Starfield har nu över sex miljoner spelare

Medlem

Jag plågar mig fram i "30 fps" på XSX...å andra sidan får man ju en känsla för hur Voyager 1 och 2 måste uppleva rymden.
Finns ju nåt mysigt över spelet, men laggandet gör mig lite galen faktiskt...och att startsträckan är så lång gör att annat börjar locka faktiskt..men kommer ge det några timmar till.
Jag är inte van vid den här typen av spel så jag missar säkert massor med "obvious saker" för den som är van, följer huvudstoryn strikt för jag tänker att det måste nästan låsas upp och förklaras lite saker först.
Gjorde ju misstaget i Assasssisnssnssss Creed Black Flag att bara börja köra skepp och bygga skepp, uppgradera skepp, tänka skepp, drömma skepp och sen har jag faktiskt ingen aning om jag gjorde klart storyn ens.
Fokus blev mest på skepp.

Vill ju inte göra om det, fastna på skeppet.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Alltså ibland känns det som att du är anställd av Microsoft. Du verkar värna så himla mycket om dom som företag.

Låter som att du är lite sur. Det finns så många sätt att spela Starfield på. Så många plattformar. Något gå att ordna.

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Jag tycker hela spelet känns oerhört lat & oinspirerat

AI - Värdelös. Companions är mest ivägen
NPC - Stirrar bara på en, rör knappt på sig när man har konversationer. Ingen dynamik alls
Grafik - Ej optimiserat fast det är en motor dom använt sen 2011. Pratade med moddare som sa att assets från oblivion fortfarande används vilket dom tycker är komiskt/tragiskt. Frankensteins monster
Laddskärmar 24/7
Buggigt
Combat - 10 vapen och melee är bedrövligt.. Sen är många vapen bara olika variationer av varandra.
UI - Hemskt dåligt
Space combat - Asteroids från 1988 ?
Exploration - Obefintlig. Fast travel mellan laddskärmar till en genererad planet med oinsipirerade fiender (3 olika pirates) och tråkig loot.

edit: Måste bara lägga till hur dåligt spelet börjar. Du går från gruvbrytare till att vara the chosen one som ska plocka upp alien artifacts (varför du?), nån tomte ger dig sitt rymdskepp och en robot .. bara sådär ? Vem skrev detta!? Går sedan bara utför (mainstory-mässigt)

Jag kan fortsätta i evigheter, men känner bara en stor besvikelse. Det är verkligen ett Bethesda spel från 2011, hade förväntat mig något next-gen men absolut ingenting i spelet är på den nivån.
Sen kan jag tycka att det är orimligt hur många recensioner ger spelet 5/5 utan att ta upp AI, NPC,UI etc . Obegripligt

/rant over

Nu är jag rätt nöjd med spelet men måste instämma på att storyn är extremt såöigt presenterad. Nu vet jag inte hur den artar sig, är bara i början ännu, men dialogerna (om än vältalade) är väldigt dåliga. Och Karaktärerna känns livlösa med sina krystade reaktioner och osammanhängande kommentarer.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av Grimster:

En annan sak som är lätt att missa också är färgerna på ringarna, är dom gråa så passar inte nyckeln. Så en nyckel som är blå på första ringen men grå på resten är typ en no brainer att använda.

What?!? Det känns väldigt hjälpsamt!

Jag har redan lyckats spela över 50 timmar på en vecka nu, skrämmande!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem
Skrivet av lajklajk:

Jag tycker hela spelet känns oerhört lat & oinspirerat

AI - Värdelös. Companions är mest ivägen
NPC - Stirrar bara på en, rör knappt på sig när man har konversationer. Ingen dynamik alls
Grafik - Ej optimiserat fast det är en motor dom använt sen 2011. Pratade med moddare som sa att assets från oblivion fortfarande används vilket dom tycker är komiskt/tragiskt. Frankensteins monster
Laddskärmar 24/7
Buggigt
Combat - 10 vapen och melee är bedrövligt.. Sen är många vapen bara olika variationer av varandra.
UI - Hemskt dåligt
Space combat - Asteroids från 1988 ?
Exploration - Obefintlig. Fast travel mellan laddskärmar till en genererad planet med oinsipirerade fiender (3 olika pirates) och tråkig loot.

edit: Måste bara lägga till hur dåligt spelet börjar. Du går från gruvbrytare till att vara the chosen one som ska plocka upp alien artifacts (varför du?), nån tomte ger dig sitt rymdskepp och en robot .. bara sådär ? Vem skrev detta!? Går sedan bara utför (mainstory-mässigt)

Jag kan fortsätta i evigheter, men känner bara en stor besvikelse. Det är verkligen ett Bethesda spel från 2011, hade förväntat mig något next-gen men absolut ingenting i spelet är på den nivån.
Sen kan jag tycka att det är orimligt hur många recensioner ger spelet 5/5 utan att ta upp AI, NPC,UI etc . Obegripligt

/rant over

Lite drygt med NPC:s och följeslagare, som var betydligt bättre i NV och FO4. Att main-storyn suger är inte riktigt 2023. Ribban är höjd nu, så har man spelat andra singleplayer-spel senaste åren är det lätt att bli besviken. Kan ha att göra med att talangen lämnat och hybris råder i företagsledningen. Ett exempel på det är i videon jag länkar, frågan kommer direkt efter play:

-Varför optimerar ni inte spelet för PC?

-Öh, vi gjorde det, du kanske ska köpa en ny dator?

Sen har han mage att kalla sin ihoplappade motor för Next Gen med ett UI som måste moddas direkt och som grädde på moset ignorerar han alla klagomålen med att säga att folk bara jublar över spelet, liksom hallå?

