GTA VI avtäckt – trailer släppt!

Medlem

Så 2026-2027 till PC då gissningsvis. Tråkigt men väntat. Köper ingen konsoll bara för detta. Kanske till och med går att emulera?

Inaktiv

Ser bra ut hade dock hoppats på något som verkligen fick en att tappa andan. Det gör ju inte detta. Cyberpunk hade mycket mer hype fast det var ju iofs ett nytt IP. Hypen la sig ned rejält

Medlem

Många vinterdeprimerade i kommentarsfältet ser jag. Håll er negativitet för er själva och låt oss andra behålla vår hype.

Medlem

Internet kommer tappa det när Rockstar går ut med att det endast kommer renderade i 30 fps på konsol.

Medlem

Ser galet bra ut! Längtar enormt! Synd det dröjer till 2025. Men skulle nog tro att man lär inte gilla GTA 6 om man inte gillade tidigare spelen.

Redaktör
Ponny

"Where were you when the the GTA VI trailer released?"

Hade precis genomfört tidig morgonjogg i 15 minusgrader, ramlade in, satte igång datorn, och...


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Jag har aldrig varit i USA, men jag utgår från att hela trailern är en vanlig tisdag i Florida. Ser jäkligt snyggt ut, och kul att låtvalet föll på Tom Petty.

Måste komma ihåg att planera några semesterveckor till släppet.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Usch, klagomålens tråd i vanlig ordning.

Jag tror jag såg en annan trailer än er, för det här ser MAGISKT ut!

Let’s gooo!!!

Medlem
Medlem

Såg helt okej ut. Om dom inte tar ockerpriser för det blir det kanske ett köp.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Albax11:

Såg helt okej ut. Om dom inte tar ockerpriser för det blir det kanske ett köp.

Lär ju bli standardpris för billigaste versionen på typ 800kr, om inte priset stigit mer tills dess och spel kostar typ 900kr hah.

Medlem

Såg riktigt kul ut men....känns lite som mer av samma. Vore roligare om de kört liiiiiite annorlunda och en helt ny stad som man inte känner igen så väl? Same same but different...o 2 år bort för konsol...

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Usch, klagomålens tråd i vanlig ordning.

Jag tror jag såg en annan trailer än er, för det här ser MAGISKT ut!

Let’s gooo!!!

Förväntade mig inte så mycket negativitet.

Det trailern visar är sjukt imponerande.
Animationer och detaljer på denna skala, jösses.
Grafiken i sig ser riktigt bra ut också.

Storyn ser ut att bli mer personlig än GTA 5. Ser lovande ut.

Perfekt stad för ett GTA spel. Förstår inte varför folk vill ha någon dötrist håla för.
Hade dock velat haft 70-80-90-talet istället men det gör inget. Enklare och roligare att göra satir av dagens samhälle.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Såg riktigt kul ut men....känns lite som mer av samma. Vore roligare om de kört liiiiiite annorlunda och en helt ny stad som man inte känner igen så väl? Same same but different...o 2 år bort för konsol...

Vad snackar du om? GTA har varit samma hela tiden men olika miljöer. Ser du ingen skillnad mellan Vice City och 6an menar du? Jag ser en sinnessjuk grafik och detaljrikedom som inte ens 5an har. Jag vet att jag kommer bli mindblown när spelet är ute sen och man får spela det. För övrigt visades så gott som ingenting egentligen från trailern så fattar inte hur folk kan döma spelet redan. Inge gameplay, bara stads och strand miljö men inget annat. Spelet utspelar sig inte runt ett kvarter precis. Det man såg imponerade som fan iaf.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Förstår verkligen inte hypen kring GTA. Vad är syftet med spelet liksom förutom att lalla runt i en virtuell stad? Sno bilar, bli jagad av polisen och göra random aktiviteter känns ju lagom lockande.

Friheten, vapen och snabba bilar. Om du inte kan förstå lockelsen många får av det så kan jag inte säga så mycket mer.

Inaktiv
Skrivet av Ronzem:

Förväntade mig inte så mycket negativitet.

Det trailern visar är sjukt imponerande.
Animationer och detaljer på denna skala, jösses.
Grafiken i sig ser riktigt bra ut också.

Storyn ser ut att bli mer personlig än GTA 5. Ser lovande ut.

Perfekt stad för ett GTA spel. Förstår inte varför folk vill ha någon dötrist håla för.
Hade dock velat haft 70-80-90-talet istället men det gör inget. Enklare och roligare att göra satir av dagens samhälle.

