Senaste filmen du såg

Medlem

Mästerdetektiven Basil Mus (1986) vart det igår kväll. En härligt bra film som jag inte sett på många år.
Rekommenderar starkt!

Medlem

Oppenheimer

Filmen var väldigt bra. Hoppig men knöts ihop väl. Kanske lite väl mycket missbruk av hög musik under en del konversationer. Bra skådespelat laget runt.

Den sista scenen gav mig sådana sjuka rysningar. Fyfan.

"I believe we did."

4/5

FM-guru
F.d. Sisyr

The Killer (2023)

David Finchers senaste, baserad på serietidningen La Tueur. En medvetet långsam thriller om en yrkesmördare ute efter hämnd, spelad av Michael Fassbender. Storyn är banal men regin är vass och Fassbender gör sig utmärkt i rollen som en osedvanligt kallblodig protagonist. 3/5 eller kanske en svag fyra, bra var den i alla fall. Finns på Netflix.

Medlem

Thor love and thunder, sämsta Thor filmen. Väldigt blek 5,5 av 10. Marvel hade nog inte gjort fel i att ta några års paus med deras filmer nu.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

IT del 1 & 2 tillsammans 5-6/10 efter dem Jason Lives: Friday the 13th Part VI 3/10 en av de svagaste delarna i serien även om den skrämde mig som yngling.

Passade bra en frusen november kväll efter jobbet.

Releasehästryttare

The Creator 6/10

Redigt synd att de la ner så mycket pengar bra bra CGI och effekter när storyn va så tråkig, kan inte rekommendera denna!

Avstängd

Eldorado 2008, stängde av och kunde inte kolla längre på filmen när dom i en scen torterar och dödar en hund. Kollade vad regissören menade med att ha en sådan här scen i filmen, skälet är åt helvete fel.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Avstängd
Skrivet av Devan:

The Creator 6/10

Redigt synd att de la ner så mycket pengar bra bra CGI och effekter när storyn va så tråkig, kan inte rekommendera denna!

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BNDUyNTIzNDQtYTZmMi00M...

Filmen var en gäspning, död överallt men dom visar inget våld, behöver inte vara gore effekter, denna filmen är helt onödig.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Ilvion:

Mästerdetektiven Basil Mus (1986) vart det igår kväll. En härligt bra film som jag inte sett på många år.
Rekommenderar starkt!

Skulle säga att den är en av disneys absolut bästa filmer, klart underskattad och förtjänar att vara med i top 5-listan.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Skrivet av magma:

Skulle säga att den är en av disneys absolut bästa filmer, klart underskattad och förtjänar att vara med i top 5-listan.

Har inte sett den på säkert 20 år nu men hade den på VHS som liten och älskade den

Medlem

Shithouse!
Mysig amerikansk coming of age indie av och med Cooper Raiff som även gjort Cha cha Real smooth.

2 st härliga 3/5 filmer.

Medlem

13 hours på Netflix!

Releasehästryttare

Trolls 3 7/10

On par med första filmen. bättre än andra, gillade skurkarna!

Skribent

Hypnotic (den med Ben Affleck). Helt ok, hade potential men föll lite platt tyckte jag. Plus för att den inte var så jävla lång som filmer brukar vara nuförtiden. Bättre än 5,5 som är IMDB-betyget imo.

https://www.imdb.com/title/tt8080204/?ref_=fn_al_tt_1

Medlem

The Big Sleep såg jag två versioner av. Gillade nog den första mer men kännare vet att andra tydligen är "rätt" så får leva med att ha fel där. Hehe.

Ook
Bibliotekarie (UU)

Gayniggers from outer space. Väldigt speciell kortfilm om cirka 30 minuter inspelad år 1992. Känns som en titel som Trey Parker och Matt Stone från South Park kunde ha gett upphov till, men istället är det en regissör från Danmark. Ibland får man lust att verkligen se en riktigt obskyr b-film. Citerar beskrivning om filmen från Wikipedia:

"Gayniggers from Outer Space is a 1992 Danish English-language science fiction short film, directed by Danish performance artist Morten Lindberg. The film is a parody of the science fiction and blaxploitation genres"

Medlem

Hustlers. Vet inte ens varför jag såg ut den. Undermålig med ett hemskt orealistiskt slut. 2 av 5 dåliga skådisar.


signatur

I drank what?

