Andra Halo-säsongen släpps i februari – första trailern

Robot
Andra Halo-säsongen släpps i februari – första trailern

Två år efter seriens premiär.

#halo


Medlem

Jag hoppas de lärt sig lite efter kritiken på första säsongen. Sen hoppas jag att de någon gång gör en vettig film på Halo och följer storyn mer än vad tv serien gjort. Jag hade gärna sett the fall of reach eller first strike.

Medlem

Njaaaaa, den var väl inte mycket att hänga i julgranen direkt.


signatur

Styret upp och däcken ner

Skribent

Hörde att de kommer lägga ut S1 att se gratis på Youtube.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Har inte spelat Halo fler timmar än jag har fingrar på ena handen, så för mig fungerade serien bra. Ser fram emot en fortsättning.

Medlem

Efter kritiken S1 fick och som ett Halo fan så har jag vågat vägra se den alls.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Hörde att de kommer lägga ut S1 att se gratis på Youtube.

Vet inte om jag tycker det är snällt eller elakt tbh.

Man vet att man har en vinnare när folk inte ens vill se serien även om den är gratis 😅

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Vet inte om jag tycker det är snällt eller elakt tbh.

Man vet att man har en vinnare när folk inte ens vill se serien även om den är gratis 😅

Ja, det känns lite som streamingens motsvarighet till "direkt till rea-backen"

Personligen såg jag bara första avsnittet av första säsongen och tyckte det var okej men blev aldrig pepp på att fortsätta och sen glömde jag av den. Kanske ger det en ny chans på Youtube då.

Releasehästryttare

Mest sugen på S2 för vi får mer av Kai!

Medlem
Skrivet av Mirage:

Efter kritiken S1 fick och som ett Halo fan så har jag vågat vägra se den alls.

Jag tyckte faktiskt att första säsongen var helt okej. Iaf om du jämför det med andra sci-fi serier som har kommit ut dom senaste åren.

Men med tanke på vad dom kan göra med IPn och med deras budget (ca 10 miljoner dollar per avsnitt) så sket dom absolut lite granna i sängen.

Så jag kan tänka mig att en del Halo fans vart ganska besvikna på vad som vart levererat med första säsongen.

Även med det sagt så ser jag fram emot Säsong 2, action scenerna med Spartans i första säsongen kändes ganska tunga, så där kan dom faktiskt leverera. Hoppas bara att dom har en aning bättre manus för säsong 2, annars finns det nog inte mycket som kommer att rädda serien.

Jag vill gärna ha mer serier och filmer inom Halo universumet, men jag tycker inte alls att det måste vara baserat runt spelen etc. Så jag hoppas att det går bra för serien nu utöver så att dom inte bara droppar allt.

Det hade varit kul om Hollywood kunde fokusera på lite mer IP's än bara Marvel och Star Wars. För oss sci fi och fantasy fans så finns det så otroligt mycket mer IP's som man kan göra filmer/serier av. (För guds skull Amazon ge mig Stargate!)

Medlem

Som inbitet Halofan sedan CE med många av böckerna på hyllan så valde jag tidigt att låtsas som att den här serien inte finns. Skulle mycket hellre se en studio som respekterar serien göra en filmatisering av några av böckerna, typ Fall of Reach, Ghosts of Onyx eller Grey Team-böckerna.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Jag tyckte den var ganska ok iaf. Ser fram emot andra säsongen.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Snabeltorsk:

Jag tyckte den var ganska ok iaf. Ser fram emot andra säsongen.

Samma här!


signatur

Jump in.

Inte ens CGI kan rädda det spektaklet från "Halo"-fans, man får acceptera att den är gjord för en annan publik.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Ge oss lite Flood så att det blir intressant

Medlem

Tyckte första så säsongen var riktigt nice, en är ju inte direkt bortskämd med bra sci-du. Sedan tycker jag bara det är en fördel att dom inte kör på spelens story, för finns det någon som tycker om eller ens hänger med i den längre?

Medlem

Såg första avsnittet. Öppningsscenen var bra men sen tappade den.

Medlem

Jag kommer se 2an iaf. Första säsongen var okej som bäst storymässigt. Tror 2an kan vara bättre av trailern att döma. Däremot var actionscenerna eller avsnitten lit som fan. Det är det som får mig att se 2an och det kommer fortsätta med bra action av trailern att döma. Förhoppningsvis har dom bra story nu också.

Medlem

Jag tycker såhär: Om de inte kallat den för Halo så hade det varit en helt ok Sci-fi serie. Men nu har den på något vis så lite med Halo att göra, samtidigt som de tagit in vissa stora delar av storyn och totalt fuckat upp annat, att det bara blev pannkaka av det hela istället. De hade kunnat välja att basera första säsongen (eller de första två) på boken The fall of Reach, och det hade blivit hur bra som helst, men de skulle tvunget stoltsera med hur de varken läst böckerna eller spelat spelen, och då blir det som det blir...

Medlem

Mera Master Cheeks! 🤪

Medlem

Så, det var den här smörjan till serie dom hintade om med den där GTA6 liknande tweeten dom hade?
WTF...

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Razken:

Så, det var den här smörjan till serie dom hintade om med den där GTA6 liknande tweeten dom hade?
WTF...

Nej.

Det var Firefight till Halo Infinite:


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Nej.

Det var Firefight till Halo Infinite:

https://www.youtube.com/watch?v=g_x0LVnITTg

Jaha! (Tänkte väl... 😅)

1
Skriv svar