Nästa Call of Duty i julklappssäcken?

Medlem

Cod "5" aka world at war var tyvärr ganska dåligt. Skönt att de väljer ta månadsbetalt för cod "7".

Så länge inte IW gör cod är det inget äkta cod

Medlem

Betala månadsavgift är dom roliga eller?? Ännu en ursäkt att lura folk på pengar.. MW2 var rena fjortis spelet.. Dragon Rising here I come

Medlem

Alltid lika kul o se folk som är så anti.

Vad vet vi om spelet än så länge? Tillräckligt mycket för att såga det totalt?

Inaktiv

Hahahhaahahha. Nu gråter alla p12 som kör mw2, vafan. Sluta whina, om du inte pallar betala 120kr/månaden för ett skit spel, than skit i det då.
Själv kör jag inte COD och kollar aldrig att göra det.

Inaktiv

Så ska dom göra ett MMOFPS? För ska dom försöka ta månadsbetalt för ett vanligt FPS såsom dom tidigare CoD spelen så kommer ju det misslyckats rätt rejält med tanke på hur många gratis alternativ som finns.

mg
Medlem
Skrivet av kyostize:

Haha, FZ kan inte vara seriösa ni tar det där med: det kan komma att bli fråga om ett prenumerationsbaserat spel som att det är 100% säkert att man får betala i månaden, ni kanske bör skaffa glasögon och läsa igen? Dessutom tycker jag det är bra att det blir månadskostnad så slipper man alla p12or som lirar online och är dryga som bara fan. Spelet brukar vara rekommenderat från 16 år och uppåt eller nå sånt inte 12 år.

Med månadskostnad kan man hålla igång bättre servrar, bättre anticheat, bättre support, mer mappack och mer patcher som fixxar till spelet därför så jag ser ingen nackdel med månadskostnad.

Du lever i en fantasivärld om du tror att en månadsavgift trollar bort fenomen såsom dryga personer/"p12'or" och fuskare.

Sorgligt men sant.

Medlem

Vem betalar för att spela ett halvbra fps där man inte får ha dedikerade servrar eller consol? Ingen, har köpt alla cod till pc sedan cod2.. Men får dom för sej att vi ska bli tvungna att betala en månadsavgift så köper jag inte spelet.. oavsätt om det är det bästa jävla cod spelet som har gjorts...

Medlem

Äh, ja är inte så sugen på att betala i månaden för sånt här längre. Har i stort sett gett upp Xbox 360 eftersom man inte kan göra någonting på den begränsade konsollen utan Guld-medlemskap. Sedan har man ju kört World of Warcraft, vilket man slutade med också.. kändes inte värt pengarna.

Så det positiva är ju att man skaffat en PS3, får väl hoppas dem inte begränsar konsollen så pass att man inte kan göra ett skit.

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av draim:
Skrivet av Pojii:

Draim..jag tycker synd att du tycker verkligen att PC är den ultimata plattformen..sorry men det är den verkligen inte.
Det var så förr i tiden men inte sen den här generationens konsol har släppts.
Så istället för att sitta framför datorn helt ensam och osocial så skaffa dig ett konsol och några kompisar så kan ni spela tillsammans IRL..Btw såna här grejer med kostnader till spel drabbar inte oss konsol folk vettu varför?? för det är vi som köper alla spelen verkar det som.

Tyck du synd om mig. Sanningen är ju faktiskt, att det är du som är osocial. Jag spelar inte av samma anledning som du. Jag spelar inte för att skjuta människor i en virtuell värld. Mitt intellekt kräver lite mer än så för att nöjas. Jag spelar av två anledningar.

1. För att jag är en del av ett fantastiskt community med folk från hela världen där vi samlas i ett intresse och kan tjata om allt mellan himmel och jord medan vi får oss ett par glada skratt.

2. Jag lirar i en halvseriös klan med ett par riktigt trevliga människor som faktiskt klarar av att utöva taktiker och sticka iväg på lan tilsammans.

