30 % mindre PS5-modell avslöjad, med avtagbar skivläsare

Medlem

Jag vet inte om jag riktigt fattar. Är den fysiska versionen med en skivläsare samma som den digitala versionen eller?

Medlem

Aldrig gillat PS5 designen, men jag gillar hur dem gjort skivläsaren modulär och inget som ska kopplas in med usb sladd och stå löst bredvid

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Molotov:

Är inte One S en potatisvariant så är väll inte jämförbart?

Vad menar du mer exakt?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Knalle:

Förstår inte varför stället ska säljas separat. Jag har nu äntligen en PS5 sedan en månad tillbaka och då ingick stället?

Den "gamla" modellen kräver ett och samma ställ oavsett hur man orienterar den.

Med den nya modellen skickar man med ett ställ för att ha den horisontellt. Jag antar att de sett att de flesta använder sin konsol så.

Då hälften av ställen inte kommer användas är det inte så vettigt eller miljövänligt att producera runt 25 miljoner ställ per år som inte används.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Nej absolut inte, och hur du uppfattar mina länkar så, vet jag inte.

Jag ville bara påpeka ordets betydelse och hur allvarligt brott det är, då du gillar att slänga ur dig ordet till höger och vänster som ingenting. Gör du likadant ute i din vardag, när du vandrar ute i stan och ser priser du anser för höga?

Nej, men nu befinner vi ju oss på ett spelcommunity och inte i en rättssal, att jag tycker det är bedrägeri att sälja på folk försämrade produkter enligt falska anspelningar eller bedräglig marknadsföring, betyder förstås inte att det är strikt brottsliga handlingar jag åsyftar, lika lite som det är brottslighet man åsyftar när man säger bedrägeri om ICA:s smygprishöjningar med minskad förpackningsstorlek..

Vissa tar det helt för hårt pga. fanboyism.

Jepp, kan absolut kalla prishöjningar mm. ockerpriser, stöld och bedrägeri när jag går ute på stan.

Skrivet av lonian:

Playstation 6 kanske släpps utan handkontroll så att du ska få möjlighet att köpa till den handkontroll du vill ha i rätt färg från början.

Definitivt. Vi värnar kunden genom att inte inkludera kontrollen, köp istället i valfri färg för 1299, 2999 om du vill ha proffs-kontrollen. Ren kundservice det, men de borde inte inkludera hårddisk heller

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Det går väl fortfarande att köpa standardmodellerna antar jag?

Just nu går de att köpa, men efter dessa nya modellerna lanserats i November och nuvarande lager är slut kommer de inte fyllas på. Det är därför dessa inte kallas Slim i namnet eftersom de bara ersätter nuvarande modeller och inte är någon egentlig ny Slim-modell. Bilden är från PS-bloggen.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Härligt att Sony satsar på valmöjligheter när Microsoft tänkt tvinga på folk heldigitala konsoler. Bra att man satsar på en modulär skivläsare med så att det går att köpa på sig en reserv innan konsolen försvinner.

Min xbox series x har en skivspelare.. vet i faen vad du dillar om.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

<Uppladdad bildlänk>

Just nu går de att köpa, men efter dessa nya modellerna lanserats i November och nuvarande lager är slut kommer de inte fyllas på. Det är därför dessa inte kallas Slim i namnet eftersom de bara ersätter nuvarande modeller och inte är någon egentlig ny Slim-modell. Bilden är från PS-bloggen.

Jo så är det ju nog. Tänkte lite på de som klagar och kanske går i tankarna på att köpa en.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nej, men nu befinner vi ju oss på ett spelcommunity och inte i en rättssal, att jag tycker det är bedrägeri att sälja på folk försämrade produkter enligt falska anspelningar eller bedräglig marknadsföring, betyder förstås inte att det är strikt brottsliga handlingar jag åsyftar, lika lite som det är brottslighet man åsyftar när man säger bedrägeri om ICA:s smygprishöjningar med minskad förpackningsstorlek..

Vissa tar det helt för hårt pga. fanboyism.

Jepp, kan absolut kalla prishöjningar mm. ockerpriser, stöld och bedrägeri när jag går ute på stan.

