och CSS, och nu har man tröttnat. Rejält. Glad av att höra att det inte bara innebär ny grafik med gammal gameplay, men att de även lägger till så som nya granater t.ex. Spännande!

Och fan vad tjuriga PC-folk kan bli ibland. Såfort benämningen av en konsol nämns så bölar och bråkar de. Lägg ner. Sålänge PC får sin uppmärksamhet trots konsolerna så är det väl okej? Bara för att det en gång varit exklusivt innebär inte att det ska behöva vara det för evigt, det beror helt på hur de utvecklar det. Verkar lite som folk, mestadels på PC, vill ha gamla spel, till PC, med ny grafik. Gammalt med nytt release datum.

57 61 72 6e 69 6e 67 20 66 6f 72 20 6e 65 72 64
Skrivet av Luciphear:

Brukade spela ordentligt mycket CS1.6 och CSS, och nu har man tröttnat. Rejält. Glad av att höra att det inte bara innebär ny grafik med gammal gameplay, men att de även lägger till så som nya granater t.ex. Spännande!

Och fan vad tjuriga PC-folk kan bli ibland. Såfort benämningen av en konsol nämns så bölar och bråkar de. Lägg ner. Sålänge PC får sin uppmärksamhet trots konsolerna så är det väl okej? Bara för att det en gång varit exklusivt innebär inte att det ska behöva vara det för evigt, det beror helt på hur de utvecklar det. Verkar lite som folk, mestadels på PC, vill ha gamla spel, till PC, med ny grafik. Gammalt med nytt release datum.

Det har en enkel förklaring. Ofta så beror det på att "lata" programmerare som först gör spelet till konsol och sen bara gör världens lättaste och sämsta porting till PC genom att dem bara gör om det rakt av som menyerna är lika dana på PC som konsol. Typ A=vänster klick m.m. Jag vet inte hur många knappar det finns på kontrollerna men om vi säger att det finns 14knapar så använder man bara 14knapar på PC också även om man skulle kunna använda tangent bordet mycket mer. Sen så kan också spridit ut dem väldigt konstigt utöver tangent bordet.


signatur

59 6f 75 20 72 65 61 6c 6c 79 20 6e 65 65 64 20 74 6f 20 67 65 74 20 61 20 6c 69 66 65 20 69 6e 73 74 65 61 64 20 6f 66 20 74 72 79 69 6e 67 20 74 6f 20 64 65 63 6f 64 65 20 72 61 6e 64 6f 6d 20 73 74 72 65 61 6d 20 6f 66 20 62 79 74 65 73 2e
https://mastodon.social/@olofhaglund

Inaktiv

oooh neeeeej, inte ett till, tycker aldrig att det finns något trevligt folk på CS, bara en massa idioter som skriker random svordomar i mikrofonen till folk...

rav
Medlem
Skrivet av DeKvittar:
Skrivet av rav.:

Inte direkt överrraskande. Suck.
När ska dom börja skapa nya vettiga titlar? Alltid hålla liv i sånt som redan är etablerat. För att tjäna pengar.
Eller skapa ny skit som ser bra ut i en trailer, som går att marknadsföra lätt. För att tjäna pengar.

Hade så mycket hellre sett ett nytt spel i Quake stil. Där man kan röra sig och skjuta samtidigt. Suck, vart tog bunny jumps vägen?

Half-life Deathmatch? Där kan du ju skutta omkring lite hur du vill.

Ajsingen bajsingen, Valve vill alltså tjäna pengar? Så därför vågar de inte satsa på ett väldigt underhållande pusselspelet Portal som har sin egna charm och en kickass ending song, som från början var bara menat att vara ett tech demo. Det innebär att de ger lön till ett dedikerat modteam som gjorde moden Alien Swarm först till UT2004 och sedan ville porta det till Source. Vartefter spelet släpps gratis via Steam?

Alltså att göra nytt skit som går att marknadsföra lätt implicerar att du menar att det är väldigt lätt tilltalande/populärt för gamers.

Nu har de ju DOTA2 på gång, marknadsföringen består enbart av lite announcement posters och en 1-miljondollarsturnering på Gamescom. Visserligen är det en klon, men klonen är baserad på en bana till WC3.

Nej du, Valve kanske inte är kända för bra anti-fusk, de kanske inte är kända för att vara ivriga på att fixa buggar, de kanske inte är världens mest toleranta på sina steamforum och nätkoden kan ju även den vara underhållande.

Men att bara bry sig om pengar och inte våga satsa på något nytt - det påståendet bör bemötas med: Gå och häng dig!

Jag ser att jag formulerade mig fel i min post. När jag skrev DOM menade jag inte Valve. Jag syftade på spel branschen i sin helhet. Klantigt.
Valve är ju undantaget. Valve ger oss massa nytt.

