Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Det är ju det som är hela planen och poängen, poppulärt eller inte. Sälja så mycket som möjligt av de befintliga lager man har black friday/julhandel/mellandagsrea innan man släpper ny konsol.

Nintendo som bussiness kommer inte sitta och vänta till oktober och förlora miljarder om anledningen är att de som precis köpt en 7 år gammal konsol inte ska känna kränkta.

Sen som sagt så väger jag Sweclockers källa lite mer än alla andra online. Säger Sweclockers tidigt nästa år så antar jag att det släpps under 2024:s första 6 månader.

Första 6 månaderna kan jag köpa men tror inte det är före mars (vad jag tror). Sen tror jag de är mer medvetna än man tror och vill inte dra på sig någon dålig stämpel om många känner sig lurade. Bättre PR att vänta till april eller framåt men det är en personlig gissning givetvis

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Första 6 månaderna kan jag köpa men tror inte det är före mars (vad jag tror). Sen tror jag de är mer medvetna än man tror och vill inte dra på sig någon dålig stämpel om många känner sig lurade. Bättre PR att vänta till april eller framåt men det är en personlig gissning givetvis

Har en väntat nästan sju år med att införskaffa en konsol kan en ju inte riktigt känna sig "lurad" om en ny konsol utannonseras en månad senare. Och har heller antagligen inte bråttom med att skaffa den nya konsolen day one. För håller med om att deras plan antagligen är att sälja så mycket Switch de kan nu i slutet av året för sen lär det avta rätt bra när nya är utannonserad för många vill gå vidare. Och visst kan nån som köpte en Switch i julklapp till sitt barnbarn eller nått sånt känna att de hade kunnat vänta till nästa år om de vetat om den nya, men det är väl just de Nintendo velat undvika att tappa köp från - och varför ska de känna sig lurade när de ändå gav bort den i present och gjorde en god gärning? De läser antagligen inte spelnyheter heller och hör säkert inte talas om den ens fören kanske något år senare. Så tror antal "lurade" konsolköpare denna julhandeln är otroligt låg även om den utannonseras nu i Januari. Och Nintendo kan nog ta den "stöten" för att tjäna in så mycket de kan nu sista rundan så att säga.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Håller med, ett drömscenario sett till ekonomin.

Ja, också vill man ju hinna med både Paper Mario-remaken och beta av lite av backloggen först.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Har en väntat nästan sju år med att införskaffa en konsol kan en ju inte riktigt känna sig "lurad" om en ny konsol utannonseras en månad senare. Och har heller antagligen inte bråttom med att skaffa den nya konsolen day one. För håller med om att deras plan antagligen är att sälja så mycket Switch de kan nu i slutet av året för sen lär det avta rätt bra när nya är utannonserad för många vill gå vidare. Och visst kan nån som köpte en Switch i julklapp till sitt barnbarn eller nått sånt känna att de hade kunnat vänta till nästa år om de vetat om den nya, men det är väl just de Nintendo velat undvika att tappa köp från - och varför ska de känna sig lurade när de ändå gav bort den i present och gjorde en god gärning? De läser antagligen inte spelnyheter heller och hör säkert inte talas om den ens fören kanske något år senare. Så tror antal "lurade" konsolköpare denna julhandeln är otroligt låg även om den utannonseras nu i Januari. Och Nintendo kan nog ta den "stöten" för att tjäna in så mycket de kan nu sista rundan så att säga.

Väldigt bra argument👍🏻

Medlem

DF spekulerar om GTA VI på NG Switch! Vad tror ni?

Medlem

Nytt rykte: NG Switch visas upp 11:e Januari!

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/8eQNng_9LXg

Nytt rykte: NG Switch visas upp 11:e Januari!

Verkar bli reveal inom några veckor, börjar va många som säger ungefär samma.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/CXN1wAQmRQ4

DF spekulerar om GTA VI på NG Switch! Vad tror ni?