Vänta, ni hänger väl med på att det är CGI i trailern? Inklusive karaktärerna och animationerna. Även om vissa delar inte är det.
Gameplay trailer =/= trailer. Det man tittar i trailern är en generell känsla och mer kring innehåll än gameplay.

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Vad snackar du om? GTA har varit samma hela tiden men olika miljöer. Ser du ingen skillnad mellan Vice City och 6an menar du? Jag ser en sinnessjuk grafik och detaljrikedom som inte ens 5an har. Jag vet att jag kommer bli mindblown när spelet är ute sen och man får spela det. För övrigt visades så gott som ingenting egentligen från trailern så fattar inte hur folk kan döma spelet redan. Inge gameplay, bara stads och strand miljö men inget annat. Spelet utspelar sig inte runt ett kvarter precis. Det man såg imponerade som fan iaf.

Kan bara hålla med, GTA är GTA, det kommer liksom bli same same but different varje gång. Tyckte det såg grymt snyggt ut och då är ändå grafiken sekundär för mig när det gäller GTA, vill ha en levande vibrerande värld som lurar mig att tro på den, detta lyckas dem göra bättre vid varje släpp och denna gång ser det verkligen maxat ut!

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Vänta, ni hänger väl med på att det är CGI i trailern? Inklusive karaktärerna och animationerna. Även om vissa delar inte är det.
Gameplay trailer =/= trailer. Det man tittar i trailern är en generell känsla och mer kring innehåll än gameplay.

Nja tror inte det är CGI i trailern. Jag tror trailern är gjord helt i spelmotorn men dom har redigerat det såklart (karatärers rörelser etc men det är inte CGI) för trailer ändamålet. Samma som första GTA 5 trailern den ser man ju solklart är i spelmotorn och ingen CGI.

Medlem

Så länge man behöver vara uppkopplad, och deras rockstarklubb skit så kommer jag inte röra det.
Det kommer säkert kosta 1200 SEK också.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Vänta, ni hänger väl med på att det är CGI i trailern? Inklusive karaktärerna och animationerna. Även om vissa delar inte är det.
Gameplay trailer =/= trailer. Det man tittar i trailern är en generell känsla och mer kring innehåll än gameplay.

Absolut, Rockstar brukar dock ligga väldigt nära grafik/gameplay i sin trailrar.

Kolla bara på GTAV: https://www.youtube.com/watch?v=sazR4d1ABb4

Medlem
Skrivet av kebbe:

Grafiken ser ut att vara väldigt lik femman fast mer av allt när det gäller detaljer. Vice City är ju helt klart en mer intressant miljö än Los Santos så blir roligt att ta sig an när det kommer till PC drygt 2030.

Vet inte om jag håller med där, det är mycket mer likt RDR2 om man ser till karaktärer osv än det är GTA V, vilket känns ganska rimligt. RDR2 är fortfarande jävligt vackert.

Skrivet av Razken:

Jesus... ett till spel i nutid. Nej tack hörrö.

Tycker det ser nice ut men håller med lite om att det hade varit gött att slippa smartphones och sociala medier i spelet. 😅

Skrivet av anon_332538:

Vänta, ni hänger väl med på att det är CGI i trailern? Inklusive karaktärerna och animationerna. Även om vissa delar inte är det.
Gameplay trailer =/= trailer. Det man tittar i trailern är en generell känsla och mer kring innehåll än gameplay.

Där är säkert delar som är lite polerade, men jag tycker det ser ut att vara on par med Red Dead Redemption 2 grafikmässigt, så jag tvivlar på att det är mycket som är förrenderad CGI.

Inaktiv
Skrivet av Kexchexx:

Nja tror inte det är CGI i trailern. Jag tror trailern är gjord helt i spelmotorn men dom har redigerat det såklart (karatärers rörelser etc men det är inte CGI) för trailer ändamålet. Samma som första GTA 5 trailern den ser man ju solklart är i spelmotorn och ingen CGI.

Inte jag heller och därmed att man inte vet. Rockstar kanske aldrig inkluderar "Gameplay footage" heller? Jag tittade på 5an igen och det ser inte ut att vara CGI där som du säger. Det är ju olika bland utvecklare där en trailer ibland är vitt skild från verkligheten.

I så fall är jag mer positivt inställd om det faktiskt är mestadels gameplay utan större redigering!

Medlem
Skrivet av Kexchexx:

Friheten, vapen och snabba bilar. Om du inte kan förstå lockelsen många får av det så kan jag inte säga så mycket mer.

