Baldur's Gate 3 är Årets spel 2023!

Medlem
Skrivet av Thane:

Det är expansionen som är på listan.

Kanske skulle vara på listan för årets expansion då och inte årets spel...

Gnällkuk
Skrivet av Nimin:

Hur kan inte Remnant 2 vara med på listan? Känner mig naken, blästrad och skitsur 😆

Ja, för vem är det som står kvar? ;>

Håller med, uselt att FZ inte har med Remnant 2, de recenserade ju heller aldrig spelet :/ Riktigt kalasspel!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Vart är Remnant 2! Annars en bra lista med spel.

Medlem

Smaken är som baken

Medlem
Skrivet av Karmak:

Hur Remnant 2 inte kom med er lista alls fattar jag inte. Men annars bra

Skrivet av roftg:

Remnant 2 borde ersatt Cyberpunk på fz's lista..
För övrigt lite konstigt att Remnant 2 inte ens recenserats av FZ

Skrivet av trickeh2k:

Ja, för vem är det som står kvar? ;>

Håller med, uselt att FZ inte har med Remnant 2, de recenserade ju heller aldrig spelet :/ Riktigt kalasspel!

Kom ingen kod säger dom.
Måste vara fattigt på FZ redaktionen som inte har råd att köpa det själva.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Moderator | Testpilot
Skrivet av Snabeltorsk:

Kom ingen kod säger dom.
Måste vara fattigt på FZ redaktionen som inte har råd att köpa det själva.

Det kom ingen kod, folk var också på semester och när de kom tillbaka var det många andra spel som behövde recenseras (där vi faktiskt fick koder).


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det kom ingen kod, folk var också på semester och när de kom tillbaka var det många andra spel som behövde recenseras (där vi faktiskt fick koder).

Jo men det är ganska många som hade uppskattad en recension även om det var nån vecka efter release, men istället strunta ni i det helt o hållet. Det är riktigt dåligt tycker jag.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Kom ingen kod säger dom.
Måste vara fattigt på FZ redaktionen som inte har råd att köpa det själva.

Ja riktigt dåligt. De är inget stort företag och gjort ett fantastiskt spel.
De borde haft en känsla hur stort det är i spelvärlden och försökt recensera det

Medlem

Besviken på att varken Dead Space Remake eller Aliens: Dark Descent är med i listan. Mina toppspel detta år, fenomenala!

Medlem

Baldurs Gayte kan ju knappast ens bli top 10 då det är ett spel för en liten grupp


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av MickeV:

Lottar ut spelet som kom på plats 6 i årets spel!
Star Wars Jedi: Survivor
Fick det av AMD på moderskeppet2.
<Uppladdad bildlänk>
Säg till om ni vill ha chansen att få det, så kör jag ett spinn på wheelofnames.com

Enda kravet är att man ska tycka om Star Wars och inte sälja vidare det om man inte ger pengarna till barncancerfonden.

Uppdatering: tänkte avsluta lotteriet ikväll kl21 (lör 16/12) och sen dra en vinnare. Vinnaren får välja om den vill ha kupongen via post eller om jag skrapar fram koden och skickar den digitalt via PM.
Tävlingen är nu avslutad och en vinnare kommer att dras.

Deltagarlista:
Strumpa
Kavakava83
Blackrabbit2
Mutumba
H_A_N_72
necrolock
theBoosing
Raid25
Stich
korvmos
robbis
Qrush
oggeman
Shugge
Tor
Najkan
Bojkott
Hoobabalooba
Thane
Gertzy
unoR

Kul att så många ville vara med i utlottningen
Den lyckliga vinnaren är:
https://www.youtube.com/watch?v=aPZK6mtRLHw&ab_channel=MickeV

Skickar ett PM till vinnaren

Medlem
Skrivet av Crank:

Baldurs Gayte kan ju knappast ens bli top 10 då det är ett spel för en liten grupp

Ja jätteliten grupp hur tänkte dom.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av roftg:

Kanske skulle vara på listan för årets expansion då och inte årets spel...

Men Phantom Liberty är årets bästa spel

Redaktör
Skrivet av roftg:

Cyberpunk borde inte få vara med på listan, det släpptes 2020 väl? . det var ju en expansion som kom iår...

Det är expansionen som är med. Vi bedömde att den är så stor, intressant och bra att den förtjänar att vara med. Sånt är alltid en avvägning (samma med remakes), men om de är viktiga nog får de vara med, resonerar vi.

Skrivet av roftg:

Remnant 2 borde ersatt Cyberpunk på fz's lista..
För övrigt lite konstigt att Remnant 2 inte ens recenserats av FZ

Skrivet av trickeh2k:

Ja, för vem är det som står kvar? ;>

Håller med, uselt att FZ inte har med Remnant 2, de recenserade ju heller aldrig spelet :/ Riktigt kalasspel!

