Senaste filmen du såg

Medlem

Avatar 2, kändes meh...

Medlem

Fick för mig att se Logan igen.

Lika bra som första gången

Medlem

Dungeons & Dragons: Honor Among Thieves.
Helt ok 👍

Medlem

De hänsynslösa, 1992. En riktig Clintan-klassiker.

Medlem
Skrivet av dali:

Kollade på 'Margin Call' igår. En film som följer ett gäng personer på en investmentbank under ett dygn innan ekonomiska krisen 2008. Med en stark uppslutning av skådespelare med bland annat Zachary Quinto (Spock från de nya Star Trek-filmerna.), Kevin Spacey och Demi Moore.

Skådespelarna gör det mycket bra och skapar en thriller-liknande film i en annorlunda miljö. Filmen är skriven och regisserad av J.C. Chandor som är en regissör jag endast nyligen fått upp ögonen för. Jag är väldigt imponerad av manuset som med seriositet och tajta repliker ger en spännande och moralisk resa genom finansvärlden och hur den tog in Amerika in i krisen. Filmen är hans första långfilm och han nominerades till en Oscar för manuset.

Filmen når inte riktigt upp till hans senaste film A Most Violent Year (2014) men en mycket stabil och sofistikerad filmupplevelse. Det märks att det inte är en rutinerad regissör men det välskrivna manuset och skådespelarna leder det ändå till en svag 7/10.

En av mina favoritfilmer. Mycket solida skådespelarinsatser.

Medlem

john wick 4. bra hjärndöd action.

Medlem

Three Amigos (1986)
Steve Martin, Chevy Chase, Martin Short
"Three actors accept an invitation to a Mexican village to perform their onscreen bandit fighter roles, unaware that it is the real thing."
Galet kul, lätt en av mina komedi favoriter, 10/10!

Trailer:

IMDB: https://www.imdb.com/title/tt0092086/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_6_...

Medlem

Vi såg den igår och alla gav den 9/10, riktigt bra!

Medlem
Skrivet av Aljonz:

Vi såg den igår och alla gav den 9/10, riktigt bra!

Såg den nyss med grabben, dottern hade sett den innan. Vi tyckte alla att den var riktigt bra också!

Medlem

Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)

Det var en helt okej film, inget spektakulärt med andra ord. Mycket av de komiska elementen kändes krystat och fick inte riktigt samma genomslag som i de föregående filmerna.

Ger filmen 3/5 i betyg

Inaktiv

Såg också precis Guardians of the Galaxy vol 3.
Hemsk. Vilken röra. Precis som nya Ant-man och Love and Thunder känns hela filmen som en trailer. Allt händer för snabbt, allt är för krystat, känns som en feberdröm. Inget har narrativ tyngd.
Börjar tro att de senaste Marvel-filmerna är skrivna av ChatGPT eller nåt.

Medlem

Mission Impossible 3, tråkig och platt. Fanns ingen riktig mening med filmen förutom att Tom ska få hoppa mellan uppsprängd bro och från höga hustak helt i glas. Såg tvåan igår och den hade ändå en udd i sig, en tyngd, även om den var väldigt cheesy på sådär 90-tals-ostigt sätt. John Woo satte ändå en personlig och konstnärlig prägel på den, vilket J.J Abrams helt misslyckades med. Mellanfilm som mest drog serien åt mainstreamhållet.

Medlem

SISU 5/5

Rolig och blodig. En film för mig som gillar splatter


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Cemetery Man (1994)
En skruvad italiensk skräckkomedi helt i min smak. Om en kyrkogårdsvakt vars uppgift är att döda de återuppståndna. Väldigt surrealistisk.

https://m.imdb.com/title/tt0109592/

Trailer:

Hela filmen finns för tillfället på youtube.
https://youtu.be/_Zm6xjKIMzo

Medlem

Evil Dead Rise på HBO Max, rätt okej

Releasehästryttare

Guardians of the Galaxy Vol. 3 (2023)

Mja, som sagts innan, den va inte direkt bra utan bara medioker, spelet som släpptes för några år sen va betydligt bättre! 6/10

Får se om Gunn kan göra nått bra igen nu när han är med DC på heltid.

Medlem

Bra. Inte fantastisk.

(Ovanstående kommentar är min åsikt, och bör inte betraktas som fakta.)

Jag ger den 7/10.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

John Wick 4.

Första serien jag inte gillade och tyckte va ganska så långtråkig. Keanus skådespeleri kändes väldigt stelt och i hans framförande av sina repliker så kändes det nästan som att han glömt av hur man talar engelska.

Alltid kul att se en Skarsgård i stora filmer dock!

5/10

Medlem

Såg Galveston på Svt play häromdagen.
I rollerna bl.a. Ben Foster och Elle Fanning.

Foster spelar en lönnmördare som får en prostituerad på halsen efter en "set up" och återvänder till sin hemstad för att utkräva revansch.

Riktigt dålig film med uselt manus och taffliga skådespelarinsatser. 5/10.

https://m.imdb.com/title/tt2315596/


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Releasehästryttare

Mavka: The Forest Song 7/10

En helt ok Ukrainsk film!

Medlem

The Tomorrow War. Bättre än vad jag trodde. Denise Richards is doing her part mot aliens - igen.

Avstängd

Guardians of the Galaxy Vol. 3, dålig, ej underhållande, lite humor, det mesta av filmen är drama och tragik. Ljusår särskilt från första filmen som var underhållande med mycket humor och bra action.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem
Skrivet av Ichinin:

The Tomorrow War. Bättre än vad jag trodde. Denise Richards is doing her part mot aliens - igen.
https://www.youtube.com/watch?v=QPistcpGB8o

Denise Richards var väl inte med i den filmen?

Medlem
Skrivet av Rowin42:

Denise Richards var väl inte med i den filmen?

Fan, trodde det var hon, såg ut precis som henne.

Medlem

Försökte se Cocaine Bear.

Det var längesedan jag såg något nyproducerat skräp. Jag startade filmen bara för namnet men det gick verkligen inte se färdigt.

0/5 pga totalt avsaknad av humor och riktigt svaga karaktärer. Undvik!


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

Sergio Leones och Ennio Morricones mästerverk Once Upon A Time In America.
Finns att se på SVT play fram till fredag nästa vecka. Observera dock att filmen är 3 timmar och 40 minuter lång.


signatur

No hill is too steep No hole is too deep

Medlem

Indiana Jones and the Dial of Destiny, sicket skräp. 1,5/5.

Medlem
Skrivet av Majoren:

De hänsynslösa, 1992. En riktig Clintan-klassiker.

Menar du ”De skoningslösa”, ”De hänsynslösa” är väl Reservoir Dogs? 🤓

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Börjar tro att de senaste Marvel-filmerna är skrivna av ChatGPT eller nåt.

Bara de senaste? 🙄

Inaktiv
Skrivet av Danster:

Bara de senaste? 🙄

Japp.
Love and Thunder, Quantumaina och Guardians of the Galaxy Vol 3 specifikt.

Skriv svar