Robocop: Rogue City är Nacons "bästa lansering någonsin"

Robot
Robocop: Rogue City är Nacons "bästa lansering någonsin"

Trots halvljumma betyg från spelpressen.

#Robocop-rogue-city, #Teyon


Medlem

Kul för dem, men föredrar deras Terminator spel mer.

Medlem

Spelets gameplay ser rätt mediokert ut men riktigt välgjorda miljöer och i överlag känns det som en väldigt väl förvaltad licens!
Det i sig förtjänar beröm.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Är inte 72-75% på Metacritic och 72% på OpenCritic ett rätt bra snittbetyg, ändå?


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Är inte 72-75% på Metacritic och 72% på OpenCritic ett rätt bra snittbetyg, ändå?

för dagens gaming community är allting under 90% värdelöst. vilket är dumt. 70% och upp är bra

Medlem
Skrivet av Balunan:

Är inte 72-75% på Metacritic och 72% på OpenCritic ett rätt bra snittbetyg, ändå?

ja det är helt sjukt. Tycker de poängen är helt klart bra spel.

Folk är blinda med betygen

Det är bästa spelet någonsin eller så är det skit som man inte ska röra med tång. Finns ingen skala i deras huvud

Medlem

Jag skulle lätt köpa det för en dollar på någon framtida rea

Medlem
Skrivet av lolipopapa1:

för dagens gaming community är allting under 90% värdelöst. vilket är dumt. 70% och upp är bra

Skrivet av Karmak:

ja det är helt sjukt. Tycker de poängen är helt klart bra spel.

Folk är blinda med betygen

Det är bästa spelet någonsin eller så är det skit som man inte ska röra med tång. Finns ingen skala i deras huvud

Betygsinflationen inom gaming är inget nytt.
Dessutom verkar det som en hel del spelmedia (inte alla) bedömer spel efter en viss mall, då blir det fel om folk bara är ute efter att spela "ett bra spel".
Spel behöver inte vara mästerverk, mindre budgettitlar kan också bli mästerverk.
Robocop är säkert ett kul spel för rätt pris och rätt spellängd. (ingen aning om pris eller tid)


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Vad jag sett så verkar detta vara ett riktigt roligt spel, håller sig väl till orginal filmen.

Medlem

Väldigt kul spel, 100% värt att köpa vid release. När jag spelade kände jag att det verkligen var ett tag sen jag kände mig så oerhört nöjd med ett spel, njöt verkligen varje sekund.
Fattar faktiskt inte varför det fick så mycket kritik som det faktiskt fick, även i recensionen här på FZ. Känns som många recensenter måste ha spelat ett helt annat spel än det jag körde.

Medlem

Jag skulle vilja spela det men jag fixar inte röstskådespeleriet. En del av det är bland det sämsta jag hört.

Skribent

Jag är helnöjd än så länge. Visst, spelet är inte en AAA-titel och det känns som en b-produktion många gånger, men jag förväntade mig inget annat heller med tanke på utvecklarna. De väger upp det tekniska felen med hjärta, precis som i Terminator-spelet. Jag känner mig som Robocop och det är det viktigaste för mig.

Sen kan jag också förstå att man kan närma sig spelet från ett mer kritiskt perspektiv, men för mig så gör spelet (än så länge) vad det ska göra.

Tycker också det är lite skönt att detta inte är någon storproduktion, det påminner lite om förr i tiden när utvecklarna mer gick på hjärta än det tekniska. Spel kan bli bra utan att man behöver spendera en förmögenhet.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Jag spelade klart Robocop: rouge city förra veckan och kan direkt säga att det är värt varje krona, särskilt om du gillar Robocop-filmerna. Huvudstoryn följer inte filmerna till punkt och pricka, utan tar en del andra intressanta sidospår och gör något helt eget av det. Hade önskat lite mer karaktärsutveckling för Lewis än vad vi fick. Många av sidouppdragen faller tyvärr platt men om du vill ha extra xp så är de ett måste.

Det bästa med Robocop: rouge city är gameplay-aspekten, det känns verkligen som du är en robot, vilket de har fått till perfekt. Du känns stor, tung och farlig. Lägg sedan på ett läckert detroit i unreal engine 5. Tyvärr är AI:n lite halvskum ibland men godkänd.

Hade jag helt gått på flertalet recensioner så hade det inte blivit köpt, tittade på min favoritrecensent som har ungefär samma smak som mig och därefter blev det köp.

Ett annat plus är att Robocop: rouge city inte känns som ett trippel-A spel, snarare mer som ett indie-spel med högre budget.

Ger det 4 av 5 då jag hade kul.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Runt 280 kronor på epic just nu med deras kupong. Jag är sugen


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag skulle lätt köpa det för en dollar på någon framtida rea

I got that reference!

