Fallout 4:s "next-gen"-uppdatering dröjer till 2024

Robot
Fallout 4:s "next-gen"-uppdatering dröjer till 2024

Fräschar till grafiken och frameraten.

#fallout-4


Medlem

Ser fram emot denna uppdatering med 60 frames då PC versionen till och med är låst på sjuka 30 fps. Försäkte modda in 60 frames men datorn hänger sig bara efteer den fixen så kan tyvärr inte nå mer en 30 fps. På PC känns så låga frames väldigt segt. På konsole är det lite lättare att lira i 30 jämfört mot PC.

Grymt bra spel.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kommer av installera direkt... sjukt ful cash grab... spel industrin bara mjölkar på "remaster" ge oss NYTT fräscht IP gratis... ska anmäla dom till EU rätten för kränkning....

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ser fram emot denna uppdatering med 60 frames då PC versionen till och med är låst på sjuka 30 fps. Försäkte modda in 60 frames men datorn hänger sig bara efteer den fixen så kan tyvärr inte nå mer en 30 fps. På PC känns så låga frames väldigt segt. På konsole är det lite lättare att lira i 30 jämfört mot PC.

Grymt bra spel.

Stäng av vsync och cappa spelet i tex. Nvdida controlpanel om du kör nvidia så upp till 60fps är det stabilt efter det not so much då fysiken och vissa rörelser är bundna till det.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Ser fram emot denna uppdatering med 60 frames då PC versionen till och med är låst på sjuka 30 fps. Försäkte modda in 60 frames men datorn hänger sig bara efteer den fixen så kan tyvärr inte nå mer en 30 fps. På PC känns så låga frames väldigt segt. På konsole är det lite lättare att lira i 30 jämfört mot PC.

Grymt bra spel.

PC-versionen är inte alls låst till 30fps, dock bör man inte överstiga 60fps, då fysikmotorn buggar ut då.

Medlem
Skrivet av Sur Apan:

Stäng av vsync och cappa spelet i tex. Nvdida controlpanel om du kör nvidia så upp till 60fps är det stabilt efter det not so much då fysiken och vissa rörelser är bundna till det.

Har för mig att det var just de jag gjorde men att spelet ville inte starta efter de eller att de började crasha konstant. Det var några år sedan dock..

Skrivet av Nocternity:

PC-versionen är inte alls låst till 30fps, dock bör man inte överstiga 60fps, då fysikmotorn buggar ut då.

VA .. skumt. Jag vill minnas att jag bara kunde ställa in spelet att köra i 30 fps i options menyn. Det är några år sedan dock.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av kingzla:

Kommer av installera direkt... sjukt ful cash grab... spel industrin bara mjölkar på "remaster" ge oss NYTT fräscht IP gratis... ska anmäla dom till EU rätten för kränkning....

Hur är en gratis uppdatering en cashgrab?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Fixar dom laddtiderna så blir det en till genomspelning

Skrivet av Slashgibber:

Hur är en gratis uppdatering en cashgrab?

Ökar försäljningen, förstås. För väldigt lite insats.


signatur

Viam inveniam aut faciam

ELF
Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Har för mig att det var just de jag gjorde men att spelet ville inte starta efter de eller att de började crasha konstant. Det var några år sedan dock..

VA .. skumt. Jag vill minnas att jag bara kunde ställa in spelet att köra i 30 fps i options menyn. Det är några år sedan dock.

Det släpptes låst till 30 fps, men höjdes kort där efter till 60.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ökar försäljningen, förstås. För väldigt lite insats.

Åh nej! Ett gammalt spel får uppsving via en gratis uppdatering, ve och fasa!


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av ELF:

Det släpptes låst till 30 fps, men höjdes kort där efter till 60.

Jag drog hem spelet dagen det släpptes och det var inte låst till 30fps. Minns än idag hur jag fick trycka ner grafikinställningarna i botten för att få jämna 60fps i strider.

Medlem

Kul men det kommer knappast bli något bättre då spelets motor knappt håller ihop samma sak gäller Starfield.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av SCORPION2000:

Kul men det kommer knappast bli något bättre då spelets motor knappt håller ihop samma sak gäller Starfield.

Hoppas verkligen de har nån ny motor på gång. Blir lite besvikelse när ett nytt spel annonseras och man ser en föråldrad motor skina igenom..

Ännu mer hoppas jag dock på att de går tillbaks till rötterna och gör ett topdown-fallout, turbaserat etc, Baldurs Gate 3 style med oldschoolkänsla men fin grafik

Medlem

Försökte mig på att spela det i somras men la ner rätt snabbt när jag inte kunde ändra gamma/brightness, allt såg ut som skit och orkade inte leta fram om det gick fixa med något kommando.
Addons/mods låser ut mig från achievments så det går bort.
Kanske värt att testa igen efter patchen kommit 🙂


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Håller på att spela igenom det just nu. ENB, oficiella texturupdateringen , några mindre quality of life och grafik moddar (inga 10h arbete för att spela moddning). Ändrat Fov och fps lås samt till ultrawide upplösning i .ini filen. Funkar väldigt bra ca 40h in i nya igenomspelningen. Det enda som jag har upplevt med att stänga av Vsyncen är att viss dialog kan överlappa. NPC börjar säga nästa del av dialog precis i slutet av förra.
Ska bli intressant vad den nya patcher erbjuder. Synd bara att den inte kom ut iår så jag kunde spelat med den just nu.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Skrivet av Slashgibber:

Åh nej! Ett gammalt spel får uppsving via en gratis uppdatering, ve och fasa!

Ja, du förstod ju inte vad som var cash grab i det hela.
De tar några moddar, gör dem officiella och sedan tjänar de pengar på det. Lätta pengar.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ja, du förstod ju inte vad som var cash grab i det hela.
De tar några moddar, gör dem officiella och sedan tjänar de pengar på det. Lätta pengar.

Att släppa gratis innehåll är raka motsatsen till en cashgrab. Tror du utvecklare är gratis att anställa?


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Försökte mig på att spela det i somras men la ner rätt snabbt när jag inte kunde ändra gamma/brightness, allt såg ut som skit och orkade inte leta fram om det gick fixa med något kommando.
Addons/mods låser ut mig från achievments så det går bort.
Kanske värt att testa igen efter patchen kommit 🙂

Finns ENB's för det, jag Rekommenderar VougeENB
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/42

Och ang achievements så går det med mods:
https://www.nexusmods.com/fallout4/mods/12465/

Du behöver Fallout 4 Script Extender (F4SE)
https://f4se.silverlock.org/

Nästan alla mods använder den.


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Ja, du förstod ju inte vad som var cash grab i det hela.
De tar några moddar, gör dem officiella och sedan tjänar de pengar på det. Lätta pengar.

Uppdateringen är gratis. Du tänker fel.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av kingzla:

Kommer av installera direkt... sjukt ful cash grab... spel industrin bara mjölkar på "remaster" ge oss NYTT fräscht IP gratis... ska anmäla dom till EU rätten för kränkning....

Skrivet av Slashgibber:

Hur är en gratis uppdatering en cashgrab?

Skrivet av hannes.theorell:

Ökar försäljningen, förstås. För väldigt lite insats.

Jag vet inte, jag. Inlägget ni svarar på ser mest ut som sarkasm. Hoppas verkligen det är sarkasm iaf...

Medlem
Skrivet av LeMick:

Det enda som jag har upplevt med att stänga av Vsyncen är att viss dialog

Men bl7r det inte mycket screen tearing om man stänger av V-sync?


signatur

Memento Mori

1
Skriv svar