Över en miljon Killzone 2-bokningar

Medlem

Nice!
Och jag har inte förbokat ännu. xD

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Mikzarn:

Förstår inte hypen runt detta spelet.

Ren action där de händer saker runt omkring dig hela tiden med grafik som ser ut att vara taget från en CGI-film med vad som ser ut även kommer ha grym multiplayer, vad är de du inte förstår?

Och det gör ett spel automatiskt tills årtiondets stora grej? Grafik och multiplayer? Vad jag har förstått saknar spelet den viktigaste ingrediensen av de alla - handlingen.

Killzone2 har den viktigaste ingrediensen av de alla - känslan.

Medlem

skönt att min är en av de 1,1 Milj bokningarna!

Medlem

Jag förbokade mitt exemplar igår

Medlem

2 milj bokningar jorden runt 20 feb?

Medlem

Det är väl egentligen inte så konstigt att spelet bokas så mycket, för det är ju egentligen nu först som ps3an verkligen får jobba och visa vad den kan.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det börjar kännas med och mer att det är Ps3:ans år i år!

Xbox 360 har släppt alla sina "super-spel" redan och Wii, ja dem släpper aldrig något bra till den konsollen längre...

Lite väl pessimist du där, det släpps och kommer bra spel till Wii, och även 360 har ju Mass effect 2 på gång medmera och ps3an kommer igång på riktigt,
så alla 3 konsollerna kommer att ha mycket att erbjuda nu och framöver, och det är ju vi gamers självklart glada över.

Medlem
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Mikzarn:

Förstår inte hypen runt detta spelet.

Ren action där de händer saker runt omkring dig hela tiden med grafik som ser ut att vara taget från en CGI-film med vad som ser ut även kommer ha grym multiplayer, vad är de du inte förstår?

Och det gör ett spel automatiskt tills årtiondets stora grej? Grafik och multiplayer? Vad jag har förstått saknar spelet den viktigaste ingrediensen av de alla - handlingen.

Killzone2 har den viktigaste ingrediensen av de alla - känslan.

I ett spel som KZ2 krävs det en bra handling för att känslan och atmosfären ska ligga på absolut topp. Jag säger inte att spelet är dåligt, utan jag tror bara att det är lite väl hypat.

Jag säger inte att handlingen är allt, och jag kan uppskatta spel som inte har någon jätteutvecklad handling (Gears of War, Splinter Cell m.m.) men i fallet med KZ2 hade JAG väntat mig något helt annat. Jag säger inte att NI kommer ogilla spelet, utan att jag tror att jag kommer känna mig besviken på en del som jag ansåg vara viktig i den här titeln.

Men precis som jag har sagt innan, för att ett spel ska kunna utnämnas till t.ex. årets spel krävs det alla momenten är på topp, vilket KZ2 inte har i mina ögon. Det betyder ju däremot inte att spelet kommer bli dåligt, utan jag hade bara väntat mig något annat.

Det är min åsikt. Jag säger inte att det är den enda rätta, men jag har svårt att se spel som KZ2 som det absolut bästa som har hänt spelvärlden någonsin, vilket är vad många verkar tro och tycka om just KZ2.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag har inte förbokat. Jag har spelat demon. Kontrollerna och styrningen är helt hopplös! Det är omöjligt att sikta och träffa någon gasmask soldat! Iallafall jävligt svårt.

Jag har precis klarat ut Resistance 2 kampanjen på min PS3a och där är kontrollerna bra! Så jag förstår inte vad dom har gjort med Killzone 2! Helt otroligt! Kontrollerna är bland det värsta jag spelat med!

Jag har också "tweakat" med X och Y känsligheten men inte lyckats kommit fram till en bra balans...

Jag har bokat RE5 och väntar på det hellre... Men Killzone 2 lär jag köpa inom en snar framtid...Men det är ingen prioritet just nu!

Jag måste skaffa ett bluetooth headset innan jag ger mig ut på multiplayer på Killzone 2 också....När det blir vet jag inte.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Det är förhandsbokat och klart för längesen, jävlar va man har väntat! Gillade demot som fan. Detta kommer spenderas många timmar framöver, varesej ja vill eller inte.... Skulle tro de finns nått habegär i spelet, kört demot hela helgen, om o om igen ^^ Får lite Black känsla när ja lirar! och de spelet gilla ja skarpt

Medlem
Skrivet av Khorney:
Skrivet av Mönki:
Citat:

Hehe, bara för en miljon förbokningar?

I Europa ja. Hur många som förbokats i hela världen står det inget om.

