PS5 Pro-specifikationerna påstås ha läckt

Robot
PS5 Pro-specifikationerna påstås ha läckt

Flera källor hävdar att de kommer från Sony.

#playstation-5, #ps5, #ps5-pro, #sony


Medlem

Verkar vara mer rimligt att det släpps när GTA kommer ut

Medlem

Nice! Vi behöver 8K så vi kan stanna på 30fps några år till!

Medlem

Det är inte direkt som att man trillar av stolen eller tappar hakan i golvet av de där ryktena om PS5 Pro. Visst om man inte redan har en PS5a så är det definitivt värt det men om man som jag redan har en fullt fungerande PS5a som man är nöjd med så vetetusan om det kommer vara värt en uppgradering. Möjligtvis att jag köper en ur ett samlarperspektiv eller om den ser riktigt cool ut

Medlem

@Cortex nä inte värt det i mina ögon heller, för den som redan har en PS5. Jag sitter nog kvar i båten tills nästa generation kommer.

Medlem

Jag ser det faktiskt som värt det även fast jag har en PS5.
Spelutvecklare har en tendens att alltid närma sig 30fps med tiden så om PS5 Pro kan hålla närmre 60fps tack vare att utvecklarna måste bibehålla kompabilitet med OG PS5 ja då kan jag se en fördel för oss gamers som uppskattar lite extra guldkant i vår spelnärvaro.

Medlem
Skrivet av ItsmrD:

Verkar vara mer rimligt att det släpps när GTA kommer ut

Den ryktas släppas i November, men kommer nog högst troligen släppas i en bundle när spelet väl släpps. Tror inte de väntar 1-1,5 år på att släppa konsolen för att invänta spelet.

Skrivet av Najkan:

Nice! Vi behöver 8K så vi kan stanna på 30fps några år till!

Det handlar högst troligen om uppskalning och inte native, vilket gör konsolen antagligen kommer kunna pressa 4k120 och 8k60.

Skrivet av jeppe109:

Jag ser det faktiskt som värt det även fast jag har en PS5.
Spelutvecklare har en tendens att alltid närma sig 30fps med tiden så om PS5 Pro kan hålla närmre 60fps tack vare att utvecklarna måste bibehålla kompabilitet med OG PS5 ja då kan jag se en fördel för oss gamers som uppskattar lite extra guldkant i vår spelnärvaro.

Ja, tror det kommer bli bättre flyt i de flesta spel och köra stabil 4k. Sen lär ju VR flyta bättre för dem som är intresserade utav det. Förövrigt diskuterade vi denna läcka redan i "min" PS5 Pro-ryktestråd!

Medlem

Men hur ser den ut? Det är väl ändå viktigast. Önskar mer rgb. Mycket mer.

Medlem

Jag har ingen ps5a. Så jag kanske kommer köpa denna ps 5 pro. Jag har länge varit sugen på The last of us 2. God of war och andra spel. Jag hade ps3 förut med en hel del spel som jag har kvar på skiva. Kan dessa ps3 spel jag har på skiva fungera på ps5 pro?

Medlem
Skrivet av Guld:

Jag har ingen ps5a. Så jag kanske kommer köpa denna ps 5 pro. Jag har länge varit sugen på The last of us 2. God of war och andra spel. Jag hade ps3 förut med en hel del spel som jag har kvar på skiva. Kan dessa ps3 spel jag har på skiva fungera på ps5 pro?

Nope, du får prenumerara på stora psn-paketet och får då tillgång till att streama gamla ps3-spel istället.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Guld:

Jag har ingen ps5a. Så jag kanske kommer köpa denna ps 5 pro. Jag har länge varit sugen på The last of us 2. God of war och andra spel. Jag hade ps3 förut med en hel del spel som jag har kvar på skiva. Kan dessa ps3 spel jag har på skiva fungera på ps5 pro?

Nej, PS5 är bakåtkompatibel med PS4 bara. Detta på grund av att den är x86 och PS3 körde Sonys egna Cell-processor som de hade stora planer för men aldrig riktigt kom någonstans med. Så PS5 Pro kommer "bara" kunna spela PS4 och PS5-spel bättre.

DF spekulerar i om det är värt att köpa en PS5 nu eller vänta. Och då den förväntas vara ute innan året är slut skulle jag nog vänta. Om en nu inte bara vill kunna spela snarast såklart. Det är ju ingen dålig konsol som den är liksom.

Medlem

Nej inte värt det.
Lägger hellre pengar på nått av nästa generations gpu i övre klassen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av GustavA:

Men hur ser den ut? Det är väl ändå viktigast. Önskar mer rgb. Mycket mer.

Haha! Så mycket läckor nu så Sony borde verkligen bara utannonsera den vid det här laget Men de kanske inte vill störa PS5-försäljningen nu? Men senast i sommar lär den avtäckas. Tror inte de kör så mycket rgb dock, men finns nog skal att köpa på typ Amazon för det

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nej inte värt det.
Lägger hellre pengar på nått av nästa generations gpu i övre klassen.

