Palworld har sålt otroliga 4 miljoner ex på tre dagar

Medlem

Nice, nu behövs bara en pokemon mod på detta så är det ju komplett

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Tror inte att Microsoft är intresserade av att köpa en studio som kopierar Pokémon på det här sättet.
https://pbs.twimg.com/media/GEOqlYEWgAAMIff?format=jpg&name=l...

Detta i kombination med Sheikah Slate-kopian och Zelda-ljuden/fonten i början av spelet får mig att tro att idén till spelet växte fram när folk öppet och högljutt efterfrågade ett Breath of the Wild-liknande Pokémon till Switch. Sen strösslar man på med lite skrikig Fortnite-estetik inklusive dess vapen, för det är ju poppis. Personligen känns det som en ganska skamlös och oinspirerad återanvändning av gamla idéer.

Jag provade själv lite grann i förrgår. Och tvärtemot hur många andra beskriver spelet upplever jag det vara ganska opolerat (även för att vara early access) med styltiga animationer och rörelsescheman för fiender/monster, en generisk och ogemytlig värld/grafik och med ett alltför välbekant överlevnadssystem etc. Det är liksom ingenting nytt som drar bortom den ovanliga kombinationen.

Med det sagt gläds jag med er som får ut något av spelet. Det är en härlig känsla att fastna i något nytt. Själv drar jag mig tillbaka till Elden Rings djupa gruvor och grottor.

RmK
Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Mer Ark än Conan skulle jag säga. Pals istället för Dinos, UI är relativt lik också. Dessutom har Conan fått så mycket uppdateringar genom åren så det är är något helt eget imo.

Ja det låter inte omöjligt, jag har aldrig spelat Ark så jag kunde inte göra några liknelser mot det.

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Inte bara Pokémon, Man ser ju klart och tydligt hur dom ”lånar” från alla 10/10 spelen som kommit nyligen. Elden ring, Breath of the Wild, fortnite. Man måste antingen vara blind eller helt tappad vid födseln om man inte ser att detta är helt och hållet efterapning.

Vilket känns okey

Medlem
Skrivet av Margy:

I detta fall ser det i stort sett ut som de matat en AI med olika Pokemon-designs som den sedan fått "mixa" en aning och spotta ur sig nya monster. Många har ju pekat ut delar av monster som uppenbart är exakta kopior från Pokemon.

Edit: En smula komiskt att utvecklarens förra spel bokstavligen heter AI: Art Impostor och använder AI-genererade bilder.

https://store.steampowered.com/app/2154230/AI_Art_Impostor/

Kollade några jämförelsevideor på Youtube och ja, vissa monster är slående lik Pokemons, så där finns det definitivt något för Nintendos advokater att jobba med.

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Nää alltid varit en konsolperson. Mycket mindre strul och huvudvärk

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Nää alltid varit en konsolperson. Mycket mindre strul och huvudvärk

Äh. Är ju ännu mer huvudvärk-framkallande att spela på konsol. Speciellt såna här spel som kommer leva på moddar.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Kollade några jämförelsevideor på Youtube och ja, vissa monster är slående lik Pokemons, så där finns det definitivt något för Nintendos advokater att jobba med.

s/

Medlem
Skrivet av RallarFrasse:

Äh. Är ju ännu mer huvudvärk-framkallande att spela på konsol. Speciellt såna här spel som kommer leva på moddar.

Beror nog lite på hur mycket man kan om datorer. Känns som varje gång ett stort spelsläpp kommer på pc så är det en tråd med massvis med inlägg olika försök att få vissa saker att fungera som de ska. På konsol är det trycka på en knapp så fungerar det.

Medlem
Skrivet av Rydell1986:

Beror nog lite på hur mycket man kan om datorer. Känns som varje gång ett stort spelsläpp kommer på pc så är det en tråd med massvis med inlägg olika försök att få vissa saker att fungera som de ska. På konsol är det trycka på en knapp så fungerar det.

För mig är PC jobb, jag arbetar på dator, när jag spelar vill jag inte ha med jobb att göra, det är så det känns för mig.

Moderator | Testpilot

Nog för att du gjorded en s/, men många av de där är inte ens lika Avskyr den där bilden så hårt då många använder det som en "gotcha" att Pokemon "också snott".

Dracky

Zubat

Självklart är de lika.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Medlem
Skrivet av lasselason:

För mig är PC jobb, jag arbetar på dator, när jag spelar vill jag inte ha med jobb att göra, det är så det känns för mig.

Jag håller med.
Jag sitter vid datorn hela dagarna.
När jag vill spela en stund på kvällen så är det framför tv'n med en kontroll i handen. Inte vid arbetsplatsen med mus och tangentbord i händerna (ja jag jobbar hemifrån)

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Jag tror inte att det skulle vara ett bra val. Betydligt mer ekonomiskt att bara ha konsolexklusivitet som nu, särskilt när det kanske är ett one hit wonder. Utvecklaren i övrigt känns inte så imponerande.

Det är en kassako. Pojken med guldbyxorna. Eldorado. Joakim von Ankas pengabinge.

Skrivet av Påskmust:

Tror inte att Microsoft är intresserade av att köpa en studio som kopierar Pokémon på det här sättet.
https://pbs.twimg.com/media/GEOqlYEWgAAMIff?format=jpg&name=l...

Just därför kommer Microsoft advokater in i bilden. Det kan man fråga Sony om de är bra eller inte.

Medlem

Förstår inte alls hypen. Ser väldigt långtråkigt ut. Förstår inte varför en del early access spel blir otroligt hypade och populära såsom även t.ex. DayZ.

Medlem
Skrivet av Patrik1975:

Jag håller med.
Jag sitter vid datorn hela dagarna.
När jag vill spela en stund på kvällen så är det framför tv'n med en kontroll i handen. Inte vid arbetsplatsen med mus och tangentbord i händerna (ja jag jobbar hemifrån)

Exakt därför jag bara spelar kontrollspel på pc 95% av tiden nu (framför tv)

Medlem

Titta vad söta de äör när de tittar på stjärnorna tillsammans!


signatur

Halo kompis!

Skrivet av fantomsmurfen:

Förstår inte alls hypen. Ser väldigt långtråkigt ut. Förstår inte varför en del early access spel blir otroligt hypade och populära såsom även t.ex. DayZ.

För att någon streamare skriker samtidigt som han/hon spelar det.


signatur

Viam inveniam aut faciam

12
Skriv svar