Jag har det inte på min backlog direkt, spelade lite av demot och tyckte spelet kändes lite trött och utdaterat direkt. Jag kan dock tänka mig att spela det om det dyker upp på rea framöver nån gång.

Medlem

Mitt 3070 mäktade inte med ens 30fps på low (1440p) när jag testade demot. Är det fortfarande så tungdrivet?

It's not a lake, it's an ocean

Har precis börjat men gillar stämningen så långt. Känns röjigt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag skulle lätt köpa det för en dollar på någon framtida rea

Hahaha, var det bara jag som förstod den eller?

Medlem

För att vara ett budget spel så är det mycket bättre än många AAA spel. Självklart har det sina brister men gillade det mycket mer än andra spel.

Skrivet av powerbuoy:

Mitt 3070 mäktade inte med ens 30fps på low (1440p) när jag testade demot. Är det fortfarande så tungdrivet?

Hade ingen fps räknare men flöt på ganska bra på min 3080 på högsta inställningar.

Medlem
Skrivet av androsynth:

Jag skulle lätt köpa det för en dollar på någon framtida rea


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hade ingen fps räknare

Kan du inte räkna bilder i huvudet?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Jag kommer spela detta i jul om jag har lite tid över då, demot var kul och dessutom tycker jag det såg bra ut, alltså, det är en detaljnivå på inredning och vanliga miljöer som jag sällan ser.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Även Terminator hade spelpressen "fel" om. Även det liksom RoboCop är ett spel som lyckas fånga något unikt i sin begränsning. Förståelse och respekt för grundmaterialet och genuin underhållning i första rum. Det är kul med spel som inte försöker vara mer än vad de är och inte ber om ursäkt för att de inte är AAA. Gillar man det så är det toppen annars move along.

Medlem
Skrivet av Pappa Zappa:

Även Terminator hade spelpressen "fel" om. Även det liksom RoboCop är ett spel som lyckas fånga något unikt i sin begränsning. Förståelse och respekt för grundmaterialet och genuin underhållning i första rum. Det är kul med spel som inte försöker vara mer än vad de är och inte ber om ursäkt för att de inte är AAA. Gillar man det så är det toppen annars move along.

Nä det var alldeles för kort typ 3 timmar för att klara ut Terminator


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Skribent
Skrivet av magma:

Jag spelade klart Robocop: rouge city förra veckan och kan direkt säga att det är värt varje krona, särskilt om du gillar Robocop-filmerna. Huvudstoryn följer inte filmerna till punkt och pricka, utan tar en del andra intressanta sidospår och gör något helt eget av det. Hade önskat lite mer karaktärsutveckling för Lewis än vad vi fick. Många av sidouppdragen faller tyvärr platt men om du vill ha extra xp så är de ett måste.

Det bästa med Robocop: rouge city är gameplay-aspekten, det känns verkligen som du är en robot, vilket de har fått till perfekt. Du känns stor, tung och farlig. Lägg sedan på ett läckert detroit i unreal engine 5. Tyvärr är AI:n lite halvskum ibland men godkänd.

Hade jag helt gått på flertalet recensioner så hade det inte blivit köpt, tittade på min favoritrecensent som har ungefär samma smak som mig och därefter blev det köp.

Ett annat plus är att Robocop: rouge city inte känns som ett trippel-A spel, snarare mer som ett indie-spel med högre budget.

Ger det 4 av 5 då jag hade kul.

Spelet tar väl vid direkt efter 2an? De refereras ju still 2ans drog i spelet...så det ska väl inte följa någon huvudstory från filmerna direkt. Däremot verkar det helt bortse från skitfilmen Robocop 3.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Spelet tar väl vid direkt efter 2an? De refereras ju still 2ans drog i spelet...så det ska väl inte följa någon huvudstory från filmerna direkt. Däremot verkar det helt bortse från skitfilmen Robocop 3.

Någonstans mellan 2:a och 3:e filmen skulle jag säga (utan att försöka spoila). Haha, ja och tur är väl det


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem

Är Robocop ännu ett klassiskt "diggad av spelare, icke-diggat av spel-journalister" inlägg?

Medlem
Skrivet av marsson90:

Runt 280 kronor på epic just nu med deras kupong. Jag är sugen

Tack för tipset, då blir det ett köp för mig 😀

Medlem

Spelet var extremt väl mottaget från de som räknas. Snittar väl f.ö runt 7-8/10 vilket är ganska högt.

Några av de bästa spelen någonsin var spel som fick runt kanske 7 eller 8 från pressen, Gothic 1-2 te.x.

12
Skriv svar