Balatro är släppt! Rougelike deck-builder

Medlem
Balatro är släppt! Rougelike deck-builder

The poker roguelike. Balatro is a hypnotically satisfying deckbuilder where you play illegal poker hands, discover game-changing jokers, and trigger adrenaline-pumping, outrageous combos.

Steam: https://store.steampowered.com/app/2379780/Balatro/

Release 20 feb, idag. Men det finns mycket info pga en tidigare demo som blev älskad av mängden.
Spelet har 99% positiva reviews, om du älskade "Slay the Spire" så kan det inte gå fel med detta.

Pris: 140 sek

Medlem

Jag får återkomma med en review när jag spelat mer och lugnat ned mig då jag inte testade demon, just nu känner jag 5/5 men så känner jag alltid när jag är uppe i varv med ett nytt spel.

Medlem
Skrivet av Najkan:

Jag får återkomma med en review när jag spelat mer och lugnat ned mig då jag inte testade demon, just nu känner jag 5/5 men så känner jag alltid när jag är uppe i varv med ett nytt spel.

Jag känner likadant efter 30 minuter 😂 Riktigt jävla underhållande spel.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Jag känner likadant efter 30 minuter 😂 Riktigt jävla underhållande spel.

Haha ja, det blir nog minst en vecka tills jag kan ge en ärlig review

Medlem

Wow, vilket spel alltså. Jag körde demot för några veckor sedan och visste att det skulle vara en instant buy. Har visserligen bara kört ca 8h totalt hittills, men här snackar man valuta för pengarna. Jag har ca 400h i Slay the Spire och det är samma typ av "ah, fan. Vad ska man satsa på nästa run?"-känsla när man torskar en run


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

Medlem

Det bästa jag lyckats åstadkomma efter ungefär 4 timmar.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Tvekade lite på att testa då grafiken var lite trist och konceptet lät simpelt men slog till ändå. Ordentligt imponerad av gameplay-loopen, otroligt roligt spel som får timmarna att flyga iväg.

Medlem

Klarade en run ikväll! Fortsatte på endless men torskade på ante 9 Imorgon ska jag köra med annat deck och försöka klara en till!


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Gillar det skarpt! Kör på Switch vilket funkar kanon. Om jag inte kommer ihåg fel så har jag klarat Ante 10 med några olika decks.

1
Skriv svar