Idag sommarpratar Patrick Söderlund, om spel och mörker

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Nä men är det sant?! Guuuud så modigt!

Somliga har mer otur än andra när de försöker sig på det där med att tänka..


signatur
Medlem

Vad roligt att fz tar upp p1 i en artikel, och vise versa. P1 sommar brukar hålla bra standard på deras sommarprat (och även flera andra programserier). Ju fler folk med tekniskt intresse som lyssnar på p1, ju större möjlighet har vi att kunna få in mer poddar och dylikt i p1 i framtiden 😀


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem
Skrivet av Du_d3:

Så man får inte driva med eller kritisera en offentlig person som en gång räddat en kattunge då eller vad?

Jag jämför det lite med att gå in på en begravning och skratta och skjuta av lite konfetti bara för att man inte tyckte om personen. Det känns liksom inte som rätt plats, tillfälle eller sammanhang. Det betyder inte att det inte finns *väldigt* gott om tillfällen att kritisera personen, för det gör det. Det är mycket jag inte håller med Patrick Söderlund om, eller uppskattar att han gjort genom åren, men att ta upp det i det här sammanhanget känns bara raktigenom rövigt.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Det var väl ett helt OK sommarprat. Men eftersom nästan alla verkar prata om barndomstrauman i Sommar blir jag som lyssnare ganska avtrubbad kring dessa ämnen. Det blir lite orättvist mot den som berättar om svåra saker i sitt liv, men så är det. Och just Söderlund får förstås svårt att konkurrera mot Förintelseöverlevare.

Det är lite paradoxalt att har man inte med någon livsupplevelse som detta så får man istället kritik för det. Se bara på Anders Cevrenkas sommarprat som var ut bland de första i år, där han gick in på sitt ämne helt och fullt och pratade inget om sin barndom. Då fick han kritik av recensenter för att "man ville höra mer om Anders och hans livsresa".

Så oavsett så kommer det finnas kritik. Jag tycker det är upp till den som pratar att välja vad man vill prata om så får vi andra gilla läget helt enkelt

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Aletheides:

Det är lite paradoxalt att har man inte med någon livsupplevelse som detta så får man istället kritik för det. Se bara på Anders Cevrenkas sommarprat som var ut bland de första i år, där han gick in på sitt ämne helt och fullt och pratade inget om sin barndom. Då fick han kritik av recensenter för att "man ville höra mer om Anders och hans livsresa".

Så oavsett så kommer det finnas kritik. Jag tycker det är upp till den som pratar att välja vad man vill prata om så får vi andra gilla läget helt enkelt

Visst är det så. Men det är väl för att folk har vant sig vid ett speciellt format, vanligtvis handlar ju sommarpraten just om barndomen och uppväxten och inte sällan om just trauman.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av vbgbasse:

Vad roligt att fz tar upp p1 i en artikel, och vise versa. P1 sommar brukar hålla bra standard på deras sommarprat (och även flera andra programserier). Ju fler folk med tekniskt intresse som lyssnar på p1, ju större möjlighet har vi att kunna få in mer poddar och dylikt i p1 i framtiden 😀

Vice versa? Har P1 tagit upp FZ också?

Medlem
Skrivet av Arcadia:

Vice versa? Har P1 tagit upp FZ också?

Att p1 tar upp en artikel med anknytning till datarelaterade nyheter 🙂


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Han har kommit långt. Jag minns hans recensioner och texter i Super Power med värme. Det känns ofantligt länge sedan.

Medlem
Skrivet av Tröjan:

Han har kommit långt. Jag minns hans recensioner och texter i Super Power med värme. Det känns ofantligt länge sedan.

Ja tycka vad man vill om honom så har han ändå lyckats. Jag känner ändå att det är något spännande med en vanlig Svensson som kommit så långt, sen behöver man givetvis inte hålla med om hans eller hans företags handlingar och beslut, även om jag inte tror det är så svart och vitt som många vill få det till.

12
Skriv svar