Inaktiv
Skrivet av Angust:
Skrivet av Berling:

Tycker inte Counter-Strike har något att göra hos konsollsidan, men de vill väl tjäna så mycket deg som möjligt så man får väl ha en viss förståelse för det. Nåväl, får hoppas på en äkta CS känsla i liret!

inte första gången CS är på konsol, finns ju till xbox 1 med. och varför ska inte alla kunna njuta av ett spel?

Det kan man? Genom att äga en dator t.ex. Finns diverse speltitlar som t.ex aldrig släppts till PC, säkerligen av orsaker som handlar att det är lättare att ta betalat för ett spel genom en konsol, men också säkert för att vissa spel är bäst lämpade för konsol också. Blir dessutom svårt att uppnå samma precisions känsla med handkontroll som mus/tangentbord. Detta är i alla fall vad jag anser/tycker.

Medlem

Lägg ner cs.... inga som spelar det skitspelet ändå ge oss HL3 eller HL2 EP3

Medlem

Nej, kommer det inte på Origin...fyfan jävla svin..kommer inte köpa!!!!!!!


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Nå, ser om det duger. Växte ifrån CS sen 5.2 betan.

Medlem
Skrivet av PCbiffen:

Lägg ner cs.... inga som spelar det skitspelet ändå ge oss HL3 eller HL2 EP3

Det här köper jag.

Medlem

Insurgency Modern Infantry Combat till CSS är något alla borde prova!!


signatur

Easy - Medium - Hard - Experienced - Hardcore - Impossible - Chuck? Norris

Medlem
Skrivet av Angust:
Skrivet av yol1982:

Hur skall detta spelas på konsol?
Jag blir lite skeptisk... Men Hypad!!! :D:D:D

Så länge man inte är lobotomerad så går det nog rätt bra ska du se

Får nog förtydliga efter den (trevliga?) kommentaren...

Det är klart det är möjligt att få igång spelet men man får nog vara lobotomerad för att se underhållningsvärdet i att spela cs med gamepad.

CS i halo-slowmotion hade ju vart skrattretande...

Inaktiv

Omg, wtf, !!!11oneeleven!! och wo0t ända tills jag läste att det blir till konsol. Insta-fail är därmed överhängande. Tragiskt.

Medlem

Jag ser verkerligen framemmot CS2

Medlem

Om det inte kommer hattar till spelet så är jag inte intresserad.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Jag tror tyvärr inte att de kommer våga göra spelet tillräckligt annorlunda för att det ska bli intressant. Folk som spelat CS i tio år behöver något helt nytt för att inte tröttna. Detta verkar mer vara en remake med något nytt vapen och en ny motor, precis som CS:S.

Se på SC2, det spelet är sämre än BW på nästan alla sätt men det är ändå tillräckligt annorlunda för att locka alla dessa som är törstiga efter något nytt. CS:S å andra sidan lyckades inte locka över den stora massan, främst på grund av att det inte innehåller något nytt, då kan man likväl hålla sig till gamla CS som antagligen är bättre.

Medlem

Jag tror inte att det är brist på nyheter som gjort att css inte fick de inbitna gamla cs-rävarna att byta.
Jag tror det beror på mekaniken, hitboxes och annat som gör att de inte byter. Notera att det bara är en gissning från min sida.

Trots att jag inte spelar cs så älskar jag att se toppmatcher. Grymt imponerande! Senast jag tittade var dreamhack. Efter att ha tittat på så många handkontrollstyrda spel är det uppfriskande. Jag hoppas verkligen att de lyckas med att göra en "sc2" som spelare migrerar till. Detta i rent underhållningssyfte då jag själv inte har några sådana ambitioner. Tror jag att detta kommer att hända? Mja, jag är skeptisk tills överbevisad.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av warh0g:

Om det inte kommer hattar till spelet så är jag inte intresserad.

Haha! Undrar om de vågar inkludera auto aim eller andra hjälpedel i konsolversionen?


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

meh, fortfarande Source-motorn, och multiplattform? Kom igen. Det här är som bäddat för en flopp.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av PCbiffen:

Lägg ner cs.... inga som spelar det skitspelet ändå ge oss HL3 eller HL2 EP3

Lägg ner cod serien.... inga som spelar dom skitspelen ändå... eller? Bara för att du inte spelar ett spel betyder det inte att hela världen också slutat spela det...

Medlem

HAHAHA ska det släppas till konsol också... det här blir värdelöst

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av warh0g:

Om det inte kommer hattar till spelet så är jag inte intresserad.

Haha! Undrar om de vågar inkludera auto aim eller andra hjälpedel i konsolversionen?

Hehe, ingen aning. Spelade CS mycket förut, men det var runt slutet av 90-talet, så känner mig inte särskilt intresserad av vad som hittas på.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem
Skrivet av Jozo:

Så länge modtools och ingame-konsoll inte tas bort, bara för att det släpps till PS3 och 360 samt skippar allt larv så kommer det här att bli hur bra som helst!

Att det ska vara matchmaking gör mig även lite orolig, men Valve brukar göra grejer rätt, så jag litar på dem.

