Senua’s Saga: Hellblade II släpps endast digitalt

Robot
Senua’s Saga: Hellblade II släpps endast digitalt

Och blir ungefär lika långt som föregångaren.

#Hellblade-2, #Ninja-theory


Medlem

Blev inget köp av Alan Wake II eftersom det är (PC- och) konsolspel som inte släpptes fysiskt, och blir inget köp av detta spel heller om det kommer till PS5 någon dag. Så länge det inte släpps fysiskt d.v.s. Vill inte stötta denna digital only-utveckling.

Medlem

Verkar ordentligt överhypat, har ju låtit som att det skulle bli årets spel innan.

Medlem

Senua's Saga: The movie? Förstår inte alls hypen över det här.

It's not a lake, it's an ocean

Nja, det här... Det första spelet var ingen höjdare för mig personligen, segade mig igenom det trots att det inte var långt. Hoppas att de har utvecklat gameplay mycket. Besviken också på att det bara släpps digitalt, ifall jag skulle vilja lägga det till samlingen, men vad annat att vänta sig från Microsoft numera.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Kasst.
Ska det sälja lika dåligt som Alan Wake 2 då kanske?
För det verkar inte ha gått så bra som man väntat sig.

Längden på spelet är inget som stör mig men det tog 8a år att utveckla så en timme per år då kan man säga.
Är lite rädd att de lagt på tok för mkt tid på att hennes tänder ska se fina ut i cutscenes


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

dyb
Medlem

Hängde upp mig på "gav dom friheten att skapa längden på spelet". Uhm vad har digital-only med det att göra?

Medlem
Skrivet av Jim128:

Blev inget köp av Alan Wake II eftersom det är (PC- och) konsolspel som inte släpptes fysiskt, och blir inget köp av detta spel heller om det kommer till PS5 någon dag. Så länge det inte släpps fysiskt d.v.s. Vill inte stötta denna digital only-utveckling.

Det är försent, den har tillräckligt med vind i seglen nu..

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Nja, det här... Det första spelet var ingen höjdare för mig personligen, segade mig igenom det trots att det inte var långt. Hoppas att de har utvecklat gameplay mycket. Besviken också på att det bara släpps digitalt, ifall jag skulle vilja lägga det till samlingen, men vad annat att vänta sig från Microsoft numera.

Vart finns infon om att det skulle vara microsofts ide att det ska släppas enbart digitalt???

Medlem

Inte något som spelar någon större roll för mig. Tror det var typ 15 år sedan jag köpte en fysisk kopia sist. Kanske att jag har GTA5 i nån låda iofs. Men före det är det nog Diablo2.

Redaktör
Ponny

Har fått förväntningar om att detta skulle bli Xbox-svaret på God of War (2018). Det var kanske dumma förväntningar, men det kan ju bli riktigt jäkla bra ändå. (Som originalet.) Men samtidigt, hade tankar om något stort och köttigt. Hellblade möter God of War, änna. Får revidera detta.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Ettan var ju helt fantastiskt och detta verkar ju absolut kunna leva upp till det som minst. Väldigt skönt att höra att dom fortsätter med en tightare och kortare upplevelse med där striderna behåller sin tyngd. Skönt att slippa alla semi-open world titlar där man slaktar vågor av fiender med en knapp.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Har fått förväntningar om att detta skulle bli Xbox-svaret på God of War (2018). Det var kanske dumma förväntningar, men det kan ju bli riktigt jäkla bra ändå. (Som originalet.) Men samtidigt, hade tankar om något stort och köttigt. Hellblade möter God of War, änna. Får revidera detta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Blev inget köp av Alan Wake II eftersom det är (PC- och) konsolspel som inte släpptes fysiskt, och blir inget köp av detta spel heller om det kommer till PS5 någon dag. Så länge det inte släpps fysiskt d.v.s. Vill inte stötta denna digital only-utveckling.

Alla spel släpps ändå inte kompletta på skivorna du köper idag, inte lika kul att köpa fysiskt mer än om det är bra pris.

Medlem

Man kan för installera det nu. Hype hype. Faan vad snyggt det var.

dyb
Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Man kan för installera det nu. Hype hype. Faan vad snyggt det var.

