Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Tetris||:

Automatisering av transport, industri, handel etc -> Mer utrymme för intressanta arbeten och nöjen

Här håller jag inte med alls.
Om "robotar" byter ut människan, vart kommer arbetsmöjligheterna? Alla kan inte knega med att serva robotar eller?

Skulle man inte idag kunna ersätta tunnelbane förarna med robotar om man hade haft pengar och vilja? Som du sa så skulle vi behöva hitta på nya jobb men det hade varit häftigt om det fungera

i stockholm håller man på och uppgraderar signalsystemet, för att senare.. kanske 2015-2016 kunna automatisera tunnelbanetrafiken på röda linjen, vilket i så fall kommer påverka ca 200 tunnelbaneförare.


signatur

thank you, come again

Medlem

Om 50 år så är jag 70 år, och jag sitter vid min villa som ligger där Georgien är just nu (världen har enats under en flagga, kallad Icemanien).

Jag kollar på när mina barnbarn leker i trägården, och pratar om det mesta med mina vuxna barn.
Mina barnbarn kommer upp till mig och frågar hur det såg ut förut i världen, innan våran härskare IceMan tog över världen, och jag berättar en historia om hur det gick till.

Jag berättar om hur det började på en sida som kallar fz.se, och hur snabbt makten övertogs och ett bättre rike började resa sig ur askan, om hur enorma tanks blev modé igen och så pekar jag på Tiger III, en enorm pansarvagn som liknar mammoth tank och som var den som vann det stora kriget om världen.

Ja världen ser helt enkelt bättre ut nu, frihet åt alla och lycka härskar!
(För att vara lite mer seriös så tror jag att om 50 år så ser det ut lite som 1984)


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

När människor slutar behövas till arbete kommer pengar sluta behövas för att köpa saker.

Medlem
Skrivet av Greger:

Om 50 år så är jag 70 år
...
Jag kollar på när mina barnbarn leker i trägården

Ska du spendera dina sista år på ett georgiskt sågverk?

Skrivet av Greger:

(För att vara lite mer seriös så tror jag att om 50 år så ser det ut lite som 1984)

Hoppas inte...


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

Om 50 år blir jag 98 bast och jag hoppas att det inte kommer att se ut som Fall Out 3 utan mer som Star Trek

/Rob

Medlem
Skrivet av Robfox:

Om 50 år blir jag 98 bast och jag hoppas att det inte kommer att se ut som Fall Out 3 utan mer som Star Trek

/Rob

Haha, ge det 500 år minst.
Dock så delar jag din önskan, skulle vara hur nice som helst att leva i TNG universumet.

Medlem
Skrivet av s3ng:

Dock så delar jag din önskan, skulle vara hur nice som helst att leva i TNG universumet.

Ett universum där alla pratar engelska? Ye right...


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem

Ett 3:e världskrig kanske?


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Inaktiv

Jag är 63 om femtio år, och jag hoppas att människan börjat motverka miljöförstöringarna

Medlem
Skrivet av s3ng:
Skrivet av SwedishChaos:

Tror inte sverige finns om 50 år tbh.

Intressant tanke, ute i Europa pågår diskussionen om EU som ett land i sig. Som USA....

Dock ute i Europe, inte i Sverige..... ugh.

Jo det var med det i åtanke jag skrev.

Medlem
Skrivet av Greger:

Om 50 år så är jag 70 år, och jag sitter vid min villa som ligger där Georgien är just nu (världen har enats under en flagga, kallad Icemanien).

Jag kollar på när mina barnbarn leker i trägården, och pratar om det mesta med mina vuxna barn.
Mina barnbarn kommer upp till mig och frågar hur det såg ut förut i världen, innan våran härskare IceMan tog över världen, och jag berättar en historia om hur det gick till.

Jag berättar om hur det började på en sida som kallar fz.se, och hur snabbt makten övertogs och ett bättre rike började resa sig ur askan, om hur enorma tanks blev modé igen och så pekar jag på Tiger III, en enorm pansarvagn som liknar mammoth tank och som var den som vann det stora kriget om världen.

