Tips pĂ„ gaming/kontorstol?! đŸȘ‘

ReleasehÀstryttare

This scares me!

#realfears

Medlem

Köpte en ALEFJÄLL, och Ă€r faktiskt vĂ€ldigt nöjd. KĂ€nns mycket bĂ€ttre i ryggen och svanken Ă€n min tidigare stol gjorde (MARKUS). Kan sakna nackstödet lite, men ingenting jag kĂ€nner att jag mĂ„ste ha. Hade dĂ€remot önskat att man kunde lĂ„sa stolen i olika bakĂ„tlutade vinklar - istĂ€llet gĂ„r det bara att lĂ„sa i standardposition eller ha den i fritt lĂ€ge.


signatur

đŸ–„ïž RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av DaDuke:

Jag hade lyxen att för, nu runt 20 Är sen vara med om att ta hand om en del av att avveckla ett konkursföretag. DÀr fanns det en del omgjorda SAAB Scania Lastbils sÀten, omgjorda till "kontorsstolar". Allt i Àkta lÀder. Alla skulle till tippen men fick en efter förfrÄgan... Har nu haft denna stol i, som sagt över 20 Är som gamingstol. Testat flera olika genom Ären, hos vÀnner mm.. men fasiken.. Kan sitta i timmar utan att det kÀnns i kroppen.. BÀsta "Köp" ever! Kvalitet deluxe.

Vilken lyx! Tack för svar! Det hade sÀkert min rygg uppskattat. Dom finns vÀl knappast att fÄ tag pÄ idag eller? Begagnade


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Haha! Har sett nÄgra prank videos med dom


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Köpte en ALEFJÄLL, och Ă€r faktiskt vĂ€ldigt nöjd. KĂ€nns mycket bĂ€ttre i ryggen och svanken Ă€n min tidigare stol gjorde (MARKUS). Kan sakna nackstödet lite, men ingenting jag kĂ€nner att jag mĂ„ste ha. Hade dĂ€remot önskat att man kunde lĂ„sa stolen i olika bakĂ„tlutade vinklar - istĂ€llet gĂ„r det bara att lĂ„sa i standardposition eller ha den i fritt lĂ€ge.

https://i.imgur.com/jAXSJsm.png

https://media.discordapp.net/attachments/713185177253314610/1...

Tack för svar! En simpel och minimalistisk setup, det gillas! Jag har provsuttit i ALEFJÄLL pĂ„ ikea och den Ă€r helt ok. Hur upplever du stolen under lĂ€ngre sittningar?


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

Hade en Sverigestolen pÄ förra jobbet, en Kinnarps pÄ nuvarande och en SecretLab gamingstol hemma. MÄste jag vÀlja en blir det faktiskt gamingstolen. Enda nackdelen Àr vÀl att det kan bli lite svettigt pÄ dynan nÀr det Àr varmt, sÄ nÄgon tygvariant hade kanske varit Ànnu bÀttre.

Medlem
Skrivet av Morricone:

Tack för svar! En simpel och minimalistisk setup, det gillas! Jag har provsuttit i ALEFJÄLL pĂ„ ikea och den Ă€r helt ok. Hur upplever du stolen under lĂ€ngre sittningar?

VÀldigt skönt skulle jag sÀga. Avsaknaden av nackstöd fÄr mig att sitta upprÀtt istÀllet för att hasa ner och ligga med fötterna pÄ bordet, vilket i mitt fall fÄr ses som nÄgot positivt. Sittdynan Àr tjockare Àn den pÄ MARKUS vilket gör den mer behaglig under lÀngre sittningar.


signatur

đŸ–„ïž RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Ikeas Markus har usel ergonomi och gick sönder allteftersom. Panikköpte den under pandemin och den höll inte hela pandemin ens.
Dynan var totalt nedsutten, normalviktig, ryggstödet skruvade ur sig sjÀlv ocksÄ. Det var droppen.

Köpte en riktig kontorsstol frÄn en firma som sysslar med Äterbruk.

DÄ blir den genomgÄngen, smörjd, rengjord och halva priset ungefÀr mot ny innan man fÄr den.
Samma prisklass som ikeas nu efter deras prishöjningar (Alla deras stolar har gĂ„tt upp ca. 30% sedan pandemin
), men dĂ„ kan jag justera betydligt mer och ryggstödet följer med kroppens rörelser, vilket Ă€r superviktigt och dynan Ă€r betydligt bĂ€ttre hĂ„llbarhet, haft den snart ett Ă„r. Likadan som nĂ€r jag köpte den.

Kolla Äterbruk. Provsitt. Köp inte blint. Mina tips om man summerar.

123
Skriv svar