Gamereactor påväg bort?

Medlem
Gamereactor påväg bort?

Jag var medlem på gamereactor för ett par år sedan och kollade sidan flera gånger om dagen men jag tyckte klimatet blev sämre och sämre och sedan hittade jag till FZ som genast kändes mycket mer välkomnande och överlag ett trevligare community ❤

Men varför jag skriver är inte för att racka ned på gamereactor, utan en sak jag lade märke till nu när jag efter ett långt uppehåll besökt deras sida. Deras nyheter har knappt några kommentarer alls längre, de flesta har 0 och sedan är det några enstaka kanske 1-3 kommentarer var 5e nyhet. Jag undrar om FZ är större i Sverige nu eller hur det ligger till.
Någon som vet?

Ha det fint!

Medlem

Det har varit så länge. Jag var också en frekvent besökare där med ett konto förr i tiden, men valde till slut att få mitt konto borttaget då jag inte orkade med den giftiga atmosfären längre Det enda jag går in och läser på GR nu för tiden är redaktionens bloggar.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Tror inte att dom är på väg att försvinna, men storhetstiden får nog anses vara över. De senaste 13 åren har kvaliteten på sidan gått stadigt neråt. Dom postar nyheter om typ "Nya deadpool spelas av rullstolsburen homosexuell kines" för att dom vet att folk blir galna och attackerar kommentarsfältet direkt. På så vis känns det lite som att dom kippar efter andan, men jag tror inte att det är så illa att dom kommer sluta.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Inaktiv
Skrivet av bson:

Känns som att GR bara är fullt av arga incels. Trist att gå in på varje spelnyhet med ett kommentarsfält som nästan oavsett lyckas urarta i diskussioner om woke, pk och feminism. Det finns här också såklart men det är 10 ggr värre på GR. Redaktionen verkar ju ganska korkade också, som att dom nästan eldar på stämningen ibland. Knäppt. Lika bra att det går i graven. Men… då kanske dom söker sig till FZ istället 😬

Jag brukade läsa tidningen för väldigt många år sedan. (Under 00-talet)
När Loading lade ner som var min favorit sida innan så sökte jag mig till GR eftersom jag kände till tidningen och tänkte att då skulle det vara kul att se hur sidan är.
Men ganska snabbt upptäckte jag det du skriver att medlemmarna klankade ner på andra sidor och kallade var och varannan för PK.
Jag försökte bortse från det men när ett rasistiskt uttalande försvarades i en blogg så fick jag nog och sedan dess har jag inte varit inne på den sidan.
Dock har jag mitt konto kvar eftersom jag bara loggade ut och inte har loggat in något mer.

Det som var fint var att jag väldigt snabbt hittade hit till FZ och här är det mycket bättre. En mycket trevligare atmosfär helt enkelt.

It's not a lake, it's an ocean

De har bra tryck på publiceringar av nyheter och recensioner, men som noterat är det ganska få kommentarer på vanliga nyheter. Desto mer drag när det är ett kontroversiellt ämne som engagerar.

Allt är väl av väldigt varierande språklig kvalitet, men jag läser gärna Mäkis analyser.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Precis som Se & Hör, Hänt Extra och liknande tidningar fyllde en funktion på toaletten förr i tiden, spelar GameReactor en liknande roll idag.

Dem är dock duktiga på att skapa content. Mycket listor och annat.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Gamereactor finns i flera länder på flera språk också. Jag tror dom har massa nyheter som dom översätter. Och så fixar så att dom dyker upp på Microsoft start nyhetssida, tycker dom spammar nyheter där som attan.

Antar att dom tjänar mycket på reklam genom att göra så, för det är nog många som klickar och kommer vidare dit.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Gamereactor finns i flera länder på flera språk också. Jag tror dom har massa nyheter som dom översätter. Och så fixar så att dom dyker upp på Microsoft start nyhetssida, tycker dom spammar nyheter där som attan.

Antar att dom tjänar mycket på reklam genom att göra så, för det är nog många som klickar och kommer vidare dit.

