köpa ps5 på fredag

Medlem
köpa ps5 på fredag

tjena. jag ska köpa ett playstation 5 på fredag... är inte så insatt i vad det finns för ps5 exklusiva spel.. så tänkte fråga er vilka spel man borde äga om man har ett ps5.??? spelen jag bestämt mig att jag ska köpa blir iaf Hogwarts Legacy & spider man 2.. tips på mer bra spel???

//
Jonas

Medlem
Skrivet av partyjunkie:

tjena. jag ska köpa ett playstation 5 på fredag... är inte så insatt i vad det finns för ps5 exklusiva spel.. så tänkte fråga er vilka spel man borde äga om man har ett ps5.??? spelen jag bestämt mig att jag ska köpa blir iaf Hogwarts Legacy & spider man 2.. tips på mer bra spel???

//
Jonas

The last of us, båda spelen. Ettan finns till PS5, 2:an är ps4 med en 60 fps patch.

Medlem

the last of us har jag både 1 och 2 till ps4

Medlem

Demon's Souls*
Ratchet & Clank: Rift Apart*
Horizon Forbidden West*
God Of War Ragnarök
Gran Turismo 7

Är väl de bra exklusiva spelen. Sen finns det ju många bra multiplatform.
Köper du PS5 med skivläsare så har jag spelen ovan markerade med * till salu

Medlem

Horizon Forbidden West. Sitter med expansionen nu, riktigt bra spel där. Ratchet&Clank är också en solklar 5/5. Vet inte om Returnal är exklusivt för PS5 men jag tror det. Det är bra men svårt som satan.

Det var mina 3 tips. Skulle vilja rekommendera GodofWar också men jag har inte spelat det själv än så det blir svårt.
Har du inte spelat första Horizonspelet så gör det före Forbidden west för det är på alla sätt en ren uppföljare, ungefär som Mass effect spelen.

Medlem

ok tack för tips

Medlem
Skrivet av partyjunkie:

the last of us har jag både 1 och 2 till ps4

Bra där

Medlem

PSVR2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Returnal ofc!

Medlem

Baldurs Gate 3!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av partyjunkie:

tjena. jag ska köpa ett playstation 5 på fredag... är inte så insatt i vad det finns för ps5 exklusiva spel.. så tänkte fråga er vilka spel man borde äga om man har ett ps5.??? spelen jag bestämt mig att jag ska köpa blir iaf Hogwarts Legacy & spider man 2.. tips på mer bra spel???

//
Jonas

Ett tips är ju att köpa denna utgåvan och få snyggare konsol och Spider-Man 2 medföljande

Medlem

Du ska inte köpa fler spel i år förens du spelat klart dom spelen. Och ev ladda ner Apex gratis eller något annat gratis spel som Genshin impact eller Star rail(tänk på vad det är för spel först så du inte förväntar dig att maxa dom). Sen är det smart att titta igenom vilka spel som finns på premium och se om det är värt att betala för den tjänsten innan du börjar köpa en hel hög med spel i onödan. Och under tiden har du säkert bestämt dig för rätt många framtida spel du vill spela.

Medlem

köpte ett ps 5 för några dagar sedan.. det vart spider-man 2 spelet men det har jag inte testat än.. var till elgiganten och hittade the witcher 3 för 299kr.. har inte testat spiderman än.. har kört några timmar in i the witcher och det verkar vara jävligt bra ett av dom bästa spel jag spelat.. hade inte testat the witcher förut

Medlem
Skrivet av partyjunkie:

köpte ett ps 5 för några dagar sedan.. det vart spider-man 2 spelet men det har jag inte testat än.. var till elgiganten och hittade the witcher 3 för 299kr.. har inte testat spiderman än.. har kört några timmar in i the witcher och det verkar vara jävligt bra ett av dom bästa spel jag spelat.. hade inte testat the witcher förut

Du har en hel uppsjö av bra upplevelser tillgängliga.

Har du inte spelat God of War så måste du göra det. Grymt bra prestanda på PS5. Samma sak gäller Ragnarök.

Demon's Souls är väldigt bra om man är inne på souls/utmanande titlar.

Ratchet and Clank: Rift apart är grymt. Snyggt som fasen, flyter som rinnande vatten och är väldigt kul.

Om du inte har spelat Spiderman 1 så rekommenderar jag att du gör det innan tvåan. Det finns en uppgradering för PS5 som gör att spelet både ser och flyter fantastiskt. Rekommenderar även Miles Morales.

FF7:Remake är riktigt bra. Originalet finns också för en billig peng, har du tid/ork så rekommenderar jag att du spelar det/spelar om det och sedan hoppar in i remaken.

Astros Playroom ska du ha fått på köpet, väl värt att spela.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

ok tack för tipsen.

Medlem
Skrivet av partyjunkie:

ok tack för tipsen.

Återkom gärna med intryck lite längre fram.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

okok ska föröka komma ihåg det

Medlem

Grattis till ett blivande bra köp.
Köp dessa enligt mig
Spider-Man
Ratchet & Clank
The Last of Us spelen
Forbidden West
God of War

Sjukt bra PS4 spel med 60fps
Ghost of Tsushima snyggast o bästa stridssystem någonsin

Days Gone som är sjukt roligt och beroendeframkallande spel.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Ja Ghost of Tsushima är ett av dom spel som verkligen var bra på Ps4 och sen förbättrades till PS5. När jag köpte spelet första gången och spelade det. Så hade jag inga större förväntningar eller hype. Men hade förstått att spelet var värt att testa. Det visade sig vara väldigt bra och jag har nog spelat det 3 gånger+ dlc en gång. Multiplayer delen som ingår är också värt att spela. Spelet är så bra att det iaf är ett sånt spel jag kan tänka mig att spela igen. Samma gäller Spindelmannen 1+miles morales. Kommer att spela dom igen någon gång efter att jag är klar med 2an. Förväntar mig dlc till 2an framöver.

1
Skriv svar