Nej, lek du med din VOIP in-game eller i ditt lilla party med dem andra 12 åringarna.

Jag lever livet, och jag gör det på den Ända plattformen som kan benämnas som social. Gå nu och njut av dina 1337 skills med hjälp av Auto-Aim och Bullet Magnetism.

Ha ett trevligt liv! Tja, fram tills du blir sopgubbe dvs.

haha din lilla nörd..som sagt jag sa skaffa dig IRL vänner och en konsol så alla kan njuta..Jag spelar inte seriöst för fem öre..jag har polare ÖVER som vi spelar tillsammans för att ha roligt..inte fan sitter jag i nån klan och spelar med människor jag aldrig träffat förut..Så va SOCIAL och betala lite av det lilla du kallar veckopeng till mamma som hyra så kanske vi kan snacka i samma nivå gubben.

Då du skrev det där visst skrev du det på en PC!? Du förstår nog inte vad det är som gör PC speciell som plattform för det första har vi i flera år fått avnjuta underbara mods och vi är fortfarande den enda plattformen som har fått det nöjet än så länge.

Du kanske känner till spelet Counter Strike? Det är i grunden ett mod till PC spelet Half Life som vi fick avnjuta helt gratis i början ganska sweet eller hur? Något som nu börjat försvinna pga av konsol älskare som dig.

Vi är fortfarande den minst kontrollerade plattformen av dem alla vi PC användare är fria. Men jag spelar ändå på konsol ibland eftersom jag har alla i denna generation som jag spelar på ibland och jag tycker det är ganska underhållande, sen då jag tröttnar på att sitta ensam med min Xbox kontroll sätter jag mig vid min PC och logar in på Xfire/Steam för att spela online spel.

World of Warcraft tror du det spelet hade varit möjligt att göra på konsol utan att fördumma det? Nej det hade inte varit möjligt ännu en anledning till att jag gillar PC mest mer komplexa spel helt enkelt.

Allt blir vad du gör det till så du kan inte säga att PC är en icke social plattform bara för att du inte tar dig tid till att vara social. Ta dig en titt på Dreamhack människor som samlas från hela världen för att hålla på med datorer och umgås en helg det finns inget i närheten av det för konsol spelare. Vi har ju också våran Esport en värld där konsolerna inte har så mycket att säga till om men du får väll själv upptäcka det antar jag


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Bobby Kotick är så jävla dum i huvudet.


signatur

Redigerat 2010-05-23 13:37 av dig

Medlem

Mjölka på bara! Finns många människor som inte uppskattar innovation i ett spel. ;P

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Nu blir ni anti prenumerations människor rädda va?

http://www.fz.se/bloggar/intresset/20100122/sarskrivning-sar-...

OnT: Klart dom vill tjäna ÄNNU mera pengar. Mycket vill ha mer.

Medlem

Det är bara en typ av spel jag är villig att betala per månad för. Det är då inte fps-spel. Så om de inte gjort ett mmo av franchisen så är det inget jag vill uppmuntra.

Har inget emot att företag kör månatlig avgifter osv, om det inte vore för att varenda jävla tillverkare har sitt eget system för hur man gör det. I värsta fall köper man 10st spel under en viss period sedan sitter man där med 10st olika konton/inloggningsuppgifter och vet knappt vad man själv heter längre.

Vill ni börja med att man måste ha konton för varenda spel så se till för gudsskull att ni alla utvecklare har en gemensam lösning för allting så vi användare slipper sitta jonglera konton hit och dit, annars är det nog större chans folk laddar ner någon olaglig kopia om dom slipper jonglera konton. Sist jag skulle köra Mass Effect 2 på 360n kändes det som att jag fick göra 3st olika konton för att få till det, och då krävdes det också jag gick till PCn och grejjade på nätet. Så vill jag absolut inte ha det, det var väldigt osmidigt.