Pengar tror jag dem tjänar. Rätt bra också. Säga vad man vill om Petter men entreprenörskap och ekokomi verkar han vara grym på. Bara alla prylar han har testat och fått behålla genom åren måste vara värt x antal miljoner.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Samma här, brukade hänga dagligen på GR, nu går jag mest in och läser redaktionens bloggar någon gång i månaden.
Jag har slutat hänga där mest tack vara att deras sida är så fruktansvärt förstörd av reklam och pop-up liknande skit som hela tiden dyker upp, och bildvisaren ska vi inte tala om, blir alltid lika frustrerad när jag öppnar en bild och en ny sida öppnas med alla bilder, i exakt samma storlek som den visades i på orginalsidan! Om man vill få upp en större bild så är det en tredje länk som krävs D:

Inaktiv

Slutade besöka GR för längesedan. Allt är sämre på den sidan. Innehållet, designen och annonser överallt.

Finns redan en tråd om GR vet jag där Petter t om varit inne och kommenterat i.

Medlem

Jag har en surf-rutin jag kör när jag vaknar, till frukost, lunch, under mina raster och ett par gånger till om dagen. Den inkluderar bland annat FZ och GR tillsammans med en handfull ytterligare sidor så jag är absolut där inne flera gånger dagligen. Min upplevelse är väl ungefär samma som din, just att kommentarsfälten är stendöda. Tittar man på jämförbara artiklar på FZ och GR är det väl ganska låga odds på att det är såväl fler svar som en trevligare stämning här och det är det som primärt fått mig att inte vara lika aktiv där längre. Sett till antalet nyheter de pumpar ut och att jag uppskattar deras ganska stora antal personliga krönikor och kolumner lär jag fortsätta läsa där även framöver men språkbruket i både deras artiklar och i kommentarsfälten och stämningen hos deras community är sådant som gör att jag föredrar att vara delaktig i konversationen någon annanstans. Men det finns ju olika sidor för olika människor, för mig fyller de helt enkelt olika syften. Med det sagt tror jag inte att de är påväg någonstans.

Medlem

Det tror jag inte.

Dock fattar jag inte alla länder där GR finns. är ju noll aktivitet där. Känns som det är placeholder sidor som generera reklamtrafik bara.

Men sidan är ju långt i från sin storhetstid. Nu är det ju typ flashback nivå på sidan. Bara massa woke, pk och feminism och som ofta pushas av flera i redaktionen.


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem
Skrivet av bson:

Känns som att GR bara är fullt av arga incels. Trist att gå in på varje spelnyhet med ett kommentarsfält som nästan oavsett lyckas urarta i diskussioner om woke, pk och feminism. Det finns här också såklart men det är 10 ggr värre på GR.

This.

Redaktionen spär definitivt på den giftiga, och ofta väldigt omogna, stämningen. Inte minst chefredaktören.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

De har odlat ett diskussionsklimat som gör att jag numer besöker sajten väldigt sällan.

Väldigt ofta skrivs nyheter som är uppenbart vinklade för att reta upp "anti-woke-folket" där man fokuserar på hudfärg, kön och sexualitet där det är ganska uppenbart viken sida några i redaktionen befinner sig på.

Det är lite synd för det verkar finnas skribenter där som försöker göra ett bra jobb men men mycket försvinner bakom allt svammel om att saker är "woke" nästan överallt.

Det blir inte bättre av att de har en chefredaktör som sprider diverse lögner och konspirationsteorier. Petter är bra på att svara användare men när någon pekar ut att han har fel om dessa saker blir det knäpptyst vilket är fegt.

Om någon kritiserar GR kan de fort få varningar eller avstängningar för att de "sprider dålig stämning" men om folk går till personangrepp mot andra användare eller sprider rasism och misogyni är det OK så länge det inte sker i klarspråk.

Medlem

Inte så konstigt, som många redan har skrivit så är/var deras community toxic AF. Redaktören var lika illa. Blev bannad för att jag kritiserade redaktionen. Skrev ett seriöst inlägg i hopp om att det skulle ske en förändring men när jag blev bannad så förstod jag att det aldrig kommer hända och har aldrig varit där sedan dess.

Medlem

Tror verkligen inte dom är på väg bort, dom har väldigt mycket trafik och finns i flera länder. Communityn är däremot betydligt mindre aktiv där än tex. här på FZ.
Jag blir själv mindre och mindre aktiv på GR just för att jag upplever att det ofta är väldigt toxic stämning tyvärr. Om man bara undviker att läsa kommentarer och skriva själv så är det fortfarande en bra sida som ganska ofta har bra artiklar.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Tror verkligen inte dom är på väg bort, dom har väldigt mycket trafik och finns i flera länder. Communityn är däremot betydligt mindre aktiv där än tex. här på FZ.
Jag blir själv mindre och mindre aktiv på GR just för att jag upplever att det ofta är väldigt toxic stämning tyvärr. Om man bara undviker att läsa kommentarer och skriva själv så är det fortfarande en bra sida som ganska ofta har bra artiklar.