Modtools och en console kommer definitivt vara inkluderat, kolla bara på deras senaste titel Portal 2. Vad jag förstått är matchmakingen till för mer kompetitivt spel 5on5 ala PCW/ladder. Har absolut inga tvivel på Valve att de kommer göra ett bra spel.

Skrivet av Lootskin:

Vad kul! Jag håller tummarna för att det inte ska få COD-sjukan och byta ut tactical shooter till arcade collect achievements shooter.

Ingen risk, det är Valve vi snackar om. Kommer ha ett casual mode och där finns ju risken att det kommer vara en del CoD influenser.

Skrivet av Loading:

Alla vi som hatar Valve klappar nu *klapp klapp* ALLA vi som hatar Valve klappar nu!

Varför detta hat mot Valve?

Skrivet av Remus:

Älskar att dom uppdaterar TF2 med nya vapen, banor och hattar (mindre nödvändiga men en rolig extra grej).

Spelet håller hur länge som helst och känns fräscht. CSS? Vad var nytt där? Famas och Galil?

Famas, Galil och sköld introducerades i 1.6. Skölden togs bort i Source med tanke man inte fick använda dom på turneringar eller ladders. Även public servrar gick emot den.

Skrivet av PsyX:

Konsoler!?
En till uppdatering av ett urgammalt MOD från Valve?

Herre gud...

Counter-Strike är ingen mod längre. Det var en mod som blev uppköpt av Valve såsom Red Orchestra av Tripwire (Rätt mig om jag har fel angående Tripwire.).

Skrivet av Nudel man:

oooh neeeeej, inte ett till, tycker aldrig att det finns något trevligt folk på CS, bara en massa idioter som skriker random svordomar i mikrofonen till folk...

Ger ut lite gratisreklam till trevliga servrar: Bryggeriet, Condition Zero. CounterSnakes, 1.6. 30+ och Dubbelklicka på Source.

Skrivet av PCbiffen:

Lägg ner cs.... inga som spelar det skitspelet ändå ge oss HL3 eller HL2 EP3

Både 1.6 och Source ligger Top 3 på mest spelade spel enligt statistiken på Steampowered.

Skrivet av Purjoo:

Omg, wtf, !!!11oneeleven!! och wo0t ända tills jag läste att det blir till konsol. Insta-fail är därmed överhängande. Tragiskt.

Väldigt liten chans för att det floppar. Tvivlar på att Valve skulle göra ett spel på konsol för att sen porta över det till PC.

Skrivet av Paladia:

Jag tror tyvärr inte att de kommer våga göra spelet tillräckligt annorlunda för att det ska bli intressant. Folk som spelat CS i tio år behöver något helt nytt för att inte tröttna. Detta verkar mer vara en remake med något nytt vapen och en ny motor, precis som CS:S.

Se på SC2, det spelet är sämre än BW på nästan alla sätt men det är ändå tillräckligt annorlunda för att locka alla dessa som är törstiga efter något nytt. CS:S å andra sidan lyckades inte locka över den stora massan, främst på grund av att det inte innehåller något nytt, då kan man likväl hålla sig till gamla CS som antagligen är bättre.

Anledningen till att Source "floppade" var på grund av den minst sagt lustiga nätkoden som fanns vid release samt att det krävdes tid att vänja sig vid Source-motorn.

Skrivet av HYBRiS:

meh, fortfarande Source-motorn, och multiplattform? Kom igen. Det här är som bäddat för en flopp.

Vänta och se, du kommer bli förvånad. Tror stenhårt på det här.

Medlem
Skrivet av Qrush:
Skrivet av Paladia:

Jag tror tyvärr inte att de kommer våga göra spelet tillräckligt annorlunda för att det ska bli intressant. Folk som spelat CS i tio år behöver något helt nytt för att inte tröttna. Detta verkar mer vara en remake med något nytt vapen och en ny motor, precis som CS:S.

Se på SC2, det spelet är sämre än BW på nästan alla sätt men det är ändå tillräckligt annorlunda för att locka alla dessa som är törstiga efter något nytt. CS:S å andra sidan lyckades inte locka över den stora massan, främst på grund av att det inte innehåller något nytt, då kan man likväl hålla sig till gamla CS som antagligen är bättre.

Anledningen till att Source "floppade" var på grund av den minst sagt lustiga nätkoden som fanns vid release samt att det krävdes tid att vänja sig vid Source-motorn.

Som sagt, gör de spelet för likt CS så kommer eliten hänga upp sig på de småsaker som är skillnaden, oavsett hur bra de än må vara. Är det för likt så ser de inte helheten utan spelar hellre det gamla som är "bättre". För att det ska lyckas och ses ur ett helhetsperspektiv så måste det kännas som ett helt nytt spel. Jämförelsen med SC2 (som enligt de flesta elitspelare är sämre än BW) är av vikt.

123
Skriv svar