Diablo IV:s andra säsong är släppt

Robot
Diablo IV:s andra säsong är släppt

Blod, vampyrer och stökiga slutbossar utlovade.


Medlem

Kan meddela att patchen är försenad några timmar på grund av tekniska besvär.

Medlem
Skrivet av AblacK:

Kan meddela att patchen är försenad några timmar på grund av tekniska besvär.

Det suger ju. Hunden bortlämnad, arbetsväskan packad, frukost förberedd, jag nyduschad… pepsi Max och ostbågar.
Jag var helt klart redo för Diablo innan läggdags


signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Medlem
Skrivet av AblacK:

Kan meddela att patchen är försenad några timmar på grund av tekniska besvär.

Medlem

Blir absolut att testa!

Visst behåller man all renown från och med andra säsongen? Så om man levlat till lvl5 på regionerna på legacy-världen så slipper jag levla upp det igen?


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/season-of-blood-start-...

Säker på det? Hehe, inte ens ett andra försök på en launch kan de lyckas med.

Medlem
Skrivet av AblacK:

Kan meddela att patchen är försenad några timmar på grund av tekniska besvär.

De hade nog bara räknat fel.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

https://us.forums.blizzard.com/en/d4/t/season-of-blood-start-...

Säker på det? Hehe, inte ens ett andra försök på en launch kan de lyckas med.

Deras andra försök? Trodde säsongen skulle släppas precis nu. Har de försökt tidigare, eller syftar du på Diablo 4-launchen (som ändå var relativt stabil för multiplayer-spel med otroligt högt tryck på loginservrarna)


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

phi
Medlem
Skrivet av AblacK:

Kan meddela att patchen är försenad några timmar på grund av tekniska besvär.

Det är bra, då hinner man gå och skita.

Medlem

Nej, det gör den inte.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Är ju inte direkt någon bra reklam för D4, tråkigt. Klart att alla kan råka ut för tekniska problem men D4 är den som minst behövt det just nu...


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Season 2 och patchen försenad flera timmar alltså? Blizzard.. plz


signatur
Medlem

Brydde mig inte nämnvärt om säsong 2 i detta skedet ännu då jag nyss köpt D4 och med all sannolikhet har rätt så mycket kvar av grundupplevelsen innan jag kommer till endgame.

Hade dock inte räknat med spelet blockerar mig från att logga in på grund av en ogiltig licens - men det är väl bara min oerfarenhet. Blir verkligen svårare att motivera att klara D4s storyn innan jag påbörjar Baldurs Gate.

Medlem

Första gången jag fick kontakt med Diablo var demot för ettan. Bodde hos min mamma då. Har inte spelat 4:an men önskar alla inblandade en härlig speltid och mycket glädje.


signatur

“A painter should begin every canvas with a wash of black, because all things in nature are dark except where exposed by the light.”
― Leonardo da Vinci

Medlem

Nu är det igång 🙂


signatur

Fractal Define 7 | Seasonic Prime Titanium 850W | ROG STRIX B550-E GAMING | AMD Ryzen 7 5800X3D | Thermalright TRUE copper w. 2x Noctua NF-A12x25 | 16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3600C18 | Asus GeForce RTX 4090 TUF Gaming OC | Samsung 980 Pro 1Tb | Samsung 970 EVO 1Tb | 2x Samsung 850 EVO 1Tb @ RAID1 | Samsung 870QVO 4Tb | Acer Predator X34

Redaktör

Så mycket för att förbereda en nyhet...


signatur
Medlem

Dött spel. Hur länge orkar Blizzard skända liket?

Medlem

Jag har förstått att första säsongen var piss. Men är det verkligen en nyhet nu varje gång en ny säsong kommer till just det här spelet? Det finns isf många andra spel som också vill bli prioriterade med en nyhet när varje ny säsong kommer.

Är inne och har skoj iaf. Kör en Necro, kommer köra en karaktär per säsong.
Ser folk överallt i spelet så nog spelas det.

Skrivet av Byssan:

Dött spel. Hur länge orkar Blizzard skända liket?

Dött inlägg. Hur länge orkar Byssan klaga?

Medlem
Skrivet av Byssan:

Dött spel. Hur länge orkar Blizzard skända liket?

Det var väl ändå lite att ta i...?

Medlem

Ända anledningen till att D4 fick höga betyg vid release var att ingen fick spela tillräckligt länge för att se rakt igenom hur dåligt det var.

