Snabbkollen – Vilket Bethesdaspel tar du helst en nyversion av?

Robot
Snabbkollen – Vilket Bethesdaspel tar du helst en nyversion av?

Röstade Oblivion för att jag redan spelat det. Men eftersom jag aldrig upplevde Morrowind så vore det kul, om det var en äkta nyversion där ALLT är uppdaterat och mycket tillagt.

Medlem

Jag tog annat spel, men jag kommer inte berätta vilket!


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

En remaster på remastern av Skyrim, plus en Anniversery-utgåva på nya remastern några år därefter.

Medlem

Enda anledningen skulle vara om de bytte motor helt. Fortfarande i Starfield känns Creation engines gamla ok av.

Medlem

Jag tar gärna en nyversion på Starfield, dags nu.

Medlem

Oblivion, mitt introspel till bethesdas värld!'
Aldrig spelat morrowind men klimatet i Oblivion tilltalar mer


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skrivet av Majoren:

En remaster på remastern av Skyrim, plus en Anniversery-utgåva på nya remastern några år därefter.

En 5 års-version också. För att fira. Kan släppa den innan, bara för att se till att alla kan köpa den. År 1 kan det släppas.

Medlem

Oblivion helt klart ! Morrowind hade varit kul att se en remake på dock, är lite osäker på om det varit tilltalande för mig idag dock orginalet har för mycket text helt enkelt.

Medlem

Oblivion, aldrig försvunnit in i ett singleplayer spel och dess värld på det sättet innan eller sedan dess.

Medlem

Svarade Morrowind då det är världens bästa spel, men jag skulle nog gärna se Arena och Daggerfall i fina nyversioner.
Eller lite mera spelbara versioner av Battlespire, Redguard eller varför inte Shadowkey i PC version?


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Kluven mellan Morrowind och Oblivion. Det Morrowind vi har idag är ett betydligt bättre spel än Oblivion imo och skulle mest behöva en redig modernisering (på ett djupare plan än det som redan finns med moddar). Men å andra sidan skulle en total remake av Oblivion kunna lösa många av problemen i det spelet, om viljan fanns, och jag håller med om att Cyrodiil är trevligare att vistas i än Vvardenfell.

Oavsett så är Creation Engine som en ihoplappad cyborg som i ett ögonblicks mental klarhet skriker "låt mig dö". Det är dags nu.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Geeks Gaming

Fallout 3. Men hade gärna tagit Oblivion och morrowind då jag aldrig körde dom när dom kom ut.

Medlem

Jag tror fan-remaken av Morrowind kommer räcka för mig. Men däremot hade jag varit intresserad av en remake från Bethesda av Oblivion. Jag har provat att köra spelet igen men kommer inte förbi spelets daterade grafik, det har åldrats sämre än Morrowind självt enligt mig. Jag vet att det finns en fan-remake på väg för Oblivion också men den känns mindre intressant då steget inte är tillräcklgit stort från den motorn till den uppdaterade versionen i Skyrim.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Morrowind. Jag var för ung för att det skulle fastna på radarn när det släpptes, och nu ser det för asigt ut. Har bara hört lovord om spelet, så en remake vore inte dumt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Morrowind. De andra spelen är fortfarande fullt spelbara och behöver inga remakes.

Medlem

Remake? Morrowind, det känns väldigt gammalt och vore fantastiskt att kunna uppleva med modernare system och motor osv.
Remaster? Oblivion, spelet är fantastiskt men grafiken har åldrats ordentligt.

Redaktör
Skrivet av Hipshot:

Jag tog annat spel, men jag kommer inte berätta vilket!

Oh, you!


signatur
Testpilot

Skyrim, enda Bethesda-spelet innan Starfield som jag anser vara ett bra spel och som jag gladligen lirar igenom än idag. Moddar kan göra mycket och mer därtill, men det är långt ifrån lika smidigt eller klanderfritt som att bara installera spelet och köra igång!


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Har hört (av FTC-läckan tror jag) att Oblivion och Fallout 3 är på gång, men skulle mer än gärna återvända till Morrowind och dess vampyrexpansion som jag gillade som mindre!

Medlem

Det äldsta antar jag.
Dom flesta funkar väl bra att spela fortfarande.

Sen känns det som varje nytt Bethesda-RPG är typ en remake/remaster på förra.

Det är ju typ ett kontinuerligt utvecklat spel, i ett par olika settings.. Typ.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Jag valde Morrowind. Har aldrig spelat det men hört så mycket gott om spelet så det vore klart intressant.

Medlem

Får se om det snart kommer en RTX Remix av Morrowind.

Skribent

Morrowind hade varit trevligt. Men hade gärna sett remakes av äldre spelen. Daggerfall och Terminator Future shock hade jag gärna sett i nya versioner.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Starfield i 60fps med mocap, rymdutforskning och en viss grön superhjälte.

Medlem

New Vegas. Om Obsidian hade kunnat göra remaken.

Backloggens befriare

Nej tack.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Redguard. Känns lite fel att det aldrig släppts till konsol då det är som designat för att spelas med en kontroll, och då det är en väldigt sent spel till DOS så är det relativt bökigt att få att fungera bra på moderna datorer.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Redguard. Känns lite fel att det aldrig släppts till konsol då det är som designat för att spelas med en kontroll, och då det är en väldigt sent spel till DOS så är det relativt bökigt att få att fungera bra på moderna datorer.

GOG-versionen funkar utan större problem.

Medlem

Helst Oblivion, men ser gärna att de gör om levelsystemet lite.

12
Skriv svar