Flyttar du på målposten nu eller? Om du använder ordet bedrägeri för något, och förstår den egentliga allvarliga innebörden, att det är ett brott och straffbart, så får du se till att stå för det du har sagt och vad det faktiskt betyder innan du använder det. Du kan sitta här och bortförklara hur mycket du än vill om hur du uppfattar din egen "version" av bedrägeri, det spelar ingen roll.

Jag tänker inte ens gå in på det med "falsk" marknadsföring som du antyder, för det är bara ren bs från din sida, och jag har redan haft samma dryga diskussion med dig tidigare.

Jaså, är vi fanboys för att vi inte tycker så som dig och slänger ur oss massa skit? För den enda som ser löjligt ut i kommentarerna just nu, är du själv när du slänger ur dig ordet bedrägier överallt, ett ord du dessutom tydligen inte förstår dig på, vilket många påpekat redan.

Bara för att du inte gillar något eller tycker att något kostar för mycket, betyder inte att det är bedrägeri. Det är upp till var och en, rent subjektivt, över vad de tycker något är värt, det är ingen som är tvingad eller lurad att köpa någonting, när valet är ens eget. Tycker man något inte är värt det, så röstar man med plånboken, svårare än så är det inte. När du sedan använder ordet bedrägeri, oavsett hur du själv tyder det, i fel sammanhang, så ser det bara korkat ut.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Vad menar du mer exakt?

Potatismodell en klenare variant och på så sätt behöver inte samma förutsättningar vad gäller behov av kylning mm tänker jag.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jo så är det ju nog. Tänkte lite på de som klagar och kanske går i tankarna på att köpa en.

Ja, de får passa på innan de tar slut!

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Flyttar du på målposten nu eller? Om du använder ordet bedrägeri för något, och förstår den egentliga allvarliga innebörden, att det är ett brott och straffbart, så får du se till att stå för det du har sagt och vad det faktiskt betyder innan du använder det. Du kan sitta här och bortförklara hur mycket du än vill om hur du uppfattar din egen "version" av bedrägeri, det spelar ingen roll.

Jag tänker inte ens gå in på det med "falsk" marknadsföring som du antyder, för det är bara ren bs från din sida, och jag har redan haft samma dryga diskussion med dig tidigare.

Jaså, är vi fanboys för att vi inte tycker så som dig och slänger ur oss massa skit? För den enda som ser löjligt ut i kommentarerna just nu, är du själv när du slänger ur dig ordet bedrägier överallt, ett ord du dessutom tydligen inte förstår dig på, vilket många påpekat redan.

Bara för att du inte gillar något eller tycker att något kostar för mycket, betyder inte att det är bedrägeri. Det är upp till var och en, rent subjektivt, över vad de tycker något är värt, det är ingen som är tvingad eller lurad att köpa någonting, när valet är ens eget. Tycker man något inte är värt det, så röstar man med plånboken, svårare än så är det inte. När du sedan använder ordet bedrägeri, oavsett hur du själv tyder det, i fel sammanhang, så ser det bara korkat ut.

Sorry, kompis. Men det är inte jag som ser löjlig ut i kommentarerna genom att försöka "överbevisa" med att referera till lagparagrafer och sedan drämma på med spaltmeter passiv-aggressioner. Det ser mest ut som att du bara förmår tolka saker bokstavligt...
Men jag ska gå dig till mötes: Sony bedrar och lurar konsumenterna genom denna reviderade konsolpaket, men inte åtalbart bedrägeri. Hoppas du blir nöjd och på bättre humör

Medlem
Skrivet av Razuco:

Min xbox series x har en skivspelare.. vet i faen vad du dillar om.

Kebbe trollar bara. Han ogillar allt med Microsoft och Xbox.

Medlem
Skrivet av Razuco:

Min xbox series x har en skivspelare.. vet i faen vad du dillar om.

Din Series X finns redan ute på marknaden och är därmed helt irrelevant när det gäller Microsofts planer om framtiden.

