F.d. WoW-namn går hårt åt startskärmen i Starfield, får Bethesda-mothugg

KoP
Medlem

Mycket käbbel för ingenting ifrån Mark Kern.

Medlem

Samtidigt spelet han själv gjorde:


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Vad vill han se för meny?

Battle pass, loot boxes?

Inaktiv

Älskar den minimalistiska designen.

Medlem

Man spelar väl spelet och inte startskärmen

Medlem

Det enda jag tycker ser rusat och low effort är hur dålig font och outlines det är på texten och rutorna.

Medlem

Wow-killen kanske gick för långt men Bethesda ska väl knappast vara kaxiga kring UI, något de är löjligt dåliga på i flera av sina titlar, inte minst på PC.

Nu har de ju fått lite hjälp med vissa tekniska implementationer av Id software så kanske finns där någon gnutta kvalite vid release.

Avstängd
Skrivet av Ender:

Och när jag ändå är igång... Vad fan är det för fel på det där jäkla namnet Twitter dragit över sig nu för tiden? Exslashtwitter? De har ju inte ens gått över till X helt...via länken så spammas jag med texter som: "Är du ny på Twitter?", "Missa inte vad som händer
Folk på Twitter får reda på allt först.
"
Gå all in på "X" istället, ifall ni (I'm talking to you Elon) tror att...jag vågar inte ens gissa vad som ligger bakom ett så infantilt infall. Tankarna går till en gubbe med identitetskris som närmar sig tonåringarna som festar i parken, vill bjuda dem på Explorer "surprise" och försöker relatera till deras musik.

Bleh.

Elon är kung!

eld
Medlem
Skrivet av anon_332538:

Lite grann blir det ju som att vanliga människor ska bedöma Mona Lisa kan jag tänka mig. Vi har svårt att se vad de menar.
Spelutvecklare och spelartister tänker ju på detaljer vi inte gör.

Sen tror jag hans poäng var att det inte nödvändigtvis var att det såg dåligt ut, utan att det var hastigt gjort och att de inte brydde sig?

Som spelartist så kan jag säga att han är ute och cyklar.

Bakgrunden kommer vara animerad, bombastisk musik kommer spela.

Menyn är ungefär standard, inte bara för Bethesda-spel men även många andra spel.

Han har en blue checkmark, han skapar medvetet drama för att hans inlägg ska få många views som kan konverteras till pengar, välkommen till nya twitter.

Medlem

Men hur länge stannar man i huvudmenyn i ett spel?

Är ju totalt ointress...

Medlem

Tycker att gränssnittet i det gameplay som har visats ser ut som en tidig alfaversion. Oerhört simpelt på ett dåligt sätt. Hoppas verkligen att det förbättras till release.

Startskärmen? 6/10. Inte så ful som han vill få det att låta som.

eld
Medlem

Ibland så måste man uppleva en huvudmeny, en stillbild räcker inte.

Medlem

Jag gillar den. Om nen dessutom rör på en aning i bakgrunden och de tar bort den hemska rutan i hörnet så var den riktigt najs.

Medlem

Att uppmärksamma såna här grejer/personer känns typ, onödigt lol. Bara outrage, inget vettigt.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Edd1e:

Tycker den ser bra ut. WoW, D2 och Starcraft ser skräp ut i jämförelse dessutom så vafan? Känns mer som "Jag var involverad i skit för fyrtioelva år sedan, TITTA PÅ MIG!".

Ursäkta mig men du har usel smak.

Medlem

Fan babblar karln om, vem bryr sig? Tyckte själv den var ganska snygg, cleant!


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

ELF
Medlem

Ser väl bra ut i överlag. Men menyn kunde vara lite mer arbetad.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Även om jag kan hålla med, röstade nej då jag finner det lite väääl minimalistiskt och kunde helst ha haft bilden i hörnet som bakgrund i alla fall, så är det ett väldigt fånigt uttalande och att det skulle vara en indikation på att utvecklarna inte bryr sig är bara ett slag under bältet på alla som slitit med det i alla år. Löjligt sagt!

eld
Medlem

ännu en

Medlem

Star citizen har en sjukt snygg startskärm men ibland kan det varq skönt med less is more.