Avstängd

Robocop 2, inte lika bra som ettan, dock underhållande.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Har köpt biobiljett för Napoleon imorgon 😀.

Medlem

It happened one night (1934) Oscarsvinnare #7

Rikemansdotter flyr sin pappa och tar bussen från Florida till New York. På vägen träffar hon på en charmig journalist (Clark Gable) och de fattar tycke för varandra. Under färden uppstår diverse möten med andra människor. Inte speciellt intressant story egentligen men några scener av intresse. För tiden vågad film (visa benen på en kvinna samt barbröstad man!) men i dagsläget barnvänlig. Fungerade som lite tidsfördriv men inte mycket mer
2/5

Medlem

Project Power. Piller som ger superkrafter i 5 minuter. Sådär bra, 3/5 superkrafter.


signatur

I drank what?

Medlem

Mutiny on the Bounty (1935) Oscarsvinnare #8

Klassiker om myteriet på Bounty som filmats flertalet gånger. Välgjort och spännande att se hur det går för besättningen, både myteristen (återigen Clark Gable) samt sadisten till kapten på båten.

3.5/5

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

The Big Sleep såg jag två versioner av. Gillade nog den första mer men kännare vet att andra tydligen är "rätt" så får leva med att ha fel där. Hehe.

Så har då Noirvember kommit till sitt slut och dessa är de sista filmerna jag såg

Releasehästryttare

The Bad Guys: A Very Bad Holiday 5/10

Jag gillade original filmen, men detta va en tråkig cashgrab!

Releasehästryttare

It's a Wonderful Knife 6/10

Releasehästryttare

The Shepherd 5/10

Väldigt budget CGI för att vara en Disney film.
Hade hoppats på lite mer i från John travolta men känns som detta är en film som tog några veckor att göra.

Medlem
The Banshees of Inisherin

Hade inga förväntningar eller sett någon trailer till filmen och den var överraskande mörk men facinerade film med otroligt foto och bra rollbesättning. 7,5/10

(Det är en ganska långsam film så inget för TikTok-generationen).


signatur

Prepare for.. Bloodshed!

Avstängd
Skrivet av bloodshed:

Hade inga förväntningar eller sett någon trailer till filmen och den var överraskande mörk men facinerade film med otroligt foto och bra rollbesättning. 7,5/10

(Det är en ganska långsam film så inget för TikTok-generationen).

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ_GqhfW...

Jag kan inte komma på en enda skådespelare som gjorde ett dåligt jobb i filmen. Men även om dialogen var välskriven, saknade själva manuset något. Jag fortsatte att vänta på utdelningen under filmen som helt enkelt aldrig kom, vilket fick mig att undra vad jag just såg.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Hallonbåtsflyktingen - 2014,
Original title: Vadelmavenepakolainen

IMDB: 6.0, men jag tycker definitivt att den var bättre än så.
https://www.imdb.com/title/tt2965842

En "Svensk Man" fast i en finländsk kropp, riktigt rolig men något ojämn, sevärd? ABSOLUT!

Går att se på Viaplay just nu för de som har, trodde den var nyare men såg nu att den var gjord redan 2014.


signatur

Plånboken öppnas för: Titlar där pc-spelaren får ett likvärdigt utrymme som console-spelaren, aldrig till några console skulor. Dvs, där patch och dlc datum inte är senarelagda till pc, där specialutgåvor av spelet inte är strippade till pc eller där andra ”uppfostringsmetoder” används. Att man satsat på en trovärdig anti-fusk motor samt att utvecklaren har en bra ”anti-fusk attityd”. Aldrig för: 3xA P2W titlar.

FM-guru
F.d. Sisyr

Triple 9 (2016)

Action/thriller om korrupta poliser, legosoldater, ryska maffian och fan vet vad. En (för) stor ensemble tävlar om screen time i 115 minuter, och även om det kan låta kul på pappret med Kate Winslet, Casey Affleck, Woody Harrelson, Norman Reedus, Chiwetel Eijofor, Aaron Paul osv osv så blir det lätt rörigt och ofokuserat. Likväl ganska underhållande. 2/5.

Skriv svar