Halvtidsrapport: nya Zelda bästsäljaren bland fysiska spel i Europa

Robot
Halvtidsrapport: nya Zelda bästsäljaren bland fysiska spel i Europa
Medlem

Det ska bli jäkligt spännande att se den totala försäljningen av TotK när Nintendo presenterar sin kvartalsrapport i början av augusti, det har ju toppat de flesta försäljningslistor sen det släpptes och då räknas ju bara den fysiska försäljningen till skillnad från de andra spelens försäljning som även innefattar den digitala försäljningen.

It's not a lake, it's an ocean

Galet bra. Zelda har väl aldrig varit så mainstream som det är nu?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Riktigt bra spel även fast det är "samma karta".
Det var endå så pass länge sen man körde botw. Man minns bara vissa platser


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Galet bra. Zelda har väl aldrig varit så mainstream som det är nu?

Nej, inte sålt några jättemängder- jämfört med Super Mario/Smash Bros och Pokémon. Zelda Breath of the Wild bröt den trenden ganska så kraftigt.

Skrivet av PGR1985:

Nej, inte sålt några jättemängder- jämfört med Super Mario/Smash Bros och Pokémon. Zelda Breath of the Wild bröt den trenden ganska så kraftigt.

Hur kraftigt då?

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Hur kraftigt då?

Twilight Princess sålde närmare 9 milj och var det högst säljande innan Botw och TotK om inte räknar den kombinerade försäljningen av Ocarina of Time och OoT 3D som sålde 13-14 milj kombinerat då. Botw har sålt över 30 miljoner och TotK ser ut att passera det utan problem.

Medlem

Spelet är ju jävligt stort o mkt att göra. Känns som det är riktat mot yngre gamers samtidigt som det tillfredsställer äldre. Kan iallafall tänka mig att det säljer som smör.

Medlem

Visst har jag köpt Zelda Tears of Kingdom, men har inte orkat spela ut det. Kört någon timme bara.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av dahlbäckkrome:

Hur kraftigt då?

Jag vill minnas att Skyward Sword sålde strax under 4 miljoner exemplar på Wii, trots att Wii hade sålts i över 100 miljoner när det släpptes. Breath of the Wild har sålt över 30 miljoner, och Tears of the Kingdom säljer ruskigt bra för tillfället.

1
Skriv svar