Senaste filmen du såg

Avstängd

Iron Sky directors cut från 2012. Nazisterna etablerade en hemlig bas på månens mörka sida 1945 där de gömmer sig och planerar att återvända 2018 för att härska. Iron Sky tog en fantastisk premiss och injicerade den med underhållande karaktärer, kvick dialog, välgjorda actionscener och specialeffekter. Rekommenderas.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Releasehästryttare

The Sacrifice Game 6/10

Medioker slasherfilm!

Medlem

Såg "Leave the world behind" satan va kass den var. Hade potential men satan va dålig dialog och skådespeleri av vissa.. Bra skådisar i filmen men de hjälpte tydligen inte..

Däremot "pearl" och "X" var riktigt bra! Speciellt "pearl". Rekommenderar den starkt.

Medlem
Skrivet av Holonyaa:

Killers of the Flower Moon
Martin Scorsese är verkligen ett geni. Snyggt filmat i klassiskt Scorsese anda.
Leonardo DiCaprio och Robert De Niro....vilken combo det är! Ruskigt bra spelat från båda, vilket jag iofs inte är speciellt förvånad över.
Även Lily Gladstone och Brendan Fraser gjorde bra ifrån sig.
Kändes verkligen inte som 3.5 timme lång. Satt som klistrad varje minut och bara njöt.

10/10.

Är det en spännande film?

FM-guru
F.d. Sisyr

No One Will Save You (2023)

Sci-fi/thriller/skräck/komedi/något om en tjej som försöker överleva när en livs levande alien dyker upp i huset mitt i natten. Inte alls vad jag väntade mig, och väldigt underhållande. Drar "show, don't tell" till sin spets då det bara är typ fyra-fem repliker i hela filmen. Titeln suger, dock. 4/5.

Medlem

Sofia Coppola levererar som alltid! Hur Priscilla mötte Elvis och levde med honom under flera år!

Medlem
Skrivet av Flugsaft:

Är det en spännande film?

Ja det tycker jag allt att den är.
Var på hel spänn när jag såg den och bara vänta på vad som skulle hända härnäst.

Medlem

Såg äntligen nya Top Gun och jisses vilken bra film 😊

Medlem

Riktigt tankeväckande och provocerande socialt drama om en tysk skola där några stölder begås och en lärare råkar fånga bevis mot en person som stängs av - vilket skapar en kedjereaktion av känslor och händelser som skapar frågor om etik och moral! Riktigt bra! 5/5!

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/SxQ1fDUuFaQ

Sofia Coppola levererar som alltid! Hur Priscilla mötte Elvis och levde med honom under flera år!

Risk för förlust av hjärnceller när man tittar på filmen Priscilla. Den här filmen visade sig vara en övning i fullständig frustration inom de första 15 minuterna. Det började med ett ohyggligt långsamt tempo, följt av en stämningsfull atmosfär som inte lyckades fängsla på ett övertygande sätt.

"Priscilla" tog det olyckliga beslutet att hoppa mellan olika tidsperioder utan att fördjupa sig i någon av karaktärerna på ett meningsfullt sätt. Ingen av dem fick den utveckling de förtjänade, inklusive titelkaraktären Priscilla. Det som var särskilt påfallande var Sofia Coppola, som regisserade och skrev manuset. Hennes skildring av Elvis var inget mindre än brutal, och skildrade honom som en mumlande, blyg individ med flera personligheter, dåligt humör, kontrollerande, sexuellt dysfunktionell, hämmad i sin känslomässiga utveckling och plågas av ett Madonnakomplex.

Filmen porträtterar Priscilla som en bortskämd och privilegierad ung flicka, i huvudsak hållen fången inom Gracelands överdådiga gränser. I en scen

uttrycker hon sin önskan att få ett jobb medan hon går i skolan och säger till Elvis att det skulle vara roligt. Men Elvis avfärdar den här idén genom att ställa henne inför ett ultimatum: honom eller en karriär, allt medan han är borta och filmar och påstås smutskasta sina ledande damer

.

Vet någon om allt detta är helt sant...nej, förutom det faktum att hennes föräldrar överlämnade henne till Elvis när hon var minderårig, tro på Priscilla blint är korkat. Coppola rusade genom år av flera svek, sorg och nöje i en rasande takt, fick filmen att kännas som om hon försökte kontrollera alla rutor på sin löjliga tidslinje, snarare än att helt fördjupa tittaren i Priscillas tidiga liv och erfarenheter med Elvis.

