Battlefield 2042 och ea play vs ea play pro

Medlem
Battlefield 2042 och ea play vs ea play pro

Hej, jag såg att det fanns en 2 år gammal tråd om detta men eftersom den infon förmodligen inte är aktuell längre så startar jag en ny tråd. Jag funderar på att ta en månad ea play för att lira bf 2042. Tidigare när spelet släpptes körde jag med pro-versionen men jag funderar på om jag nu, långt senare, klarar mig med vanliga ea play? Det är väldigt rörigt och förvirrande på ea's sida, rör det sig bara om 10 timmars speltid fortfarande för vanliga ea play eller har man släppt det fritt? Och om så är, rör det sig om hela spelet med allt content eller bara grundspelet?

Medlem

Det är 10 timmar om du bara har EA Play (vanliga) på nya, och antar deras större titlar som fortfarande är de aktuella. Så tills nästa BF spel kommer så lär det vara låst till Pro varianten tills dess.
EA Play ingår fortfarande i Game Pass PC som kostar 99kr. Men så klart så får du inte tillgång till senaste släppen eller alla spel som finns på tjänsten.
Jag skaffade t.ex. en månad EA Pro för att kunna köra Jedi Survivor, gjorde samma med Fallen Order tidigare och sen så sa jag upp Pro. Men dessa spel var inte live service eller hade multiplayer så det fanns ingen mening med att ha Pro längre än nödvändigt.

PRO = allt innehåll T.ex. Ultimate Edition av BF2042 med allt det innebär.
Ea Play (regular) = grundspelet + det de ger bort gratis för medlemskapet till diverse spel. 10h för vissa nya spel.

Saker kan också vara lite annorlunda än vad jag vet själv men detta är vad det generellt verkar meddela innan spel släpps. Typ reklamen för BF2042 var att "Play 10 hours with EA Play" etc.

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Det är 10 timmar om du bara har EA Play (vanliga) på nya, och antar deras större titlar som fortfarande är de aktuella. Så tills nästa BF spel kommer så lär det vara låst till Pro varianten tills dess.
EA Play ingår fortfarande i Game Pass PC som kostar 99kr. Men så klart så får du inte tillgång till senaste släppen eller alla spel som finns på tjänsten.
Jag skaffade t.ex. en månad EA Pro för att kunna köra Jedi Survivor, gjorde samma med Fallen Order tidigare och sen så sa jag upp Pro. Men dessa spel var inte live service eller hade multiplayer så det fanns ingen mening med att ha Pro längre än nödvändigt.

PRO = allt innehåll T.ex. Ultimate Edition av BF2042 med allt det innebär.
Ea Play (regular) = grundspelet + det de ger bort gratis för medlemskapet till diverse spel. 10h för vissa nya spel.

Saker kan också vara lite annorlunda än vad jag vet själv men detta är vad det generellt verkar meddela innan spel släpps. Typ reklamen för BF2042 var att "Play 10 hours with EA Play" etc.

Lysande svar👌Jag tänkte lite att folk kanske inte köper 2042 längre och att det hade gjort att det puttat ned till vanliga Ea Play, men då vet jag att jag lär köra på pro😃

Medlem
Skrivet av Redstar:

Lysande svar👌Jag tänkte lite att folk kanske inte köper 2042 längre och att det hade gjort att det puttat ned till vanliga Ea Play, men då vet jag att jag lär köra på pro😃

Du klarar dig med den billigare varianten av ea play. Brukar ta 1~ för spel att flyttas ner.

Medlem

BF2042 kommer nog till vanliga EA Play om inte för lång tid. Det verkar som sista battle pass säsongen är den sjätte, som borde starta i början eller mitten av oktober och varar i ca 12-14 veckor. Inget mer innehåll efter det dvs. om inte de bestämmer sig för att släppa en sjunde, eller fler säsonger, då borde de sätta spelet på vanliga EA Play för att få fler spelare som kanske kör Game Pass.

Medlem
Skrivet av Redstar:

Lysande svar👌Jag tänkte lite att folk kanske inte köper 2042 längre och att det hade gjort att det puttat ned till vanliga Ea Play, men då vet jag att jag lär köra på pro😃

Om du inte redan skaffat EA Pro så kan du ju alltid först aktivera EA Play, och om du då kan köra BF2042 utan tidsbegränsning så är det ju bara att spela på, enda skillnaden blir att du måste låsa upp saker som man fick direkt upplåsta genom Ultimate edition, men det tar inte lång tid.
Och så klart om det inte är tillgängligt mer än 10 timmar så får du göra beslut om du tycker det är värt att köra EA Pro.

Du kan ju också fnula till det lite genom att skaffa Game Pass PC, i det inkluderas EA Play. Om det inte funkar som tänkt så kan du alltid avbryta GP och skaffa EA Pro istället. Det vill säga om det inte specifikt är några EA spel du vill spela senare. Personligen kommer jag skaffa EA Pro nån månad eller så igen för att spela Immortals of Aveum.

1
Skriv svar