Ja världen ser helt enkelt bättre ut nu, frihet åt alla och lycka härskar!

kunnde inte ha sagt det bättre själv!
ring mig om 20-30år så ska jag gräva fram nån liten del på hawaii till dig


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Greger:

Om 50 år så är jag 70 år, och jag sitter vid min villa som ligger där Georgien är just nu (världen har enats under en flagga, kallad Icemanien).

Jag kollar på när mina barnbarn leker i trägården, och pratar om det mesta med mina vuxna barn.
Mina barnbarn kommer upp till mig och frågar hur det såg ut förut i världen, innan våran härskare IceMan tog över världen, och jag berättar en historia om hur det gick till.

Jag berättar om hur det började på en sida som kallar fz.se, och hur snabbt makten övertogs och ett bättre rike började resa sig ur askan, om hur enorma tanks blev modé igen och så pekar jag på Tiger III, en enorm pansarvagn som liknar mammoth tank och som var den som vann det stora kriget om världen.

Ja världen ser helt enkelt bättre ut nu, frihet åt alla och lycka härskar!

kunnde inte ha sagt det bättre själv!
ring mig om 20-30år så ska jag gräva fram nån liten del på hawaii till dig

Har jag inte sagt hur klok du är, Iceman, min idol?

MFC
Medlem

Med ett USA som snart är ett minne blott så vet jag inte var vi är om 50 men det känns inte bra som det är nu iaf!


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem
Skrivet av Greger:

(världen har enats under en flagga, kallad Icemanien)

Damn, you beat me to it. Dock kom jag bara på Iceytopia.
:F


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem
Skrivet av Lusen:
Skrivet av IceMan:
Skrivet av Greger:

Om 50 år så är jag 70 år, och jag sitter vid min villa som ligger där Georgien är just nu (världen har enats under en flagga, kallad Icemanien).

Jag kollar på när mina barnbarn leker i trägården, och pratar om det mesta med mina vuxna barn.
Mina barnbarn kommer upp till mig och frågar hur det såg ut förut i världen, innan våran härskare IceMan tog över världen, och jag berättar en historia om hur det gick till.

Jag berättar om hur det började på en sida som kallar fz.se, och hur snabbt makten övertogs och ett bättre rike började resa sig ur askan, om hur enorma tanks blev modé igen och så pekar jag på Tiger III, en enorm pansarvagn som liknar mammoth tank och som var den som vann det stora kriget om världen.

Ja världen ser helt enkelt bättre ut nu, frihet åt alla och lycka härskar!

kunnde inte ha sagt det bättre själv!
ring mig om 20-30år så ska jag gräva fram nån liten del på hawaii till dig

Har jag inte sagt hur klok du är, Iceman, min idol?

hmm var det så här det hela började med att ice tog över världen, nu blir jag orolig :/


signatur

thank you, come again

Medlem

Om 50 år kommer jag vara 66 år, ha 25 fruar ( som är under 40)
Var en Maffiaboss för den stora Nillefamiljen i Södra delarna av Icemanien ( förut kallad Afrika. Har 300 barn 2 hus och har cancer.
Livet kommer vara underbart.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av MFC:

Med ett USA som snart är ett minne blott så vet jag inte var vi är om 50 men det känns inte bra som det är nu iaf!

ja det ser riktigt illa ut för usa, svårt att se hur de kan ta sig ur den här situationen.. de kan inte låna i all evighet och det kommer snart ett tillfälle då man börjar starkt ifrågasätta deras valuta. Jag är orolig.

Deras nationallån


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av MFC:

Med ett USA som snart är ett minne blott så vet jag inte var vi är om 50 men det känns inte bra som det är nu iaf!

ja det ser riktigt illa ut för usa, svårt att se hur de kan ta sig ur den här situationen.. de kan inte låna i all evighet och det kommer snart ett tillfälle då man börjar starkt ifrågasätta deras valuta. Jag är orolig.

