Basisten i Sabaton jobbar på spelet Lord of Metal

Robot
Basisten i Sabaton jobbar på spelet Lord of Metal

Pär Sundström extraknäcker som spelutvecklare.

#Lord-of-metal, #Sabaton


Medlem

Sabaton lär ju platsa som sveriges i särklass sämsta band dock...

Medlem

Enligt videons beskrivning är det iallafall ett singleplayer-spel.

Citat:

"Get ready to rock because our very own Pär is gearing up to launch a single-player video game called “LORD OF METAL”! 🔥 It’s in the early stages of development. Can you feel the anticipation building? We sure can"!

Kollar man in hemsidan så heter studion Horns Up Games och klickar man vidare till Privacy Policies så står följande:

Citat:

About us
We are Horns Up Games Limited, registered under company number HE455404 located Prigkipissis Alexias 49, 3083 Limassol, Cyprus. We are developers of “Lord of Metal”.

Så det verkar inte som att det är en svensk studio som jobbar på spelet iallafall.

___
Edit: Signade upp mig för nyhetsbrevet och fick det här mailet. Säger inte så mycket men kan lika bra dela.

Citat:

Hey there!

I’m Pär Sundström, bass player and manager for the metal band Sabaton. Over the years I’ve been involved in a number of gaming projects and now I welcome you aboard a new adventure.

We’re working very hard with my development team to introduce the game that unites what we love about metal music the most with gaming. Lord of Metal is the project I've poured my heart into, and I can’t wait to share more details with you.

Follow us on social media to get an exclusive look and the very first peek at the upcoming heavy metal game.

Let’s rock!
Yours,
Pär

Medlem

Enligt spelets hemsida "A story driven rock festival management sim."

Medlem
Skrivet av robbis:

Sabaton lär ju platsa som sveriges i särklass sämsta band dock...

Herr Positiv slår till igen ser jag... Är det någonting FZ skriver om som är bra enligt dig?

Medlem
Skrivet av Pcmartinzzon:

Enligt spelets hemsida "A story driven rock festival management sim."

Vilken hemsida är du inne på? Ser ingenting om det.
Länken i videon är den här https://www.lordofmetal.net/.

Edit: Kollade hemsidans källkod och mycket riktigt så står det "Lord of Metal: a single player story driven rock festival management sim".

Edit 2: Kollade lite mer på källkoden och hittade det här:

"The rock and heavy metal festival management sim. Travel across the global map, arrange festivals, book bands, meet factions, gain resources and reputation, research and upgrade your loadout, recruit and level up your crew, engage in dialogues and react t"

Tyvärr tar det slut där.

Skribent
Skrivet av Pcmartinzzon:

Enligt spelets hemsida "A story driven rock festival management sim."

Är det som Rockstar Ate My Hamster så är jag på så jävla hårt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Vilken hemsida är du inne på? Ser ingenting om det.
Länken i videon är den här https://www.lordofmetal.net/.

i html filerna så kan man läsa det

<meta name="description" content="A story driven rock festival management sim"> <meta property="og:url" content="http://lordofmetal.net"> <meta property="og:title" content="Lord of Metal: a single player story driven rock festival management sim"> <meta property="og:description" content="The rock and heavy metal festival management sim. Travel across the global map, arrange festivals, book bands, meet factions, gain resources and reputation, research and upgrade your loadout, recruit and level up your crew, engage in dialogues and react t">

Releasehästryttare
Skrivet av robbis:

Sabaton lär ju platsa som sveriges i särklass sämsta band dock...

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Så det verkar inte som att det är en svensk studio som jobbar på spelet iallafall.

Många lite mer suspekta företag är så kallade "brevlådeföretag" med en adress på platser som Cypern fast de har sin egentliga verksamhet någon annanstans.

Det blev ganska vanligt att spelstudior från Ryssland och Belarus "flyttade" till Cypern för att försöka undkomma sanktioner fast de arbetar vidare som vanligt i sina hemländer.

