Redaktionens E3-favoriter

Robot
Redaktionens E3-favoriter

Mässan är slut, allt som återstår är att samla ihop intrycken och börja drömma om premiärerna. Vilket är precis vad FZ-redaktionen gjort – här är sakerna vi minns av E3 2011.

#brothers-in-arms-furious-4, #battlefield-3, #star-wars-the-old-republic, #bioware, #world-of-planes-1, #world-of-tanks, #world-of-warplanes, #mass-effect-3, #nintendo, #microsoft, #sony, #ea, #catherine, #activision-blizzard, #call-of-duty-modern-warfare-3


Medlem
Redaktionens E3-favoriter

Finns väl ingen anledning att lyssna på det då han är djävulen själv.
Han kan snacka hur mycket han vill men i praktiken gör han inte ett piss.

(Förövrigt så var intervjun bara bajs)

Medlem

Jag håller med Bennet om Brothers in Arms Furious 4. När jag såg presentationen live fick jag bara ut ett monotont "men neeeeeej, va fan..."

Medlem

Kommer inte köpa kinect för att kunna styra mina kompanjoner med rösten. Låter som ett rent av meningslöst och patetiskt försök att köra kinect till ett meningsfullt tillbehör för hardcore-gamers. Ska bli kul och se hur och om det kommer fungera bra, kul att testa för de som har kinect men att köpa det för att kunna skrika ut "Shockwave" eller "Charge", nja tror inte det

Medlem

Kommer funktionen med röstsyrning bara funka med kinekt eller kan man använda headset också?


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

Var ni inte imponerade av Skyrim då? Eller Dark Souls?


signatur

Memento Mori

Rolig nyhet men onödigt med 3+ åsikter om samma sak. Vore mer spännande om alla personer (ni på FZ) "tvingats" prata om olika saker


signatur

"Was aus Liebe getan wird, geschieht immer jenseits von Gut und Böse." Friedrich Nietzsche, Jenseits von Gut und Böse, 1886

Medlem

Catherine kommer nog att bli grymt awesome!

Medlem

Mass Effect 3! Battlefield 3! Båda spelen förbokade redan! Mass Effect 3 N7 Collector's Edition för 924kr och Battlefield 3 Limited Edition med Back to Karkand för 429kr.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Fantomen lyssnar icke till nesliga Koticks".

Gammalt djungelordspråk.


signatur
Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Var ni inte imponerade av Skyrim då? Eller Dark Souls?

Skulle varit mer imponerad av Skyrim om det var directX 11 och inte portat..


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem
Skrivet av andreashal91:
Skrivet av Slimebeast:

Var ni inte imponerade av Skyrim då? Eller Dark Souls?

Skulle varit mer imponerad av Skyrim om det var directX 11 och inte portat..

Men snälla nån, sen när avgör direct X om ett spel är bra? Och för övrigt, Oblivion var även det portat till PC och det hade allt som en PCspelare vill ha. konsoll och modmöjligheter.

Angående nyheten, min stora överraskning under årets E3 var Insomniacs nya spel Overstrike. det ser riktigt sköjj ut, precis som alla spel från Insomniac.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Finns väl ingen anledning att lyssna på det då han är djävulen själv.
Han kan snacka hur mycket han vill men i praktiken gör han inte ett piss.

(Förövrigt så var intervjun bara bajs)

Du blir bara roligare och roligare.
Fortsätt så LOL

...men ingen lär ta något du framför på allvar, det förstår du va?

Medlem

"Mycket vore vunnet om om fler tog tillfället i akt att faktiskt lyssna på den 10 minuter långa intervjun istället för att oreflekterat spotta ur sig bajs."

Själv är jag hypad som f*n över Skyrim, ToR och Saints Row 3 (Spelar SR2 med polare atm, skitroligt ).

Jag håller med Sebastian på de flesta punkter av mina E3 kännslor.