10-dollarsstrategin tror jag inte är så bra som dom tror heller, om dom tror 100% ska köpa fullprisspelet istället så är dom ju helt ute och cyklar. Visst kanske någon gör det, men många ser nog åt olaglig alternativ och väntar på 199kr rea istället.

Medlem
Skrivet av blabbs:

Cod "5" aka world at war var tyvärr ganska dåligt. Skönt att de väljer ta månadsbetalt för cod "7".

Så länge inte IW gör cod är det inget äkta cod

Har du ens spelat Call of Duty: World at War?
Treyarch gör de bästa onlinespelen i Call of Duty serien. De har dessutom släppt massor med nya kartor helt gratis.

När IW gör spelen så blir det konsollportat skit som MW2 och pvp system.

Det enda som kan rädda Call of Duty serien är att INTE låta IW göra fler skitspel utan låta Treyarch ta över helt istället.

Medlem

Jävlar vad Activision fortsätter att sparka PC Fans i bollarna. Det blir säkert inte ens dedikerade. Jävla &¤%#

Medlem
Skrivet av henkka:
Skrivet av blabbs:

Cod "5" aka world at war var tyvärr ganska dåligt. Skönt att de väljer ta månadsbetalt för cod "7".

Så länge inte IW gör cod är det inget äkta cod

Har du ens spelat Call of Duty: World at War?
Treyarch gör de bästa onlinespelen i Call of Duty serien. De har dessutom släppt massor med nya kartor helt gratis.

När IW gör spelen så blir det konsollportat skit som MW2 och pvp system.

Det enda som kan rädda Call of Duty serien är att INTE låta IW göra fler skitspel utan låta Treyarch ta över helt istället.

Indeed, Treyarch verkar bry sig mer om sin fanbase. Men släppte inte IW gratisbanor till CoD4?

Medlem

men den stora frågan är ju ifall det blir cod 7 eller om det blir cod 4.3

för det har ju egentligen inte kommit något nytt sedan cod 4 mw resten är ju bara mods

Medlem
Skrivet av Hardboiled15:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av draim:
Skrivet av Pojii:

Draim..jag tycker synd att du tycker verkligen att PC är den ultimata plattformen..sorry men det är den verkligen inte.
Det var så förr i tiden men inte sen den här generationens konsol har släppts.
Så istället för att sitta framför datorn helt ensam och osocial så skaffa dig ett konsol och några kompisar så kan ni spela tillsammans IRL..Btw såna här grejer med kostnader till spel drabbar inte oss konsol folk vettu varför?? för det är vi som köper alla spelen verkar det som.

Tyck du synd om mig. Sanningen är ju faktiskt, att det är du som är osocial. Jag spelar inte av samma anledning som du. Jag spelar inte för att skjuta människor i en virtuell värld. Mitt intellekt kräver lite mer än så för att nöjas. Jag spelar av två anledningar.

1. För att jag är en del av ett fantastiskt community med folk från hela världen där vi samlas i ett intresse och kan tjata om allt mellan himmel och jord medan vi får oss ett par glada skratt.

2. Jag lirar i en halvseriös klan med ett par riktigt trevliga människor som faktiskt klarar av att utöva taktiker och sticka iväg på lan tilsammans.

Nej, lek du med din VOIP in-game eller i ditt lilla party med dem andra 12 åringarna.

Jag lever livet, och jag gör det på den Ända plattformen som kan benämnas som social. Gå nu och njut av dina 1337 skills med hjälp av Auto-Aim och Bullet Magnetism.

Ha ett trevligt liv! Tja, fram tills du blir sopgubbe dvs.

haha din lilla nörd..som sagt jag sa skaffa dig IRL vänner och en konsol så alla kan njuta..Jag spelar inte seriöst för fem öre..jag har polare ÖVER som vi spelar tillsammans för att ha roligt..inte fan sitter jag i nån klan och spelar med människor jag aldrig träffat förut..Så va SOCIAL och betala lite av det lilla du kallar veckopeng till mamma som hyra så kanske vi kan snacka i samma nivå gubben.