"Both the consoles [Series X/S refresh] are expected to be digital-only, meaning the Series X will not support a disc drive. The company allegedly plans to eventually phase out the original Xbox Series X, meaning that it could be the last Xbox console with a disc drive. "

Medlem
Skrivet av Majoren:

Sorry, kompis. Men det är inte jag som ser löjlig ut i kommentarerna genom att försöka "överbevisa" med att referera till lagparagrafer och sedan drämma på med spaltmeter passiv-aggressioner. Det ser mest ut som att du bara förmår tolka saker bokstavligt...
Men jag ska gå dig till mötes: Sony bedrar och lurar konsumenterna genom denna reviderade konsolpaket, men inte åtalbart bedrägeri. Hoppas du blir nöjd och på bättre humör

Visst visst, fortsätt du med att skriva konstiga benämningar i fel sammanhang, så som bedrägerier, falsk marknadsföring, samt kalla folk för både svaga och indirekt idioter pga sitt köpval (i tidigare inlägg, annan artikel) och fanboys för att de inte tycker som dig, för att sedan spela förvånad och kalla det för passiv-aggression (har du kollat dig själv i spegeln?) när folk påpekar det. Jag menar, det är inte vi andra som skrev dessa idiotiska saker och hade du bara formulerat dig bättre från allra första början, istället för att vifta med bedrägerier, så hade vi inte ens haft denna diskussion 🙂

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Molotov:

Potatismodell en klenare variant och på så sätt behöver inte samma förutsättningar vad gäller behov av kylning mm tänker jag.

One S var ju faktiskt marginellt mer kraftfull än originalet. Sedan kom förstås One X och tog detta ett stort steg längre (med annan kylning).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

För den som tycker Sony är kriminella här.
Inte första gången Sony tar betalt för dom där stativen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Skogkatt:

Jag vet inte om jag riktigt fattar. Är den fysiska versionen med en skivläsare samma som den digitala versionen eller?

Ja dom är ju båda ps5 slim. Så om du vill att den fysiska versionen skall se ut som PS5 slim digital kan man alltså då plocka bort discdriven, och förmodligen köpa till en sido panel som inte är utformad för disc.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

One S var ju faktiskt marginellt mer kraftfull än originalet. Sedan kom förstås One X och tog detta ett stort steg längre (med annan kylning).

Jaha ok.
Men nu kollade jag bilder.
Tycker det inte på nåt sätt är likt Playstation 2 med Playstation 2 slim.
Mitt första påstående står fast


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Margy:

Den "gamla" modellen kräver ett och samma ställ oavsett hur man orienterar den.

Med den nya modellen skickar man med ett ställ för att ha den horisontellt. Jag antar att de sett att de flesta använder sin konsol så.

Då hälften av ställen inte kommer användas är det inte så vettigt eller miljövänligt att producera runt 25 miljoner ställ per år som inte används.

"skickar man med ett ställ för att ha den horisontellt" "är det inte så vettigt eller miljövänligt"

Nåh, alltså. Nu används ju dom där ställen ändå som medföljer PS5 orginal eftersom man måste ha dem i horizontell position annars rullar konsolen runt eller vobblar.
Likväl så kommer man måsta använda den medföljande flärpen med ps5 slim.

Vill man spara in och göra det miljövänligt på riktigt. Gör konsolen platt i stället på ena sidan så att den kan stå utan någon stativflärp.
Så hade de även kunnat göra på orginalet och aldrig behövt skicka med ett stativ från början.

Nu råkar ju ps5 orginal vara så fruktansvärt stor ändå så den får inte plats i alla tv möbler och därav har folk ställt den stående.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Molotov:

Jaha ok.
Men nu kollade jag bilder.
Tycker det inte på nåt sätt är likt Playstation 2 med Playstation 2 slim.
Mitt första påstående står fast