"Priscilla" är en plågsam, monoton och melankolisk berättelse kring förhållandet mellan Priscilla och Elvis....inget mer än så. Den hade potentialen att bli en seriös och fängslande film eftersom alla element fanns där, men bollen tappades och mycket till den här filmens nackdel tog ingen sig tid att hitta den.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Spelentusiast:

Risk för förlust av hjärnceller när man tittar på filmen Priscilla. Den här filmen visade sig vara en övning i fullständig frustration inom de första 15 minuterna. Det började med ett ohyggligt långsamt tempo, följt av en stämningsfull atmosfär som inte lyckades fängsla på ett övertygande sätt.

"Priscilla" tog det olyckliga beslutet att hoppa mellan olika tidsperioder utan att fördjupa sig i någon av karaktärerna på ett meningsfullt sätt. Ingen av dem fick den utveckling de förtjänade, inklusive titelkaraktären Priscilla. Det som var särskilt påfallande var Sofia Coppola, som regisserade och skrev manuset. Hennes skildring av Elvis var inget mindre än brutal, och skildrade honom som en mumlande, blyg individ med flera personligheter, dåligt humör, kontrollerande, sexuellt dysfunktionell, hämmad i sin känslomässiga utveckling och plågas av ett Madonnakomplex.

Filmen porträtterar Priscilla som en bortskämd och privilegierad ung flicka, i huvudsak hållen fången inom Gracelands överdådiga gränser. I en scen

uttrycker hon sin önskan att få ett jobb medan hon går i skolan och säger till Elvis att det skulle vara roligt. Men Elvis avfärdar den här idén genom att ställa henne inför ett ultimatum: honom eller en karriär, allt medan han är borta och filmar och påstås smutskasta sina ledande damer

.

Vet någon om allt detta är helt sant...nej, förutom det faktum att hennes föräldrar överlämnade henne till Elvis när hon var minderårig, tro på Priscilla blint är korkat. Coppola rusade genom år av flera svek, sorg och nöje i en rasande takt, fick filmen att kännas som om hon försökte kontrollera alla rutor på sin löjliga tidslinje, snarare än att helt fördjupa tittaren i Priscillas tidiga liv och erfarenheter med Elvis.

"Priscilla" är en plågsam, monoton och melankolisk berättelse kring förhållandet mellan Priscilla och Elvis....inget mer än så. Den hade potentialen att bli en seriös och fängslande film eftersom alla element fanns där, men bollen tappades och mycket till den här filmens nackdel tog ingen sig tid att hitta den.

Är det inte lättare att länka till IMDb-recensionen och fylla i med egna kommentarer istället för att översätta den?🤔

Avstängd
Skrivet av Mikael Berg:

Är det inte lättare att länka till IMDb-recensionen och fylla i med egna kommentarer istället för att översätta den?🤔

Jag tänkte likadant som personen, smidigast då att bara översätta eftersom jag som sagt sett filmen och tycker exakt lika.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Är det inte lättare att länka till IMDb-recensionen och fylla i med egna kommentarer istället för att översätta den?🤔

Skrivet av Spelentusiast:

Jag tänkte likadant som personen, smidigast då att bara översätta eftersom jag som sagt sett filmen och tycker exakt lika.

Inte bara lättare utan det ser även snyggare ut om man ger lite cred till personen som skrev det, kan tyckas.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Inte bara lättare utan det ser även snyggare ut om man ger lite cred till personen som skrev det, kan tyckas.

Ja, nu känns det bara som någon försökt stjäla intellektuella poäng och verka viktig över någonting en inte ens skrivit själv. Men tycker det är poänglöst både på engelska och svenska så spelar ingen roll. Men alla har såklart rätt till sin åsikt (stulen eller ej) såklart Tyckte inte den var minsta seg eller dålig på att bygga karaktärer eller ge dem mening, tvärtom kändes det nästan som jag var där när det begav sig med dem. Otrolig känsla och atmosfär genom hela filmen! Såg precis detta klipp också där Priscilla berättar själv om några scener

It's not a lake, it's an ocean

Mission: Impossible: Dead Reckoning Part 1 (BD)

Bra som vanligt. Jag imponeras av hur de lyckas återuppfinna denna gamla filmserie och fortfarande göra det underhållande. Lite snopet att inte få ett slut efter 2,5 timme, även om jag visste det på förhand. Hoppas vi inte behöver vänta så länge på del 2.

3/5

Indiana Jones and the Dial of Destiny (UHD BD)

Högt och lågt i denna film. Inledningen känns billig och 80-talsaktig, men sedan tar det sig lite. Skämskudde i vissa scener och underhållande i andra. Castingen är inte strålande, och Harrison Ford känns väldigt trött. Mads Mikkelsen är dock bra som alltid. (Bonus: berättelsen ledde till en liten soffdiskusson om antikytheramekanismen här hemma).

3/5

Leave the World Behind (Netflix)

En apokalypsrulle i lösa tyglar är denna omdiskuterade Netflixsatsning med Julia Robert och Ethan Hawke. Kevin Bacon fick några scener också. Det blir upp till tittaren att avgöra vad som är vad och tro eller inte tro. Men det spretar betänkligt och håller inte riktigt ihop. Det är som om de har velat klämma in en miniserie på två och en halv timme. Tempot fungerar inte för mig. Vissa scener bygger stämning, men sedan saboteras allt av nästa scen. Med nöd och näppe godkänt.

2/5


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

På tal om Elvis i film...: https://www.imdb.com/title/tt0281686/

3.5/5

Avstängd

Story of Ricky från 1991. Bra kinesisk klassiker. Borde göras om med bättre effekter, annars inget större negativt.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Avstängd

Kom ihåg denna komiska scen från filmen:


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

44 minuter in i Rebel Moon och hittills är den fruktansvärd.
Katastrofalt dålig regi med outhärdligt skådespel, konstanta inslag av slowmotion, hysteriskt jobbigt skärpedjup i varenda scen... inte mycket som driver den här rullen måste jag säga.

Edit:
Fullkomlig skit.
Tack o lov valde jag att spola förbi vissa partier som ändå inte ledde någonvart.
Cologradingen var bedrövlig och hela filmen i övrigt kändes som att man ruskat ut ett pussel och sedan tvingat ihop och limmat delar av det som inte passar med varandra.

Måste vara det mest usla jag sett på bra länge ärligt talat.

Medlem

Är väl relaterat på sätt och vis, såg ett entimmesprogram på SVT play om julfilmer.

Några Brittiska kritiker som hade valt ut 20 julfilmer att diskutera. Var rätt B, av 20 filmer var det 15-16 filmer gjorda på 30-50-talen, samt Fanny och Alexander,Die Hard, Scrooged, Ombytts roller. Väldigt tillrättalagt och ingen hade något att invända utan allt var jättebra.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem
Skrivet av Devan:

Medioker och du ger den 6/10?

Jag såg den själv häromdan och skulle också kalla den medioker, ja, absolut... och dela ut betyget 4/10.

Men antar att vi alla är olika i hur vi ser på betyg.

Medlem

Rare Exports: A Christmas Tale.
Finsk skräck/action/julfilm där en bunt finngubbar (och grabbar) måste hantera en uråldrig och ond Tomte som grävs fram ur en enorm gravhög i Lappland. Faktiskt riktigt bra (men varning för nakna tjocka gubbar med tomteskägg här och där) och välgjord. Inte speciellt läskig men bra humor, tempo och skådespelare som övertygar. Samma skådespelare har även spelat i Big Game och nu senast SISU.

FM-guru
F.d. Sisyr

Cure (1997)

Thriller (eller psykologisk skräck, kanske). Ett antal personer har mördats av helt olika, tidigare ostraffade personer där de enda gemensamma nämnarna är att förövarna inte säger sig veta varför man begått mordet, och att offren har ett kryss inristat i kroppen. En polis och en rättspsykolog försöker hitta sambandet och få ett stopp på dödandet.

En mörk, obehaglig och framför allt väldigt bra film av Kiyoshi Kurosawa (inte släkt med Akira). 4/5.

Skrivet av 9-11:

Medioker och du ger den 6/10?

Jag såg den själv häromdan och skulle också kalla den medioker, ja, absolut... och dela ut betyget 4/10.

Men antar att vi alla är olika i hur vi ser på betyg.

Då säger jag att ni båda har fel och utnämner istället 5/10 som mediokert!

Avstängd

Surviving the Game från 1994 är en film om Jack Mason, en hemlös man som blir målet för en grupp rika individer som vill jaga honom för sport. Trots sina självmordstankar slår Mason tillbaka och försöker bestämma sitt eget öde. Filmen är våldsam med mycket action. Bra actionfilm.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Detta är inget som jag gör varje år, och heller inget som jag kommer göra för 2024, men parallellt med att jag höll extra koll på vilka spel jag varvade/varvade om 2023 så höll jag också koll på exakt vilka filmer som jag såg för första gången samt såg om ifjol. Här är den listan (för enkelhetens skull sorterad i alfabetisk ordning i word)...

Omsedda filmer under 2023
2001: A Space Odyssey (1968)
7 vågade livet (1960)
Addams Family Values (1993)
Amon Saga (1986)
Batman vs Teenage Mutant Ninja Turtles (2019)
Blade (1998)
Cowboys & Aliens (2011)
Creature from the Black Lagoon (1954)
Crocodile Dundee II (1988)
Dark Shadows (2012)
Djungelboken (1942)
Djungelboken (1967)
Dracula (1931)
Dragon: The Bruce Lee Story (1993)
Frankenstein (1931)
Ghostbusters: Afterlife (2021)
Hot Shots! Part Deux (1993)
I, Robot (2004)
Kubo and the Two Strings (2016)
Landet för längesedan (1988)
Logan (2017)
Maverick (1994)
Ready Player One (2018)
Rush Hour (1998)
Sex dagar, sju nätter (1998)
Sherlock Holmes (2009)
Star Wars (1977)
Star Wars eps V: The Empire Strikes Back (1980)
Star Wars eps VI: Return of the Jedi (1983)
Stargate (1994)
Super (2010)
Teenage Mutant Ninja Turtles (2007)
The Adventures of Mark Twain (1985)
The Bride of Frankenstein (1935)
The Cabin in the Woods (2011)
The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)
The Invisible Man (1933)
The Living Daylights (1987)
The Mask (1994)
The Mummy (1932)
The Mummy (1999)
The One (2001)
The Wolf Man (1941)
Turtles Forever (2009)
Under belägring (1992)
Werewolf of London (1935)
Willow (1988)
Voices of a Distans Star (2002)
X-Men: First Class (2011)
Zorro - Den maskeradde hämnaren (1998)

Nysedda filmer under 2023
10 Cloverfield Lane (2016)
12:01 PM (kortfilmen) (1990)
21 (2008)
3:10 till Yuma (1957)
50 to 1 (2014)
6 Days (2017)
65 (2023)
8 Mile (2002)
84 Charing Cross Road (1987)
9 (2009)
9 (kortfilmen) (2005)
A Trip to the Moon (kortfilm) (1902)
Air (2023)
American Made (2017)
Anon (2018)
ARQ (2016)
Asteroid City (2023)
Bahomenian Rhapsody (2018)
Bird Box (2018)
Blue Beetle (2023)
Bubble (2022)
Children of Man (2006)
Cocaine Bear (2023)
Convoy (1978)
Creed III (2023)
Dark City (1998)
Djungelboken (1994)
Dolemite (1975)
Dolemite is My Name (2019)
Drácula (den på spanska) (1931)
Drifting Home (2022)
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
El Camino Christmas (2017)
eXistenZ (1999)
Fences (2016)
Four Rooms (1995)
Gertie the Dinosaur (kortfilm) (1914)
Get Carter (2000)
Gran Turismo (2023)
Green Book (2018)
Hustle (2022)
Isle of Dogs (2018)
Knock Knock (kortfilm) (1940)
Leo (2023)
Life (2017)
Lights Out (kortfilmen) (2013)
Little Nemo: Adventures in Slumberland (1989)
Living (2022)
Mank (2020)
Mighty Morphin Power Rangers: Once and Always (2023)
Mirage (2018)
Mirai (2018)
Misconduct (2016)
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023)
Mortal Engines (2018)
Ni No Kuni (2019)
Nine Days (2020)
Old Dads (2023)
On the Rocks (2020)
Oppenheimer (2023)
Pacific Rim: Uprising (2018)
Pixels (kortfilmen) (2010)
Professor Marston and the Wonder Women (2017)
Puss in Boots: The Last Wish (2022)
Q - The Winged Serpent (1982)
Renfield (2023)
Rocket Man (2019)
RRR (2022)
Scream VI (2023)
Shazam! Fury of the Gods (2023)
Shooter (2007)
Spectral (2016)
Split (2016)
Steamboat Willie (kortfilm) (1928)
Super Mario Bros. Filmen (2023)
Tetris (2023)
The Accountant (2016)
The Big Sleep (1978)
The Boy Who Harnessed the Wind (2019)
The Cloverfield Paradox (2018)
The Father (2020)
The Last Starfighter (1984)
The Legend of Tarzan (2016)
The Lost City (2022)
The Mummy's Curse (1944)
The Mummy's Ghost (1944)
The Mummy's Hand (1940)
The Mummy's Tomb (1942)
The Old Guard (2020)
The Other Guys (2010)
The Sentinel (2006)
The Wizard (1989)
The Wonderful Story of Henry Sugar (kortfilm) (2023)
Top Five (2014)
Triple 9 (2016)
Troop Zero (2019)
Weird: The Al Yankovic Story (2022)
Vesper (2022)
Violent Night (2022)
Yojimbo (1961)

Releasehästryttare
Skrivet av Mortyman:

Detta är inget som jag gör varje år, och heller inget som jag kommer göra för 2024, men parallellt med att jag höll extra koll på vilka spel jag varvade/varvade om 2023 så höll jag också koll på exakt vilka filmer som jag såg för första gången samt såg om ifjol. Här är den listan (för enkelhetens skull sorterad i alfabetisk ordning i word)...

Omsedda filmer under 2023
2001: A Space Odyssey (1968)
7 vågade livet (1960)
Addams Family Values (1993)
Amon Saga (1986)
Batman vs Teenage Mutant Ninja Turtles (2019)
Blade (1998)
Cowboys & Aliens (2011)
Creature from the Black Lagoon (1954)
Crocodile Dundee II (1988)
Dark Shadows (2012)
Djungelboken (1942)
Djungelboken (1967)
Dracula (1931)
Dragon: The Bruce Lee Story (1993)
Frankenstein (1931)
Ghostbusters: Afterlife (2021)
Hot Shots! Part Deux (1993)
I, Robot (2004)
Kubo and the Two Strings (2016)
Landet för längesedan (1988)
Logan (2017)
Maverick (1994)
Ready Player One (2018)
Rush Hour (1998)
Sex dagar, sju nätter (1998)
Sherlock Holmes (2009)
Star Wars (1977)
Star Wars eps V: The Empire Strikes Back (1980)
Star Wars eps VI: Return of the Jedi (1983)
Stargate (1994)
Super (2010)
Teenage Mutant Ninja Turtles (2007)
The Adventures of Mark Twain (1985)
The Bride of Frankenstein (1935)
The Cabin in the Woods (2011)
The Imaginarium of Doctor Parnassus (2009)
The Invisible Man (1933)
The Living Daylights (1987)
The Mask (1994)
The Mummy (1932)
The Mummy (1999)
The One (2001)
The Wolf Man (1941)
Turtles Forever (2009)
Under belägring (1992)
Werewolf of London (1935)
Willow (1988)
Voices of a Distans Star (2002)
X-Men: First Class (2011)
Zorro - Den maskeradde hämnaren (1998)

