Bekräftat: Timesplitters-utvecklaren Free Radical Design har lagts ner

Robot
Bekräftat: Timesplitters-utvecklaren Free Radical Design har lagts ner

Anställda har börjat ta farväl på nätet.

#Free-radical-design, #Timesplitters, #nyhetstips


Medlem

Trist. Timesplitters 2 var väldigt underhållande vill jag minnas.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Många studios som försvinner känns det som, tråkigt att varje spel måste lyckas för att de ska hålla sig vid liv som spelutvecklare.
Önska det fanns mer "risktagande" på göra nya spel och mindre risker för att göra så.
Allt behöver inte vara stora openworld spel med enorma kostnader som verkar vara trenden idag.
Varför inte linjära 8-20 timmars spel som tar max 2 år att göra och inte kostar multum....

Nu har jag nog inte spelat just Timesplitters vad jag minns iaf men trist ändå att de läggs ner.

Medlem
Skrivet av lampis:

Trist. Timesplitters 2 var väldigt underhållande vill jag minnas.

TimeSplitters 2 var riktigt roligt på sin tid. Splitscreen multiplayer på hemmabyggda banor med olika knäppa spellägen upptill (VIRUS!!!) var guld värt.

Medlem

Önskar att Valve eller Rockstar som tjänar miljarders miljarder hjälper sådana här studios.

Skrivet av nils45:

Önskar att Valve eller Rockstar som tjänar miljarders miljarder hjälper sådana här studios.

Det blir inget bröd om bagaren inte drar in degen.

Sen fick de ju hjälp av Embracer, som teoretiskt jonglerar med miljarder. Det hjälpte visst inte.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Är det andra eller tredje gången som de blivit nerlagda nu?

Medlem

Min absoluta favorit shooter-serie. Gör verkligen ont i hjärtat. Så synd att vi inte fick se vad de hann göra nu på dessa 2.5 år. Så himla synd att dra ihop original skaparna Doak och Ellis och sen bara skrota det..
Jag tror det är tredje gången nu...

Medlem

Intressant, trodde att Free Radical Design lades ner strax efter Haze, för det var den tiden jag jobbade på ett spelbolag i grannstaden till dom. Men enligt deras wiki så lever dom kvar fast dom bytt namn och ägare ett par gånger.

1
Skriv svar