Snubblade på ett spel på Steam: Kenshi

Medlem
Snubblade på ett spel på Steam: Kenshi

Hej på er!

Jag stötte på det här spelet av en ren slump på Steam och såg att det hade 95% positiva recensioner. Sökte lite snabbt här på FZ.se och fick inte en träff överhuvudtaget. Även i forumet kammade jag hem noll. Fine, man kan inte skriva om alla spel som släpps. Sedan såg jag att spelet hade över 67 000 recensioner. Galet! Det är fult som stryk. Får lite Fallout 3/New vegas-vibbar av grafiken. Men det verkar vara orimligt roligt när man läser recensionerna. Se nedan.

Länk till spelet på Steam.

Beskrivning av spelet:
A free-roaming squad based RPG. Focusing on open-ended sandbox gameplay features rather than a linear story. Be a trader, a thief, a rebel, a warlord, an adventurer, a farmer, a slave, or just food for the cannibals. Train your men up from puny victims to master warriors.

Från en recension (översatt med bästa förmåga):
"Ett av de bästa spelen jag spelat. Jag började som en värdelös nobody och det slutade med att jag kidnappade ledaren i stor fraktion bara för att skära av hans lemmar och mata dem till mina hundar. Sedan flydde han från mitt fängelse för att senare komma tillbaka till mitt läger med cybernetiska armar och ben för sedan utplåna min armé. Jag fängslades och såldes sedan till slaveri med 100 dagars hårt arbete som följd... Efter det flydde jag och nu planerar jag min hämnd (även om jag startade konflikten). Roligaste spelet någonsin."

Så.. Är det någon som spelat det här spelet och kan berätta om era erfarenheter av det?

Bilder:

Medlem

Såg lite ball ut.. Lite Star Wars Galaxies känsla!

1
Skriv svar