Fast Mario kommer aldrig bli fräsht igen, synd och skam förstörd IP.
Japanerna kommer aldrig släppa sitt tuttfixerande, synd och skam.
Och Tim Berners Lee ville, när han skapade HTML, ge alla ogrundade tankar och mundiaré offer ett sätt att ventilera sina upplysta tankar på världen. Speciellt spel som alltid är en del av det klimat tiden befinner sig i borde inte folk hänga upp sig på vad som sagts långt tidigare när han nu faktiskt gjorde ett bra jobb.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Traveller in time:

Jag håller med Sebastian på de flesta punkter av mina E3 kännslor.

Fast Mario kommer aldrig bli fräsht igen, synd och skam förstörd IP.
Japanerna kommer aldrig släppa sitt tuttfixerande, synd och skam.

"Tuttfixering" är ju i och för sig ganska universellt.
- Åh, de är så perversa där i Japan, läser Kurt-Östen i Slitz.

Medlem

Missnöjet (hatet) mot Kotick har blivit så mainstream på senare dar att det inte spelar någon roll vad han säger eller blir citerad för, tyvärr.

Medlem

Lind om Catherine: "Så länge det inte blir för japanskt tuttfixerat utan faktiskt vill säga något också, så tror jag stenhårt på att det kan bli ett av årets mest intressanta spelsläpp."

Gäller inte det det mesta? Exempelvis västerländska krigs- och actionspel/shooters kan väl med all rätt anklagas för att vara vapen- och våldsfixerade utan att ens ha ambitionen att "säga något", och ändå tokhypas Uncharted 3, Halo 4, Battlefield 3 och Gears of War 3 och sätts ofta upp på Best Of-listor trots enorma mängder oreflekterat våld.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Jag håller med Bennet om Brothers in Arms Furious 4. När jag såg presentationen live fick jag bara ut ett monotont "men neeeeeej, va fan..."

Det här förstod jag inte alls. Jag tyckte det kändes både roligt, spännande och intressant. Inglorious Basterds var något av det fräschaste och mest uppfriskande jag sett med WWII-tema, så det här kan mycket väl bli ett av årets (kommer det ut i år?) roligaste lir bara på premissen. Är lite less på det tunga och gråa som alltid cirkulerar WWII.

Medlem
Skrivet av Tobblish:

Finns väl ingen anledning att lyssna på det då han är djävulen själv.
Han kan snacka hur mycket han vill men i praktiken gör han inte ett piss.

(Förövrigt så var intervjun bara bajs)

Kan inte hålla med, jag har tidigare bara sett samma bild av honom där man blir så irriterad på hans leende att man har god lust att...

Jag ogillar starkt sättet han driver företaget på men det han säger är inte bara skitsnack, det ligger mycket sanning i det även om jag som gamer hellre hade sett att han hade fel.

OT

Största besvikelsen men även inget som förvånade var Microsfts konferens, sämsta jag sett någonsin på E3 tror jag. Sony var snäppet bättre medan Nintendo slog de båda rejält. Blev faktiskt väldigt positivt överraskad av Nintendos konferens då förra årets och förr förra årets E3 fanns kvar i minnet.

När det kom till spel var det återigen Microsoft som var en besvikelse medan Sony däremot hade lite fler titlar att visa upp men återigen vann Nintendo (mycket tack vare kommande konsol). Ubisoft och EA´s visning var även de helt okej med ett par intressanta kommande titlar.

Medlem
Skrivet av helldrivers:
Skrivet av Hockey Stick:

Jag håller med Bennet om Brothers in Arms Furious 4. När jag såg presentationen live fick jag bara ut ett monotont "men neeeeeej, va fan..."

Det här förstod jag inte alls. Jag tyckte det kändes både roligt, spännande och intressant. Inglorious Basterds var något av det fräschaste och mest uppfriskande jag sett med WWII-tema, så det här kan mycket väl bli ett av årets (kommer det ut i år?) roligaste lir bara på premissen. Är lite less på det tunga och gråa som alltid cirkulerar WWII.

Men om de vill göra ett spel baserat på det, så borde de inte ta namnet till en av de mest seriösa krigssimulatorerna och bara stampa ner det i dyngan.

Det hade varit okej om de hade valt ett annat namn än Brothers in arms.

Medlem
Skrivet av helldrivers:
Skrivet av Hockey Stick:

Jag håller med Bennet om Brothers in Arms Furious 4. När jag såg presentationen live fick jag bara ut ett monotont "men neeeeeej, va fan..."

