Diskutera – Spelsommarens mest imponerande spel är...

Robot
Diskutera – Spelsommarens mest imponerande spel är...

Starfield? Star Wars Outlaws? Vilket sommarspel från vilken show har fångat dig?

#diskutera, #spelsommar


Medlem

Inget spel imponerar på mig fören jag testat att spela det ett tag. Så alla är lika bra/dåliga i mina ögon. Hype-tåget är inte min grej.

Skribent

Starfield känns bra, men sommarens positiva överraskning blev Star Wars Outlaws. Hoppas att det blir mer än bara Ubisoft-formeln med ett Star Wars-skin.

Medlem

Alan wake känns som en värdig uppföljare! Psykologisk skräck i Twin Peaks-skrud, svårslagen kombo!

Medlem

På pappret imponerar Starfield väldigt mycket, det verkar vara ett väldigt brett spel som också har ganska djupa system men med Bethesdas historik vågar man inte riktigt hoppas på djupet eftersom de oftast gör spel med tydlig bredd men djup som en vattenpöl.

Förhoppningsvis blir även Starfield väldigt mod vänligt för i så fall kan spelarna själva lägga till djupet.

Releasehästryttare

Enkelt: Bloomtown: A Different Story

Medlem

Spelet som inte var där...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Devan:

Enkelt: Bloomtown: A Different Story

https://youtu.be/oEHyqAWcT-w

Det där såg intressant ut. Är det turordningsbaserade strider?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Spelet som inte var där...

silksong?

Medlem

Ser mest fram emot Owlcat Games Warhammer 40K Rogue Trader

https://roguetrader.owlcat.games/

Medlem

Star Wars: Outlaws! Men sen är jag lite sugen att köta i Space Marine 2...

Skulle Starfield bli så bra som det såg ut så har jag ett problem. Då måste jag antingen skaffa mig/låna ett Xbox, eller köpa en dyr stationär dator. För man kommer definitivt vilja spela det om det lever upp till förväntningarna.

Medlem

Starfield överlägset! Väntat på ett nytt Bethesdarollspel i över 7 år nu.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Releasehästryttare
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det där såg intressant ut. Är det turordningsbaserade strider?

Yes box!

https://store.steampowered.com/app/2445990/Bloomtown_A_Differ...

It's not a lake, it's an ocean

Mest sugen är jag på Clockwork Revolution, men det lär väl inte släppas än på några år.

Starfield är helt klart imponerande, men det är inte alls min sorts spel. Jag kommer dyka in i det för att känna på, men inte mer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Av spel som kommer i år är det nog jämt skägg mellan Starfield och Avatar.

Medlem

Inget av dem imponerar på mig. Det spel jag väntar på i sommar är spelet med den nätta titeln "Mon-Yu: Defeat Monsters And Gain Strong Weapons And Armor. You May Be Defeated, But Don’t Give Up. Become Stronger. I Believe There Will Be A Day When The Heroes Defeat The Devil King " Experience incs senaste Dungeon Crawler. Det har dock blivit försnetat till i höst. Så då är det The Legend of Heroes: Trails into Reverie (PS5/PC) JRPG, som kommer i augusti som är näst på hype listan för mig

Måste förövrigt vara längsta titeln på ett spel ever.

Medlem

Lords of the fallen spelet jag mest ser fram emot, såg riktigt häftigt ut, dark fantasy som kanske kommer upp i "From" nivå

Medlem

Ja det blir nog Outlaws för stor del. Annars så spelas det ass creed Odessey eller hur det stavas. Sen köpte jag älskade Hades på Switch men man behöver nog en pro Controller för att inte få tummverk,även om att spela det med skenan gick bättre.

Två spel som intresserar mig är Alan Wake 2 samt Forza, bägge 2 är väl dock höstspel.

Medlem

Blev överraskad av flera spel som jag inte haft nån koll alls på innan men var ändå minst beredd på det härliga gameplayet vi fick se från Star Wars så jag får nog välja det. Såg fantastiskt ut!

Utöver det så hamnade flera på vill ha-listan. Towers of Aghasba, Sword of the sea och Jusant såg alla riktigt stämningsfulla ut och självklart Spider-Man 2.

Medlem

Starfield och star wars. Hoppas inte Disney har pillat för mycket på star wars, star field ser grymt ut.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Nya flight sim och Cities 2.... Man I'm old....

Medlem

Fint omslag!

Skribent

Spindelmän. Stjärnornas krig och stjärnfält.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Final Fantasy XVI, Star Wars Outlaws och Spider-Man 2. Riktigt pepp på Fable också men det känns så jäkla långt bort.

Medlem

Starfield. Sen Baldurs gate 3 och Alan Wake 2.

Men generellt tycker jag det är ett starkt år.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

1) Starfield
2) Star Wars: Outcast
3) Lords of the Fallen

Bubblare
Fable

Moderator | Testpilot

Såg riktigt fint ut. Bra tips


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Spelsommarens spel för mig är något man faktiskt kan spela nu i sommar, inte ett spel man sett trailer på av något som kommer i höst eller nästa år ellet nåt.

Så ja för mig är nog 2023 bästa spel Zelda totk, har klarat mainstory men finns många timmar kvar att sugar ut från det spelet.

Medlem

Definitivt Baldurs Gate 3, tätt följt av Final Fantasy XVI.

123
Skriv svar