Allt handlar om pengarna. Anser TT att de kan tjäna på att släppa det på Switch 2 så är det förstås möjligt. Att det skulle vara omöjligt att anpassa det till den tror jag inte alls på, däremot så kanske det kommer ett år eller så efter de andra konsolerna.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/CXN1wAQmRQ4

DF spekulerar om GTA VI på NG Switch! Vad tror ni?

Ärligt så tror jag faktiskt att GTA VI kommer vara för krävande för nästa Switch. Men möjligtvis kommer GTA V till den.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Verkar bli reveal inom några veckor, börjar va många som säger ungefär samma.

Ja, känns som mer och fler rapporter pekar på utannonsering snart! Får hoppas att det är en eld också och inte bara rök! IGN spekulerar bra om 2024 för Nintendo.

Medlem

Mer vatten på kvarnen för oss som tror på tidig 2024-utannonsering: första veckan i Maj har Nintendo investerarmöte och innan dess borde nästa konsol vara utannonserad så de säga att förutom att Switch säljer fortsatt okej, även om något lägre än innan, så kommer också en ny konsol ut snart vilket förväntas öka vinsterna. Mer läckor/rykten om konsolen i videon också.

Medlem

Verkar som NG Switch får Bayonetta Trilogy Remaster

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/q9C_jurmOGY?t=373

Verkar som NG Switch får Bayonetta Trilogy Remaster

Och Switchen fick 1:an och 2:an, medan Wii-U fick 1:an. Jag börjar se ett mönster här. 😅

Medlem

Kan tidigare mönster för Nintendo utesluta en utannonsering nu i Januari? Det finns goda argument för det i videon. Vad tänker ni?

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/WzTo0oHq79E

Kan tidigare mönster för Nintendo utesluta en utannonsering nu i Januari? Det finns goda argument för det i videon. Vad tänker ni?

Hoppas på det. Dock är ”hösten” ett bra release-fönster för mig personligen så hoppas det inte blir innan sommaren… 😅

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Hoppas på det. Dock är ”hösten” ett bra release-fönster för mig personligen så hoppas det inte blir innan sommaren… 😅

Hehe, skulle nog passa mig bättre också. Å andra sidan är det ju inte hela världen om en inte kan skaffa den day one heller utan den finns ju kvar någon månad senare. Men det blir ju svårt i villhöver-nerverna när resten av internet börjar leka med den

Det har tidigare ryktats om att Nintendo ska skapa plattform för NG Switch (och kanske OG Switch?) där media kan strömmas. Som deras Mario-film, Pokémon-serier och anime. Nu verkar ett nytt patent rörande det ha godkänts. Så kanske nära nu? Eller i alla fall nära att vara redo att släppas med nya konsolen Samt så verkar de ha tagit patent på att dela spel digitalt med några du vill spela med i co-op (tänk GBA-spel där bara en hade kassett men flera kunde spela med/mot varandra ändå) så det kan ju bli trevligt om en vill spela något någon helg men alla har inte spelet men så kan du dela det tillfälligt med dem för lite kuligheter! Kan bli något som bakas in i NSO och kanske då en högre NG Switch-exklusiv tier.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/WzTo0oHq79E

Kan tidigare mönster för Nintendo utesluta en utannonsering nu i Januari? Det finns goda argument för det i videon. Vad tänker ni?

Jag tror att vi kommer se en utannonsering under första kvartalet. Vissa rykten har pekat på januari och vissa på mars. Vi vet även att det är Nintendo direct, troligen i februari.

Håller med om att Januari är inte skrivet i sten. Men tror fortfarande vi ser nintendos NG konsol under första kvartalet.

Sen har jag fastnat lite extra vikt på ryktet Sweclockers skrev om för ett tag sen. Tidigt under 2024, Nintendos kalenderår börjar april. Så jag tror på release i Maj kanske. I så fall bör reveal inte vara långt borta.

Även twitterkontot som Sweclockers hänvisade till är i princip nerstängt. Personen kommer inte skriva något mer på twitter, han skrev att fått problem med ett stort företag.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Jag tror att vi kommer se en utannonsering under första kvartalet. Vissa rykten har pekat på januari och vissa på mars. Vi vet även att det är Nintendo direct, troligen i februari.

