The Outer Worlds och Thief är veckans Epic-gratisspel

Robot
The Outer Worlds och Thief är veckans Epic-gratisspel

Det ena låter en sno allt man ser och det andra är Thief.

#Epic-games-store, #The-outer-worlds, #Thief


Medlem

Lite konstigt att Spacers Choice Edition finns på både PS Plus och Epic nu, men på Game Pass finns fortfarande bara originalspelet utan DLC. Med tanke på att Obsidian är en Xbox-studio nu så borde dom väl kunna bjussa på den senaste versionen?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Lite konstigt att Spacers Choice Edition finns på både PS Plus och Epic nu, men på Game Pass finns fortfarande bara originalspelet utan DLC. Med tanke på att Obsidian är en Xbox-studio nu så borde dom väl kunna bjussa på den senaste versionen?

Microsoft sysslar inte med filantropi, det är väl klart som korvspad att Microsoft inte har något intresse att göra Gamepass prisvärt.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Microsoft sysslar inte med filantropi, det är väl klart som korvspad att Microsoft inte har något intresse att göra Gamepass prisvärt.

Det är nog mer för att Microsoft inte är publisher för spelet och köpte Obsidian medans spelet redan var under utveckling.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Lite konstigt att Spacers Choice Edition finns på både PS Plus och Epic nu, men på Game Pass finns fortfarande bara originalspelet utan DLC. Med tanke på att Obsidian är en Xbox-studio nu så borde dom väl kunna bjussa på den senaste versionen?

Brukar DLC till spel från MS (i detta fall ej utgivet av MS men de tjänar pengar på det) ingå med Game Pass?

Medlem
Skrivet av Slashgibber:

Microsoft sysslar inte med filantropi, det är väl klart som korvspad att Microsoft inte har något intresse att göra Gamepass prisvärt.

GamePass är inte prisvärt? 😏
Det ligger i deras intresse att det ska kännas prisvärt iafl, vilket jag tycker det är.

Men jag hoppar från och till personligen, ska avboka det nu tills nästa roliga spel dyker upp.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Lite konstigt att Spacers Choice Edition finns på både PS Plus och Epic nu, men på Game Pass finns fortfarande bara originalspelet utan DLC. Med tanke på att Obsidian är en Xbox-studio nu så borde dom väl kunna bjussa på den senaste versionen?

Take-Two äger rättigheterna att publicera The Outer Worlds, och Spacer’s Choice utvecklades av Virtuos, så Microsoft kan nog inte göra så mycket åt saken.

Medlem

The Outer Worlds tycker jag var uruselt, men Fief vet jag inte. Är det det som är 3:an fast de inte namngav den så? Är det bra?


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag tröttnade snabbt på antikapitalisttjatet i puter worlds. Kändes som att allt bara handlade om det.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

The Outer Worlds tycker jag var uruselt, men Fief vet jag inte. Är det det som är 3:an fast de inte namngav den så? Är det bra?

Thief 3 kom ut ca 2005, nya Thief är en reboot. Har inte spelat det själv men bara hört negativt från Thief-fans, att det är ett stealth-action spel med XP osv, att storyn är kass och dåligt skriven. Kanske är det som Deus Ex: Human Revolution där allt är förenklat jämfört med orginalet men gameplay är modernt.

Medlem
Skrivet av Najkan:

GamePass är inte prisvärt? 😏
Det ligger i deras intresse att det ska kännas prisvärt iafl, vilket jag tycker det är.

Men jag hoppar från och till personligen, ska avboka det nu tills nästa roliga spel dyker upp.

Nu när jag läser det jag skrev så märker jag att sarkasmen inte är lika tydlig som jag tänkte. Min poäng är att det är dumt av Microsoft att vara så dumsnåla.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Thief 3 kom ut ca 2005, nya Thief är en reboot. Har inte spelat det själv men bara hört negativt från Thief-fans, att det är ett stealth-action spel med XP osv, att storyn är kass och dåligt skriven. Kanske är det som Deus Ex: Human Revolution där allt är förenklat jämfört med orginalet men gameplay är modernt.

Oj vad synd då, eftersom det är gratis.

Vad tyckte du om Deus Ex: Human Revolution?


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar