Hur spelar ni Mario Kart 8 Deluxe till Nintendo Switch?

Inaktiv
Hur spelar ni Mario Kart 8 Deluxe till Nintendo Switch?

Jag satt igår och spelade de nya banorna på Mario Kart 8 Deluxe med min Nintendo 64 handkontroll och kom att tänka på att detta spelet och Super Smash Bros Ultimate måste vara några av de Switch spel som det går helt utmärkt att spela med ett flertal olika typer av handkontroller.

Så min fråga till er är vilken handkontroll ni använder när ni spelar Mario Kart 8 Deluxe?

Kommentera gärna. 🙂

Medlem

Pro controller. Joycons är för små och obekväma för ett spel där man vill ha så fast grepp som möjligt om kontrollen.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Pro controller. Joycons är för små och obekväma för ett spel där man vill ha så fast grepp som möjligt om kontrollen.

Hur är Rumble i en Pro jämfört med Joycons? Ger det lika schysst återgivning?

Releasehästryttare

Ingen som kör denna?

Hörde en recensent sa att den va lite onödig för Mariokart

Medlem

Hemma blir det Professionell handkontroll, borta kör jag med Joy-Cons.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Jag satt igår och spelade de nya banorna på Mario Kart 8 Deluxe med min Nintendo 64 handkontroll och kom att tänka på att detta spelet och Super Smash Bros Ultimate måste vara några av de Switch spel som det går helt utmärkt att spela med ett flertal olika typer av handkontroller.

Jag har ingen adapter. Vad heter den och vad kan den kosta?

Edit:

Hittade en:

Piranha GameCube Kontroller Adapter Switch 299 kr


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har börjat köra med en M30 från 8bitdo. Riktigt skön handkontroll som numera även finns till Xbox.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Jag har ingen adapter. Vad heter den och vad kan den kosta?

Edit:

Hittade en:
https://www.komplett.se/img/p/800/1117212_2.jpg

Piranha GameCube Kontroller Adapter Switch 299 kr

Det där är för Gamecube-handkontroller. Vill du ha N64 handkontroll finns det adaptrar som liknar den på bilden, fast med färre portar. Har inte jättebra koll på dem men de verkar kräva lite meckande. Annars kan man köpa den officiella N64 handkontrollen (trådlös) från Nintendo om man har nått slags betalt medlemsskap. Köper man en adapter från 8bitmods kan man även använda den i en riktig N64. Till sist finns ett kit från 8bitdo där man bygger om en original-kontroll med ny elektronik och en ny spak som sedan funkar i en switch.

Jag kör en 8bitdo Ultimate BT som passar bra till mina ganska små händer. Köpte även en annan adapter så jag kan använda xbox one eller dualsense-kontroller, men Ultimate kontrollen gillar jag skarpt så håller mig till den. Den har dessutom alla funktioner (utom nfc) som Pro-kontrollern har samt magnetiska styrspakar från Gulikit, så borde inte behöva oroa mig för nån drift i dem.

Inaktiv
Skrivet av Hanzo:

Jag har ingen adapter. Vad heter den och vad kan den kosta?

Edit:

Hittade en:
https://www.komplett.se/img/p/800/1117212_2.jpg

Piranha GameCube Kontroller Adapter Switch 299 kr

Jag spelar med min officiella trådlösa Nintendo 64 handkontroll från Nintendo.

Har även en adapter från Nintendo att spela Gamecube handkontroller på.

Inaktiv
Skrivet av GustavA:

Har börjat köra med en M30 från 8bitdo. Riktigt skön handkontroll som numera även finns till Xbox.

<Uppladdad bildlänk>

Ja, den ser väldigt bekväm ut att hålla i.
Men då borde det väl gå att även spela med den officiella SNES handkontrollen och Mega Drive handkontrollen som man kan köpa via My Nintendo Store?
Tänkte att den kontrollen påminner ju lite om dessa.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja, den ser väldigt bekväm ut att hålla i.
Men då borde det väl gå att även spela med den officiella SNES handkontrollen och Mega Drive handkontrollen som man kan köpa via My Nintendo Store?
Tänkte att den kontrollen påminner ju lite om dessa.

Troligen. Men snes kontrollen är alltid slut och har ett sämre styrkors. Megadrive kontrollen finns att köpa men är dubbelt så dyr och har bara 3 knappar. M30 saknar bara analoga spakar så den går att använda till ganska många spel.

Medlem
Skrivet av Devan:

Ingen som kör denna?

https://www.maxgaming.se/bilder/artiklar/liten/15992_S.jpg

Hörde en recensent sa att den va lite onödig för Mariokart

Haha! Lite overkill kanske men blir ju sugen på att testa nu Spelar mest med Pro controllern förövrigt.

Medlem

Om inte bärbart så blir det med PS5 kontrollen (Dual Sense) jag spelar med


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Vanliga joycons, allt som oftast. Även om det var ett bra tag sen jag körde MK8 nu.

1
Skriv svar