Du har koll på deras trafik alltså? Sajterna för de övriga länderna var stendöda när jag av nyfikenhets skull faktiskt kikade ett tag sedan, relativt nyligen. Var då inne på flera sidor, och åtminstone de som jag kikade på hade inte en endaste kommentar på varken recensioner eller nyheter. Eller nån hade någon enstaka kommentar. Recensionerna var även alla samma brittiska, bara översatta. Som att sajterna inte hade någon egen redaktion. Men det kanske inte var en korrekt bild som jag då fick.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Du har koll på deras trafik alltså? Sajterna för de övriga länderna var stendöda när jag av nyfikenhets skull faktiskt kikade ett tag sedan, relativt nyligen. Var då inne på flera sidor, och åtminstone de som jag kikade på hade inte en endaste kommentar på varken recensioner eller nyheter. Eller nån hade någon enstaka kommentar. Recensionerna var även alla samma brittiska, bara översatta. Som att sajterna inte hade någon egen redaktion. Men det kanske inte var en korrekt bild som jag då fick.

Aktivitet och trafik är inte samma sak. Är övertygad om att GR har mycket trafik trots låg aktivitet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Du har koll på deras trafik alltså? Sajterna för de övriga länderna var stendöda när jag av nyfikenhets skull faktiskt kikade ett tag sedan, relativt nyligen. Var då inne på flera sidor, och åtminstone de som jag kikade på hade inte en endaste kommentar på varken recensioner eller nyheter. Eller nån hade någon enstaka kommentar. Recensionerna var även alla samma brittiska, bara översatta. Som att sajterna inte hade någon egen redaktion. Men det kanske inte var en korrekt bild som jag då fick.

Ska inte påstå att jag har koll på deras trafik själv men chefsredaktören Petter har vid flera tillfällen sagt att dom har väldigt hög trafik, och att dom dessutom slagit rekord i mängden trafik flera gånger på sista tiden. Jag kan inte avgöra om han talar sanning eller inte men jag väljer att tro på hans ord.

Kan tänka mig att det i många andra länder bara är översatta texter, det är säkert ett billigt sätt att driva sidan.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Aktivitet och trafik är inte samma sak. Är övertygad om att GR har mycket trafik trots låg aktivitet.

Självklart vet jag det. Det vet nog alla. Men stendöd sajt med till synes noll aktivitet osar inte mycket trafik/besökare och en levande community, eller? Det är det jag menade.

Ett exempel:

[/img]


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Balunan:

Självklart vet jag det. Det vet nog alla. Men stendöd sajt med till synes noll aktivitet osar inte mycket trafik/besökare och en levande community, eller? Det är det jag menade.

Ett exempel: <Uppladdad bildlänk>[/img]

Du ifrågasatte trafik baserat på din upplevelse av aktivitet, därav min kommentar.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Ska inte påstå att jag har koll på deras trafik själv men chefsredaktören Petter har vid flera tillfällen sagt att dom har väldigt hög trafik, och att dom dessutom slagit rekord i mängden trafik flera gånger på sista tiden. Jag kan inte avgöra om han talar sanning eller inte men jag väljer att tro på hans ord.

Kan tänka mig att det i många andra länder bara är översatta texter, det är säkert ett billigt sätt att driva sidan.

Kan så vara! Jag tror ändå inte att det faktum att de finns i olika länder är något bevis för det, eller att de sidorna har lika mycket trafik som den svenska påstås ha. Men jag vet ju inte, jag spekulerar bara utifrån den känslan jag får baserat på det som jag ser i form av communityt och att de inte har egen redaktion . 😊


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Freakon:

Du ifrågasatte trafik baserat på din upplevelse av aktivitet, därav min kommentar.

Ja, och det tycker jag är fullkomligt rimligt. Jag har aldrig stött på en vältrafikerad spelsajt som inte har någon aktivitet från dess besökare och dess community, och inte heller då har en egen redaktion. Att ”väldigt mycket trafik” åtminstone borde resultera i någon form av aktivitet från alla besökarna tycker jag inte är en orimlig tanke. Så därför är min gissning att många av de sajterna inte är så välbesökta. Jag står fast vid den gissningen. Men det behöver ju såklart inte stämma.

