Samlarutgåvan av Final Fantasy VII Rebirth kostar över 4 000 kronor

Robot
Samlarutgåvan av Final Fantasy VII Rebirth kostar över 4 000 kronor

Ingår gör en reslig Sephiroth-staty.

#final-fantasy-vii-rebirth


Medlem

Jobbigt när villhöver behovet är starkt.
Statyn skulle ju passa perfekt på...
NeJ!
☹️

Medlem

Plånboken säger nope, idiothjärnan säger ja.

Får se vem som vinner haha. Om det kommer ut i Sverige också typ på Webhallen eller något.

dyb
Medlem

Redan slutsåld ändå , knappt efter det släpptes

Verkar gå att beställa igen

Flakmonkey

Det må vara dyrt och ingenting för mig personligen, men jag tycker verkligen att det här är rätt sätt att hantera en samlarutgåva. Ofta tycker jag att de inte kostar så mycket mer än den vanliga upplagan men då får man också ofta poänglösa saker som tyvärr ofta är av rätt kass kvalitet.

Medlem
Medlem

Plastskräpet brukar ju dyka upp på Wish för några hundralappar strax efter release.

Redaktör
Ponny
Skrivet av dyb:

Redan slutsåld ändå , knappt efter det släpptes

Verkar gå att beställa igen

Hoppas det håller till löning. Inget för mig personligen, men sambon är dödsfan av Final Fantasy VII...

Är det också iofs, men kanske inte till den graden.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

tycker collectors editions har blivit för dyra och oftast är de i sämre kvalité än förr med. minns när de kostade 1200-1500 spänn och du fick fysiskt Spel och staty i. men visst var den vacker att titta på.

Medlem
Skrivet av kebbe:

Plastskräpet brukar ju dyka upp på Wish för några hundralappar strax efter release.

Plast? Är väl äkta cementimitation i statyn. Skulle inte förvåna mig om det har kostat dem hundratals, om inte tusentals dong att tillverka den här samlarutgåvan.

Medlem

Är inte målgruppen för såna här samlarfigurer längre men bra kvalitetsfigurer är inte direkt billiga. Frågan är ju snarare om det är kvalité eller om det är nått ok dom tar mycket pengar för bara. När man kommer upp i dom här summorna så tycker jag dom borde informera om vilken tillverkare dom haft för produkten och inte bara vilken artist som gjort 3d modellen.

Redaktör

Då kommer @Loevet nöja sig med minst ett ex.


signatur
Hobbyjapan 🇯🇵
Andreas Eklöv 🌿
Skrivet av Tomas Helenius:

Då kommer @Loevet nöja sig med minst ett ex.

Hör och häpna, även jag har mina gränser, och kommer kanske nöja mig med bara en Deluxe-utgåva, en kombo-pack och en vanlig utgåva. Grisar flyger Tomas! 😮


signatur

Allmän Japan-konnässör och smått besatt av allt som heter JRPG och Metroid.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Plattformar: PC, PS5, PS4 Pro, Nintendo Switch, N3DS, PS Vita, IOS/Android.

Redaktör
Skrivet av Loevet:

Hör och häpna, även jag har mina gränser, och kommer kanske nöja mig med bara en Deluxe-utgåva, en kombo-pack och en vanlig utgåva. Grisar flyger Tomas! 😮

FZ och Japan är i chock!


signatur
Medlem

Orkar inte med statyer, ge oss utgåva med typ steelbook, artbook och albumet bara!

Medlem

Det händer att jag köper samlarutgåvor.
Detta trots att jag inte är någon samlare.
Anledningen för mig är att jag saknar känslan av att man handlat ett fysiskt spel och kanske främst känslan av att innan man börjat spela bläddra i tillhörande manual.
En artbook (som ofta ingår i samlarutgåvor) är som nutidens manual. Inte i den bemärkelsen att man får reda på mer information om spelet (det får man för ofta genom tutorials) utan för att få en inblick i designen av spelet.
Det här gör att jag tycker att det är värt att betala de extra kronor som samlarutgåvan kostar.
Kanske är jag relativt ensam om att känna så?
Men jag önskar att det fanns ett till alternativ för oss som inte vill ha svindyra statyer och annat lull lull. Bara lite nostalgikänsla.

Medlem

Jag köpte "Collector's Edition" till Remake 2020. Inget jag ångrar och motorcykeln och Cloud står framme än idag! Vaför jag skrivker Collector's Edition inom citat är ju för att det bara kommer en Deluxe-utgåva vid sidan om statyns förpackning. Lite väl trist gjort av Square Enix får jag ändå tycka.

Men med frakt skulle denna "Collector's Edition" ligga på 4800kr snarare, än bara "över 4000kr". Det är verkligen en smärtgräns sen mycket länge för min del :') Vill ha, men det finns verkligen en gräns.

Medlem

Oh en samlarutgåva för 4000 med en staty? Vågar inte tänka på hur den där statyn skulle sett ut efter PostNord fått hantera paketet...

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vågar inte tänka på hur den där statyn skulle sett ut efter PostNord fått hantera paketet...

Det kan se ut ungefär så här som när jag fick hem motorcykeln:

https://imgur.com/a/SwkumrB

Medlem
Skrivet av h0nden:

Det kan se ut ungefär så här som när jag fick hem motorcykeln:

https://imgur.com/a/SwkumrB

Det där kan väl aldrig ha varit postnord? Måste ha varit en nyanställd som inte har tröttnat på livet än.

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det där kan väl aldrig ha varit postnord? Måste ha varit en nyanställd som inte har tröttnat på livet än.

Hen levererade isåfall paketet direkt från Square Enix lager nånstans i Paris till mitt ICA Maxi

Medlem
Skrivet av h0nden:

Hen levererade isåfall paketet direkt från Square Enix lager nånstans i Paris till mitt ICA Maxi

Till fots med en ryggsäck. Och allt han fick var en bit torkat kött och en ljumen öl som betalning.

Medlem

Tyckte 2000 för Collector's Edition på Tintin - Faraos Cigarrer var överpris men är ju rena klippet i jämförelse.

1
Skriv svar