Skarpa frågor från Bloomberg, men svaren visar ju hur tondöva både Todd och Phil är.

TL:DR
Blizzards "Har ni inte telefoner" har nu överträffats av Bethesdas " köp ny dator då"

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Lite drygt med NPC:s och följeslagare, som var betydligt bättre i NV och FO4. Att main-storyn suger är inte riktigt 2023. Ribban är höjd nu, så har man spelat andra singleplayer-spel senaste åren är det lätt att bli besviken. Kan ha att göra med att talangen lämnat och hybris råder i företagsledningen. Ett exempel på det är i videon jag länkar, frågan kommer direkt efter play:
https://www.youtube.com/watch?v=Q-yYmq35E3I&t

-Varför optimerar ni inte spelet för PC?

-Öh, vi gjorde det, du kanske ska köpa en ny dator?

Sen har han mage att kalla sin ihoplappade motor för Next Gen med ett UI som måste moddas direkt och som grädde på moset ignorerar han alla klagomålen med att säga att folk bara jublar över spelet, liksom hallå?

Skarpa frågor från Bloomberg, men svaren visar ju hur tondöva både Todd och Phil är.

TL:DR
Blizzards "Har ni inte telefoner" har nu överträffats av Bethesdas " köp ny dator då"

Tror du får lugna dig lite. Här är en tråd om vad Linneman(digital foundry) tycker om frågan och intervjun i allmänhet.

https://twitter.com/dark1x/status/1699726647799190004?t=WpHIY...

TL:DR
Det är optimerat för PC.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem
Skrivet av Lindhenberg:

Skarpa frågor från Bloomberg, men svaren visar ju hur tondöva både Todd och Phil är.

TL:DR
Blizzards "Har ni inte telefoner" har nu överträffats av Bethesdas " köp ny dator då"

Lyssna på intervjun istället för att läsa någon bait titel på twitter/youtube.

Frågorna var bedrövliga. Och vem fan frågor varför man ej optimerat spelet till PC?

Agendan hos vissa mot denna release är helt galen. Men man märker vad de har gemensamt..

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Låter som att du är lite sur. Det finns så många sätt att spela Starfield på. Så många plattformar. Något gå att ordna.

Sur över vad? Jag spelar Starfield på min Xbox om det är det du undrar.

Jag syftar mer på att allt du skriver handlar om hur bra Xbox är hela tiden, men man ser dig väldigt sällan faktiskt skriva om spel, det är alltid fokus på just företagen och jag tycker det är lite märkligt. Bara något jag reagerat på. Men kul att du älskar Starfield så mycket.

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Sur över vad? Jag spelar Starfield på min Xbox om det är det du undrar.

Jag syftar mer på att allt du skriver handlar om hur bra Xbox är hela tiden, men man ser dig väldigt sällan faktiskt skriva om spel, det är alltid fokus på just företagen och jag tycker det är lite märkligt. Bara något jag reagerat på. Men kul att du älskar Starfield så mycket.

Bättre att ignorera inläggen känner jag, det leder inte till någon diskussion ändå.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Lyssna på intervjun istället för att läsa någon bait titel på twitter/youtube.

Frågorna var bedrövliga. Och vem fan frågor varför man ej optimerat spelet till PC?

Agendan hos vissa mot denna release är helt galen. Men man märker vad de har gemensamt..

Lyssnade på intervjun innan jag länkade den såklart, vassa frågor som sagt, mycket relevant då inte ens nya datorer kan köra 1080p med hyffsad framerate.

Agenda?
Alla problem som jag hade i citatet är på riktigt, framförallt klagomålen på UI, NPC:s och diverse missar som inte ska finnas om man nu utvecklat ett spel i 25 år. Agendan ligger snarare hos dem som lyssnade på hypen och vill se 10/10 överallt och sopar problemen under mattan.

Medlem
Skrivet av Bobiri:

Agendan hos vissa mot denna release är helt galen. Men man märker vad de har gemensamt..

Akta, annars får du ett nytt klipp om hur det är bättre vattenfysik i andra spel 😁

Ambassadör
Xbox

Jag har riktigt jäkla skoj med Starfield.

Det är mycket att lära sig och det är inte så casualanpassat men faen vad bra det är.


signatur

Jump in.

Medlem

hieel yee - boiiii

Inte för att skryta eller nått sånt.. Men jag kommer LÄTT slagit i level-taket typ i morrn bitti.

high five!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

hieel yee - boiiii

Inte för att skryta eller nått sånt.. Men jag kommer LÄTT slagit i level-taket typ i morrn bitti.

high five!

Woah, you're like the man, bro!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Woah, you're like the man, bro!

Äsch, jag bara keepar det real lixom och kör mitt eget race...
Det där är ingenting som jag känner är speciellt klädsamt att springa runt och skryta om, eller något sånt. Barnsligt.

Lixom sure - this guy FUCKS.. So what?
Väx upp.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

För det är så pass bra. Det är generationens spel.

Och det är okej att köpa en Xbox Series konsol för det spelet.

Nej, nej och nej

Inaktiv
Skrivet av Freeman79a:

För det är så pass bra. Det är generationens spel.

Vad får dig att säga så? Vad gör spelet så bra? Vad gör det bättre än andra spel?
Måste ju komma med lite exempel!

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Varför? Snacka om att bränna pengar

För andra personer kan en prenumeration av game pass istället vara att bränna pengar. Tråkigt spelutbud och 1200 spänn per år åt helvete. Köper man det så kan man dessutom spela det om fem år utan att behöva starta en prenumeration igen.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

123
Skriv svar