Då du skrev det där visst skrev du det på en PC!? Du förstår nog inte vad det är som gör PC speciell som plattform för det första har vi i flera år fått avnjuta underbara mods och vi är fortfarande den enda plattformen som har fått det nöjet än så länge.

Du kanske känner till spelet Counter Strike? Det är i grunden ett mod till PC spelet Half Life som vi fick avnjuta helt gratis i början ganska sweet eller hur? Något som nu börjat försvinna pga av konsol älskare som dig.

Vi är fortfarande den minst kontrollerade plattformen av dem alla vi PC användare är fria. Men jag spelar ändå på konsol ibland eftersom jag har alla i denna generation som jag spelar på ibland och jag tycker det är ganska underhållande, sen då jag tröttnar på att sitta ensam med min Xbox kontroll sätter jag mig vid min PC och logar in på Xfire/Steam för att spela online spel.

World of Warcraft tror du det spelet hade varit möjligt att göra på konsol utan att fördumma det? Nej det hade inte varit möjligt ännu en anledning till att jag gillar PC mest mer komplexa spel helt enkelt.

Allt blir vad du gör det till så du kan inte säga att PC är en icke social plattform bara för att du inte tar dig tid till att vara social. Ta dig en titt på Dreamhack människor som samlas från hela världen för att hålla på med datorer och umgås en helg det finns inget i närheten av det för konsol spelare. Vi har ju också våran Esport en värld där konsolerna inte har så mycket att säga till om men du får väll själv upptäcka det antar jag

Ursäkta, men är du ett ansikte?
OM du är!!

Inaktiv

Om dom har en onlinemodell som är värd att betala för så är den just det, det jag är sur på är att mw2 kostar 60 euro på steam när 399kr ska va max, det sänker piratkopiering och ger pengar över till förnödenheter och hyran dessutom spelar jag bara singleplayer och om 2 timmar film kostar 150kr typ för en dvd ska fan inte 5 timmars spel som mw2 kosta 600kr, så det så.

Medlem
Medlem

Mosoloa1:nu blir ni anti premunerations människor rädda va?
som fan inte en chans att jag ska lura mig att köpra nå mer cod iaf!

Där ser man, mer pang-pang kring juletid när man istället borde krama varandra.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Månadskostnad? Så om jag vill köpa spelet till Xbox360, ska jag hosta upp 600kr för spelet + 60kr i månaden för att få spela online och sen dessutom en kostnad för spelet?! Blir absolut inget köp för mig om de lägger in månadskostnader i spelet!

Medlem
Skrivet av Pojii:
Skrivet av draim:
Skrivet av Pojii:

Draim..jag tycker synd att du tycker verkligen att PC är den ultimata plattformen..sorry men det är den verkligen inte.
Det var så förr i tiden men inte sen den här generationens konsol har släppts.
Så istället för att sitta framför datorn helt ensam och osocial så skaffa dig ett konsol och några kompisar så kan ni spela tillsammans IRL..Btw såna här grejer med kostnader till spel drabbar inte oss konsol folk vettu varför?? för det är vi som köper alla spelen verkar det som.

Tyck du synd om mig. Sanningen är ju faktiskt, att det är du som är osocial. Jag spelar inte av samma anledning som du. Jag spelar inte för att skjuta människor i en virtuell värld. Mitt intellekt kräver lite mer än så för att nöjas. Jag spelar av två anledningar.

1. För att jag är en del av ett fantastiskt community med folk från hela världen där vi samlas i ett intresse och kan tjata om allt mellan himmel och jord medan vi får oss ett par glada skratt.

2. Jag lirar i en halvseriös klan med ett par riktigt trevliga människor som faktiskt klarar av att utöva taktiker och sticka iväg på lan tilsammans.