Har för mig att 1,7 miljoner förbokade Halo 3 över hela världen. Med tanke på att PS3:an är relativt ny så är 1,1 mille bara i Europa ganska imponerande.

Knappast relativt ny då den släpptes 2006.

Den släpptes i februari 2007 i Europa (det område som bokningarna sker). Det tycker alla fall jag är relativt nytt. Om man dessutom räknar bort den första versionen som nästan ingen köpte ändå blir PS3:an ännu "nyare".

Medlem
Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Jozo:

Det börjar kännas med och mer att det är Ps3:ans år i år!

Xbox 360 har släppt alla sina "super-spel" redan och Wii, ja dem släpper aldrig något bra till den konsollen längre...

Lite väl pessimist du där, det släpps och kommer bra spel till Wii, och även 360 har ju Mass effect 2 på gång medmera och ps3an kommer igång på riktigt,
så alla 3 konsollerna kommer att ha mycket att erbjuda nu och framöver, och det är ju vi gamers självklart glada över.

Snälla säg någon bra wii-titel som är under utveckling så jag kan köpa det sen? Saknar bra spel efter No more Heroes...

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Mikzarn:

Förstår inte hypen runt detta spelet.

Ren action där de händer saker runt omkring dig hela tiden med grafik som ser ut att vara taget från en CGI-film med vad som ser ut även kommer ha grym multiplayer, vad är de du inte förstår?

Och det gör ett spel automatiskt tills årtiondets stora grej? Grafik och multiplayer? Vad jag har förstått saknar spelet den viktigaste ingrediensen av de alla - handlingen.

Killzone2 har den viktigaste ingrediensen av de alla - känslan.

I ett spel som KZ2 krävs det en bra handling för att känslan och atmosfären ska ligga på absolut topp. Jag säger inte att spelet är dåligt, utan jag tror bara att det är lite väl hypat.

Fast nu är de ju inte storyn dom hypat utan gameplayet och grafiken, vilket de lever upp till. Hade dom sagt att storyn är helt otrolig, du har aldrig varit med om dess like, så hade spelet kanske inte levt upp till hypen, men nu har dom nästan inte nämnt nånting om storyn, så folk förväntar sig ingen värstingstory utan är mest fokuserad på epic gameplay.

Glöm inte heller att detta är en uppföljare, och uppföljare brukar vara något tamare i storyn. Vill man så kan man alltid läsa på lite om storyn eller så kan man ta en närmare titt på storyn från ettan http://www.youtube.com/watch?v=CjmCc-0seZo

Medlem

Allt jävla tjat om story! Alla actionspel är de samma, döda dom onda som hotar med invasion, care på det!

Gillar ni de inte, köp de inte?! Tack för mej hej!

Medlem

Började spela Killzone 1 på psp just och lite lurigt med 3:e personperspektiv ovanifrån när man skjuter, fast rätt praktiskt ändå. Kunde de inte gjort samma med 2:an?

Killzone kom väll bara ut på PSP och inte PS2, eller har jag fel där?


signatur

Det var detta...

Medlem
Skrivet av svendolph:

Började spela Killzone 1 på psp just och lite lurigt med 3:e personperspektiv ovanifrån när man skjuter, fast rätt praktiskt ändå. Kunde de inte gjort samma med 2:an?

Killzone kom väll bara ut på PSP och inte PS2, eller har jag fel där?

Killzone 1 kom på ps2. Killzone Liberation (eller vad det heter) kom till psp.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Mikzarn:

Förstår inte hypen runt detta spelet.

Ren action där de händer saker runt omkring dig hela tiden med grafik som ser ut att vara taget från en CGI-film med vad som ser ut även kommer ha grym multiplayer, vad är de du inte förstår?

Och det gör ett spel automatiskt tills årtiondets stora grej? Grafik och multiplayer? Vad jag har förstått saknar spelet den viktigaste ingrediensen av de alla - handlingen.

Av de ja läst om ang handlingen så tycker ja att de inte är nå större fel på den. Människor har bosatt sig på en giftig planet och sedan muterats för att klara av att leva bland de giftiga gaserna och ett hat har växt inom dessa mutanter mot dom rena omuterade människorna och ett krig uppstår. Spelet har enligt min uppfattning en ganska vanlig och standard story när de gäller krigsspel, good guy vs bad guy. Sen tror jag att Killzone 2 är ett spel där handlingen utspelas konstant och inte bara genom mellansekvenser, ungefär som Call of Duty.