Skrivet av Snabeltorsk:

Kom ingen kod säger dom.
Måste vara fattigt på FZ redaktionen som inte har råd att köpa det själva.

Remnant 2 recenserades inte eftersom ingen recensent kunde ta det när det släpptes i somras. Riktigt surt, men så kan det tyvärr bli ibland när saker inte klaffar.

Får vi inte kod köper vi spelet själva, det är aldrig ett problem (mer än att recensionerna kan bli sena).

Skrivet av Kopfweh:

Besviken på att varken Dead Space Remake eller Aliens: Dark Descent är med i listan. Mina toppspel detta år, fenomenala!

Dead Space kom på 13:e plats.


signatur
Medlem
Skrivet av Ronzem:

Men Phantom Liberty är årets bästa spel

Knappast. BG3 vann rättvist. Men hade cyberpunk släppts i det här skicket för 3 år sedan så hade det lätt blivit årets spel då. De har verkligen gjort ett enormt uppsving med 2.0 och sedan phantom liberty. Det är inte vad som utlovades före release, men nu är det ett riktigt bra spel.

Medlem
Skrivet av Aletheides:

Knappast. BG3 vann rättvist. Men hade cyberpunk släppts i det här skicket för 3 år sedan så hade det lätt blivit årets spel då. De har verkligen gjort ett enormt uppsving med 2.0 och sedan phantom liberty. Det är inte vad som utlovades före release, men nu är det ett riktigt bra spel.

Det är bästa spelet jag spelat i år. Du får tycka annat så klart.

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

....
Dead Space kom på 13:e plats.

Oops! Kaffet är slut..

Redaktör
Skrivet av Kopfweh:

Oops! Kaffet är slut..

Giltig ursäkt.


signatur
Medlem

Helt rätt vinnare! Men vilket fantastiskt spelår! Nu får vi hoppas på ett minst lika bra 2024, men det kommer nog att bli svårt 😄

Medlem
Skrivet av Crank:

Baldurs Gayte kan ju knappast ens bli top 10 då det är ett spel för en liten grupp

Det är väll just det som gör det till årets spel. Det borde vart ett spel som tilltalar en liten grupp, men det har sålts flera miljoner ex till en stor grupp som vanligtvis inte spelar den typen av spel.

Medlem
Medlem

Grattis till Baldur's Gate 3! Ett spel jag inte lirat och vet inte om jag någonsin kommer lira, en dag kanske.

Kul att Armored Core 6 fick vara med på ett hörn på listan, dock lite väl långt upp kanske. ;P

Trodde faktiskt även Lies of P skulle smyga sig in på topp 20, men som vanligt är FZ-redaktionens lista lite säregen(alltså fel!).

Ska bli kul att se läsarnas favoriter i år, ingen blir väl förvånad om BG3 vinner även där, men topp 10 ska bli intressant att se ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Ibenaben:

Det är väll just det som gör det till årets spel. Det borde vart ett spel som tilltalar en liten grupp, men det har sålts flera miljoner ex till en stor grupp som vanligtvis inte spelar den typen av spel.

Både min fru och hennes kompis som i princip bara lirat WoW och Overwatch hela sitt liv övertalades till att lira BG3 och de slutade med tre omgånger och över 400h

Medlem
Given vinnare

I ett hav av "remakes" och fullpris-spel med "ingames shop" från "AAA" studios är BG3 ett mindre mirakel. Ett makalöst bra RPG-spel. Dessutom baserat på en av de populäraste regelverken någonsin - DnD 5e. Solklar vinnare.

Medlem

Helt välförtjänt. Av så många bra spel som släpptes och jag njöt av i år så var det ändå Baldurs Gate III som vann mitt hjärta. Detta är ett spel stöpt i ren spelglädje och kärlek till både spelare och rpg av Larian.

Medlem

Man kan undra vad Diablo 4 har på listan att göra.


signatur

Lenovo Legion Slim 5 R7-7/16/512/4060/165Hz 16"

Medlem

Att Diablo 4 ens är med på en topp 20 lista är för mig helt absurt. Om det inte är en top 20 största besvikelserna då.. fy fan vilken skit

Medlem
Skrivet av bronie:

Min teori är för att de inte recenserade det. Jag håller Remnant 2 som ett av de bästa spelen 2023, så var också förvånad över att det inte dök upp. Flera spel i listan som är dåliga i jämförelse.

Möjligt. Men för mig var det lätt topp tre ihop med BG3 och Lies of P.

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Ja, för vem är det som står kvar? ;>

Håller med, uselt att FZ inte har med Remnant 2, de recenserade ju heller aldrig spelet :/ Riktigt kalasspel!

Det borde varit med helt klart.

Medlem

Pikmin 4 borde vara med även så Metroid prime remaster.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Skriv svar