Nej, lek du med din VOIP in-game eller i ditt lilla party med dem andra 12 åringarna.

Jag lever livet, och jag gör det på den Ända plattformen som kan benämnas som social. Gå nu och njut av dina 1337 skills med hjälp av Auto-Aim och Bullet Magnetism.

Ha ett trevligt liv! Tja, fram tills du blir sopgubbe dvs.

haha din lilla nörd..som sagt jag sa skaffa dig IRL vänner och en konsol så alla kan njuta..Jag spelar inte seriöst för fem öre..jag har polare ÖVER som vi spelar tillsammans för att ha roligt..inte fan sitter jag i nån klan och spelar med människor jag aldrig träffat förut..Så va SOCIAL och betala lite av det lilla du kallar veckopeng till mamma som hyra så kanske vi kan snacka i samma nivå gubben.

Jag har gott om vänner, som tur nog är dom lika intelligenta som jag så dom förstår varför PC är en så trevligare plattform. Det är just därför vi tar och hyr en lokal och annårdnar LAN lite hux flux när vi känner för det. Sen så kan jag ju meddela att det är riktigt trevligt att möta folk man träffat över ett spel IRL. Att skaffa sig kontakter över hela Jorden är det inget fel på.
Men visst. Jag kan se att du är för ung för att förstå att spel inte bara handlar om CoDs Run n' Gun stil. Som för övrigt blir tråkig ganska fort eftersom att det aldrig finns något vettigt motstånd att lira mot. Och då ser inte ens jag mig själv som en medel bra spelare.

Edit: Märkte nyss en sak lite längre upp. Det är ni konsol spelare som köper alla spel. Har du kollat på några siffror som stödjer det? MW2 sålde ju sorgligt nog mest på PC. Även om man självklart hamnar under konsolerna sammanslagna så är det den enskilt starkaste plattformen.
Men men, jag hoppas att det inte släpps några fler COD till datorn nu. Då kanske folk som tyckte om den stilen börjar ge sig iväg till konsoler istället. Så är det bara den lite mer mogna delen av PC communityn kvar.


signatur
Medlem

Visst, dom kan ta en slant för multiplayer läget?, Vilket börjar bli mer och mer vanligt i dagens "större" multiplayer spel.. Men för att kunna spela igenom singelplayer läge så kan dom ju inte göra de, man betalar ju för spelet i handeln?.. Så en dålig idé ifrån deras sida om jag får säga det själv. Men är villig att köpa det ändå om dom bara tänker ta betalt för multiplayer läget..


signatur

It's only after we've lost everything that we're free to do anything.

Medlem

Kommer inte o skaffa om det blir så

Medlem
Skrivet av Remus:

Ett fps spel med månadsavgift för onlinedelen?? Fuck off säger jag bara!

Aldrig!

+1

Medlem
Skrivet av ASUSEN8800GTS:

dom gnäller på pirater för att deras skit spel inte säljer och att PC spelen dör ut.....ja Definitivt om det kommer se ut så här då dör PC spelen garanterat!
nä fy fan Quake1,2 AVP 1,2 medal of honor allied assault samt en del andra spel mot slutet av 90 talet till början av 2000 talet var PC spelens guld ålder inga jävla månads avgifter inga monster maskiner med DX 11 21 33 ja allt vad fan de kommer på.
Nä ska det betalas månads avgift för ett spel ala´ WOW så kand e ta sina spel och stoppa de nånstans.
ALDRIG betlar jag en månads avgift för spel som Crysis osv. Då kan de gå och dra dit pepparn inte växer

Håller med dig! med Pc spelens guld ålder:up:

Inaktiv
Skrivet av mosoloa1:

Nu blir ni anti prenumerations människor rädda va?

Lol man betalar ju för att spela. Samma sak med alla spel nu för tiden. Man betalar för speltid, expansioner, DLC.

Skriv svar