Jo men vad är syftet? FInns ju ingen tydlig progression, inget "gear", man blir inte direkt starkare och bygger sin karaktär utöver att tjäna pengar och leka gangster?

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

GTA 6 ser ut att vara bättre än GTA 5. Dåligt av Rockstar att inte släppa till pc samtidigt som till konsoler. Många släpper aaa spel till konsol och pc samtidigt, det kan även Rockstar men vill inte.

Eftersom detta företag är så pass stort som det är så kommer den allt för vanliga kundfientligheten.
Tänk alla studios, stora och små, som släppt 60fps patch till sina spel denna generation.
Men inte RDR2, finns så klart en girig plan bakom det, desamma med vilka format spelet släpps till.
Tänk på GTA Trilogy och nu senast första Red Dead. Dessa gamla spel släpptes i uselt skick och/eller med för hög prislapp.

Vi fick inga expansioner till singel player GTA 5.
De har mjölkat serien i 10 år utan att släppa något nytt och nu dröjer det ytterligare några år innan de nya kommer.

När dollar betyder mer än kunder så får vi denna typ av företag, smuts.


signatur

|.|

Medlem

Men gud va trist, release 2025... då gissar jag sommaren tidigast då betydet det pc versionen tidigast 2026... förstår inte varför visa trailer när spelet ligger 2 år bort.....

Medlem
Skrivet av Erik Void:

Usch, klagomålens tråd i vanlig ordning.

Jag tror jag såg en annan trailer än er, för det här ser MAGISKT ut!

Let’s gooo!!!

Ja, och vi har hela nästa år också, så det finns massor med tid att gnälla, spekulera och hitta fel

Medlem

Vilken tråkig teaser.

Medlem

Mäktiga miljöer, men animationerna ser faktiskt för täskiga ut. Hade väntat mig mer.

Medlem

Ja animationerna på karaktärerna var inget vidare. Det är något dött med Rockstars animationer. De ser ut som lerfigurer. Samma problem i 3, 5:an och RDR2 av vad jag minns. Antar att det är in-game motorn som gör detta problem.

Men se på Days Gone:s dialoger. Mycket mera naturligt. De borde anlitat den på Bend som sysslade med animationer av ögonen där. Undantaget är väl Rikkis döda ögon i Lost Lake när man kör sidequests där. Där tog liksom ögonanimationsbudgeten slut 😂

Medlem

Så trevligt! Man blir glad över att det är sommar i spelet och när jag såg alligatorn så blev jag lite sugen på RDR2 igen, det kanske är värt att spela om det i väntan på 2025 Jag tycker att Rockstar hade vunnit mer på att släppa spelet kring tioårsdagen för GTA5 men jag har åt andra sidan inte mycket kunskaper om hur spelindustrin fungerar. Jag har förstått att det inte tar så jättelång tid att utveckla ett spel men att det är mycket runt omkring som tar ännu mer tid. Men jag är pepp! Bonnie o Clyde-karaktärer som det verkar och nutid tycker jag bara är kul. Åren går jävligt fort tycker jag 2025 är ett stenkast bort.

Skrivet av Knalle:

10 års tystnad och slutligen en trailer med ”Coming 2025”.
Den var bra och jag kommer spela spelet men kan inte låta bli att tycka att detta tar på tok för lång tid. Jag hoppas vi kommer sitta här 2025 och tycka att det var värt det men för mig personligen ska det till en extremt hög nivå för att rättfärdiga de här väntetiderna. R* brukar givetvis leverera men 12 års väntan, längtan och hype blir nog svårt även för dem att leva upp till.

Sju år mellan RDR2 och GTAVI. Så vi lär inte få se ett annat spel från R* under den här generationen.

Jo jag håller med och tänkte lite som dig där. Men åt andra sidan är jag ändå glad och taggad, hoppas det inte blir för mycket överhype bara. Kände också att 2025 var lite segt för det kan bli hösten 2025 om man har otur MEN om vi alla har tur så är det första kvartalet 2025 och då är det helt plötsligt bara ett år dit. ^^

Skrivet av Fredrik Eriksson:

"Where were you when the the GTA VI trailer releasead?"

Hade precis genomfört tidig morgonjogg i 15 minusgrader, ramlade in, satte igång datorn, och...

Haha eller att man fick vända hem i -20 pga tågstrul och kommer hem och ser att tv4-nyheterna hade det som notis att GTA ska komma 2025.

Skriv svar