"Vill bli ihågkommen för mer än ett jävla motorsågsspel"

Robot
"Vill bli ihågkommen för mer än ett jävla motorsågsspel"

Frågar du Cliff Bleszinski så kommer Epic Games slutliga arv att bli något helt annat än Gears of War. Vad har den frispråkiga spelskaparen i görningen?

#gears-of-war-3


Medlem
"Vill bli ihågkommen för mer än ett jävla motorsågsspel"

De borde sluta efter 3:an och gå vidare, helt klart.

Medlem

nytt UT på väg?

Medlem
Skrivet av ingen aning:

nytt UT på väg?

Förhoppningsvis. Finns inget dåligt UT spel imo. 3'an gillade jag enormt, tyvärr för lite spelare i MP.

Medlem

Unreal 3 hade vart sjukt grymt nu!

Medlem

Höga ambitioner, sånt e fett nice

Inaktiv

Epic Games för mig är Tim Sweeney och Mark Rein. Cliff är mest ett ansikte utåt, frontfigur. Så är inte så intresserad av vad Cliff vill utan mer vad Tim och Mark tänker ta Epic Games någonstans.

Flakmonkey
Skrivet av Buio:

Epic Games för mig är Tim Sweeney och Mark Rein. Cliff är mest ett ansikte utåt, frontfigur. Så är inte så intresserad av vad Cliff vill utan mer vad Tim och Mark tänker ta Epic Games någonstans.

Om det är nägon som är ansiktet utåt så är det väl ändå Rein? Han jobbar med PR och Cliffy med speldesign... sen så har nog inte Cliffy lika stor del i spelutvecklingen som han en gång hade, men det är i mina ögon nog något negativt för Epic Games

Medlem

Ge oss Unreal...

Medlem

Har aldrig gillar Cliffys attityd. Lite ödmjukhet tar folk lite längre än vad cliffy är.


signatur

Idono. That's me!

Moderator | Testpilot

mer JAZZ JACKRABBIT!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

fuck GoW, var fan är Unreal 3? GIVE US UNREAL 3


signatur

ID software, FPS gudarna!

Medlem

Även om jag gärna sett ett nytt Unreal eller till och med Unreal Tournament, så tycker jag det är dags för lite nytt. Så vi får se vad Cliffy har i kikaren.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Äh, han är för min del mest ihågkommen för kartor till UT-serien ^^

Medlem

var inte orolig Cliffy jag tänker på bra mycket mer än bara Gears när jag hör Unreal/motorn komma upp.

sidonot, Gears 3 vill jag enbart ha för singleplayer för att se hur det "slutar" om det nu inte blir fler, men Multiplayer känner jag inte för längre körde lite beta på 360 och ja det var bara typ gears 2 me lite mer vapen , och små sjoffs. kändes det som, hade inte räknat med mer heller faktist. Nä något nytt skulle inte sitta dumt. Vi vet att du kan Cliffy!

Inaktiv

GoW är nog inte bara ett av epics sämsta spel utan även ett av de absolut sämsta spelen jag spelat.

Aldrig haft så tråkigt som när jag spelade GoW.

Ge mig ett nytt UT.

Medlem

ÄÄÄÄH! säkert bara en till jävla upföljare på något. Det kommer ju inget annat än uppföljare efter uppföljare efter uppföljare. NÄR FAN FÅR MAN SE NÅGOT NYTT?!


signatur

// Bacon <3

Medlem

Härligt! Ska bli spännande att se vad det blir för något :)! Både GoW, UT och Unreal serierna har varit grymma!

Epic låg väl ändå bakom endel i Bulletstorm....har inte hunnit spela mer än demot till det och tyckte det verkade vara en rätt cool idé.

Inaktiv
Skrivet av Nosnos:

Om det är nägon som är ansiktet utåt så är det väl ändå Rein? Han jobbar med PR och Cliffy med speldesign... sen så har nog inte Cliffy lika stor del i spelutvecklingen som han en gång hade, men det är i mina ögon nog något negativt för Epic Games

Hur många nyheter med Rein har ni haft och hur många med Cliffy? Cliffy uttalar sig ju allt som ofta i spelnyheter, i alla fall enligt vad jag märkt av. Om jag nu missat alla stora nyheter ni haft (och alla andra spelsidor för den delen) med Rein så är det väl så helt enkelt (att jag missat dem alltså).

Medlem

Hade gärna sett en komplett remake av Unreal, göra det så flashigt som bara går i UE4(!?) motorn! Sjukt stämningsfullt spel!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

ÄÄÄÄH! säkert bara en till jävla upföljare på något. Det kommer ju inget annat än uppföljare efter uppföljare efter uppföljare. NÄR FAN FÅR MAN SE NÅGOT NYTT?!

Håller med! Dock inget fel på uppföljare eftersom spel brukar bli bättre än filmer som oftast är sämre, men det är lite väl mycket uppföljare. Skulle vara kul att se statistik på hur många spel som är uppföljare av de spel som släpps på ett år.

Medlem

Ingen Unreal Engine utan ett Unreal spel! Nu är väl UE3´s livstid snart slut, så jag hoppas starkt på ett Unreal 3!!


signatur

Game long and prosper

Medlem

Ge mig Unreal 3 och Unreal Tournament 4!!!


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Vilken tönt.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Vad jag upplevde när jag testade ettan när det kom till pc så var det ett enformigt jävla motorsågsspel.

Skräp serie.

Medlem

Well han verkar ju ha rätt inställning för att vilja göra helt nya spel

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Vad jag upplevde när jag testade ettan när det kom till pc så var det ett enformigt jävla motorsågsspel.

Skräp serie.

Nä, lägg av, Gears är nice :C

Medlem

Låter som han vill göra något nytt (som Hideo velat sen MGS2).

Och hata inte cliffy bara för att han kan vakna på morgonen och vara peppad på att fara till jobbet. Ha massa fans. Pressat action scenen framåt sen Jazz Rabbit osv.
Hans attityd? ha, med tanke på hans framgång är han enormt ödmjuk.
Hans uttalande visar ju att han mer eller mindre måste göra GOW och vill visa oss att han kan annat och bättre.


signatur

Ledare av den svenska APB Klanen

Besök www.eqbm.se för mer information!

Medlem

Låter som att han fått lite hybris.

Medlem
Skrivet av Höglund:

De borde sluta efter 3:an och gå vidare, helt klart.

Jo de borde sluta där. Ingen mjölkning av det, en bra spelserie och punkt.

12
Skriv svar