GTA VI avtäckt – trailer släppt!

Medlem
Skrivet av roftg:

Ett tidigt rykte sa ju 1500 nånting, vilket iofs visade sig vara ett falskt rykte,.. men med tanke på att cod låg på 900 nånting, och med andra utgivare som höjjer sina priser så skulle inte jag bli förvånad över en väl tilltagen prislapp,..

Ja, tusenlappen känns inte osannolikt. Det är det nog värt, om man jämför med ett skojarspel som Jedi Shitshow (800:-)

Medlem

Grym trailer, alla detaljerna och allt är ingame. Synd att det är antagligen tvår år kvar om det blir till slutet av -25.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Förstår verkligen inte hypen kring GTA. Vad är syftet med spelet liksom förutom att lalla runt i en virtuell stad? Sno bilar, bli jagad av polisen och göra random aktiviteter känns ju lagom lockande.

Ett spel som fungerar och startar och där man kan spela igenom kampanjen utan några större buggar tillskillnad från nästan alla andra spel idag.

Medlem

Hoppas bara på att det inte blir samma destruktiva jargong och ton på karaktärerna som i 5'an...
Blir fan illamående på hur bedrövligt dåligt det var i jämförelse med de tidigare GTA titlarna.

Även NPC'er i 5'an hade ju samma problem.
Det gick ju inte att röra sig bland folk i staden utan att dom helt random ville drämma en på käften bara för att man stod bredvid dem.
En annan grej var ju bilfysiken som var så dålig och tråkig.
Bilarna kunde explodera ifall man välte med dem eller råka åka in i en stolpe.
Fixar dom det kanske det inte blir ett outhärdligt spel helt plötsligt.

Medlem
Skrivet av Danster:

Fast du har ju sekvenser från träskmiljö i trailern...

Det är med största sannolikhet från Everglades som ligger väldigt nära Miami så i det fallet funkar det ju. Att som i RDR2 kunna rida från stäppen i Montana till träskmarkerna i Louisiana på 2 minuter är däremot något som stör mig.

Medlem

Hoppades på att spelet skulle utspela sig på 80-talet men så är det nutid vilket är trist, ser snyggt ut dock.

Medlem

Fan vad grymt, sjukt taggad, men att få vänta 2 år känns väldigt plågsamt de kunde gott o väl väntat med hypetåget.

Medlem

Kul med ett nytt GTA men vafan, 2025!?

Medlem
Skrivet av Sillgam:

Den där trailern var verkligen inget att hänga i granen.

Håller verkligen med. Nog bland det sämsta jag sett.

Quake-konnässsör

Snygg teaser, som var rätt underwhelming. Var inte så mycket, förutom grafiken, som gjorde mig intresserad av spelet i sig. Men vare sig spelet blir bättre eller sämre än de tidigare spelen i serien så kommer det sälja som smör. Kanske blir mer intresserad av spelet när vi får se vad berättelsen går ut på. Bröst, Vapen, Karens, Krododiler, Twerking och Rednecks... Ja kanske blir det någon berättelse mellan dessa scener.

Men öppna världar har de varit bra på i de tidigare spelen de har utvecklat. Dock skulle jag hellre vilja se ett nytt Red Dead Redemption, eller liknande, än ett nytt GTA spel. Förmodligen kommer RDR3 att komma, med all säkerhet.

Medlem

Löjligt att idag enbart släppa det på konsol. Sedan senare släppa på PC.... Är ju bara för att alla ska köpa det två gånger... Sedan kommer det väl en PS5 pro patch som kostar pengar... Nextgen konsoler osv... Det ska väl mjölkas maximalt.

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Det är med största sannolikhet från Everglades som ligger väldigt nära Miami så i det fallet funkar det ju. Att som i RDR2 kunna rida från stäppen i Montana till träskmarkerna i Louisiana på 2 minuter är däremot något som stör mig.

Var nu inte sådär svenskt negativ är du snäll

Köper ditt argument rakt av, men tycker ändå att RDR2 gjorde ett bra jobb med att få in olika slags och ett lagom antal biotoper.
Det ska ju föreställa en komprimerad version av USA och är fortfarande ett tv-spel.

Jag tror att kartan hade känts ganska bristfällig om det var ett skogslandskap som gradvis blev till öken och ingenting mer. Förstår att man ville få in olika typer av miljöer men att kartan inte kunde vara hur stor som helst.
Men ja, det blir kanske inte så trovärdigt när man tittar på storyn - på flykt genom flera delstater medan man jagas av staten och dess agenter - kontra de faktiska avstånden in-game.
Å andra sidan tyckte jag RDR2 var ett spel som uppmuntrade till att spela långsamt och njuta av de många olika platserna i lugnt och ro.

I GTA blir det ett annat tänk eftersom man använder bilar och flygplan för att ta sig runt.

Medlem

Ser bra ut, det enda lilla klagomålet är - ”2025”.