EDIT: Var nu inne på flera av de utländska sidorna igen nu och kikade, och såg en sak till som de sidor jag var inne på hade gemensamt utöver de nämnda 0 kommentarer på nyheter och recensioner. Nämligen att de även antingen hade 0 bloggar, eller att de väldigt få bloggar som fanns och var nyare än 2019/2020 var uppenbara fejkbloggar skrivna av botar. Men aja…
De har säkert asmycket besökare ändå.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Förr när det var en sajt som också gav ut gratistidningar då var GR ett paradis.

Idag är det inte samma.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av N3gn4v:

Förr när det var en sajt som också gav ut gratistidningar då var GR ett paradis.

Idag är det inte samma.

Precis. Det gick utför när tidningen försvann.

Medlem

Gick in och kollade pga den här tråden, herre satan vilket flashback-träsk det har blivit lol. Men det är bara "tysta majoriteten", dvs typ 5 pers som postar.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Balunan:

Ja, och det tycker jag är fullkomligt rimligt. Jag har aldrig stött på en vältrafikerad spelsajt som inte har någon aktivitet från dess besökare och dess community, och inte heller då har en egen redaktion. Att ”väldigt mycket trafik” åtminstone borde resultera i någon form av aktivitet från alla besökarna tycker jag inte är en orimlig tanke. Så därför är min gissning att många av de sajterna inte är så välbesökta. Jag står fast vid den gissningen. Men det behöver ju såklart inte stämma.

EDIT: Var nu inne på flera av de utländska sidorna igen nu och kikade, och såg en sak till som de sidor jag var inne på hade gemensamt utöver de nämnda 0 kommentarer på nyheter och recensioner. Nämligen att de även antingen hade 0 bloggar, eller att de väldigt få bloggar som fanns och var nyare än 2019/2020 var uppenbara fejkbloggar skrivna av botar. Men aja…
De har säkert asmycket besökare ändå.

Rimligt, absolut. Men fortfarande bara ett antagande som inte alls behöver att spegla verkligheten.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Rimligt, absolut. Men fortfarande bara ett antagande som inte alls behöver att spegla verkligheten.

Och det är exakt det jag har skrivit, flertalet gånger.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem
Skrivet av Ugglan:

Jag var medlem på gamereactor för ett par år sedan och kollade sidan flera gånger om dagen men jag tyckte klimatet blev sämre och sämre och sedan hittade jag till FZ som genast kändes mycket mer välkomnande och överlag ett trevligare community ❤

Men varför jag skriver är inte för att racka ned på gamereactor, utan en sak jag lade märke till nu när jag efter ett långt uppehåll besökt deras sida. Deras nyheter har knappt några kommentarer alls längre, de flesta har 0 och sedan är det några enstaka kanske 1-3 kommentarer var 5e nyhet. Jag undrar om FZ är större i Sverige nu eller hur det ligger till.
Någon som vet?

Ha det fint!

Jag var ganska aktiv på GR runt 2005-2010 men sen dog det som smått. Idag lever de väl på Petters blogg? Forumet är ju heldött och sidan känns så förlegad med popups och skit överallt. Fattar inte att de inte kan pröjsa för en redesign? Tycker det är sällan man stöter på en sådan förlegad design på ganska populär site.

Medlem

Jag är inne på sidan då och då, tack vare frekvensen på nyheterna. Har också noterat att det inte kommenteras lika mycket som tidigare och att forumet går på halvfart. Jag undrar om det inte är en blandning av stämningen på sidan (att det är "toxic" som vissa har skrivit här), och att sidan - särskilt delen med kommentarerna - faktiskt har en ganska omodern design för att vara 2023. Det bjuder liksom inte in till att vara ett community.

Bolaget (Gamez Publishing A/S) bakom Gamereator verkar dock gå bra. 2,2 miljoner danska kronor (motsvarande 3,4 miljoner svenska kronor) i vinst i fjol efter att gått back en miljon året innan, och de har legat stadigt på tio anställda i några år nu. Någonting rätt verkar de göra iaf.


signatur

En av två halvor i spelpodden Gejma. 🎮

Skriv svar