Det här förstod jag inte alls. Jag tyckte det kändes både roligt, spännande och intressant. Inglorious Basterds var något av det fräschaste och mest uppfriskande jag sett med WWII-tema, så det här kan mycket väl bli ett av årets (kommer det ut i år?) roligaste lir bara på premissen. Är lite less på det tunga och gråa som alltid cirkulerar WWII.

Kan inte annat än att hålla med.

Medlem
Skrivet av helldrivers:
Skrivet av Hockey Stick:

Jag håller med Bennet om Brothers in Arms Furious 4. När jag såg presentationen live fick jag bara ut ett monotont "men neeeeeej, va fan..."

Det här förstod jag inte alls. Jag tyckte det kändes både roligt, spännande och intressant. Inglorious Basterds var något av det fräschaste och mest uppfriskande jag sett med WWII-tema, så det här kan mycket väl bli ett av årets (kommer det ut i år?) roligaste lir bara på premissen. Är lite less på det tunga och gråa som alltid cirkulerar WWII.

Det kan självklart bli roligt men det är ju inte riktigt "Brothers in Arms" så att säga. Det är lite som att döpa Inglorious Basterds till Schindler's List 2. Det passar helt enkelt inte seriens annars seriösa karaktär. Hade de kallat det Brothers with Silly Guns hade jag inte haft några problem med det, men nu har det istället en seriös och respekterad franchise på sina axlar.

Det är av samma anledning som många blev besvikna över vad Ubisoft gjorde med Ghost Recon och Rainbow Six-serierna.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Angående nyheten, min stora överraskning under årets E3 var Insomniacs nya spel Overstrike. det ser riktigt sköjj ut, precis som alla spel från Insomniac.

Ja tror nog att det var det för mig med, verkar kunna bli ännu ett roligt spel från denna grymma utvecklare.

Skrivet av Sillage:

Kommer funktionen med röstsyrning bara funka med kinekt eller kan man använda headset också?

http://kotaku.com/5810138/mass-effect-3s-new-voice-commands-a...

Medlem

Läste att anledningen till att Bobby Kotick inte fick spela BF3 var att han ville tränga sig före den fyra timmar långa kön, något som han nekades till av DICE.


signatur

Metal is best served heavy.

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Jag håller med Bennet om Brothers in Arms Furious 4. När jag såg presentationen live fick jag bara ut ett monotont "men neeeeeej, va fan..."

Precis. Där rök den serien.

Medlem

Skyrim och BF3 var det som fick/behöll mitt intresse. Inte värst imponerad annars!

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Jozo:

Angående nyheten, min stora överraskning under årets E3 var Insomniacs nya spel Overstrike. det ser riktigt sköjj ut, precis som alla spel från Insomniac.

Ja tror nog att det var det för mig med, verkar kunna bli ännu ett roligt spel från denna grymma utvecklare.

Skrivet av Sillage:

Kommer funktionen med röstsyrning bara funka med kinekt eller kan man använda headset också?

http://kotaku.com/5810138/mass-effect-3s-new-voice-commands-a...

Aah,,, där ser man, tackar.


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem

"största wtf?!" och "mest wtf?!" vad är skillnaden?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av helldrivers:

Lind om Catherine: "Så länge det inte blir för japanskt tuttfixerat utan faktiskt vill säga något också, så tror jag stenhårt på att det kan bli ett av årets mest intressanta spelsläpp."

Gäller inte det det mesta? Exempelvis västerländska krigs- och actionspel/shooters kan väl med all rätt anklagas för att vara vapen- och våldsfixerade utan att ens ha ambitionen att "säga något", och ändå tokhypas Uncharted 3, Halo 4, Battlefield 3 och Gears of War 3 och sätts ofta upp på Best Of-listor trots enorma mängder oreflekterat våld.

Lysande post skulle vara kul att se någon recensent bemötta det :)... Varför är det så ok med helt menlösa våldsspel, medan spel med menlösa nakenscener sågas för detta och får låga betyg? Har vi hamnat i USA?

12
Skriv svar