CD Projekt ångrar inte förstaperson i Cyberpunk 2077, "får se" hur det blir med tvåan

Robot
CD Projekt ångrar inte förstaperson i Cyberpunk 2077, "får se" hur det blir med tvåan

Vill inte fastna som "många andra företag".

#cd-projekt, #cd-projekt-red, #cyberpunk-2077, #orion


Medlem

Sällan har jag varit med om ett spel där jag levt in mig i världen så mycket som i CP2077. Så hag hoppas att uppföljaren är FP också.

Medlem

Annars går det väl att koda in båda alternativen så man kan välja i options eller nått.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Känns som rätt val, även om en av anledningarna säkert var pragmatism, men många tyckte ju spelet var ”bokstavligt talat ospelbart” när de inte kunde stirra på sin karaktärs röv i 50h.

Medlem

Varför kan man inte välja själv. Finns andra spel med den möjligheten.
Starfield exempelvis.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Annars går det väl att koda in båda alternativen så man kan välja i options eller nått.

Blir mer jobb att balansera så det blir bra i båda lägen. Ofta blir de spelen bra i ett läge och mindre bra i det andra.

Medlem

Jag tänker att dom kunde lägga till tredjeperson som en perk i spelet. Typ något man kan låsa upp i sitt skill tree och sen förklara det som att det är en lite drönare som flyger runt karaktären. Eftersom jag gillar att smyga i spel hade jag inte haft något emot det


signatur

PSN: OAKTHYR

Skrivet av OAKTHYR:

Jag tänker att dom kunde lägga till tredjeperson som en perk i spelet. Typ något man kan låsa upp i sitt skill tree och sen förklara det som att det är en lite drönare som flyger runt karaktären. Eftersom jag gillar att smyga i spel hade jag inte haft något emot det

Drönarstyrd människa is the framtid. Dystopi indeed

Medlem

För vad det var, var Cyberpunk 2077 en helt okej lootshooter och första person var rätt val. Dock hade varit trevligt om tvåan var mer som det var tänkt från början, ett riktigt rpg med valmöjligheter, mer likt orginal Deus Ex.

Hoppas utvecklare överlag mer kan inspereras av 90 / 00-talets PC-spel, likt Deus Ex, System Shock 2, Thief 1-2.

Medlem

Tycker första person bara fungerar bra med tangentbord och mus. Att sikta med en spak känns så otympligt. Det är en av anledningarna till att det gick trögt för mig i Cyberpunk, då jag inte spelar på PC längre. Hoppas på tredje person perspektiv till nästa spel.

Medlem

Tycker det passade utmärkt i första person och ser gärna att de fortsätter med det i 2an.

Medlem

Orkade inte förbi andra timmen när jag prövade det igen för någon månad sedan. Man måste se förbi så mycket störigheter och smågrejer överallt för att uppskatta dessa RPG:er, sånt som annars aldrig är okej i andra spel. Samma med BG3, för mig är det för inlevelsedödande och tar hellre en välgjord linjär inlevelse. Kul för dem som älskar det dock, säkert ett bra Rpg.

Fps vs Tps är ju smaksak men faktum är att det besparade CPR enormt mycket jobb att gå fps.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Känns som rätt val, även om en av anledningarna säkert var pragmatism, men många tyckte ju spelet var ”bokstavligt talat ospelbart” när de inte kunde stirra på sin karaktärs röv i 50h.

Gick ju att stirra på andras rövar dock.
Man får ta det onda med det goda.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Gick ju att stirra på andras rövar dock.
Man får ta det onda med det goda.

Medlem

Fps var anledning att jag aldrig spelade det. Hade gärna sett ett valalternativ eller third person

Medlem
Skrivet av Dengode:

Fps var anledning att jag aldrig spelade det. Hade gärna sett ett valalternativ eller third person

Du kanske borde ge det ett försök trots att det är förstaperson. Synd att missa ett så bra spel.

Medlem

Gillar hur de löste det i ex. Deus Ex. FP generellt och TP för vissa lägen. De har ju ändå snott inventoryt så varför inte detta? Kan också gilla hur bethesda löser det, gjort för FP men man kan gå in i TP om vill se gubben sin...

Att det blev förstapersonsperspektiv gjorde att all hype jag hade försvann på en gång.
Jag vill ha mina rpg med tredjepersonsvy. Känns nästintill meningslöst att skapa en karaktär om man ändå inte får se sig själv.

Medlem

Förstaperson är bäst. Speciellt för immersionen och att då kunna leva sig in i världen. Tredjeperson gör så att fokuset blir på själva karaktären och inte omgivningen runtom. Väldigt bra att CDPR höll sig till förstaperson för finns så otaligt många tredjepersonspel. Sen är förstaperson mycket bättre på PC än tredjeperson om man spelar med keyboard+mus.

Medlem

Tycker tredjeperson är bäst.

Men INTE I Cyberpunk. Här passar verkligen förstaperson.

Medlem

Jag spelar helst inte spel i förstapersonsperspektiv. Har aldrig gillat det.

Medlem

Tycker de kan hitta ett slags mellanting så båda parter kan bli nöjda. Andrapersonsperspektiv.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Situationsbaserat skulle jag säga. På PC med mus tangentbord är det FPS som gäller i alla lägen det går för mig. Kör man konsol på TV'n så funkar TPP däremot bra.

Sen skulle jag inte få för mig att spela vissa typer av spel på konsol, medan andra passar bra där.

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Tycker de kan hitta ett slags mellanting så båda parter kan bli nöjda. Andrapersonsperspektiv.

Skämt åsido, andrapersonsperspektiv i datorspel är väl egentligen det vi kallar för tredjeperson, eftersom vi kontrollerar och ”är” huvudkaraktären, men samtidigt observeras från en utomstående synsvinkel?

Textäventyrsspel är ju även de traditionellt andrapersonsperspektivspel.

Medlem

Litar man spel i soffan med gamepad är FPS inte så himla kul.

Medlem

Jag har inget emot fps. men när man lägger ner så mkt tid på att fixa sin karaktär och köpa nya/hitta kläder så borde det finnas möjlighet till Third person view. att man kanske springer runt som i The Division och när det blir strid blir det fps eller nåt sånt.

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Varför kan man inte välja själv. Finns andra spel med den möjligheten.
Starfield exempelvis.

I Starfield vill man dock inte se sin karaktär, mardröm ju pga skräpmotorn Bethesda har. Dödare karaktärer får man leta efter länge i AAA-spel i min mening.

Medlem
Skrivet av TheRob:

I Starfield vill man dock inte se sin karaktär, mardröm ju pga skräpmotorn Bethesda har. Dödare karaktärer får man leta efter länge i AAA-spel i min mening.

Fast det är nog inte bara motorn då moddare fixar det mycket bättre.

Medlem

Spelar på konsol, så 3e person är det enda som funkar, fps är för mus och tangentbord

Jh
Medlem

Jag tycker det var rätt beslut och hoppas att de behåller den vyn.


signatur

*Beeping**beeper*beep*you up the*beep*you*beeping**beep*of a*beep*!

12
Skriv svar