Förinstallera 4 månader innan släpp? Spelet är väl knappast färdigutvecklat?

Medlem

Bra, digitalt är vägen framåt. Kan de sänka priset och även spara på miljön.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av AblacK:

Bra, digitalt är vägen framåt. Kan de sänka priset och även spara på miljön.

Digitala spel är ju oftast dyrare så den logiken verkar inte gälla som det ser ut just nu. Jag tycker mest de verkar hitta på ursäkter för att driva sin linje att pressa bort spel på skiva helt och hållet. Kanske är det så att många inte är beredda att betala mer än en femhundring för ett spel som är åtta timmar långt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av AblacK:

Bra, digitalt är vägen framåt. Kan de sänka priset och även spara på miljön.

Digitalt är framtiden ja och om bara några år lär det vara endast Nintendo som erbjuder fysiska spel. Och spelen blir inte billigare utan tvärtom dyrare, framför allt i framtiden när det inte kommer erbjudas Xbox- och PlayStation-spel på skiva. Kolla bara in dagens fanatasipriser på PlayStation Store.

"Miljön" :'''D Nu kommer alla isbjörnar räddas och folk i Indien kommer sluta tömma sopbilar i sjöar.

Medlem
Skrivet av dyb:

Förinstallera 4 månader innan släpp? Spelet är väl knappast färdigutvecklat?

Installerat. Kanske ska berätta mer. Det går bra att göra det. Det är typ 500mb som laddas ner. Närmare släpp kommer mera att installeras. Så har Microsoft alltid gjort.

Medlem

Ser fantastiskt ut, sjukt pepp på detta

Medlem

Hellblade 1 var i mitt tycke inte särskilt bra. Striderna var simpla och pusslen tråkiga. Förstår inte riktigt hypen över tvåan.

Medlem
Skrivet av kaffe_is_life:

Hellblade 1 var i mitt tycke inte särskilt bra. Striderna var simpla och pusslen tråkiga. Förstår inte riktigt hypen över tvåan.

Håller med till viss del men blev ändå fängslad av stämningen, ljudet, grafiken.

Medlem

Ettan var ett av mina favoritspel när det släpptes. Ser fram emot tvåan något enormt.
Att det bara släpps digital spelar ingen roll för mig, inte köpt ett fysiskt spel sen jag hade cd/dvd läsare i datorn och det har jag inte haft sen 2007.

Medlem
Skrivet av AblacK:

Bra, digitalt är vägen framåt. Kan de sänka priset och även spara på miljön.

Hade hållit med dig om man faktiskt ägde det man köpte digitalt. Nu känns det mest som att distributören när som helst kan bestämma sig för att sluta tillhandahålla ett spel, en film eller ett album och om du inte har det nedladdat är det försvunnet för alltid.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Jim128:

Blev inget köp av Alan Wake II eftersom det är (PC- och) konsolspel som inte släpptes fysiskt, och blir inget köp av detta spel heller om det kommer till PS5 någon dag. Så länge det inte släpps fysiskt d.v.s. Vill inte stötta denna digital only-utveckling.

Synd att du missar ett av tidernas bästa spel

Skrivet av Gaara:

Alla spel släpps ändå inte kompletta på skivorna du köper idag, inte lika kul att köpa fysiskt mer än om det är bra pris.

En bra grej med fysiskt upptäckte jag är att du fortfarande kan få tillgång till spelet trots att man plockat bort det från e:shoppen. Två exempel är när jag kollade efter Transformers Devestation och Minecraft Story Mode på e:shoppen , fanns inte. MEN ! jag hade dom fysiskt och visst fan gick dom att installera och spela ändå.

Medlem

Jag undrar hur det ser ut för kommande titlar från MS när det gäller fysiska exemplar?

Vi har sett att de har (haft?) planer på att fasa ut Series X med skivläsare och nu verkar det som att den stora amerikanska kedjan Walmart slutar sälja (fysiska) Xbox-spel. MS köper tydligen tillbaka alla fysiska exemplar av Starfield.

1
Skriv svar