Handling är verkligen inte allt. Vad gjorde t.ex. Left 4 Dead till sån stor succé? Spelet saknar handling (att du är en survivor kallar inte jag direkt för nån vidare handling iaf) och de är så gott som gjort för multiplayer. Halo som kanske har den mest djupa och mest välgjorda storyn än något annat spel anses av många vara värdelöst.

Det är alltid ett plus om ett spel har en bra story, men de är knappast de viktigaste. Och av att döma av demot så kan Killzone sakna story helt, för de kommer ändå bli grymmaste spelet 09.

Va ? Men hur kan soldaterna man spelar springa runt utan mask osv då? Det spricker ju där isåfall.

Snygg grafik på spelet iaf,ser ut som gears of war 2 fast i fps. Hoppas hela spelet håller.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Jozo:

Det börjar kännas med och mer att det är Ps3:ans år i år!

Xbox 360 har släppt alla sina "super-spel" redan och Wii, ja dem släpper aldrig något bra till den konsollen längre...

Lite väl pessimist du där, det släpps och kommer bra spel till Wii, och även 360 har ju Mass effect 2 på gång medmera och ps3an kommer igång på riktigt,
så alla 3 konsollerna kommer att ha mycket att erbjuda nu och framöver, och det är ju vi gamers självklart glada över.

Snälla säg någon bra wii-titel som är under utveckling så jag kan köpa det sen? Saknar bra spel efter No more Heroes...

Punch out kanske?

har inte haft sug efter KZ2 men nu när jag ser att så många kommer lira det så kanske man skaffar det för att ha nåt bra att lira på nätet

Medlem

Jag har spelat igenom demot en gång, kontrollerna kändes konstigt, det var skitsvårt att sikta, varför zooma med R3 och springa med L3???

Grafiken såg ju lika snygg ut som jag tyckte Black var i förra generationen, å med tanke på att Black är bland de snyggaste shooters som kom till Xbox så säger det inte lite.

Får ta ett varv till eller två på demot innan jag bestämmer mig, men det känns inte som något nytt Half-Life direkt.

Multiplayer kan bli kul dock... bara de fixar siktandet...

Medlem

Det var mycket snack om handling här. Det kan väl inte vara många som på allvar köper ett FPS för att i första hand uppleva handlingen?

Vill man åt bra och välutvecklad handling så läser man en bok eller så ser man möjligen på en film, TV-serie eller läser en serietidning.

Spel är ju än så länge i stort sett alltid hopplöst efter andra medium när det gäller handling utan lever på att de är extremt bra på saker som "passiva" medier är dåliga på. Det är väldigt svårt att skapa en välutvecklad och bra handling som fortfarande ska vara interaktiv utan att det mesta av djupet försvinner.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Snälla säg någon bra wii-titel som är under utveckling så jag kan köpa det sen? Saknar bra spel efter No more Heroes...

MadWorld, Muramasa: the Demon blade, Sin and punishment 2, Monster hunter 3 och Cave story.
Dom spelen skulle jag skaffat ifall jag hade en wii i alla fall. Speciellt dom 2 första.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det var mycket snack om handling här. Det kan väl inte vara många som på allvar köper ett FPS för att i första hand uppleva handlingen?

Vill man åt bra och välutvecklad handling så läser man en bok eller så ser man möjligen på en film, TV-serie eller läser en serietidning.

Spel är ju än så länge i stort sett alltid hopplöst efter andra medium när det gäller handling utan lever på att de är extremt bra på saker som "passiva" medier är dåliga på. Det är väldigt svårt att skapa en välutvecklad och bra handling som fortfarande ska vara interaktiv utan att det mesta av djupet försvinner.

Äh, finns skitmånga spel som har helt sjukt bra handling.

Men det jag tyckte var styggt med detta var att människor hade bosatt sig på en giftig planet och typ vant sig med gifterna (?) men soldater som man spelar tål gifterna hur bra som helst, dom behöver inga gas-masker.

Dom kanske bara är hårda...

Medlem
Skrivet av Remus:

Jag har inte förbokat. Jag har spelat demon. Kontrollerna och styrningen är helt hopplös! Det är omöjligt att sikta och träffa någon gasmask soldat! Iallafall jävligt svårt.

Jag har precis klarat ut Resistance 2 kampanjen på min PS3a och där är kontrollerna bra! Så jag förstår inte vad dom har gjort med Killzone 2! Helt otroligt! Kontrollerna är bland det värsta jag spelat med!

Jag har också "tweakat" med X och Y känsligheten men inte lyckats kommit fram till en bra balans...