Håller med om att Januari är inte skrivet i sten. Men tror fortfarande vi ser nintendos NG konsol under första kvartalet.

Sen har jag fastnat lite extra vikt på ryktet Sweclockers skrev om för ett tag sen. Tidigt under 2024, Nintendos kalenderår börjar april. Så jag tror på release i Maj kanske. I så fall bör reveal inte vara långt borta.

Även twitterkontot som Sweclockers hänvisade till är i princip nerstängt. Personen kommer inte skriva något mer på twitter, han skrev att fått problem med ett stort företag.

En Direct i Februari får vi nog oavsett om NG Switch har utannonserats eller inte. Har den inte det blir det väl sista stora eventet där huvudfokus är på kommande Switch-titlar för att sen fokusera på NG Switch och dess spel men i viss mån även sådana spel som släpps till båda eller rentutav bara OG Switch som lär ha några titlar som inte är utannonserade än.

Det vore kul med Januari-avslöjande. Så snart liksom. Men kanske blir Mars ändå får att passa deras kalender bättre. Fast då kanske det inte är aktuellt med släpp innan September. Vilket känns både realistiskt men ändå långt borta. Maj vore trevligare.

Ja, det var ju någon stor leaker som Nintendo-ninjorna jagade ihjäl på sociala medier så lär vara samma. Men det säger nog mer om hur rätt den personen hade då Nintendo velat tysta den så enormt! Förhoppningsvis hittar den andra vägar att få ut information för oss hungriga spelare

Medlem

Jag har säkert nämnt det här tidigare men jag hoppas bara, innerligt, att de gör något åt handkontrollen, joy-cons eller vad de än vill kalla det, och har ergonomi i åtanke. Joy-cons suger.

Medlem

Bara några timmar kvar på året men ett sista rykte hinner vi med! I England har nyligen en reklamfilm spelats in för en "kommande handhållen konsol" som kan vara NG Switch... eller någonting annat. Som tyvärr verkar mest troligt. Och antagligen spelas en avtäckningsvideo som liknande den till Switch in i NYC eller Japan antar jag. Men ändå. Kul att drömma och spekulera lite.

Medlem

Tack Gertzy för alla inlägg under året och Gott nytt år alla! 2024 är året för Switch 2🙂

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Tack Gertzy för alla inlägg under året och Gott nytt år alla! 2024 är året för Switch 2🙂

Ja tack för att du eldar på här Gertzy! Gott nytt år!

Medlem
Skrivet av lasselason:

Ja tack för att du eldar på här Gertzy! Gott nytt år!

Håller med föregående! Följer tråden dagligen och passar på att tacka för det ihärdiga arbetet Gertzy med flera lägger ned!
Gott nytt år! Må Odin vaka över er alla!❤️

Medlem
Skrivet av Moonglow:

Tack Gertzy för alla inlägg under året och Gott nytt år alla! 2024 är året för Switch 2🙂

Skrivet av lasselason:

Ja tack för att du eldar på här Gertzy! Gott nytt år!

Skrivet av Ugglan:

Håller med föregående! Följer tråden dagligen och passar på att tacka för det ihärdiga arbetet Gertzy med flera lägger ned!
Gott nytt år! Må Odin vaka över er alla!❤️

Tack! Det värmer enormt att det uppskattas så! Nu är det förhoppningsvis inte långt kvar tills konsolen är avtäckt och vi kan börja se vad som var lösa rykten, riktiga läckor och bara rena påhitt! Gott nytt på er! Och må detta år vara mildare mot oss alla. Spelare eller inte.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Tack! Det värmer enormt att det uppskattas så! Nu är det förhoppningsvis inte långt kvar tills konsolen är avtäckt och vi kan börja se vad som var lösa rykten, riktiga läckor och bara rena påhitt! Gott nytt på er! Och må detta år vara mildare mot oss alla. Spelare eller inte.

Du har gjort ett imponerade jobb, och du ska ha stort tack för det. Följer också denna tråd dagligen med glädje. 🥰

Men när väl Nintendos nya har avtäckts så fortsätter vi väl att diskutera om den här?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Du har gjort ett imponerade jobb, och du ska ha stort tack för det. Följer också denna tråd dagligen med glädje. 🥰

Men när väl Nintendos nya har avtäckts så fortsätter vi väl att diskutera om den här?

Det hoppas jag! Om Gertzy inte får äran att starta en ny tråd; ”stora tråden om Switch 2” 🥳

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Du har gjort ett imponerade jobb, och du ska ha stort tack för det. Följer också denna tråd dagligen med glädje. 🥰

Men när väl Nintendos nya har avtäckts så fortsätter vi väl att diskutera om den här?

Tack! Betyder mycket att få höra! Ja, det är sant. Det kommer väl fortsätta komma rykten om konsolen och spel efter det också så

Skrivet av Ugglan:

Det hoppas jag! Om Gertzy inte får äran att starta en ny tråd; ”stora tråden om Switch 2” 🥳

Haha! Ja, när vi har namn, datum och lanseringstitlar kanske en sådan officiell tråd är bäst att övergå i. Men som sagt, rykten kommer ju säkerligen fortsätta florera ett bra tag så tråden spelar nog inte ut sin roll helt ändå. Även om det tillslut blir bäst att övergå till en officiell tråd såklart!

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Jag har säkert nämnt det här tidigare men jag hoppas bara, innerligt, att de gör något åt handkontrollen, joy-cons eller vad de än vill kalla det, och har ergonomi i åtanke. Joy-cons suger.

Ja, jag har sagt det hela tiden.

Bästa ergonomin får de nog med ett integrerat grepp men tvingar dom oss att fortsätta med löstagbara kontroller så släpp pro joycons med alla rätta funktioner och i bästa kvalitet.
Då vore det också trevligt om pro joycons även fungerar till Switch 1 så de som inte vill hoppa till Switch 2 ännu ändå kan få bättre spelupplevelse i handhållet läge. Alla 3e parts alternativ har något fel i sig.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Ja, jag har sagt det hela tiden.

Bästa ergonomin får de nog med ett integrerat grepp men tvingar dom oss att fortsätta med löstagbara kontroller så släpp pro joycons med alla rätta funktioner och i bästa kvalitet.
Då vore det också trevligt om pro joycons även fungerar till Switch 1 så de som inte vill hoppa till Switch 2 ännu ändå kan få bättre spelupplevelse i handhållet läge. Alla 3e parts alternativ har något fel i sig.

Ja pro joycons är en bra idé! Men jag måste säga att jag inte har något problem med ergonomin på de vanliga heller. Tycker den funkar bra i handhållet och när jag kör dockat så använder jag joycon-greppet och då känns den som en Xbox-kontroll 👍🏻🥳

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Ja pro joycons är en bra idé! Men jag måste säga att jag inte har något problem med ergonomin på de vanliga heller. Tycker den funkar bra i handhållet och när jag kör dockat så använder jag joycon-greppet och då känns den som en Xbox-kontroll 👍🏻🥳

Gillar ergonomin på vanliga joy-cons. Visst, den kan aldrig bli lika bra som på en vanlig dosa, men det är ju en kompromiss, annars skulle ju Switch bli lika stor o klumpig som typ Steam Deck och det är inte en väg jag vill de ska gå i alla fall

Skrivet av lonian:

Ja, jag har sagt det hela tiden.

Bästa ergonomin får de nog med ett integrerat grepp men tvingar dom oss att fortsätta med löstagbara kontroller så släpp pro joycons med alla rätta funktioner och i bästa kvalitet.
Då vore det också trevligt om pro joycons även fungerar till Switch 1 så de som inte vill hoppa till Switch 2 ännu ändå kan få bättre spelupplevelse i handhållet läge. Alla 3e parts alternativ har något fel i sig.

Tvinga och tvinga, de löstagbara kontrollerna är ju genial design. Tabletop blir ändå alltid bekvämare än handheld oavsett ergonomi på kontrollerna, och det är så smidigt att man inte behöver böka med en massa lösa kontroller med Switchen.

Skriv svar