Funderar på om det är värt att köpa en PS5 pro istället för nästa generations GPU. Allt beror på priset. Men väntar nog något år och köper nästa Xbox.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Funderar på om det är värt att köpa en PS5 pro istället för nästa generations GPU. Allt beror på priset. Men väntar nog något år och köper nästa Xbox.

Den ryktas ju komma redan 2026 så du behöver nog inte vänta så länge

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Funderar på om det är värt att köpa en PS5 pro istället för nästa generations GPU. Allt beror på priset. Men väntar nog något år och köper nästa Xbox.

Ja så kan man se det men jag ser mig själv mer och mer gå ifrån konsol och köra enbart PC.
Efter xbox 360 generationen har det gått kraftigt nedåt i användandet.
Det var Nintendo Switch med sin unika USP (då) som ett tag där var det enda konsol jag använde.
PS5 införskaffades enbart pga PSVR2 annars gar jag inte använt den till nått förutom att jag kört The Last of us part 2 på den.
Men PSVR2 rullar inte heller ofta jag har 4 spel till den.
Allt är så mycket smidigare med PC imo då man kan få det exakt som man vill ha det, med steam deck är även handheld delen fixad


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Haha! Så mycket läckor nu så Sony borde verkligen bara utannonsera den vid det här laget Men de kanske inte vill störa PS5-försäljningen nu? Men senast i sommar lär den avtäckas. Tror inte de kör så mycket rgb dock, men finns nog skal att köpa på typ Amazon för det

Hepp

Tydligen ”dansar” ljuset till musik också.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Hepp

<Uppladdad bildlänk>

Tydligen ”dansar” ljuset till musik också.

Hujedamej va ful 💩

Medlem
Skrivet av Cortex:

Hujedamej va ful 💩

Mm asful. Hade jag installerat det där hade nog min kära flickvän lämnat in det på röda korset i tron att det är någon gammal bebisleksak som har glömts bort.

Medlem

Men seriöst önskar jag en renare design faktiskt. Egentligen en skitsak kanske men den ska ju fungera estetiskt i 5-10 år iallafall. Sony kan det där med design, det har de visat förr.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Nice! Vi behöver 8K så vi kan stanna på 30fps några år till!

Hur många här sitter på en 8K tv?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Jh
Medlem

..eller så kan de lägga krutet på nya moderna spel istället? 🤔


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

Medlem

Var redo för en prisvärd konsol för det låga priset på 9995sek. För de specifikationerna.

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Funderar på om det är värt att köpa en PS5 pro istället för nästa generations GPU. Allt beror på priset. Men väntar nog något år och köper nästa Xbox.

G T A

Tar nog minst ett år för PC versionen och 2 år emellan Pro och nästa Xbox.

Xbox och Pro lär också vara lika prispressade, så tror man att Pro blir dyr så borde nästa Xbox bli ofantligt dyr eller inte så mycket bättre.

RDR2 fick inte heller next-gen patch😓

Xbox har likt detta sagt att nästa generationshopp blir det största någonsin. Kanske har med detta och RDNA4 /RDNA5 att göra.

Medlem

Om jag inte tycker att det är värt med en pc i år så blir det antagligen en ny ps5pro. Men det blir säkert en pc så att barnen kan använda den och jag slipper.

ZF
Medlem

Fantastiskt. Så GTA6 i 8K30 istället för 4K30.

Medlem

Mm. Blir intressant att se hur högt de vågar sätta priset i sverige. Men känns som ett lätt köp om de inte går helt över styr.. vilket mycket väl kan hända...

Medlem

Hmm. Känns knappt nödvändigt om jag skall vara ärlig. Bättre att de satsar en på PS6 för release om 3-4 år.


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Molotov:

Ja så kan man se det men jag ser mig själv mer och mer gå ifrån konsol och köra enbart PC.
Efter xbox 360 generationen har det gått kraftigt nedåt i användandet.
Det var Nintendo Switch med sin unika USP (då) som ett tag där var det enda konsol jag använde.
PS5 införskaffades enbart pga PSVR2 annars gar jag inte använt den till nått förutom att jag kört The Last of us part 2 på den.
Men PSVR2 rullar inte heller ofta jag har 4 spel till den.
Allt är så mycket smidigare med PC imo då man kan få det exakt som man vill ha det, med steam deck är även handheld delen fixad

Du har rätt, det är just det. Gamar nästan enbart på PC sedan många år tillbaka och vill nog egentligen ha det så. Men börjar tröttna på höga GPU-priser. Dock är ju spelen dyrare på konsol.

Medlem

Alltid kul med ny hårdvara men det här tänket att mellanlanda under en generation suger tycker jag. Lägg utvecklingstiden på PS6 istället.

12
Skriv svar