Medlem

Många med breda höfter i den där trailern. 😚


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av scaryfoot:

Ja, tusenlappen känns inte osannolikt. Det är det nog värt, om man jämför med ett skojarspel som Jedi Shitshow (800:-)

Tror inte det räcker med 1000 lappen, jag hoppas jag har fel men jag tror vi kommer få se fler prishöjningar.. så länge vi konsumenter handlar

Medlem

Trailer var lite "meh", verkar inte vara något större kliv grafikmässigt vad man kan se utifrån trailern men återstår att se. Det verkar lite mer som man hållit tillbaka lite på utseendet och istället satsat på att få staden att kännas mer levande mer mycket mer invånare som rör sig omkring. Helt korrekt val kan jag tycka

Medlem
Skrivet av blackidus:

Trailer var lite "meh", verkar inte vara något större kliv grafikmässigt vad man kan se utifrån trailern men återstår att se. Det verkar lite mer som man hållit tillbaka lite på utseendet och istället satsat på att få staden att kännas mer levande mer mycket mer invånare som rör sig omkring. Helt korrekt val kan jag tycka

Tips är att kolla på femmas reveal trailer innan du skriver om kliv grafikmässigt.

Medlem

Lite Meh-trailer men jaja, får avvakta gameplay.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Förutom att jag är lite besviken att det inte är 80tal, håller jag helt med. Väl kommenterat.

Medlem

Hur kan ni bli taggade utav denna "trailer"?!

Jag har spelat Gta1 på psx, haft 100tals timmar i Gta2 på LANpartyn, lirat ut trean och flugit Diddi-planet över libirty city. Hundratals timmar på bakhjulet med pizzamoppen i Vice City osv..

Om man nu skall tillbaka mot Vice City-temat så undrar jag: Vart är den härliga 80-tals musiken, vart är de sjyssta damerna på inlines, vart är alla kromade V8amotorer puttrandes längs Vice City Beach. Vart är alla Hawaii skjortor?

Nu har det gått lång tid sedan GTA V kom ut, då undrar jag vad som egentligen har hänt utvecklingsmässigt? För detta såg väl inte så mycket bättre ut än när GTA V avtäcktes?

Jag hade gärna velat sett mer utav bilfysik ifrån spelet, realistiska reflektioner, typ (speglingar i vindrutan i solnedgången), föremål som flyger runt/rör på sig naturligt, kollisionsfysik och motorhaverier/punktering m.m.

Hade gärna sett karaktärerna röra sig i vatten, springa/hoppa över hinder osv. Hur beter sig spelmotorn vid väderförändringar? Sämre väghållning vid regn?

Hur funkar vapensimulationen? Samma som innan, springa för fullt och spreya med AK47 utan problem?

Finns så mycket man skulle vilja ha reda på, jag tycker denna trailer inte var så informativ... Man bör nog hålla sig försiktigt optimistisk istället för att hypa detta till skyarna. Vi vill ju inte ha ett cyberpunk 2.0...

Medlem

Jag är troligtvis fel målgrupp men den där trailern var ungefär vad jag hade förväntat mig... 2025 var ju bara väntat.

Medlem

Vice City hype, bästa GTA för den delen. Kul att återvända dit igen.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av tisse:

Riktig besviken över att det utspelar sig i nutid.

Skrivet av Razken:

Jesus... ett till spel i nutid. Nej tack hörrö.

Futurama/ Cyberpunk tid hade ju varit intressant.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Bonnie and Clyde in Vice City? Räkna med min hype! Detta på PS5 Pro kommer bli mumma! Och verkar som ryktena om mycket "vildliv" med djur stämmer så det ska bli intressant att se hur det påverkar spelupplevelsen. De verkar blanda in det från RDR vilket blir kul!

Medlem
Skrivet av kebbe:

Grafiken ser ut att vara väldigt lik femman fast mer av allt när det gäller detaljer. Vice City är ju helt klart en mer intressant miljö än Los Santos så blir roligt att ta sig an när det kommer till PC drygt 2030.

Ser verkligen inte ut som femman.

Medlem

Tycker det ser jättebra ut. Kul att se att de tar upp grejer som förekommer i verkligheten. Som att man tar över korsningar med "bilträffar", satiren är välbehållen. Huvudkaraktären ser intressant ut. Blir spännande om man lyckas övertyga frun att en Ps5 är nödvändig till hushållet 2025

Medlem
Skrivet av MassEffect:

Om det inte är Nolan North som är rösten till den manliga huvudkaraktären så kan det vara Tom Taylorson.....
Deras röster är väldigt lika.

Tänkte också Nolan North!

Skrivet av roftg:

Tror inte det räcker med 1000 lappen, jag hoppas jag har fel men jag tror vi kommer få se fler prishöjningar.. så länge vi konsumenter handlar

De ska väl ta så mycket betalt de kan? Det är väl rent av en skyldighet i vårt ekonomiska system.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem
Skrivet av tuxsmasher:

Så länge man behöver vara uppkopplad, och deras rockstarklubb skit så kommer jag inte röra det.
Det kommer säkert kosta 1200 SEK också.

1500 plus 150 i månaden kanske, lite dyrt så jag kommer spela det max 20 år.

KoP
Medlem
Skrivet av DieZe:

Förstår verkligen inte hypen kring GTA. Vad är syftet med spelet liksom förutom att lalla runt i en virtuell stad? Sno bilar, bli jagad av polisen och göra random aktiviteter känns ju lagom lockande.

Det finns ju även en story att spela sig igenom vilket du kanske missat dom gånger du har spelat ett GTA-spel. 🙄

Skriv svar