Basisten i Sabaton jobbar på spelet Lord of Metal

Releasehästryttare

@Atilaa

Alla här vet väl vid det här laget att robbis är som Homelander

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Enligt videons beskrivning är det iallafall ett singleplayer-spel.

Kollar man in hemsidan så heter studion Horns Up Games och klickar man vidare till Privacy Policies så står följande:

Så det verkar inte som att det är en svensk studio som jobbar på spelet iallafall.

___
Edit: Signade upp mig för nyhetsbrevet och fick det här mailet. Säger inte så mycket men kan lika bra dela.

Jag vill minnas att Pär numera är bosatt på Cypern vilket troligen är anledningen till att registreringen av bolaget är på Cypern.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Lord of metal blir en wow dödare helt klart

Kom ihåg vart ni läste det först.


signatur

Skitfiske

Medlem

@Devan haha, sant! Men tro det eller ej, hade lyckats förtränga det en aning.

Medlem
Skrivet av robbis:

hmm... låt mig tänka... njae kanske... eller?

Häfitg!!

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Sånger om krig, slag och soldater. Klickar inte för mig. Har en polare som försökt få mig att gilla dom.
Har inte analyserat alla deras texter så klart då jag inte gillar vare sig Joakims röst eller musiken i sig.

Nu är ju musiksmak subjektivt och sånt jag lyssnar på lär ju säkert många här ogilla.

Ganska intressant det här med musiksmak... personligen så lyssnar jag på ALL typ av musik... och då menar jag verkligen ALL.

Medans vissa inte klarar av en speciell genre.

Men så är det ju med allt... film, konst, sport och så vidare... alla kan inte gilla allt.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Benägen att hålla med. Power metal i allmänhet är riktigt sunkigt, Sabaton i synnerhet.
Krigsromantik deluxe.

Dom gjorde någon spelning i Ryssland. Anordnat av ett Putin-vänligt MC-gäng, Nattvargarna.

Nån som förstår iaf 👌

Medlem

Sabaton har ju gjort spel förr, bland annat en basic Svea Rike-klon.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Enligt videons beskrivning är det iallafall ett singleplayer-spel.

Kollar man in hemsidan så heter studion Horns Up Games och klickar man vidare till Privacy Policies så står följande:

Så det verkar inte som att det är en svensk studio som jobbar på spelet iallafall.

___
Edit: Signade upp mig för nyhetsbrevet och fick det här mailet. Säger inte så mycket men kan lika bra dela.

Kollade upp det och jodå Pär är bosatt på Cypern (sedan 2017) och Cypern är också bas för Sabatons onlineförsäljning. Därför känns det logiskt att även utvecklaren som jag gissar är Pärs företag också är baserat på Cypern.

Citat:

Our own conversation may be slightly unusual in that it takes place in Limassol, where he’s lived for the past four years; still, it’s fair to say my questions hold no secrets for him.

https://cyprus-mail.com/2021/06/16/rock-musician-or-ceo-of-mu...
https://knews.kathimerini.com.cy/en/news/cypriot-minister-tha...


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Om man läser vad dem själva säger på sina hemsidor. Så är det ett Sim-Management spel. Skulle gissa till mobiltelefon pga fonten dem använder och Cyprus registrerat företag. Vill man läsa mera så är det bara att inspektera sidans innehåll.

12
Skriv svar