GTA VI blir "det viktigaste som hänt i spelindustrin", spår analytiker

Robot
GTA VI blir "det viktigaste som hänt i spelindustrin", spår analytiker

Kan bli en vitamininjektion för spelbranschen.

#gta-vi


Medlem

No shit sherlock lol

Medlem

3d var viktigare.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

3d var viktigare.

Och nu är typ 3d ute...

Medlem

Jahopp..och där har vi en garanti för ett fiasko...

Om analytiker och förståsigpåare säger en sak som kommer det bli tvärtemot.

Medlem

Ja GTA 5 är ju bästa spelet genom tiderna förtillfället, kan GTA 6 överträffa det? hoppas.

Medlem

Spår en ljus framtid för branschen om +3 år och framåt när AI hjälpmedel börjat användas. Vi kommer se ett generationsskifte. Allting kan inte gå oppåt hela tiden.

Medlem

Jag tror snarare att GTA6 blir slutet av en era. Gigantiska budgetar kommer att kraftigt skäras ned och branchen kommer att effektiviseras rejält med hjälp av modern teknik (där AI tar täten).

Det kommer att leda till fler och mer kreativa spel och branchen kommet att blomstra.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Ja GTA 5 är ju bästa spelet genom tiderna förtillfället, kan GTA 6 överträffa det? hoppas.

Tkr nog Red Dead 2 tar platsen som det bästa Rockstar spelet än så länge. För övrigt så tkr jag faktiskt att Rockstar blir bättre och bättre för varje spel dom släpper.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Tkr nog Red Dead 2 tar platsen som det bästa Rockstar spelet än så länge. För övrigt så tkr jag faktiskt att Rockstar blir bättre och bättre för varje spel dom släpper.

Håller med RDR2. Rätt mycket bättre än GTA5 i mina ögon.

Håller också med om Rockstars formkurva. Men alla/allt har sina ups and downs och det gäller även Rockstar. Kanske sker en down iom GTA6, något jag tvivlarpå. Det som kommer därefter däremot... där tror jag att det blir sämre.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Testpilot

Säga vad man vill om Rockstar, men deras spel är något att se fram emot. I en era av mediokra AAA-spel som nästan helt saknar innovation, då trycker R* fanan lite längre än alla andra varje gång. Synd att de har en rutten ägare (Take-Two).

Det som verkligen suger är dock att som vanligt ska konsol-versionen mjölkas till fördärvelse, och spoila allt vad spelet har att erbjuda under ett års tid innan PC-spelare får ta del av det hela.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Redaktör
Skrivet av Neroz:

Jahopp..och där har vi en garanti för ett fiasko...

Om analytiker och förståsigpåare säger en sak som kommer det bli tvärtemot.

Varför det?


signatur
Dödgrävaren

Om de inte förändrar uppdrags-strukturen å ger en lite mer valmöjligheter i uppdragen så tror jag att det kommer vara en medioker upplevelse för mig. RDR2 var ju visuellt jäkligt nice, men uppdragen var alldeles för stela å tråkiga. Gå hit, stå här, ställ saken där, tar man några som helst egna initiativ och går utanför den linje spelet uppmanar en att följa så är man körd. Så där vill jag se mer innovation, men tror inte Rockstar är dom som kommer leverera på den fronten. Säkerligen en helgrym värld med detaljrikedom av sällan skådat slag, men näst intill inga gameplay innovationer värda att nämna.

Medlem

Av att döma av GTA6-trailern, skulle GTA6 bli det viktigaste som hänt spelindustrin, ja då är hoppet för gaming ute helt och hållet skulle jag vilja påstå.

En jävla massa stora rövar som studsade till höger och vänster för att summera trailern.

Medlem

Det går säkert ok men om det vlir en vitamin injektion för branschen är tveksamt.
Då tror ja mer på helldivers, falling frontier eller star citizen 3.23.-4.0 när första jumpgaten kommer igång 😀

Medlem

Ahh ja! Det viktigaste som kommer hända spelindustrin.

När spelet släpps så kan alla andra spelutvecklare ta omedelbar lärdom och bara göra som rockstar gjort... bara lägg TVÅ MILJARDER DOLLAR på att utveckla ert eget indie spel liksom.

Fan busenkelt att bli lika grymma och viktiga som rockstar. Bara liksom, ta typ ett litet banklån sen e det lugnt.

Menar, detta är helt normala siffror!

Med lite seriositet i de kommande orden så är Celeste en av de största impacts jag någonsin haft av ett spel.

Ett av väldigt få spel jag orkade spela under min föregående depression.
Jag trodde att spelet legit handlade om att klättra upp för ett berg med lite gullig story, eller så var det ungefär så mycket jag orkade läsa in om det.
Tills det slår mig att spelet handlar om depression, negativa tankar, ångest, rädsla och alla andra känslor som alla människor i något skede i livet kommer att möta. Och just det jag kämpar så mycket med.