Deras nationallån

Chilla. iceman kommer snart och tar över världen:):):)


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

good good, my plans coming true..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av MacNille:
Skrivet av huxflux:
Skrivet av MFC:

Med ett USA som snart är ett minne blott så vet jag inte var vi är om 50 men det känns inte bra som det är nu iaf!

ja det ser riktigt illa ut för usa, svårt att se hur de kan ta sig ur den här situationen.. de kan inte låna i all evighet och det kommer snart ett tillfälle då man börjar starkt ifrågasätta deras valuta. Jag är orolig.

Deras nationallån

Chilla. iceman kommer snart och tar över världen:):):)

snarare china i det här fallet, man kan ju hoppas på china iaf


signatur

thank you, come again

Medlem

Jag tror vi kommer att stå och stampa på samma ställe som vi gjort i alla tider. Ser man klite krasst på det så har samhället aldrig förändrat sig nämnvärt.

Inaktiv

Det var mest tekniska framsteg jag var ute efter


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Det var mest tekniska framsteg jag var ute efter

Kanske ska formulera dig bättre nästa gång.

Jag hoppas att man kan komma på ett mer resursvänligt och billigt sätt att få i människor näring så att vi kan föda fler människor på jorden.


signatur

"A word to the wise is infuriating." - Hunter S. Thompson
http://www.fz.se/bloggar/min_kamp/

Medlem
Skrivet av bjosarn:

så att vi kan föda fler människor på jorden.

Skit i det, vi åker till Mars istället

Medlem
Skrivet av bjosarn:
Skrivet av s3ng:

Dock så delar jag din önskan, skulle vara hur nice som helst att leva i TNG universumet.

Ett universum där alla pratar engelska? Ye right...

Det gör dom inte. I Star Trek använder dom något som heter "Universal Translator", som fungerar för det mesta (dock inte alltid). I Star Trek: Enterprise, som utspelas något århundrande innan TNG, så går mycket tid åt att tweaka den för att förstå språken.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av Jericho:

Ett 3:e världskrig kanske?

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones. - Albert Einstein xD


signatur

Remember remember the fifth of November

Medlem
Skrivet av huxflux:
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av bapelsin:
Skrivet av Tetris||:

Automatisering av transport, industri, handel etc -> Mer utrymme för intressanta arbeten och nöjen

Här håller jag inte med alls.
Om "robotar" byter ut människan, vart kommer arbetsmöjligheterna? Alla kan inte knega med att serva robotar eller?

Skulle man inte idag kunna ersätta tunnelbane förarna med robotar om man hade haft pengar och vilja? Som du sa så skulle vi behöva hitta på nya jobb men det hade varit häftigt om det fungera

i stockholm håller man på och uppgraderar signalsystemet, för att senare.. kanske 2015-2016 kunna automatisera tunnelbanetrafiken på röda linjen, vilket i så fall kommer påverka ca 200 tunnelbaneförare.

Precis som huxflux påpekar sker inte saker över en nattoch nya arbetsområden dyker upp hela tiden.

Jämför bara arbetslösheten nu och för 20-30-40-50 osv år sedan kontra alla den automatisering och teknisk utveckling som faktiskt ägt rum. Automatisering sänker prisnivån samtidigt som den ökar vår bnp (ca 5-6ggr mer trots att vi räknar med inflationen och depriceringen av den svenska kronan) iom att produktionen av varor och tjänster blir mer kostnadseffektiva och produktiva.

Gällande att alla pratar engelska, kommer man med väldigt stor sannolikhet ha löst hur språk fungerar, vilket torde innebära att program med enkelhet skulle kommer översätta dina konversationer i realtid. Dvs du pratar ett språk men alla andra uppfattar det som sitt eget och vice versa.

Medlem

Tänk på nutiden istället... redan kaos idag


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

seriöst, om det inte har blivit ett 3dje värdskrig om 50år så är jag välldigt glad!
är grymt otrolig vad som händer i USA, Kina, Ryssland.
hoppas bara gubbarna som håller i knapparna kan hålla sig lugna.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

In 50 years from now Michael Jackson will still be grabbing them balls.

Skriv svar