Ett spel som är designat att ta lång tid att spela bör ju inte mätas på hur ballt det är den första biten...

Medlem
Skrivet av LancelotSwe:

Blir absolut att testa!

Visst behåller man all renown från och med andra säsongen? Så om man levlat till lvl5 på regionerna på legacy-världen så slipper jag levla upp det igen?

Eftersom ingen fortfarande besvarat din fråga så, ja, dom har nu ändrat så att om du t.ex. maxar renown kommer den vara maxad direkt från start i alla framtida säsonger.

Medlem

Får dra igång spelet senare idag och se vad som händer. Eventuellt spela igenom kampanjen igen, som enligt mig iaf var riktigt bra.


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Känns mycket bättre än så länge
Lvling går mycket snabbare
Mounten är fixad och mycket skönare att använda o styra nu
Mer att göra vid låg lvl
Mycket mer leg drops vid låg lvl
Butcher spawnar oftare

Medlem
Skrivet av Karmak:

Känns mycket bättre än så länge
Lvling går mycket snabbare
Mounten är fixad och mycket skönare att använda o styra nu
Mer att göra vid låg lvl
Mycket mer leg drops vid låg lvl
Butcher spawnar oftare

Ja, allting känns lite skönare överlag. Med betoning på lite. Det är långt ifrån tillräckligt och vi får nog vänta ett år på dem att fixa till det, om inte två. Intresset verkar vara nära noll överlag för folk att hoppa på säsongen, och får de höra om hur de sjabblade releasen så lär de knappast bli desto sugnare. Snarare ännu en djup suck till Blizzard och de tar aldrig i spelet igen.

Men men... bas-spelet är bra så jag håller hoppet vid liv och lär väl levla även denna gubbe till 100 för att direkt sluta spela när det sker.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem
Skrivet av Maguz:

Ja, allting känns lite skönare överlag. Med betoning på lite. Det är långt ifrån tillräckligt och vi får nog vänta ett år på dem att fixa till det, om inte två. Intresset verkar vara nära noll överlag för folk att hoppa på säsongen, och får de höra om hur de sjabblade releasen så lär de knappast bli desto sugnare. Snarare ännu en djup suck till Blizzard och de tar aldrig i spelet igen.

Men men... bas-spelet är bra så jag håller hoppet vid liv och lär väl levla även denna gubbe till 100 för att direkt sluta spela när det sker.

Det absolut viktigaste för mig som fortfarande fattas är matchmaking för saker.
Sen finns det såklart annat också men matchmaking är prio 1 för mig

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det var väl ändå lite att ta i...?

I jämförelse med Diablo 2 så är det ett fruktansvärt dött spel på flera nivåer. Springer fortfarande runt med gear som är rent skräp, men som i stort sett gör samma skada som polarna med maxade gubbar haha

Medlem
Skrivet av Karmak:

Känns mycket bättre än så länge
Lvling går mycket snabbare
Mounten är fixad och mycket skönare att använda o styra nu
Mer att göra vid låg lvl
Mycket mer leg drops vid låg lvl
Butcher spawnar oftare

Kul, men småpotatis.

Droppar det unika innan lvl 50?
Har de tagit tillbaka set-items?
Har du större stash?
Delar du fortfarande hela stashen med alla dina karaktärer?
Har de minskat antalet idiotiska variabler på items så det inte är lika stor nummerlek med dropps?
Kostar det mindre guld vid enchanting?
Stegrar fortfarande kostnaden radikalt vid enchanting?
Kostar nya aspects fortfarande lika mycket material?
Får du fortfarande 90% dubbletter på unika items när de väl börjar droppa?`

Näha, men då kan det mögla ett tag till i spelbiblioteket då.

Medlem

Tänkte jag skulle ge det en chans. Startade upp spelet, gjorde en karaktär, laddade in världen, krashade omedelbums med ett "Out of memory fel" ..ok. en gång är ingen gång, startar upp igen. kan ladda in öppnar season journey tabben, instakrash utan meddelande. det var droppen som fick bägaren att rinna över.
Avinstallerade skiten, trots all bullshit så fick det leva kvar på disken ända tills nu, men det får fan vara nog, de har inte annamat ett smack från allt de lärt sig från 23 säsonger och 10 år med D3. D3 var kul att logga in o testa varje säsong. D4 känns bara "Meh, vilken jävla slog" det kändes aldrig kul att spela.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar