Senaste spelet du klarade?

Releasehästryttare

The Talos Principle 2 Demot

Grymt mycket speltid för att vara ett demo, eller så är jag bara dum och tog lång tid på mig (2 timmar) (du bestämmer vilket) vill i allafall rekommendera det då jag hade kul, väldigt likt spel 1 de första 10 minutrarna men sen blir det sitt eget spel med nya puzzel!

Detta gjorde mig bara mer sugen på hela spelet!

Medlem

Wonder Boy på Master System.

Medlem

Sea of stars 5/5. Årets överaskning och förmodligen årets soundtrack.

Medlem

Planet of Lana... ett spel i "sidoscrollande plattformspusselspel(?)-genren", riktigt snyggt men med lite upprepande pussel som är långt ifrån så variationsrika som i Inside, lite av en besvikelse då jag såg väldigt mycket fram emot spelet... det är absolut inte dåligt utan är väldigt bra men jag tänkte det skulle vara bättre😅🙃
Jag spelade igenom det hos en kompis men planerar att spela igenom det igen hemma på en större TV och bättre ljud, jag brukar inte spela spel två gånger men det är ganska kort och jag vill ha en större visuell upplevelse hemma på min TV🙂


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem
Skrivet av Mortyman:

Wonder Boy på Master System.

Snyggt, det är en verklig bedrift. Var många år sen och master fick stå på paus några dagar
Hittade du alla dockor?

Medlem

Metro 2033.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem

Jag klarade Sea of Stars förra helgen. Det var riktigt bra även om det blev lite långrandigt mot slutet.

Jag hade bara några få trophies kvar att ta när jag var färdig så jag spenderade några timmar i början av veckan med att ta en platina-trofé vilket var ganska enkelt i detta spel.

För erfarna spelare kan det kanske vara en idé att använda någon av de "relics" som gör spelet lite mer utmanande. Jag lyckades ta mig igenom allt utan att misslyckas med en enda strid.

Medlem

Blev precis klar med storyn av Hogwarts Legacy.. känns bra att äntligen gå i mål.
Har lagt 32timmar ungefär.. gillade första 20 väldigt mycket.. sen har jag fått kämpa mig genom sista timmarna.

Spelade på Steamdeck via remoteplay från ps5 99% av spelet. Fungerade väldigt bra..

Ganska kass story för någon som inte är speciellt intresserad av Harry Potter eller den världen.
Enformiga strider.. men rätt kul sista boss.

2/5

Nästa spel blir antingen AC:Mirage eller SW Jedi Survivor tror jag

Fragtjuv

Return to castle Wolfenstein. Fantastiskt FPS i den underbara Quake 3-motorn.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av bjornfobi:

Blev precis klar med storyn av Hogwarts Legacy.. känns bra att äntligen gå i mål.
Har lagt 32timmar ungefär.. gillade första 20 väldigt mycket.. sen har jag fått kämpa mig genom sista timmarna.

Spelade på Steamdeck via remoteplay från ps5 99% av spelet. Fungerade väldigt bra..

Ganska kass story för någon som inte är speciellt intresserad av Harry Potter eller den världen.
Enformiga strider.. men rätt kul sista boss.

2/5

Nästa spel blir antingen AC:Mirage eller SW Jedi Survivor tror jag

Tyckte du att Hogwarts var 2/5 så misstänker jag att både Ac:Mirage (fått dålig kritik) och Jedi survivor kommer att ligga på ungefär samma nivå(lite högre). Du har verkligen en halvdassig smak för spel ha ha.

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tyckte du att Hogwarts var 2/5 så misstänker jag att både Ac:Mirage (fått dålig kritik) och Jedi survivor kommer att ligga på ungefär samma nivå(lite högre). Du har verkligen en halvdassig smak för spel ha ha.

Blir lite ot nu..

Men har verklige Mirage fått så dålig kritik? Spelat och tyckt om de tre senaste AC så känner ingen större oro.. samma sak med Jedi spelet.. gillade första tror till och med jag skrev om det i den här tråden.

Nu när du vet 1spel jag inte tyckte var speciellt kul så kanske du kan återberätta min livshistoria samt komma med rekommendationer om spel som skulle passa istället?
Kanske Fia med knuff? Ungefär lika spännande som Hogwarts😉 (skämt åsido.. tyckte ditt inlägg var ganska kul!👍)

Medlem

Klarade precis Cocoon.

Släpptes 29 september 2023. Finns på Nintendo Switch, Playstation 5, Xbox One, Playstation 4, Xbox Series X och Series S, Microsoft Windows.
Utvecklare: Geometric Interactive
Utgivare: Annapurna Interactive

Ett pussel-äventyr gjort av lead gameplay designern av Limbo och Inside(inte samma studio). Helmysigt och trevlig estetik. Kontrollerna kan inte bli simplare, du rör dig med vänster sticka och interagerar med X.

Pusslen består av olika klot man bär på ryggen, dessa klot har en specifik funktion men är samtidigt en egen värld, man hoppar mellan kloten(världarna) och använder klotens färdigheter för att ta sig framåt. Hoppandet mellan världarna var riktigt finurligt gjort och ibland var det lite "wow"-moment.

Pusslen blev aldrig överdrivet svåra utan det kändes mest avslappnande och lite meditativt, men ibland fick man tänka till lite extra. Bossarna gav inte heller någon större utmaning men var en trevlig avstickare från upptäckandet och pusslandet. Det var inte heller överdrivet långt, skulle gissa på 5-8 timmar för dom flesta.

Betyg: 4/5 - Rekommenderar! Har ni Game Pass finns det även där. Vill ni ha något lite kortare och mindre spel mellan alla giganter, en palettrensare, så spana in det.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Dark Souls... igen...

Medlem

Ac: Mirage.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Tyckte du att Hogwarts var 2/5 så misstänker jag att både Ac:Mirage (fått dålig kritik) och Jedi survivor kommer att ligga på ungefär samma nivå(lite högre). Du har verkligen en halvdassig smak för spel ha ha.

Hogwarts har 84 mot mirage 77 på metacritic så är ju ingen jätteskillnad. Tröttnade också rejält på Hogwarts och har fortfarande sista questen kvar.

Har betydligt roligare i Mirage än så länge men har bara kört ca 5h så vi får se om det håller. Jag skulle inte sätta mer än 3/5 på Hogwarts men då är jag också väldigt less på pluppar på karta spel.

Jedi survivor får 4/5 enligt mig och mirage pendlar mellan 3-4 beroende på hur det fortsätter.

Medlem

Man of medan. OK med en genomspelning men inte mer än så. Until dawn och The quarry var betydligt bättre 🙂

Medlem

Jag passade på att spela igenom Red Dead Redemption på PS5 nu när det släpptes igen. Tyvärr var det inte alls lika bra som jag kommer ihåg det. Kontrollerna känns bångstyriga till och med för ett Rockstar spel och låtarna som jag kommer ihåg som väldigt emotionella delar av handlingen föll ganska platt och en del spelade inte ens där jag kommer ihåg att dom skulle spelas.
Sen störde jag mig på att John pratar mycket högre än alla andra. Han pratar som om alla står minst 25 meter ifrån honom hela tiden.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Spider-Man: Miles Morales
Kändes inte lika spännande som originalet och tråkigt att det knappt var några kända fiender till Spider-Man med men annars stabilt. Roligt att vara Miles en stund och särskilt då Into the Spider-Verse är bra grejer!


signatur

Halo kompis!

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Snyggt, det är en verklig bedrift. Var många år sen och master fick stå på paus några dagar
Hittade du alla dockor?

De som tar en till en liten bonusnivå uppe bland molnen menar du? Tvivlar på det och varvade inte hela spelet utan att förlora ett enda liv heller, vilket jag tror (av vad jag som hastigast kollade upp på nätet) att man måste göra för att komma till den hemliga tionde och egentligen sista världen? Att bara varva spelet som vanligt, dvs klara sista bossen på sista banan på nionde världen och se eftertexterna innan spelet börjar om från början igen, fick räcka i det här fallet. Orkade heller inte riktigt spela från början till slut i ett svep utan spelet fick stå på paus i några timmar halvvägs in ungefär.

Medlem

AC Mirage igår kväll

Medlem
Skrivet av Mortyman:

De som tar en till en liten bonusnivå uppe bland molnen menar du? Tvivlar på det och varvade inte hela spelet utan att förlora ett enda liv heller, vilket jag tror (av vad jag som hastigast kollade upp på nätet) att man måste göra för att komma till den hemliga tionde och egentligen sista världen? Att bara varva spelet som vanligt, dvs klara sista bossen på sista banan på nionde världen och se eftertexterna innan spelet börjar om från början igen, fick räcka i det här fallet. Orkade heller inte riktigt spela från början till slut i ett svep utan spelet fick stå på paus i några timmar halvvägs in ungefär.

Aha just det ja, hade glömt den där bonusnivå-grejen. Men nej dockorna är något annat. Finns en på varje bana ibland gömda. Man måste hitta alla för komma till level 10. Kanske inte värt det direkt då jag har för att det är ungefär samma slut. Blir lite sugen på att spela WB igen får nog leta fram Mastern.

https://www.ign.com/wikis/sms-cheats/Wonder_Boy_Cheats

Medlem

Zelda TOTK, full pott!!
100h så nu får det bli ett kortare äventyr!


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Avstängd

Immortals of Aveum, underbart spel, värt varenda krona, utöver ett par krascher så finns det inget att klaga på. Fantastisk grafik 4k maxat, underhållande story (även om man visste slutet på ett ungefär), inga problem med kontroller.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Tror det var Celeste (port till en retro-handheld). Inte tagit alla gyllene jordgubbar osv, har näst bästa slutbilden, men porten hackar en del så det får nog ske på Switch vid ett annat tillfälle.

Härnäst kommer det nog att bli Time Spinner på samma lilla konsol (när det blir sämre väder. Vill inte tvingas avbryta mitt i ett Metroidvania; värsta som finns) och, om jag kan få dem att funka för det gör de inte för tillfället av någon anledning, några Kaizo Mario hacks till SNES.

Medlem

Klarade TotK förra helgen! Det blev en rejäl genomspelning på 300h. Det känns lite tomt efteråt men samtidigt skönt att det är över nu. Jag har inte börjat spela något nytt än. Det blir nog spelpaus fram till nästa helg då det blir dags för Spider-Man 2 och Super Mario Wonder.

Medlem

Hogwarts Legacy, ett spel som legat länge oklarat typ halvvägs in men nu blev man så illa tvungen att klara det då jag behövde utrymme för installera Lords of the fallen.

Gjorde inte 100% av alla collectibles o sidequest. Kan inte säga att det va direkt underhållande spel för mig, ger det typ 2 av 5 i underhållning.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Klarade precis Cocoon.

Släpptes 29 september 2023. Finns på Nintendo Switch, Playstation 5, Xbox One, Playstation 4, Xbox Series X och Series S, Microsoft Windows.
Utvecklare: Geometric Interactive
Utgivare: Annapurna Interactive

Ett pussel-äventyr gjort av lead gameplay designern av Limbo och Inside(inte samma studio). Helmysigt och trevlig estetik. Kontrollerna kan inte bli simplare, du rör dig med vänster sticka och interagerar med X.

Pusslen består av olika klot man bär på ryggen, dessa klot har en specifik funktion men är samtidigt en egen värld, man hoppar mellan kloten(världarna) och använder klotens färdigheter för att ta sig framåt. Hoppandet mellan världarna var riktigt finurligt gjort och ibland var det lite "wow"-moment.

Pusslen blev aldrig överdrivet svåra utan det kändes mest avslappnande och lite meditativt, men ibland fick man tänka till lite extra. Bossarna gav inte heller någon större utmaning men var en trevlig avstickare från upptäckandet och pusslandet. Det var inte heller överdrivet långt, skulle gissa på 5-8 timmar för dom flesta.

Betyg: 4/5 - Rekommenderar! Har ni Game Pass finns det även där. Vill ni ha något lite kortare och mindre spel mellan alla giganter, en palettrensare, så spana in det.

https://www.youtube.com/watch?v=OcdcCCgFrrg

Klarade också ut Cocoon. Köpte genom steam och har spelat först på Steam Deck, gick sedan över på PC i 4k på tvn. Det tog mig 3 sittningar att klara ut på 5 timmar. Fantastiskt spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Super Mario Odyssey! Väldigt bra spel, rolig ny mekanik att man kastar sin mössa och på så sätt kan blir andra varelser för att ta sig vidare. Lite ojämn kvalitet på världarna och jag har lite svårt för vissa designval men en stark 4/5 och det näst bästa 3D Mario efter 3D Land på 3DS

Medlem
Skrivet av lonian:

Klarade också ut Cocoon. Köpte genom steam och har spelat först på Steam Deck, gick sedan över på PC i 4k på tvn. Det tog mig 3 sittningar att klara ut på 5 timmar. Fantastiskt spel.

Nice.

Hoppas fler testar på det, verkligen ett trevligt spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

New Super Mario Bros (DS), hundraprocentade det för första gången. Hade tidigare bara spelat det lite. Hade roligare än jag trodde att jag skulle ha med det från början till slut men nu när det är slut så känns det inte som ett spel jag spontant kommer vilja återvända till någon gång snart. Det känns inte som de gamla SMB-spelen som man kan spela om från start hur många gånger som helst utan att tröttna.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Skriv svar