Final Fantasy Rebirth är Playstation-exklusivt i minst tre månader

Robot
Final Fantasy Rebirth är Playstation-exklusivt i minst tre månader

Jämfört med föregångaren, som hade minst ett år.

#Final-fantasy-7-rebirth, #Square-enix


Medlem

Ser verkligen ut som grafiken uppats några steg när man ser trailern i 4k. Blir kul att spela det igen på pc med mods senare.

Trist att det inte tycks släppas till Xbox.

Medlem

Åfan. Om det bara handlar om några månader så kanske det blir till att köra det på PC. Första delen hade iofs ett väldigt bra performance mode på PS5, men ändå.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

Medlem

Vågar man hoppas på en Xbox release?

Gnällkuk

Jag har lite dålig koll på denna, men är det fortsättning på förra och den sista delen eller är det ytterligare någon del att invänta?


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Hehe, undrar om den undermåliga försäljningen av FF16 är orsaken till att det inte är ett års exklusivitet denna gång.

Medlem
Skrivet av Bro Exotic:

Hehe, undrar om den undermåliga försäljningen av FF16 är orsaken till att det inte är ett års exklusivitet denna gång.

Mycket sannolikt. De kan inte fortsätta ignorera PC-marknaden längre och ta den för givet. Speciellt med tanke på den ständiga bristen på PS5 sedan release. Vilket gör att ett spel som enbart kommer ut på PS5 (dvs inte PS4), kommer sälja dåligt, pga att inte tillräckligt många äger en PS5. Men där är det ju Sonys fel som inte gjorde något åt bristen i första taget.

Redaktör
Ponny

Jag undrar jag om det kan bli snack om Xbox den här gången. Låter inte omöjligt, ärligt talat. FFXIV kommer ju till Xbox nästa år, och på Philly Spencer låter det ju som om det bara är början (nyhet här)...?


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Jag har lite dålig koll på denna, men är det fortsättning på förra och den sista delen eller är det ytterligare någon del att invänta?

Del två av tre. Först: Final Fantasy VII Remake. Nu: Final Fantasy VII Rebirth.
Sedan ska det komma en tredje och sista del, men den har inget namn.

(Jag tyckte Final Fantasy VII Reunion lät bra, sedan kom Crisis Core: FInal Fantasy VII Reunion... 🙃)


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Del två av tre. Först: Final Fantasy VII Remake. Nu: Final Fantasy VII Rebirth.
Sedan ska det komma en tredje och sista del, men den har inget namn.

(Jag tyckte Final Fantasy VII Reunion lät bra, sedan kom Crisis Core: FInal Fantasy VII Reunion... 🙃)

Jag såg det med nyheten som kom sen :/ Jag som ville kötta... har dock ingen lust att börja grotta ned mig och sen vänta tre år på nästa del


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Jag såg det med nyheten som kom sen :/ Jag som ville kötta... har dock ingen lust att börja grotta ned mig och sen vänta tre år på nästa del

Då är det kanske bäst att sticka huvudet i spoiler-sanden och vänta. Tiden går ju fortare än man tror!


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Då är det kanske bäst att sticka huvudet i spoiler-sanden och vänta. Tiden går ju fortare än man tror!

Den går aldrig fort nog när man vill, bara när man inte vill!


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Redaktör
Ponny
Skrivet av trickeh2k:

Den går aldrig fort nog när man vill, bara när man inte vill!

Bra poäng! Min upplevelse är dock att jag varje år blickar tillbaka och tänker "Jaha, det här året gick fort!" oavsett hur bra eller dåligt det var.


signatur

En Bamseponny av folket

Gnällkuk
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Bra poäng! Min upplevelse är dock att jag varje år blickar tillbaka och tänker "Jaha, det här året gick fort!" oavsett hur bra eller dåligt det var.

100%. Varnnan månad så är det alltid "oj, är det redan x?"


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

100%. Varnnan månad så är det alltid "oj, är det redan x?"

Fördelen med FF7 remaken är ju i alla fall att du inte behöver passa dig för spoilers. Visst att de ändrat saker, men grundstoryn lär ju vara kvar där. Är annars det jag mest hatar när jag inte kan spela nya "populära" spelsläpp. Jag vill ju kunna njuta av storyn och missar jag tåget i början så är risken stor att jag hinner bli spoilad. Men det är sådant man får ta. Har spelat del 1 av FF7 Remaken men tänker nog inte köra 2an förrän sista delen är släppt och jag kan dra igenom allt direkt efter varandra.


signatur

"Writer and Fighter"

Gnällkuk
Skrivet av Johan Lorentzon:

Fördelen med FF7 remaken är ju i alla fall att du inte behöver passa dig för spoilers. Visst att de ändrat saker, men grundstoryn lär ju vara kvar där. Är annars det jag mest hatar när jag inte kan spela nya "populära" spelsläpp. Jag vill ju kunna njuta av storyn och missar jag tåget i början så är risken stor att jag hinner bli spoilad. Men det är sådant man får ta. Har spelat del 1 av FF7 Remaken men tänker nog inte köra 2an förrän sista delen är släppt och jag kan dra igenom allt direkt efter varandra.

Nej, det är ju väldigt sant Svårt att bli spoilad här, men man vill ju kunna njuta av allt när man vill. Nu känns det lite som Ben Hur får en remake i tre delar om de släpper vart annat eller vart tredje år.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Skribent
Skrivet av trickeh2k:

Nej, det är ju väldigt sant Svårt att bli spoilad här, men man vill ju kunna njuta av allt när man vill. Nu känns det lite som Ben Hur får en remake i tre delar om de släpper vart annat eller vart tredje år.

Ja det suger ju att de delat upp allt, det håller jag med om.


signatur

"Writer and Fighter"

1
Skriv svar