Nysedda filmer under 2023
10 Cloverfield Lane (2016)
12:01 PM (kortfilmen) (1990)
21 (2008)
3:10 till Yuma (1957)
50 to 1 (2014)
6 Days (2017)
65 (2023)
8 Mile (2002)
84 Charing Cross Road (1987)
9 (2009)
9 (kortfilmen) (2005)
A Trip to the Moon (kortfilm) (1902)
Air (2023)
American Made (2017)
Anon (2018)
ARQ (2016)
Asteroid City (2023)
Bahomenian Rhapsody (2018)
Bird Box (2018)
Blue Beetle (2023)
Bubble (2022)
Children of Man (2006)
Cocaine Bear (2023)
Convoy (1978)
Creed III (2023)
Dark City (1998)
Djungelboken (1994)
Dolemite (1975)
Dolemite is My Name (2019)
Drácula (den på spanska) (1931)
Drifting Home (2022)
Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves (2023)
El Camino Christmas (2017)
eXistenZ (1999)
Fences (2016)
Four Rooms (1995)
Gertie the Dinosaur (kortfilm) (1914)
Get Carter (2000)
Gran Turismo (2023)
Green Book (2018)
Hustle (2022)
Isle of Dogs (2018)
Knock Knock (kortfilm) (1940)
Leo (2023)
Life (2017)
Lights Out (kortfilmen) (2013)
Little Nemo: Adventures in Slumberland (1989)
Living (2022)
Mank (2020)
Mighty Morphin Power Rangers: Once and Always (2023)
Mirage (2018)
Mirai (2018)
Misconduct (2016)
Mission: Impossible - Dead Reckoning Part One (2023)
Mortal Engines (2018)
Ni No Kuni (2019)
Nine Days (2020)
Old Dads (2023)
On the Rocks (2020)
Oppenheimer (2023)
Pacific Rim: Uprising (2018)
Pixels (kortfilmen) (2010)
Professor Marston and the Wonder Women (2017)
Puss in Boots: The Last Wish (2022)
Q - The Winged Serpent (1982)
Renfield (2023)
Rocket Man (2019)
RRR (2022)
Scream VI (2023)
Shazam! Fury of the Gods (2023)
Shooter (2007)
Spectral (2016)
Split (2016)
Steamboat Willie (kortfilm) (1928)
Super Mario Bros. Filmen (2023)
Tetris (2023)
The Accountant (2016)
The Big Sleep (1978)
The Boy Who Harnessed the Wind (2019)
The Cloverfield Paradox (2018)
The Father (2020)
The Last Starfighter (1984)
The Legend of Tarzan (2016)
The Lost City (2022)
The Mummy's Curse (1944)
The Mummy's Ghost (1944)
The Mummy's Hand (1940)
The Mummy's Tomb (1942)
The Old Guard (2020)
The Other Guys (2010)
The Sentinel (2006)
The Wizard (1989)
The Wonderful Story of Henry Sugar (kortfilm) (2023)
Top Five (2014)
Triple 9 (2016)
Troop Zero (2019)
Weird: The Al Yankovic Story (2022)
Vesper (2022)
Violent Night (2022)
Yojimbo (1961)

~160 filmer, wow!

ca 300 timmar tittande = en hel månad med att kolla på film dygnet runt!

Är dina ögon okej?

Medlem
Skrivet av Devan:

~160 filmer, wow!

ca 300 timmar tittande = en hel månad med att kolla på film dygnet runt!

Är dina ögon okej?

Det verkar kanske mycket, och jag är ju filmintresserad så det blir en hel del filmtittande, men det blir nog ändå bara 2-3 filmer i veckan för det mesta så det är egentligen inte så mycket. Ibland blir det visserligen fler filmer än så i veckan men sedan så ser jag inte på film varenda vecka av året heller så det blir nog faktiskt bara 2-3 filmer i snitt/vecka ändå.

FM-guru
F.d. Sisyr

Threads (1984)

Brittisk, BBC-producerad film om resultatet av ett kärnvapenkrig mellan väst och öst, centrerad kring Sheffield i England. Trovärdig, obevekligt mörk och sorglig. Den må inte höra till genren, men är betydligt mer obehaglig och skrämmande än en konventionell skräckfilm. Synd med voice-over-expositionen som dyker upp med jämna mellanrum, annars är det två tummar upp. 4/5.

Medlem
Skrivet av Mikael Berg:

Threads (1984)

Brittisk, BBC-producerad film om resultatet av ett kärnvapenkrig mellan väst och öst, centrerad kring Sheffield i England. Trovärdig, obevekligt mörk och sorglig. Den må inte höra till genren, men är betydligt mer obehaglig och skrämmande än en konventionell skräckfilm. Synd med voice-over-expositionen som dyker upp med jämna mellanrum, annars är det två tummar upp. 4/5.

Då vill jag tipsa om The Day After (https://m.imdb.com/title/tt0085404/?ref_=nv_sr_srsg_3_tt_8_nm...) som är mycket lik Threads som jag minns det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av RiddarKatig:

Då vill jag tipsa om The Day After (https://m.imdb.com/title/tt0085404/?ref_=nv_sr_srsg_3_tt_8_nm...) som är mycket lik Threads som jag minns det.

Ja, den är mer eller mindre samma deal fast inte lika dyster. Lite mer amerikansk (vilket kanske inte är en skräll).

Skriv svar