Medlem

Haha okej det är en slutsats man kan dra om man nu känner för det, men jag håller inte med. Finns många bra spel med simpla startskärmar, betyder bara att man som spel designer valt att ha en simpel startskärm.
Nu kommer starfield alldeles säkert vara trasigt nu när det släpps, men det är för att det är ett Bethesda spel😂

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Haha okej det är en slutsats man kan dra om man nu känner för det, men jag håller inte med. Finns många bra spel med simpla startskärmar, betyder bara att man som spel designer valt att ha en simpel startskärm.
Nu kommer starfield alldeles säkert vara trasigt nu när det släpps, men det är för att det är ett Bethesda spel😂

Dem senaste läckorna från recensenter verkar säga något annat
Någon som nämnde att dem inte stött på några buggar alls under dem första 15 timmar som personen spelat än så länge.

Spelets version verkar också släppas i 1.6, en ganska välpatchad version. Fallout 4 släpptes i version 1.1 som jämförelse.

Medlem

Vem bryr sig. En av svaren borde ha varit "vem bryr sig" orka. Jag fattar ingenting om den här startskärmshistorien. Vad spelar det för roll?

Medlem
Skrivet av blackidus:

Dem senaste läckorna från recensenter verkar säga något annat
Någon som nämnde att dem inte stött på några buggar alls under dem första 15 timmar som personen spelat än så länge.

Spelets version verkar också släppas i 1.6, en ganska välpatchad version. Fallout 4 släpptes i version 1.1 som jämförelse.

Ja just det ja. 1.6. Det verkar vara korrekt enligt många källor. Ganska bra ju.

Medlem

Den påminner om deras tidigare, så det är nog ingen fara. Men startskärmen skapar ju också starten av atmosfären i spelet och att fokusera även på den ger pluspoäng tycker jag. T.ex. TLoU, TLoU2 och BG3s startskärmar gör ju helheten bättre.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Lite grann blir det ju som att vanliga människor ska bedöma Mona Lisa kan jag tänka mig. Vi har svårt att se vad de menar.
Spelutvecklare och spelartister tänker ju på detaljer vi inte gör.

Sen tror jag hans poäng var att det inte nödvändigtvis var att det såg dåligt ut, utan att det var hastigt gjort och att de inte brydde sig?

Njae. Vi är ändå spelarna som ska uppleva spelet i slutändan. Inte riktigt samma sak som att stirra på en tavla.

Och ja, det var poängen, vilket var en rätt korkad slutsats att dra baserat på en startskärm. Finns tidigare exempel på lika stilrena startskärmar i deras tidigare spel. Tror inte det har något att göra med om det var hastigt gjort eller om det är tidspress.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Dem senaste läckorna från recensenter verkar säga något annat
Någon som nämnde att dem inte stött på några buggar alls under dem första 15 timmar som personen spelat än så länge.

Spelets version verkar också släppas i 1.6, en ganska välpatchad version. Fallout 4 släpptes i version 1.1 som jämförelse.

Kul att höra alltså, nu vågar jag vara ännu mer taggad än vad jag var


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Waste of space

Medlem

Det hade varit roligt om startskärmen fylldes på med ens bas eller liknande allt eftersom man fick nya saker, därav att den är tom nu i början.

Men oavsett så spelar det inte så stor roll för min del. Bättre att spelet laddas snabbt, man spenderar ju ändå inte så mycket tid där man vill ju spela spelet.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

ELF
Medlem
Skrivet av blackidus:

Dem senaste läckorna från recensenter verkar säga något annat
Någon som nämnde att dem inte stött på några buggar alls under dem första 15 timmar som personen spelat än så länge.

Spelets version verkar också släppas i 1.6, en ganska välpatchad version. Fallout 4 släpptes i version 1.1 som jämförelse.

Jag skulle vilja påstå att det släppts som 1.0 när det släpps för oss vanliga dödliga.
Vilket versionsnummer det har internt spelar ingen roll.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

123
Skriv svar