Kartan i Assassin's Creed: Mirage är stor (eller liten) som i tio år gamla föregångare

Robot
Kartan i Assassin's Creed: Mirage är stor (eller liten) som i tio år gamla föregångare
Medlem

Håller tummarna för att det blir bra. Har sett fram emot ett mindre Assassin's Creed länge.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Skribent

Låter bra. Kartorna i Valhalla och Odyssey var onödigt stora och bjöd mest på upprepande miljöer utan större värde.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Bra, knappast mer kvantitet denna serie behöver.

Medlem
Skrivet av Mike Stranéus:

Låter bra. Kartorna i Valhalla och Odyssey var onödigt stora och bjöd mest på upprepande miljöer utan större värde.

De senaste AC spelen har varit som Ghost Recon och Farcry...de har nästan känts som samma spel fast med olika skins. Open World är kanon, men det är som du skriver upprepande saker hela tiden och det kändes mest som man gjorde samma sak om och om igen.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

spelar ac origins nu och håller fan på att bli knäpp av allt springande fram och tillbaka.

en questlirare är 650 meter bort, jaha, spring dit, han ber dig hämta nåt däckat fyllo 1020 meter bort och bära honom till hans hem 420 meter bort. ok np. sen spring och prata med hans fru för att avsluta questen, 550 meter bort.

jag bryr mig inte det minsta om vem det är jag plockar upp, varför, vem hans fru är, vem jag fick questen av osv. sidequests är så sinnessjukt generiska att dom kunde skivits av en AI, men ändå ränner jag fram och tillbaka och lyssnar på cutscenes mellan varje checkpoint i 10-15 minuter. jag vet inte varför ubisoft är så jävla dåliga på det här. har inget minne alls av att jag kände samma sak när jag spelade red dead 2 t.ex.

enda anledningen till att jag genomlider det i origins är väl för att gameplayloopen när man faktiskt ska smyga runt och lönnmörda fortfarande är lite rolig.

Avstängd

Äntligen. De stora världarna är hopplösa i alla spel förutom The Witcher som är ren magi.

Geeks Gaming

Tack. Dom andra spelen började bli löjliga jaga ikon på kartan spel efter Black flag.
Mindre karta. Mer intressanta sidouppdrag tack.

Medlem
Skrivet av quadratis:

spelar ac origins nu och håller fan på att bli knäpp av allt springande fram och tillbaka.

en questlirare är 650 meter bort, jaha, spring dit, han ber dig hämta nåt däckat fyllo 1020 meter bort och bära honom till hans hem 420 meter bort. ok np. sen spring och prata med hans fru för att avsluta questen, 550 meter bort.

jag bryr mig inte det minsta om vem det är jag plockar upp, varför, vem hans fru är, vem jag fick questen av osv. sidequests är så sinnessjukt generiska att dom kunde skivits av en AI, men ändå ränner jag fram och tillbaka och lyssnar på cutscenes mellan varje checkpoint i 10-15 minuter. jag vet inte varför ubisoft är så jävla dåliga på det här. har inget minne alls av att jag kände samma sak när jag spelade red dead 2 t.ex.

enda anledningen till att jag genomlider det i origins är väl för att gameplayloopen när man faktiskt ska smyga runt och lönnmörda fortfarande är lite rolig.

Jag spelar om RDD2 nu och det är värre där tycker jag. Arthur och häst ramlar och dör lättare eller så blir de trötta. I AC: Origins är det ju bara att kuta.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Skönt. Tycker att dom flesta open world spel är på tok för stora i förhållande till spelets innehåll,


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Ubisoft har inte varit så bra på att fylla större världar så det kanske är bättre så. Å andra sidan tror jag inte ”Ubisoft-aktiviteterna” blir roliga ens i en mindre spelvärld.

Medlem

Positivt.
Riktigt ogillar ubisoft stilen med jaga pluppar.
Har inget emot open world men då gillar jag mer att man som i elden ring och zelda tex ser nått intressant på kartan eller i fjärran och tar sig dit, inte att det är en plupp där.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Bara jag här som dyrkar de 3 senaste öppna Assassin's Creed spelen..?.

Origins, Odyssey och Valhalla var kanonbra lir tycker jag. Intressanta landskap att få utforska o uppleva. Att få vandra omkring o insupa atmosfären var härligt.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Skribent
Skrivet av Ankh:

De senaste AC spelen har varit som Ghost Recon och Farcry...de har nästan känts som samma spel fast med olika skins. Open World är kanon, men det är som du skriver upprepande saker hela tiden och det kändes mest som man gjorde samma sak om och om igen.

