Pepsi eller Coca-Cola?

Pepsi är odrickbart. Coca Cola Zero vinner alla dagar i veckan om man väljer mellan dessa.
Till vardags så gäller denna eminenta dryck:

Redaktör
Ponny

Oftast Coca Cola när jag är med sambon, men jag gillar Pepsi väldigt mycket. Kanske... 60-40 till colans favör i min bok? Det är nånting med kicken i Pepsi jag gillar mycket, medan colan är mer bra i längden. Svårt!


signatur

En Bamseponny av folket

Gen
Medlem

Dricker extremt sällan läsk men om det nu måste bli någon så Pepsi. Däremot föredrar jag konstigt nog Cola om man kör en mörk rom & cola.

Redaktör

Fors Cola Light. En läsk som får en att dricka öl istället.


signatur
Medlem

Övrigt!? Fanta

Medlem

Alkoholfri öl ibland när det passar till maten (Tycker inte starköl är så gott att dricka på lunchen t. ex.)
Varken äter eller dricker så mycket söta saker längre, när man slutat med det helt ett tag är det inte speciellt gott, läsk kunde gott varit 1/3 så söt så hade folk inte fördärvat sig med överdrivit sockerintag. Även light/zero läsk är alldeles för söt.

Medlem

Dr Pepper


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

ZF
Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det är nånting med kicken i Pepsi jag gillar mycket, medan colan är mer bra i längden. Svårt!

Ingen av dem är nog särskilt bra för dig i längden.

Redaktör
Ponny
Skrivet av ZF:

Ingen av dem är nog särskilt bra för dig i längden.

Äsch, mår magen bra mår Bamseponny(n) bra!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Cola Zero i första hand när det finns tillgängligt. Mår så jäkla dåligt av att dricka läsk med socker i nuförtiden. Pepsi Max går bra ihop med mat, men inte om man bara ska ha ett glas dricka. Eftersmaken är för jäkla taskig.

Finns ingen av ovanstående dricker jag hellre bubbelvatten eller stilla vatten.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Jag dricker nog bara cola vid lågt blodsocker och då är allt gott. Men jag märker att jag mer ofta köper Coca cola än Pepsi då så på något sätt är det min reptilhjärna som väljer.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

I mitt tycke åtnjuts Coca-Cola bäst kyld i den gamla 33 cl burken.

I 98% av fallen dricker jag bara bubbelvatten. De resterande 2% är om det är fest, kalas eller restaurang.

Sangaria Melon Soda - Den säljs ibland på Hemmakväll / Kandyz. Ca. 35 kr - men värt det!

Den absolut godaste sodan är...

signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Pepsi Max, eftersom Coke Zero inte finns som Sodastream-koncentrat.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

12
Skriv svar