Jag har bokat RE5 och väntar på det hellre... Men Killzone 2 lär jag köpa inom en snar framtid...Men det är ingen prioritet just nu!

Jag måste skaffa ett bluetooth headset innan jag ger mig ut på multiplayer på Killzone 2 också....När det blir vet jag inte.

Jag hoppas du fattat att du kan anpassa styrningen själv till vad du vill.

Medlem
Skrivet av Bengan87:

Allt jävla tjat om story! Alla actionspel är de samma, döda dom onda som hotar med invasion, care på det!

Gillar ni de inte, köp de inte?! Tack för mej hej!

Haha ee de är faktiskt vi som är invandrarna i killzone 2

Bra, Playstation måste leva.


signatur

Halo och Pokemon Röd - Vilka minnen 8)

Medlem
Skrivet av ZUJ:
Skrivet av Jozo:

Det börjar kännas med och mer att det är Ps3:ans år i år!

Xbox 360 har släppt alla sina "super-spel" redan och Wii, ja dem släpper aldrig något bra till den konsollen längre...

Lite väl pessimist du där, det släpps och kommer bra spel till Wii, och även 360 har ju Mass effect 2 på gång medmera och ps3an kommer igång på riktigt,
så alla 3 konsollerna kommer att ha mycket att erbjuda nu och framöver, och det är ju vi gamers självklart glada över.

Mass Effect 2 kommer till PS3 och PC också.


signatur

lootskin@hotmail.com

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av AstroCreep:
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av Mahone:
Skrivet av Mikzarn:

Förstår inte hypen runt detta spelet.

Ren action där de händer saker runt omkring dig hela tiden med grafik som ser ut att vara taget från en CGI-film med vad som ser ut även kommer ha grym multiplayer, vad är de du inte förstår?

Och det gör ett spel automatiskt tills årtiondets stora grej? Grafik och multiplayer? Vad jag har förstått saknar spelet den viktigaste ingrediensen av de alla - handlingen.

Killzone2 har den viktigaste ingrediensen av de alla - känslan.

I ett spel som KZ2 krävs det en bra handling för att känslan och atmosfären ska ligga på absolut topp. Jag säger inte att spelet är dåligt, utan jag tror bara att det är lite väl hypat.

Fast nu är de ju inte storyn dom hypat utan gameplayet och grafiken, vilket de lever upp till. Hade dom sagt att storyn är helt otrolig, du har aldrig varit med om dess like, så hade spelet kanske inte levt upp till hypen, men nu har dom nästan inte nämnt nånting om storyn, så folk förväntar sig ingen värstingstory utan är mest fokuserad på epic gameplay.

Glöm inte heller att detta är en uppföljare, och uppföljare brukar vara något tamare i storyn. Vill man så kan man alltid läsa på lite om storyn eller så kan man ta en närmare titt på storyn från ettan http://www.youtube.com/watch?v=CjmCc-0seZo

Får hålla med dig. Tycker Bear överdriver smått.. För Killzone är då inte alls hypat för sin story utan sitt gameplay, grafik, multiplayer osv. Förstår inte vad han kan bli besviken på när inte ens storyn är hypen (fast tror storyn är helt ok för ett actionspel)

Medlem
Skrivet av Elit-mannen:
Skrivet av Margy:

Det var mycket snack om handling här. Det kan väl inte vara många som på allvar köper ett FPS för att i första hand uppleva handlingen?

Vill man åt bra och välutvecklad handling så läser man en bok eller så ser man möjligen på en film, TV-serie eller läser en serietidning.

Spel är ju än så länge i stort sett alltid hopplöst efter andra medium när det gäller handling utan lever på att de är extremt bra på saker som "passiva" medier är dåliga på. Det är väldigt svårt att skapa en välutvecklad och bra handling som fortfarande ska vara interaktiv utan att det mesta av djupet försvinner.

Äh, finns skitmånga spel som har helt sjukt bra handling.

Men det jag tyckte var styggt med detta var att människor hade bosatt sig på en giftig planet och typ vant sig med gifterna (?) men soldater som man spelar tål gifterna hur bra som helst, dom behöver inga gas-masker.

Dom kanske bara är hårda...

Mutationen har säkert tagit flera år, du får ju inte lungcancer av att bara röka en cigarett. Förhoppningsvis förklaras detta i spelet, om inte så förklarar jag här och nu att mutationen tar minst 5år

Medlem

Hicktor... Läste du mitt hela inlägg? Jag skrev att jag försökt "tweakat" kontrollerna och känsligheten på X och Y axis...

Kontrollerna är fortfarande riktigt dåliga.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

123
Skriv svar