Microsoft har sneglat på att köpa Nintendo och Valve

Medlem
Skrivet av Allexz:

Jaaaaaaaaa!
Snart har vi ETT bolag på planeten!
Det kan ju köpa upp alla spelbolag, sen IT bolag och sedan gå ihopa med de stora matbolagen och allt annat.
Sedan kan vi helt avskaffa all politik eftersom den största entiteten på planeten helt enkelt har all kontroll!

Vi döper det till CONTROL OF THE WORLD.
Det är SJUKT bra för konsumenterna och faktiskt alla människor! Man behöver inte ens välja vad man vill äta, spela eller jobba med. Det bestäms åt dig! Du kommer vara glad!

Tror du tänker på Buy N Large =D

Medlem
Skrivet av Jozo:

Ms framstår mer och mer som ett j**la rovdjur som bara vill lägga under sig allt de ser...

Så mycket hat mot MS här på FZ så jag förstår inte..

Medlem

MS vill väl ha monopol på hela marknaden, farligt företag.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av anon_332944:

Tro mig, ingen av dom bryr sig om dig eller mig. Bara våra pengar. Inte MS, inte Sony eller Nintendo. Dom som alla andra företag går ut på att göra så mycket vinst dom kan.

Det handlar om pengar för alla. Även för dig och mig. Så att peka finger mot MS, jovisst men Sony eller Nintendo bryr sig inte ett skit heller om konsumenten så länge denne slänger pengar på dom.

Det mesta går att köpa. MS kan köpa Nintendo. Allt har ett pris. Hade någon sagt för 5 år sedan att C.Ronaldo och många andra världsstjärnor skulle spela i Saudi ligan hade folk skrattat...allt och alla har ett pris.

Äeh finns gott om företag också genom tiderna som inte sålt vid anbud pga flera anledningar, typ som att det går hur bra som helst som det är och ger sjuk avkastning över tid.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Så mycket hat mot MS här på FZ så jag förstår inte..

Läst nyheten eller bara kommentaren du citerade?

Medlem
Skrivet av kebbe:

De hade förvaltat alla klassiska spelserier precis lika bra som de gjort med uppköpet av Rare.

Jag är rädd för det.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Ville köpa Valve och Nintendo, men blev en ny bombarjacka istället.

Inaktiv
Skrivet av KeyserSoze:

Äeh finns gott om företag också genom tiderna som inte sålt vid anbud pga flera anledningar, typ som att det går hur bra som helst och är ens livsverk osv.

Personligen tror jag det är ytterst osannolikt att nintendo eller sony skulle sälja, speciellt till jänkare.

Jo kanske. Men det är lite skillnad på Johanssons Rör AB och Nintendo. Det sistnämnda har aktieägare som har ett annat vinstintresse.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Att Microsoft har försökt köpa Nintendo är ingen nyhet. Vi vet redan att dom hade ett möte med Nintendo och blev utskrattade.

Nintendo ska göra sin egen grej, utan att klantar ska försöka förstöra det.

Medlem

Haha det var nog det roligaste jag läst idag! Sickna trädgårdstomtar de är! XD På riktig, hur står det till egentligen?.........

Medlem
Skrivet av Thane:

Kan inte tänka mig att Japan är särskilt sugna på att Nintendo skulle bli amerikanskt

Tror du regeringen kan blockera ett fientligt uppköp?det tror inte jag.. det är väl andra myndigheter isf, tex de som kikar på ms/activision just nu..

Medlem

Trodde ingen är emot uppköp och merging. Är det inte lite hur våran, västvärldens (och "östvärldens"), kapitalism fungerar. Håller borta små-konkurrenter genom uppköp och monopol.

Medlem

Tacka vet jag indieutvecklare. Härligt att det faktiskt finns folk som inte dansar efter vare sig företagens eller PK-folkets pipa.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Så mycket hat mot MS här på FZ så jag förstår inte..

Haha du skojar nu eller? Har du läst artikeln ens? Tror inte det är många som skulle uppskattat ett sånt köp.

Medlem
Skrivet av KeyserSoze:

Äeh finns gott om företag också genom tiderna som inte sålt vid anbud pga flera anledningar, typ som att det går hur bra som helst som det är och ger sjuk avkastning över tid.

Precis, bara för att företag kan sälja är det långt ifrån alla som vill eller har ens minsta intresse att göra så. Att läsa den här nyheten och tro att imorgon kommer bara ett företag finnas är liksom väldigt fånigt och paranoidt då många gillar att finnas som alternativ och konkurrera snarare än slåss ihop i en koncern där en lätt tappar "sin röst" och "identitet". Vissa bryr sig inte om det utan vill bara köpas ut och bli rika, men många är in for the long run och tjänar ändå tillräckligt bra för att inte lockas av enbart mer pengar. Det finns trots allt en balans i allt det kaoset som är fri marknad

Medlem

Vilken mardröm.

Medlem

Har fått lite bättre bild av situationen efter att ha sett denna videon, tycks verka som problemet är att Phil Spencer lider av hybris och fått för sig att "köpa hela branschen" och visst ser det dåligt ut för honom, det avspeglar honom på värsta tänkbara sätt, men jag är inte direkt orolig att varken Valve eller Nintendo kommer kunna köpas upp av Microsoft. Nu eller någonsin. Och förhoppningsvis får sig Phil en "knäpp på nosen" och lugnar sig lite med sitt storhetsvansinne efter denna läcka.

Medlem

Det känns som att Phil tappat kontakten med verkligheten en aning om han tycker att Nintendo är den konsoltillverkare som inte har någon framtid med egen hårdvara.

Som det är nu (och då) är det väl hans eget märke som har minst unika saker att erbjuda och säljer sämst?

Medlem

Hoppas dom köper allt och alla.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det känns som att Phil tappat kontakten med verkligheten en aning om han tycker att Nintendo är den konsoltillverkare som inte har någon framtid med egen hårdvara.

Som det är nu (och då) är det väl hans eget märke som har minst unika saker att erbjuda och säljer sämst?

Haha ja, verkar ju inte bättre. Hade varit en sak om han påstått detta under Wii U-eran när de tycktes gå på knäna, men efter Switch-succén och all hype kring "Switch 2" så är det ju helt verklighetsfrånvänt påstående. Och som MS går i Japan är det ju bara skrattretande.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/0BCKe95JUpQ

Har fått lite bättre bild av situationen efter att ha sett denna videon, tycks verka som problemet är att Phil Spencer lider av hybris och fått för sig att "köpa hela branschen" och visst ser det dåligt ut för honom, det avspeglar honom på värsta tänkbara sätt, men jag är inte direkt orolig att varken Valve eller Nintendo kommer kunna köpas upp av Microsoft. Nu eller någonsin. Och förhoppningsvis får sig Phil en "knäpp på nosen" och lugnar sig lite med sitt storhetsvansinne efter denna läcka.

Jag skulle inte ha något emot att allt fanns på game pass...

Medlem

Lite grand som Kubakrisen med andra ord. Microsoft var därmed relativt nära att till sist ödelägga hela spelbranschen.

Avstängd

Han är lika smaklös och motbjudande som modderingen på FZ.


signatur

Todd Howard is a Cunt

Medlem

Phil och Lars kanske är kusiner.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Lycka till med Steam lmao

Medlem
Skrivet av Deekar:

Haha du skojar nu eller? Har du läst artikeln ens? Tror inte det är många som skulle uppskattat ett sånt köp.

Hade det handlat om ett faktiskt försök till uppköp och inte ett drömmål som det spekuleras kring, hade jag kanske förstått hatet lite mera. Men vi ska ju inte lura oss med att detta tänk skulle bara något som enbart Microsoft tänkt.

Medlem
Skrivet av Thane:

Läst nyheten eller bara kommentaren du citerade?

Eller så läser man hela mailet i källan och ser att det inte är en allvarlig diskussion. Dem vet själva att dem inte är i position att köpa Nintendo.

Men om tillfället skulle visa sig så skulle dem helt klart försöka och att det skulle vara långt in i framtiden isf.

Otroligt komiskt att se alla panikslagna kommentarer här. Sådana här små diskussioner förekommer i mail och korridorer på alla stora företag.

Medlem
Skrivet av gundemannen:

Hade det handlat om ett faktiskt försök till uppköp och inte ett drömmål som det spekuleras kring, hade jag kanske förstått hatet lite mera. Men vi ska ju inte lura oss med att detta tänk skulle bara något som enbart Microsoft tänkt.

Skulle väl vara Apple och Amazon som har dom pengarna också och dom är samma skrot och korn.

Medlem

Ska man tolka de här att MS verkar inte tro på sina egna utvecklare…
Måste köpa upp hela marknaden för att lyckas.


signatur

🐖💨💩

Medlem

Nej nu får det räcka med konsolidering i spelbranschen. Man vill ju ha fler aktörer och inte färre.

Skriv svar