Uppföljaren du hoppas på?

Medlem
Uppföljaren du hoppas på?

Spelar igenom Sekiro nu för 5-6 gången och jag vill ha Sekiro 2.
Det är (väl?) Microsoft som äger det varumärket nu så min förhoppning är att slänger lite pengar till From software så att vi får en uppföljare.

Vilken uppföljare vill du ha?
Det ska vara en uppföljare som (förmodligen) inte kommer.

Medlem

GTA 6, kommer förmodligen inte i år och inte nästa år heller, till PC...

Medlem

Super Mario Odyssey 2

Medlem

LoTRO 2.

Jag hade velat återbesöka middle earth på nytt i ett mmo fast med dagens grafik och verktyg.
Vet att amazon jobbar på något men oklart hur det blir.

Riktiga uppföljaren till Battlefield 3.
Mainline Battlefields är 1942 -> Battlefield 2 -> Battlefield 3 -> ?


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Som förmodligen inte kommer? Klurigt! De flesta av mina favoriter har redan uppföljare på gång.

Men vad sägs om StarCraft III? Blizzard verkar ha övergett RTS-genren, så något SC3 lär det aldrig bli. Men om jag fick ett, jösses vad jag skulle spela!

Får jag drömma ytterligare skrotar de storyn från SC2 och tar vid där BW slutade. Utan rymdgudar, omotiverade kärlekshistorier och annat trams den här gången.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Silksong


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

WoW 2. Jag vill bli hänförd av ett modernt och fräscht MMO med klassiska orcer, alver, dvärgar, troll och drakar.

Warcraft-universumet har blivit för stort för sitt eget bästa och jag vill att skurkarna ska hållas på en rimlig nivå (oj, kungens politiska rådgivare var egentligen en ond drake i förklädnad!), men nu slåss man mot självaste döden, besöker multiversum och det senaste dravlet om nån jävla world soul har jag inte ens försökt fatta mig på.

Dags att spola ner och börja om, men det är nästintill omöjligt då ett kompetent Blizzard inte har funnits på tio år.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Black and White


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Skrivet av Ralf:

Spelar igenom Sekiro nu för 5-6 gången och jag vill ha Sekiro 2.
Det är (väl?) Microsoft som äger det varumärket nu så min förhoppning är att slänger lite pengar till From software så att vi får en uppföljare.

Vilken uppföljare vill du ha?
Det ska vara en uppföljare som (förmodligen) inte kommer.

E väl inte Microsoft som äger Sekiro?!


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem

Bra fråga och många tar upp riktigt bra spel redan som man själv önskar.

Spontant tänker jag på flera Gears, God of War, Halo och Destiny uppföljare.

Förhoppningsvis lite att de följer gamla skolans regler med en modern touch. Älskade Gears 1-3 och Halo 1-4 samt God of War serien!

Förutom Destiny - den borde de göra till en MMOFPS spel som är oändlig! Som WoW typ

Medlem

Nästa Half life


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skribent
Skrivet av Pjotor:

WoW 2. Jag vill bli hänförd av ett modernt och fräscht MMO med klassiska orcer, alver, dvärgar, troll och drakar.

Warcraft-universumet har blivit för stort för sitt eget bästa och jag vill att skurkarna ska hållas på en rimlig nivå (oj, kungens politiska rådgivare var egentligen en ond drake i förklädnad!), men nu slåss man mot självaste döden, besöker multiversum och det senaste dravlet om nån jävla world soul har jag inte ens försökt fatta mig på.

Dags att spola ner och börja om, men det är nästintill omöjligt då ett kompetent Blizzard inte har funnits på tio år.

Hade så gärna velat ha ett RTS i Warcraft 4, men det lär nog aldrig hända. Warcraft idag har blivit WoW och de som spelar har inte längre någon relation till RTS-spelen. Riktar ingen kritik mot MMO:t då, har själv spelat i många år. Men jag tror tyvärr vi inte kommer få se något mer RTS i den världen. Warcraft har som ätit upp sin egen historia på något vis och det gör inte saken bättre att RTS är en nischad genre.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Ett nytt Another World. Det gjordes väl nån uppföljare till Saturn som inte var så bra?