Skrivet av Påskmust:

Kollar man in hemsidan så heter studion Horns Up Games och klickar man vidare till Privacy Policies så står följande:

Citat:

About us
We are Horns Up Games Limited, registered under company number HE455404 located Prigkipissis Alexias 49, 3083 Limassol, Cyprus. We are developers of “Lord of Metal”.

Så det verkar inte som att det är en svensk studio som jobbar på spelet iallafall.

Man får ju fanimig hoppas på att det inte är någon mystisk rysk utvecklare, som placerat sig på Cypern för att komma runt sanktioner. Då skiter ju Sabaton (Pär Sundström) i det blå skåpet igen efter tidigare fadäsen när han uttalade sig positivt om Rysslands annektering av Krim.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Coolt, Sabaton är riktigt jävla bra alltså, kul att se att Pär är involverad i detta med.

Skrivet av robbis:

Sabaton lär ju platsa som sveriges i särklass sämsta band dock...

Snarare Sveriges stoltaste export på området.

Medlem
Skrivet av robbis:

Sabaton lär ju platsa som sveriges i särklass sämsta band dock...

Verkar inte riktigt stämma när man läser om dem...

"Svenska Sabaton har sedan länge varit ett av våra främsta heavy metal-band. Det är framför allt utomlands deras röster verkligen hörts. Inte minst i Östeuropa där de behandlas som hjältar. Gigantiska turnéer har genomförts, bland annat tillsammans med band som Helloween, Edguy och Dragonforce.

I somras utsåg den engelska hårdrockstidningen Metal Hammer Sabaton till årets "Breakthrough Artist" på deras stora gala i Londons O2 Arena. En bedrift långt mycket större än vad de flesta förstått.

Hemma i Sverige gjorde de förra året en turné lika välbesökt för att fylla Globen. De mottog dessutom en Grammis-nominerng för sitt sjätte album "Coat of Arms". En skiva de senare kammande hem en Bandit Award för årets bästa svenska album. "/livenation

Nu är väl inte Sabaton något jag själv lyssnat så mycket på men de låtar jag hört är väl helt okej ändå

Medlem
Skrivet av Jozo:

Herr Positiv slår till igen ser jag... Är det någonting FZ skriver om som är bra enligt dig?

hmm... låt mig tänka... njae kanske... eller?

Medlem
Skrivet av Gaara:

Verkar inte riktigt stämma när man läser om dem...

"Svenska Sabaton har sedan länge varit ett av våra främsta heavy metal-band. Det är framför allt utomlands deras röster verkligen hörts. Inte minst i Östeuropa där de behandlas som hjältar. Gigantiska turnéer har genomförts, bland annat tillsammans med band som Helloween, Edguy och Dragonforce.

I somras utsåg den engelska hårdrockstidningen Metal Hammer Sabaton till årets "Breakthrough Artist" på deras stora gala i Londons O2 Arena. En bedrift långt mycket större än vad de flesta förstått.

Hemma i Sverige gjorde de förra året en turné lika välbesökt för att fylla Globen. De mottog dessutom en Grammis-nominerng för sitt sjätte album "Coat of Arms". En skiva de senare kammande hem en Bandit Award för årets bästa svenska album. "/livenation

Nu är väl inte Sabaton något jag själv lyssnat så mycket på men de låtar jag hört är väl helt okej ändå

Han lyssnar säkert på orten musik...

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Man får ju fanimig hoppas på att det inte är någon mystisk rysk utvecklare, som placerat sig på Cypern för att komma runt sanktioner. Då skiter ju Sabaton (Pär Sundström) i det blå skåpet igen efter tidigare fadäsen när han uttalade sig positivt om Rysslands annektering av Krim.

Svårt att skita i det blå skåpet när man står som ägare på bolaget.

https://b2bhint.com/en/company/cy/horns-up-games-limited--%CE...