Lite så. Men jag tyckte ändå Origins balanserade det bra. Det var "lagom" på något sätt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bara jag här som dyrkar de 3 senaste öppna Assassin's Creed spelen..?.

Origins, Odyssey och Valhalla var kanonbra lir tycker jag. Intressanta landskap att få utforska o uppleva. Att få vandra omkring o insupa atmosfären var härligt.

Ja atmosfär och grafik kan man inte klandra Ubisoft för, där har de alltid levererat.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bara jag här som dyrkar de 3 senaste öppna Assassin's Creed spelen..?.

Origins, Odyssey och Valhalla var kanonbra lir tycker jag. Intressanta landskap att få utforska o uppleva. Att få vandra omkring o insupa atmosfären var härligt.

Origins var grymt bra. De andra två ger jag inte mycket för..

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bara jag här som dyrkar de 3 senaste öppna Assassin's Creed spelen..?.

Origins, Odyssey och Valhalla var kanonbra lir tycker jag. Intressanta landskap att få utforska o uppleva. Att få vandra omkring o insupa atmosfären var härligt.

Gillade Origins och Odyssey starkt. Valhalla började bra, men sen när de "stora slagen" om fästningar hände, där det var 10-15 pers på varje sida kändes det väldigt undermåligt. Samt Eivor var ett horribelt val av namn.


signatur

I drank what?

Medlem

Kanske en bra strategi. Kartan i Valhalla var för stor för mig, jag orkade inte spela klart, det blev för repetitivt.

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Kanske en bra strategi. Kartan i Valhalla var för stor för mig, jag orkade inte spela klart, det blev för repetitivt.

Känns inte som om det är kartan som är problemet då, utan spelet.


signatur

I drank what?

Medlem

Liten eller stor kvittar för mig det är innehållet som räknas.
Odyssey är klart en av mina favvo AC spel även om det var stora ytor som mest var jakt.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Trevligt!

Jag gav Odyssey en chans för några år sedan. Tyckte där fanns frön till ett bra spel, inte minst riktigt trevlig combat, men i slutändan drunknade alltsammans i en alldeles för stor och ofärdig värld. Hela kartan kändes som en livlös kuliss, fylld med encounters som inte gav något.

Sedan dess har jag inte varit intresserad av något AC, men en mindre (och förhoppningsvis mer genomarbetad) värld lockar faktiskt.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Har de sagt om de kommer vara xp samlande i detta eller blir det ett roligt spel?

Medlem

Blir lycklig av detta. Karta som är hanterbar är så jäkla många plus. Man kan ju hoppas att spelet lever upp till den gamla traditionen på ett AC spel nu bara.

Medlem

En klar återgång till dom gamla spelen, vilket kanske är bra? Diggade dock Origins skarpt (Egypten), medan Odyssey blev alldeles för stort och övermäktigt för sitt eget bästa, och Valhalla hade väl samma tendens.

Kan tilläggas att jag tyckte att Unity under franska revolutionen var en härlig upplevelse (körde det några månader efter release så Ubisoft hade hunnit städa bort alla buggar).

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Bara jag här som dyrkar de 3 senaste öppna Assassin's Creed spelen..?.

Origins, Odyssey och Valhalla var kanonbra lir tycker jag. Intressanta landskap att få utforska o uppleva. Att få vandra omkring o insupa atmosfären var härligt.

Tycker alla tre har varit bra (och ofta på olika sätt).

Att dom försöker sälja Mirage som "tillbaka till rötterna" är egentligen ganska falskt. Utvecklingen började som DLC till Valhalla, men sen var det väl något snille som kom på marknadsföringsvinkeln och här är vi nu(ungefär samma historia som Brotherhood och Revelations). Jag ser dock fram emot Mirage, men förväntar mig många som blir besvikna när dom inser att det här är samma spel som de tre senaste.

Medlem

Skönt, i AC Valhall så blev det för mycket och man orkade inte köra klart det.

Medlem
Skrivet av Monk D:

Tycker alla tre har varit bra (och ofta på olika sätt).

Att dom försöker sälja Mirage som "tillbaka till rötterna" är egentligen ganska falskt. Utvecklingen började som DLC till Valhalla, men sen var det väl något snille som kom på marknadsföringsvinkeln och här är vi nu(ungefär samma historia som Brotherhood och Revelations). Jag ser dock fram emot Mirage, men förväntar mig många som blir besvikna när dom inser att det här är samma spel som de tre senaste.

Så på vilket sätt kommer spelet vara då, du som vet. Är det alltså bara kartans storlek som kommer skilja?

1
Skriv svar