Fragtjuv
Skrivet av Snake Plissken:

E väl inte Microsoft som äger Sekiro?!

Nej. Det tror jag inte.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Condemned 3, Warcraft 4, Bloodborne 2 och Grim Fandango 2 är väl fyra orealistiska uppföljare jag hade älskat.

Fable 4 hade också varit fint men det är ju satan rent vilken tid det ska ta…

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

E väl inte Microsoft som äger Sekiro?!

Skrivet av Joe Swallows:

Nej. Det tror jag inte.

Dom köpte ju Activision. Och det var dom som gav ut det.
Det betyder kanske iof inte att dom äger det. 😊

Edit:

Nej det verkar som From äger Sekiro 😊
Xbox didn't end up becoming the new property holder of Sekiro by proxy of today's new deal. Instead, the future of the property remains entirely in the hands of FromSoftware, which is probably a good thing overall. 

Medlem

Neocron

Det kadaver som hålls vid liv ännu idag värmer förvisso hjärtat något men jag önskar en ny modern version skulle lanseras.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Cities Skylines 3


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

It's not a lake, it's an ocean

Jag har varit ganska bönhörd de senaste tio åren. Shenmue III. Alan Wake II. Och uppföljare till Jet Set Radio på gång (även om jag faktiskt räknar Bomb Rush Cyberfunk som ett klockrent Jet Set Radio 3).

Bland uppföljare som (förmodligen) inte kommer skulle jag nog placera Project Gotham Racing 5. Jag skulle också väldigt gärna vilja ha ett nytt Rayman Legends. Det har gått elva år nu.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skribent

Ratchet.
Ett bra Batmanspel
L4D3
One finger deathpunch 3
Duke Nukem
Virtua Tennis

Kommer jag på såhär på rak arm

Edit:
NOLF
C&C Renegades

Skribent

Jag vill ha ett nytt Red Faction som tar förstörelsen till nya nivåer och gör den ännu mer detaljerad och varierad. Är riktigt besviken på att förstörelse och fysik inte fått högre prio i spelvärlden.

Medlem
  • System Shock 3 (var under utveckling men lades ner)

  • Prey (2017) 2 (Spelet sålde dåligt så en uppföljare är inte trolig)

  • Nytt Deus Ex (var under tidig utveckling men lades ner för några månader sedan)

  • Nytt Thief (troget dom två första spelen, vilket 2014 versionen inte var)

  • Sleeping Dogs 2 (första spelet är det roligaste open-world i stad jag spelat, men studion är död)

  • Advent Rising 2 (första spelet var riktigt skoj, men sålde dåligt och slutar med en cliffhanger)

  • Suikoden 6 (serien har varit död i 10+ år)

  • Chrono Break (nedlagd uppföljare till Chrono Trigger/Cross)

Medlem
Medlem

Black & White 3, Bloodborne 2, Warcraft 4, Hexen 3 men dessa kommer vi troligen aldrig få se :')

Medlem

Väntar fortfarande på en uppföljare till/reboot av Freelancer.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Fallout New Vegas 2

Kom hit för att nämna Freelacer, men det tål att upprepas. Har velat spela om det länge, går det ens att få tag på?

Mass Effect: Andromeda 2 (jag vet, bara jag)

Vill även ha en remake på MGS4. Remaster funkar med.

Medlem

the darkness 3, max payne 4, sleeping dogs 2, sunset overdrive 2 och crazy taxi 4

Medlem

The Order 1886

Otroligt trist att det spelet aldrig kommer att få sin uppföljare.

Medlem

Önsketänkande antar jag men Bloodborne 2 samt Sleeping Dogs 2 som nämt ovan, jag hade väldigt kul med orginalet.

Medlem

Jag vill ha en uppföljare till Bad Company 2. Bästa multiplayer fps personligen.

12
Skriv svar