Med det sagt så lär nog GTAVI vara ett ballt spel. Jag personligen hade hoppats på 80'tals neon och mycket mörka kvällar och mys kombinerat med en härlig fordonsfysik..... Men det mer oroande är väl att det blir planetens största live service spel..... Hoppas åtminstone SP delen blir utan.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Tkr nog Red Dead 2 tar platsen som det bästa Rockstar spelet än så länge. För övrigt så tkr jag faktiskt att Rockstar blir bättre och bättre för varje spel dom släpper.

Ja vi tycker alla olika. Själv orka jag aldrig köra klart RD2, tröttnade på de trista uppdragen, farma olika små djur som krävde speciell ammo för att man skulle få rätt kvalité etc

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Säga vad man vill om Rockstar, men deras spel är något att se fram emot. I en era av mediokra AAA-spel som nästan helt saknar innovation, då trycker R* fanan lite längre än alla andra varje gång. Synd att de har en rutten ägare (Take-Two).

Det som verkligen suger är dock att som vanligt ska konsol-versionen mjölkas till fördärvelse, och spoila allt vad spelet har att erbjuda under ett års tid innan PC-spelare får ta del av det hela.

Och mediokra AAAA-spel.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Beror helt på hur mycket dom tappat med writingen nu när Dan Houser har stuckit. Är det turbocringe så doftar det en Last of us 2 liknande schism i fanbasen.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Albax11:

Beror helt på hur mycket dom tappat med writingen nu när Dan Houser har stuckit. Är det turbocringe så doftar det en Last of us 2 liknande schism i fanbasen.

Vad är det som beror helt på hurvida manuset är "turbocringe" eller inte?

Ekonomisk framgång?

GTA V drog inte in 8.5 miljarder dollar på sitt fantastiska manus.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Varför det?

Jag var inte gravallvarlig.
Men man läser titt som tätt att en analytiker förutspår att X kommer hända, och sen visar det sig att det blev tvärtom.

Redaktör
Skrivet av Neroz:

Jag var inte gravallvarlig.
Men man läser titt som tätt att en analytiker förutspår att X kommer hända, och sen visar det sig att det blev tvärtom.


signatur
Medlem

Hoppas spelet blir utan Trevor och andra glesbygds killar.
Ogillade verkligen den personen och karaktärerna runt honom i femman.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Hoppas spelet blir utan Trevor och andra glesbygds killar.
Ogillade verkligen den personen och karaktärerna runt honom i femman.

Nog behövs glesbyggd i ett GTA


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nog behövs glesbyggd i ett GTA

Glesbygden har alltid varit min favorit.

Jag kommer ihåg hur mindblown jag var första gången man fick köra ur staden och det kändes som att kartan var omöjligt stor!

Medlem
Skrivet av Allexz:

Glesbygden har alltid varit min favorit.

Jag kommer ihåg hur mindblown jag var första gången man fick köra ur staden och det kändes som att kartan var omöjligt stor!

Jo, minns att jag kände samma i GTASA bara att köra mellan dom större städerna


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

Tkr nog Red Dead 2 tar platsen som det bästa Rockstar spelet än så länge. För övrigt så tkr jag faktiskt att Rockstar blir bättre och bättre för varje spel dom släpper.

Tyvärr så spelar det ingen roll hur bra Rdr2 är. Eftersom pengar bestämmer vad som utvecklas(oftast). Så GTA online är vinnaren och det är uppenbart det som Rockstar kommer att bry sig mest om i framtiden(kolla upp Blizzard/WoW samma där). Jag tror att GTAVI/online kommer att bli det farligaste på längre för oss Gamers. Pågrund av att det är ett provocerande spel med våld och kriminaliteten så kommer vanliga människor att skylla så mycket dom kan på spelet. Jag hoppas att det inte är sant. Men jag blir väldigt förvånad om vi inte får många nyheter relaterade till GTA VI/online efter och samtidigt som det släpps. Och i värsta fall blir det lagändringar enbart på grund av spelet......

Medlem
Skrivet av Molotov:

Nog behövs glesbyggd i ett GTA

Jag pratar om deras beteende. Han och hans folk är bara äckliga. Klarar mig utan att spela som som en karaktär som trevor.
Men har full förståelse för om andra gillar den estestiken.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Jag pratar om deras beteende. Han och hans folk är bara äckliga. Klarar mig utan att spela som som en karaktär som trevor.
Men har full förståelse för om andra gillar den estestiken.

Var inte han typ mindre äcklig än Micke?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av FejkFejksson:

Var inte han typ mindre äcklig än Micke?

Nja. Mike hade i alla fall inte fullt med skräp i sängen och bar oftast rena kläder. Trevors beteende gjorde ju att allt han kom nära blev sunkigt.
Men som sagt vissa gillar uppenbarligen det.

12
Skriv svar