Nya bilder på Rage
ser helt ok ut, dock inte det viktiga som man tydligen måste påminna folk om.
ser helt ok ut, dock inte det viktiga som man tydligen måste påminna folk om.
Citatet "grafik inte är det viktiga" är ett falsarium värt att notera. Inte nog med att genom att säga så, idisslar man bara gamla tankar om spel, men man förstår sig inte på spelproduktion.
Grafik är det viktiga, det är lika viktigt som allting annat för att en audio-visuell upplevelse, som spel är, ska ha en emotionell resonans.
SLUTA säg att grafik inte är det viktiga, för det är det. Det är lika viktigt som spelmekaniken, ljudet, kontrollen, AI.
Ja, id är en relik från förr. Detta visar fortfarande en superior konstnärlig vision men teknisk underlägsenhet med de flesta ledande spelhus i världen. Megatexturing spelar ingen roll om ljuset halkar bakom, de fokuserar på helt fel saker i min åsikt.
ser helt ok ut, dock inte det viktiga som man tydligen måste påminna folk om.
Citatet "grafik inte är det viktiga" är ett falsarium värt att notera. Inte nog med att genom att säga så, idisslar man bara gamla tankar om spel, men man förstår sig inte på spelproduktion.
Grafik är det viktiga, det är lika viktigt som allting annat för att en audio-visuell upplevelse, som spel är, ska ha en emotionell resonans.
SLUTA säg att grafik inte är det viktiga, för det är det. Det är lika viktigt som spelmekaniken, ljudet, kontrollen, AI.
Ja, id är en relik från förr. Detta visar fortfarande en superior konstnärlig vision men teknisk underlägsenhet med de flesta ledande spelhus i världen. Megatexturing spelar ingen roll om ljuset halkar bakom, de fokuserar på helt fel saker i min åsikt.
så jag förstår inte spel produktion?
jag har läst spelutveckling och jobbat som grafiker till ett fåtal moddar dock inget som tagit luft. men jag har satt mig in i det. jobbar som 3d visualiserar och har mitt eget företag där jag bygger karaktärer och miljöer för företag, man tycker att jag borde veta nåt.
lika viktigt som ljudet, så ett spel som inte har 5.1 ljud kan inte vara lika bra som ett utan?
måste säga att du motsäger dig lite, för att säga att grafiken inte är det viktiga är att påstå att det finns saker som är minst lika viktiga. så jag skulle då kunna säga att ai ljud och spelmekanik är lika viktigt utan att säga imot mig själv, samtidigt som du säger att jag har fel. förstår du vad jag menar här?
grafiken är inte det viktiga, det tillför upplevelse ja, men se på crysis, det är något av det tråkigaste spelat jag kört. spela för att ha spelat det. man tittar på dom kolla effekterna och grafiken en stund och sen när man är mättad börjar man spela och det finns moment som är roliga, men långt ifrån ett top spel. det är ett grafik demo.
Som bf2, jag har kört på klan nivå mot dom bästa lagen i europa, vunnit sm och gått igenom obsegrade 3 säsonger i up-north (nordisk liga), kommit 2a 2 gånger i cb invite cup. man körde demot på max grafik, sen när man börja lira så kör man på lägsta/medium vilket alla på den nivån gjorde. klan spel i mp, skapar mycket mer djup i ett spel än vad grafiken gör, och den känns oviktig.
kördei klan från start förövrigt och DC innan det.
kör QuakLive nu och tweakat bort grafiken där, en causal spelar skulle inte titta på gånger på det spelet ifall det såg ut så som när jag spelar det. men allt handlar om performance och lirar man mot dom killarna jag möter så är jag inget annat än tvungen, och jag bryr mig inte ett jota om grafiken. jag har funderat på om jag kan få bort 3d modellerna till vapen till 2 sprites som jag sett nånstans just för att dom är lättare att uppfatta.
Grafiken är första intrycket, men jag skulle aldrig köpa ett spel för att det är snyggt. ett mp spel kommer jag inte köpa tex om jag inte kan lira klan spel i det. QL lirar jag mest för att det är så himla skön känsla och kontroll i det som inte nåt annat spel har. dock så har jag klan vänner som kör det och det har talats om att dra igång lite CTF, men folk är mer intresserade av dueller.
kort och gott jag skulle säga att jag är väldigt insatt. grafien får gärna vara förra eller förförra årets standard så länge det andra håller kvalitet.
Ansiktena är ju löjligt onaturliga.
ID´s senare motorer (doom 3 och framåt) har alltid sett plastigt ut. Detta tycker jag nog ser mindre plastigt ut än tidigarenämnda (doom 3, quakewars, quake 4 etc).
Grafiken i sig är det hög standard på tycker jag (och har alltid varit). Men jag vill minnas att ID aldrig utgivit sig för att skapa fotorealistisk grafik, utan har snarare satsat på en egen grafisk stil. Antingen gillar man den... eller gillar man den inte... me like!
Ja jag vet att jag är bäst!