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Man får ju fanimig hoppas på att det inte är någon mystisk rysk utvecklare, som placerat sig på Cypern för att komma runt sanktioner. Då skiter ju Sabaton (Pär Sundström) i det blå skåpet igen efter tidigare fadäsen när han uttalade sig positivt om Rysslands annektering av Krim.

Stort tack, detta hade jag inte koll på. Finns många andra spel att spela istället!

Medlem
Skrivet av Jozo:

Herr Positiv slår till igen ser jag... Är det någonting FZ skriver om som är bra enligt dig?

Snubben är ju helt uppenbart ett troll, bara att strunt i honom

Medlem
Skrivet av Jozo:

Herr Positiv slår till igen ser jag... Är det någonting FZ skriver om som är bra enligt dig?

Tror Gubben gillar skitmusik som Robyn osv.
Alla får har sin smak men det är typ "pre teen" musik imo


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Är det dom ryssarna? Eller kanske bara spelade för trupperna.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tror Gubben gillar skitmusik som Robyn osv.
Alla får har sin smak men det är typ "pre teen" musik imo

Där snackar vi export om något... Dancing on my Own blev väl utnämnd till en av de bästa låten genom tiderna dessutom! Så ja Robyn är riktigt bra.

Medlem
Skrivet av robbis:

Där snackar vi export om något... Dancing on my Own blev väl utnämnd till en av de bästa låten genom tiderna dessutom! Så ja Robyn är riktigt bra.

😂


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av robbis:

Sabaton lär ju platsa som sveriges i särklass sämsta band dock...

Sabaton är ju relativt säkra från den titeln så länge Bob Hund är aktiva. Sedan hotar ju Kent med återförening så då hamnar de minst på tredjeplats i kön.

Skrivet av robbis:

Sabaton lär ju platsa som sveriges i särklass sämsta band dock...

Benägen att hålla med. Power metal i allmänhet är riktigt sunkigt, Sabaton i synnerhet.
Krigsromantik deluxe.

Skrivet av FejkFejksson:

Är det dom ryssarna? Eller kanske bara spelade för trupperna.

Dom gjorde någon spelning i Ryssland. Anordnat av ett Putin-vänligt MC-gäng, Nattvargarna.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Benägen att hålla med. Power metal i allmänhet är riktigt sunkigt, Sabaton i synnerhet.
Krigsromantik deluxe.

Dom gjorde någon spelning i Ryssland. Anordnat av ett Putin-vänligt MC-gäng, Nattvargarna.

Ah just det, så var det. Riktigt mysigt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Intressant, blir att hålla koll på detta

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Benägen att hålla med. Power metal i allmänhet är riktigt sunkigt, Sabaton i synnerhet.
Krigsromantik deluxe.

Hur man säger att man inte vet någonting om Sabaton utan att säga att man inte vet någonting om Sabaton

Skrivet av Phyrino:

Hur man säger att man inte vet någonting om Sabaton utan att säga att man inte vet någonting om Sabaton

Sånger om krig, slag och soldater. Klickar inte för mig. Har en polare som försökt få mig att gilla dom.
Har inte analyserat alla deras texter så klart då jag inte gillar vare sig Joakims röst eller musiken i sig.

Nu är ju musiksmak subjektivt och sånt jag lyssnar på lär ju säkert många här ogilla.

Medlem
Skrivet av Sphere Of No-Form:

Sånger om krig, slag och soldater. Klickar inte för mig. Har en polare som försökt få mig att gilla dom.
Har inte analyserat alla deras texter så klart då jag inte gillar vare sig Joakims röst eller musiken i sig.

Nu är ju musiksmak subjektivt och sånt jag lyssnar på lär ju säkert många här ogilla.

Det må hända. men det är inte "Krigsromantik deluxe".

Skrivet av Phyrino:

Det må hända. men det är inte "Krigsromantik deluxe".

Kanske inte. Har väl hängt för mycket med hårdrockare i stan som glatt ylar med och pratar om Sveriges storhetstid och soldater som offrar sig för sitt land. En viss romantik finns i det skulle jag säga, iaf hos publiken.

12
Skriv svar