Man kan ju tycka det ena eller det andra, och jag håller med om att PS2 Slim förmodligen är den minsta slimmodellen som har lanserats. Men det betyder ju inte att Xbox One S inte var en slimmad modell. För det var den verkligen. Det räcker att jämföra den med lanseringsmodellen sida vid sida. Att den dessutom erbjöd något som inte fanns i originalet, när det är vanligt att det tvärtom plockas bort funktioner i slimmodellerna, var en fin bonus. One S var konsolen som borde ha släppts från start.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Man kan ju tycka det ena eller det andra, och jag håller med om att PS2 Slim förmodligen är den minsta slimmodellen som har lanserats. Men det betyder ju inte att Xbox One S inte var en slimmad modell. För det var den verkligen. Det räcker att jämföra den med lanseringsmodellen sida vid sida. Att den dessutom erbjöd något som inte fanns i originalet, när det är vanligt att det tvärtom plockas bort funktioner i slimmodellerna, var en fin bonus. One S var konsolen som borde ha släppts från start.

https://i.imgur.com/HvaCFVh.jpg

https://i.imgur.com/EupgEft.jpg

Ja det var dom där bilderna jag såg.
Inte så stor skillnad imo.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ruffles:

One S var ju faktiskt marginellt mer kraftfull än originalet. Sedan kom förstås One X och tog detta ett stort steg längre (med annan kylning).

Ja verkligen. 40% mindre och mer kraftfull. Hoppas att Series X och PS5 får liknande slim-versioner.

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Visst visst, fortsätt du med att skriva konstiga benämningar i fel sammanhang, så som bedrägerier, falsk marknadsföring, samt kalla folk för både svaga och indirekt idioter pga sitt köpval (i tidigare inlägg, annan artikel) och fanboys för att de inte tycker som dig, för att sedan spela förvånad och kalla det för passiv-aggression (har du kollat dig själv i spegeln?) när folk påpekar det. Jag menar, det är inte vi andra som skrev dessa idiotiska saker och hade du bara formulerat dig bättre från allra första början, istället för att vifta med bedrägerier, så hade vi inte ens haft denna diskussion 🙂

Aldrig kallat nån här idiot eller svag, det är bluff
Jag kallar beteenden från Sony, Microsoft, Nintendo precis vad jag vill. Om du retar dig på det är inte mitt problem.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Aldrig kallat nån här idiot eller svag, det är bluff
Jag kallar beteenden från Sony, Microsoft, Nintendo precis vad jag vill. Om du retar dig på det är inte mitt problem.

Du må inte ha använt just dem orden, men betyder inte att du inte menade det. 😉

Förklara gärna för mig vad du då skulle kalla en person som har "låtit sig lurats av falsk marknadsföring", är personen i fråga, svag, idiot, inkompentent, kanske vilsen? Är bara nyfiken 🙂

Medlem
Skrivet av Bullen86:

Du må inte ha använt just dem orden, men betyder inte att du inte menade det. 😉

Förklara gärna för mig vad du då skulle kalla en person som har "låtit sig lurats av falsk marknadsföring", är personen i fråga, svag, idiot, inkompentent, kanske vilsen? Är bara nyfiken 🙂

Bra, du erkänner alltså att du hittade på det.
En person som låtit sig luras är en lurad person. Resten du kommit fram till själv utifrån det är projicering.

Medlem
Skrivet av Majoren:

En person som låtit sig luras är en lurad person. Resten du kommit fram till själv utifrån det är projicering.

Hahaha visst om du säger så, även om jag inte känner mig lurad för fem öre. Ha en bra dag. 🙂

Medlem
Skrivet av Majoren:

Nej, men nu befinner vi ju oss på ett spelcommunity och inte i en rättssal…

Jag har väldigt svårt för den typen av argumentation.

Det skadar absolut ingen att göra rätt. Det skadar ingen att lära sig rätt. Det är bara slarvigt.


signatur

Heja Blåvitt

Medlem
Skrivet av Pihlbaoge:

Jag har väldigt svårt för den typen av argumentation.

Det skadar absolut ingen att göra rätt. Det skadar ingen att lära sig rätt. Det är bara slarvigt.

Passar bra då iom. jag aldrig gör eller har fel.

Medlem

När denna Slim-versionen utannonserades tyckte jag inte den såg så mycket mindre ut men när jag ser dem jämföras såhär tycks det ju vara en betydlig förbättring i storlek faktiskt! Kommer ändå invänta PS5 Pro men ändå.

Skriv svar